Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere akvarium mennesker


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har det flyttet inn 2 Lysmata Amboinensis Medium (reker) og 1 Echinaster Luzonicus medium (sjøstjerne). Nå må jeg vente med innkjøp til jeg får 130 literen Vurderer forresten om jeg skal kjøp

Siden dette er et akvarium og Lill i startposten lurer på hva man kan ha i en 70 liter, så må jeg bare skrive om mitt akvarium. I min 250 liter bodde et hamster, som het Panda. Bekla

Mitt nye bekjentskap, Sewellia Lineolata: Jeg kjøpte en tidligere i uken, men så fikk jeg så lyst på flere, så jeg kjøpte de to resterende i dyrebutikken i dag. Snåle raringer

Posted Images

Så gøy med en akvarietråd her:) Jeg har et 250l kar med en stim sebrafisker, en stim neontetraer, 5 brune kuhliåler, 3 ancistrus som jeg håper og få yngel av, cory sterbai, 1 scalare og en del guppyer:) Har masse planter og røtter og fin biltemasand i bunn:) Ser mer på akvariet enn tven:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen av dere erfaring med å putte tørre greiner i akvariumet? har prøvd å google det, og har vel forsåvidt kommet fram til at det går bra så lenge det er helt tørt uten bark, og ikke fra gran eller furu. og at man må eventuelt fjerne det som er blødt. Men jeg er litt redd for å ta sjansen på at det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

har noen av dere erfaring med å putte tørre greiner i akvariumet? har prøvd å google det, og har vel forsåvidt kommet fram til at det går bra så lenge det er helt tørt uten bark, og ikke fra gran eller furu. og at man må eventuelt fjerne det som er blødt. Men jeg er litt redd for å ta sjansen på at det går bra...

Hadde salamandere i akvarium før, der brukte vi tørkede røtter og slik i akvariumet, det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen av dere erfaring med å putte tørre greiner i akvariumet? har prøvd å google det, og har vel forsåvidt kommet fram til at det går bra så lenge det er helt tørt uten bark, og ikke fra gran eller furu. og at man må eventuelt fjerne det som er blødt. Men jeg er litt redd for å ta sjansen på at det går bra...

Bør gå fra, men det er lurt å vaske det ordentlig før du putter det nedi, og la det "ligge i bløt" en stund, for tørre greiner flyter og hvis du danderer det nedi akvariet og det plutselig flyter opp, så ødelegger det veldig mye. Så legge det i bløt og/eller feste det godt i akvariet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, denne greina er ganske stor, så tror ikke jeg har noe stort nok å legge det nedi, så hele ligger i vann.. men jeg har stein som jeg kan legge oppå den :)

takk for svar!

Kan du legge ut bilde når du har lagt den nedi? Aldri tenkt på at det går an jeg. Hvas lags tretype valgte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det kan jeg :D jeg var lei av det gamle oppsettet mitt, og har grubla fælt over hva jeg kan gjøre annderledes. Kom over noen tråder hvor jeg leste at folk har finni røtter o.l. i naturen som de har brukt i akvariumet, og dro ut på leit etter noe jeg kunne bruke :P er ikke sånn kjempefornøyd med den jeg fant men. vet ikke akkurat hva slags tre det er fra, for hele treet var helt tørt og dødt.. er ikke helt sikker på om jeg skal bruke den heller, men skal iallefall prøve og se åssen det blir. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om det begynner å råtne, så er det vel ikke verre enn at jeg kan ta det ut og ta et vannbytte?

Nei er ikke værre enn det. :) Tenkte bare du skulle være klar over at det kan skje, ikke alt av treverk som tåler å ligge i vann over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* får så lyst på akvarie(r ) igjen når jeg leser denne tråden!

Nå har jeg dessverre ingen. Etter å ha flyttet mye de siste årene som student ga jeg opp og har gått noen år uten, men begynner å kjenne abstinensene. Jeg er spesielt begeistret for ciklider og maller. I sin "storhetstid" hadde vi en 375l med sør- og mellomam. ciklider + maller, en 240l malawibiotop og en 45l med levendefødere, i stua på en (totalt) 44m2 leilighet :w00t:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stilig det ble! :D

Jeg så de store lekre øreålene i elverum sist jeg var der, billige var dem også - var innmari surt å innse at jeg har for lite kar til dem. De EEEER jo så fine. :wub: Men Kuhli skal jeg ha. Bare vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nå har jeg endelig fått litt fisk i akvariet mitt. Jeg bestemte meg for å ta innkjøringstiden skikkelig på alvor eller noe sånt. :icon_redface: Men jeg har i hvertfall 5 regnbuefisk, 2 sommerfuglciklider og en ancistrus mall i 63 L. Sånn ser det ut:

533204_2801205283663_1664490322_2288268_1466998821_n.jpg

Jeg kunne tenkt meg ett par fisk til oppi der, med litt friske farger men jeg får tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får jo helt vondt av å lese i denne tråden joooo!

Du kan godt komme innom meg og hente mitt kar på 160l som jeg har avsluttet. To ganske store røtter, varmekolbe og innvendig pumpe beregnet for 300l følger med (hadde kraftig filtrering pga at det var et sneglekar), i forbindelse med utstillinga på Sunndalsøra ;)

500.- tenkte jeg å ta for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt komme innom meg og hente mitt kar på 160l som jeg har avsluttet. To ganske store røtter, varmekolbe og innvendig pumpe beregnet for 300l følger med (hadde kraftig filtrering pga at det var et sneglekar), i forbindelse med utstillinga på Sunndalsøra ;)

500.- tenkte jeg å ta for det.

DEAL! Uten tvil :D

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! Glemt å oppdatere her jeg. Kampfisken min fikk desverre et ublidt møte med en pus. Og resten snakker vi ikke om. :icon_redface: Nå er karet skikkelig oppe og går igjen med nytt filter, planter, lys og røtter. Og inneholder en 8-10 kobbertetraer, 10 (ca) kardinaltetraer, to amanoreker, et par sandsnegler og fire(!) Ancistruser. Skal bytte en ancistrus med Argyr da, siden hun har en som er stor i sitt bitte lille karr, og mulig jeg overtar noen dvergcorryer eller hva det var, av henne.

Planen er i grunnen å få enda flere ancistruser, noen fancy reker og noen snegler. Så er jeg happy camper.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med akvarietråd da :) Her har jeg oppe 5 kar nå, 180l( spafisk,4 kampfisk hunner, hestehodebotia,4 ancistrus,en stor "reke" og noe annet jeg ikke kommer på i farten) , 19l( sakurareker), 80l( kaldtvannskar med værål og venusfisk, dette karet har ingen varme og står i uoppvarmet rom, i vinter var det helt ned mot 12 grader i vannet fiskene ser ut til og taklet det helt fint!) , 64l( levendefødene , barnas mine sitt kar), og 30l ( rosa kampfisk, khuliål, viftereke og 3-4 mindre kloreker).. Men nå nærmer det seg sommer og mye utetid så nå driver jeg og "legger ned" 80l og 19l for denne gang.. Venter på et kar som er mellom 4-500 liter snart som jeg arver av noen som er gått lei, kunne liksom ikke si nei da :) Så begynner og bli en del vann rundt om i det bitte lille huset vårt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Koselig med akvarietråd da :) Her har jeg oppe 5 kar nå, 180l( spafisk,4 kampfisk hunner, hestehodebotia,4 ancistrus,en stor "reke" og noe annet jeg ikke kommer på i farten) , 19l( sakurareker), 80l( kaldtvannskar med værål og venusfisk, dette karet har ingen varme og står i uoppvarmet rom, i vinter var det helt ned mot 12 grader i vannet fiskene ser ut til og taklet det helt fint!) , 64l( levendefødene , barnas mine sitt kar), og 30l ( rosa kampfisk, khuliål, viftereke og 3-4 mindre kloreker).. Men nå nærmer det seg sommer og mye utetid så nå driver jeg og "legger ned" 80l og 19l for denne gang.. Venter på et kar som er mellom 4-500 liter snart som jeg arver av noen som er gått lei, kunne liksom ikke si nei da :) Så begynner og bli en del vann rundt om i det bitte lille huset vårt :)

Ååh! moro! Si fra om du har formange viftereker eller sakurareker :D

Og syns du skal slenge opp bilder av alle karene. Yep, alle!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen 400 liter alikavel :( men kanskje like greit hehe..

Jeg har ikke så veldig mange sakura reker nå, mistet masse da jeg måtte medisinere fisken mot hvitprikk tidligere i år :( Men jeg regner med i løpet av våren får kloreke babyer da.. og en annen litt større krepsdyr får vel også smått etterhvert :shifty:

I forgårs oppdaget jeg søte små Ancistrus babiser i 180 l !! :wub: Mr.bartefisk har blitt pappa :thumbs:

Kan ta nye bilder når jeg får somlet meg til og lade kamera :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...