Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er så forbannet!!!!!!!!!!


Anne

Recommended Posts

Har lest på canis om denne Stavangersaken... Og der er jo selfølgelig godeste Ben Werner med... Å jeg kjenner jeg blir **** så varm på han. Han må være den størset tullingen på jord!!!!!! :( #-o [-X :evil: :D [-( ](*,) :-& barfy Flaming

Og ikke minst igjenn: barfy barfy barfy barfy barfy barfy barfy barfy barfy barfy

Sånn, nå har jeg fått ut litt av alt det som er inni meg nå.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "kunnskapsrike hundeeksperten" Ben Werner var for få år siden med i en høring om ulvehundraser.  

Kunnskapene om disse rasene hevdet han i offentlighet at han hadde fra flere kurser i Europeiske land.  

Raseklubbene i de oppgitte land benektet at lille Ben faktisk hadde deltatt på kursene !!  

Mao. En bløffmaker som på uærlig vis hevder han har kompetanse på det han legger ut om.  

Noe av den samme kunnskapsløsheten går også frem av hans innlegg i denne debatten.  

Hvilke kurser har du gått på denne gang Ben ?

Hvorfor kaller du deg hundekjenner og trener når du i realiteten ikke er noen av delene og ble KASTET ut av NRH pga din inkompetanse??  

Hei  

Inntil videre må vi innse at hundeloven er som den er.  

BW og hans meningsfeller har inntil videre vunnet fram med sitt syn. Vi som mener argumentasjonen er feilaktig, og basert på følelser må ta det til etteretning.  

Trøsten er at lover kommer og lover går.  

Et annet moment er at "seieren" særlig for BW må ha kostet.  

Fra å ha vært en respektert instr og hundefører med stort nettverk i bl a NRH, til nå å være noe isolert og uglesett av mange innen hundeverdenen.  

Hvor mye status gir det egentlig å bli satt i samme bås som "de tre fedrene" og en pensjonert politimann i en hundefaglig kontekst ?  

Neste gang slaget står om hunder/hundehold håper jeg NKK m fl er vel så godt forberedt som "motparten". Håpet må være at vi da får en fornuftig og rettferdig hundelov for alle parter.  

Dette er noe av de folk som har diskutert/lest mye om mener om BW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg der, Gid Snøskredet hadde tatt han. :D:( meg en liten :D

han er en liten idiot eller en stor kall han hva dere vill. jeg har les mengen av hanns innlegg og har lagt merke til at han enkelte ganger ikke er helt sikker på hva han mener, noen ganger er det sånn og andre ganger kan han snu og mene noe helt annet om akkurat den samme saken.

så å tro på den fyren gjør jeg nokk ikke nei. [-X

han er bare ute etter oppmerksomhet den tosken der :?

lars skal du ha han som gallionsfigur på bilen din? kan jeg hjelpe deg med å klistre han fast der eller? :D :evil: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne: Skal gji beskjed så fort eg hører noe nytt...

Og angående den stavangersaken kan dere lese her hva som egentlig skjedde her: :(

"Jeg er altså eieren til den ene hunden, mannen som kjørte bilen var fôrverten min.

Episoden slik den er korrekt er at politiet ventet på han hjemme. Da han kom hjem med begge hundene i bilen ventet politiet han.

Han ble kjørt vekk i en politibil og bilen MED hundene ble tauet/hentet fra mannens bopel til falken der den ble parkert med hundene i.

Mannen fikk beskjed om at hundene hadde det bra og hadde fått mat/vann/tur når han tilbød politiet telefonnummeret til hans samboer.

Her kunne politiet samarbeidet og

a) latt han ta inn hundene tilbake i leiligheten

B) ringt et telefonnummer

Dette har ikke skjedd og politiet med sin klønete fremgangsmåte har provosert to skremte hunder ytterligere. Da politiet etter en stund dro tilbake til politistasjonen (fredag kveld) sto hundene fortsatt i bilen skremte av å blitt tauet gjennom stavanger i en førerløs bil! samt redde for politiets fremtreden -mørk kledde og nysgjerrige-tar i dørene og trekker seg unna. Her burde politiet forstått at hundene bare ble ytterligere skremt av deres nærvær.

Lørdag morgen utstyrer politiet seg med en 22. caliber S&W pistol på politikammeret. Allerede her har de bestemt seg for å skyte hundene og dette er FØR bruken av pepperspray.

Lørdag morgen ankommer politiet Falkens lokaler utystyrt med pistol og pepperspray. Jeg mistenker bruken av pepperspray som en måte å utmatte og plage hundene såpass at de blir rolige nok til å skytes.

De har skutt FLERE skudd mot hundene med 22.cal kuler. og for de av dere som ikke har våpenkunnskaper er en 22. cal kule på størrelse med en liten ert i diameter. Altså liten kule og lite rekyl. Rekylet er gjennomslagskraften av en kule. De brukte også hulspiss i disse kulene, det vil si at kulene ekspanderer seg ved treff.

Her har kulene vært små, gjennomslagskraften er dårlig (såpass dårlig at et skudd i kraniet vil kunne ha liten effekt og lage en skade) , ekspanderende kuler.

Å bli drept med et slikt våpen krever et skudd på kloss hold, rett i hjertet. Det kan sammenlignes med å kaste stein på hundene til de dør.

Først pepperspray, så skyting med dette ubrukelige våpenet.

Dette viser at det var en planlagt handling.

Hundene har aldri gjort en flue fortred, det er poenget her. Hva eier er misstenkt for eller ikke er ikke relevant i denne saken, hundeholdet var det ingen ting i veien med, og hundene hadde ikke gjort noe galt.

Et par timer etter at de er skutt får han beskjed om at "vi måtte skyte hundene dine, de var for aggressive til å få ut av bilen"

Mannen som hadde disse hundene er totalt knust, familien hans er knust og alle andre rundt i nærmiljø er også knust. Jeg er knust og mange med meg. Dette var en bestialsk bivirkning av den nye hundeloven, der den har åpnet for feiltolkning og missbruk.

Det er dette som må stoppes, slik at vi kan leve i en viss trygghet alle sammen. Saken vil bli forfulgt så langt det er mulig og vi vil ikke gi oss for noe.

Jeg vil heller ikke svare på noen innlegg her, men legger ut mail adressen min: r@aze.no så kan dere som vil og KAN hjelpe til med noe i denne saken ta kontakt om ønskelig. mailen blir sjekket et par ganger i uken.

Mvh

Robert Hughes "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si om politiet :evil: De har iallefall stupt lavt i mine øyne akkkuratt nå :( Håper og tror at det er politifolk der ute med vett i pannen :D

Jeg har ikke sett så mye på nyhetene, men er denne saken blitt tatt opp noen plass, utenom i Dagbladet?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest de fleste innlegg om denne saken og lest det som har blitt skrevet i media, det jeg lurer på er om politiet hadde skutt hundene hvis det var schæfere (den mest brukte politihundrasen her i landet) :? veldig tvilsomt at de hadde gjort det ja.

man kan jo sette seg in i situasjonen til hundene og tenke på det i en anne vinkling, hvis detter hadde vært schæfere (som jeg er vandt med å se vokte biler) hva hadde politiet gjort da?.

hvis en fremmed person hadde brutt seg inn i en bil fra hundepatruljen hvordan hadde da de hundene som satt i den bilen reagert hadde de kommet ut og sleiket den personen i ansiktet eller hadde de beskyttet den politibilen? bare sitter her og grubbler på dette. hva mener dere? hva tror dere hundene ville ha gjort? beskyttet bilen eller ønsket deg vellkommen inn?

selv passet jeg naboen sin schæfer når jeg bodde hjemme og han elsket å ligge i bilen, stakk en fremmed person fingrene inn i bilen så skulle den personen ikke forvente at fingrene var der når hånden ble trukket ut igjen for å si det sånn og det var hund som ikke var trent opp til å vokte i det hele tatt. jeg kunne fint gå inn i bilen å hente hunden ut men ikke folk som var med meg som han kjente.

nei jeg tror nokk at politiet tok seg vann over hodet når de skjøt disse to hundene. :( :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg vel pepper igjen, men vi satser hardt:

Dersom man aksepterer et raseforbud er man ikke mye glad i hunder!

En hund er en hund samme hvilken farge, størrelse og pelstype den har!

Å forby enkelte raser er en lat, idiotisk og ikke minst ubrukelig metode!!!

Forbudte hunder per dags dato i Norge:

Tosa Inu

TosaSonny.jpg

Fila Brasileiro

Filas_Harley_Acre_Filas.jpg

Dogo Argentino

argentinedogo2.jpg

American Pit Bull terrier

PitBullDomino.jpg

American Staffordshire terrier

AmericanStaffordshireTerrierMountbrierfarms935without.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt moral rytter og kjedelig: Vær forsiktig med hva dere sier om kuler, tau osv på åpent nett, tenk hvis det skjer han noe i den retningen...har hørt sånne historier før...kjip situasjon.

Mannen er ikke god, men han er ikke værd kula mi. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...