Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor gjør valpen dette?


JegFantJegFant
 Share

Recommended Posts

I dag var det en ny valp med på trening. En 4 mnd gammel Schäfer tispe. Vet ikke så mye om henne, men hun har vært hos ny eier i ca 1 mnd, og levde hos oppdretter med flere hunder før det. Ikke fått mye sosialisering etter den kom til nye eier (aner ikke hva oppdretter har gjort/ikke gjort med henne)

Hun virket litt usikker da hun kom- bjeffet mye mot andre hunder, reiste litt bust. Ellers ganske rolig- virket ikke veldig redd eller sint.

Roet seg ganske fort. Lekte greit med en mindre valp på samme alder. Men var veldig "klatrete" og skulle opp og over den andre.

Da min 4 år gamle tispe hilste på henne ble hun veldig "tøff" La hode over ryggen hennes, og forsøkte å klatre opp. Tispa mi er veldig grei mot andre hunder/valper, men likte ikke dette. Tok tilbake med samme mynt, valpen viket da litt, tydelig hun skjønte hva som ble sagt, men begynte på'n igjen. Tispa mi ble etter ett par tre ganger litt irritert, og sa ifra litt strengere.(med knurring) Valpen tok ikke hintet. Jeg tok da inn min hund, og avsluttet der. (valpen var i bånd, min løs)

Det jeg (og eier) lurer på er hvorfor gjorde valpen slik- hva ville den oppnå? Er den usikker, tøff i tryne, ikke helt inne i hundespråket, eller hva ? Jeg så ikke hvordan den var mot de andre hundene.

Og hva gjør man neste gang ? Avlede, la de drive på, eller hva?

Noen som tror de vet hva valpen mente med dette ?

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...