Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny valp?


Car00line

Recommended Posts

Nå har det seg slik at jeg er begynt å drømme veldig om min neste hund! Keela som er en finsk lapphund som blir 3 år nå i februar syns jeg er en helt perfekt hund for meg. Jeg syns jeg har gjort en strålende jobb med henne (ja faktisk, man må kunne være fornøyd ;P ). Jeg har veldig lyst på finsk lapphund igjen, men har også lyst å ha en annen hund. Det må bli en hannhund tror jeg siden Keela har et problem med tisper. (Eller er dette noe som ikke teller når det er valp?)

Jeg er ute etter en hund som man kan trene med, som lærer lett. Størrelse kan være fra liten til stor, men jeg vil ikke ha noen gneldrehund. Ikke en hund som røyter mer enn en finsk lapphund, helst en del mindre :)

Når det kommer til aktivisering og å gå turer, så er det maks middels. Jeg har perioder med late dager å aktive dager, så dette må hunden tåle. Jeg skal flytte til Kristiansand om et halvt år, og kunne tenkt meg å trent en hundesport, men for nå blir det aktivisering og moro med triks å sportrening.

Jeg vet hva det innebærer å ha to hunder, og er klar for det. Har hatt et friår nå, så har kun litt jobbing dette neste halve året.

Så hvilken hund kan passe meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, ser det er egen tråd til rasevalg nå! Unnskyld meg^^ Er enda udreven på sonen, så vet ikke hvordan jeg sletter, regner med moderator må flytte den :)

trykk på rapport og be de flytte den :)

Hvordan størrelse ønsker du deg? ønsker du å drive noe spesifikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk på rapport og be de flytte den :)

Hvordan størrelse ønsker du deg? ønsker du å drive noe spesifikt?

Okei, thx :)

Fra liten til stor skrev jeg :) Nei, jeg vil prøve ut forskjellig, men ikke drive seriøst med noe.

Ingen terrier heller når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dsg eller pinscher kan jo passe. Det kan vel igrunn mange raser. :)

Er Keela sint på alle tisper? Eller går det bra om hun får bli vant med dem? Odin er jo aggressiv mot andre hunder, og spesielt valper og hannhunder. Likevel fikk vi en hannvalp nå i høst, og det har gått bra. Det krever en del ekstra arbeid i starten, med tilvenning og kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja kanskje DSG, men kunne tenkt meg mer pels egentlig. Liker utseende på pelsballer og tøffe hunder, viss jeg kan forklare det slik^^ Har tenkt litt på Eurasier.

Keela liker ingen tisper, men hannhunder går det som regel bra med når hun har vendt seg til dem. Hun må bare kjenne dem før hun føler seg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corgi? Stor hund i liten pakke, sosial omgjengelig glad i trene, elsker familien, barn og andre hunder. Min er iallefall livsglad og elsker alt ,er pels på den men mange liker de ikke pga lang rygg og korte ben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for corgi også :)

Nei det er ikke en rase for meg :)

Eurasier er ikke lett å trene med. Hva med springer spaniel? Toller kanskje, men de krever kanskje litt mer enn du vil ha?

Okei. Tollere liker jeg! Skal se litt mer på dem :)

Nå er det kanskje litt dumt å anbefale en rase jeg ikke kjenner så godt, men jeg tenkte litt på kooiker jeg. Kunne det vært noe?

Kooiker har tendenser til å bjeffe mye viss jeg husker rett, så på dem da jeg skulle velge min første hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå som jeg akkurat har fått en Sheltie selv, så må jeg jo hive meg på sheltiekoret! Fantastisk rase mener jeg.

Ellers tittet jeg innom mellompuddel før jeg bestemte meg for sheltie. Kunne jo kanskje passet til din beskrivelse og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...