Gå til innhold
Hundesonen.no

Android mobil


Aussieglis

Recommended Posts

Jeg har ønsket meg android-telefon hos typen i julegave, men blir ikke klok på hva jeg skal velge.

De jeg har sett mest på er;

HTC Desire

HTC Desire Z

HTC Desire HD

HTC Gratia

Samsung Galaxy S

Iphone 4

Den som frister "mest" er Desire HD'en pga den har best kamera og filmfunksjon, noe jeg har vært bortskjemt med på sony ericsson mobilen min til nå. Sambo har HTC Gratia, og kameraet på den er til å gråte av... Helt forferdelig. Ellers elsker jeg størrelsen på Gratia'en, den er jo så å si perfekt.

MEN, HD'en er stor. Veldig stor. Skjermen er gediger! Antageligvis på størrelse eller større enn en Iphone. Jeg har ikke store hender, og liker å ha muligheten til å ha mobilen i ei lomme hvis jeg nå går ut uten veske.

HtC Desire Z liker jeg fordi den har fysisk tastatur som kan trekkes ut. Jeg skriver mest SMS og ringer lite, og vil bruke mobilen til mail og surfing i tillegg så det er jo et stort pluss med tastatur. MEN den telefonen har også et crappy kamera, som ikke er noe å skryte av i det hele tatt... Denne har også en veldig fin størrelse syns jeg, veldig passelig.

HTC Desire virker heller ikke til å ha noe særlig funksjonelt kamera. Litt stor.

Samsung Galaxy S virker veldig OK på alle punkter - men den er igjen like stor som Desire HD, så da kommer størrelse-problemet igjen. Også har jeg mest lyst på Iphone eller HTC pga menysystemene, de appelerer mye mer til meg.

Iphone 4 virker som den har et ganske bra kamera, men den er dyr, og sikkert vanskelig å få tak i.. Jeg er også usikker på om en Iphone er riktig valg for meg.. Vet ikke om jeg er litt skeptisk til Apple på et eller annet vis.(?) Også er den vel ganske stor den og (har ikke fått holdt på denne i virkeligheten enda)

Nå skal det jo også sies at kameraet ikke er det aller viktigste i verden, men jeg syns det er så greit å ha et mobilkamera som fungerer LITT i det minste, og som man ikke bare blir sur av å prøve å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sett på Samsung Galaxy S, fordelen er at den har Android 2.2 den også, så menysystemet er vel forsåvidt likt som på de andre du har sett på.

Samsungen er også 10 ganger lettere og ser ganske lekker ut.

For min del måtte jeg ta HTC Desire Z på grunn av sms'ingen, jeg klarer ikke venne meg til touch, det går kjempetregt og jeg går "lei" av å tekste. Jeg har aldri før ringt så mye som da jeg hadde hel-touch telefon.

Men HTC HD ville jeg valgt om tastaturet ikke hadde hatt så mye å si for min del.

iPhone ville jeg ikke hatt om noen hadde kasta den etter meg, men jeg er motstander av apple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle HTC'ene rulles ut til 2.2 gradvis. Min wildfire fikk nettop oppgraderingen. Så det argumentet er egentlig ingenting lengre. Siden du kan oppdatere med en gang.

var denne ment til meg ? såfall så nevnte jeg bare det med android fordi trådstarter sa hun likte menysystemet til android og jeg bare informerte at det er det samme på samsung (på grunn av at den og har android) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPhone 3gs, og jeg liker den jeg, Lett å surfe med, skrive meldinger(om du tipper skjermen vannrett), høre på musikk også har den jo hundrevis av morsomme apps. Kameraet er elendig da, men på 4 har det jo kommet lys/blits blant annet så vil tro det er bedre :lol: Vet ikke om det er vanskelig å få tak i jeg, men far har den og det er hvertfall 3 elever, om ikke flere på trinnet mitt som har den :) Kan kjøpes apple.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var denne ment til meg ? såfall så nevnte jeg bare det med android fordi trådstarter sa hun likte menysystemet til android og jeg bare informerte at det er det samme på samsung (på grunn av at den og har android) :lol:

Mente den mot deg fordi du pekte på at galaxy har 2.2. Mens alle andre HTC ene har det eller får det løpende også :)

Android :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente den mot deg fordi du pekte på at galaxy har 2.2. Mens alle andre HTC ene har det eller får det løpende også :lol:

Android :)

Ja, men det var jo en selvfølge :) jeg mente at samsung har det OGSÅ, hehe... bare sånn for at ikke folk skal tro jeg er helt noob :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sett på Samsung Galaxy S, fordelen er at den har Android 2.2 den også, så menysystemet er vel forsåvidt likt som på de andre du har sett på.

Samsungen er også 10 ganger lettere og ser ganske lekker ut.

For min del måtte jeg ta HTC Desire Z på grunn av sms'ingen, jeg klarer ikke venne meg til touch, det går kjempetregt og jeg går "lei" av å tekste. Jeg har aldri før ringt så mye som da jeg hadde hel-touch telefon.

Men HTC HD ville jeg valgt om tastaturet ikke hadde hatt så mye å si for min del.

iPhone ville jeg ikke hatt om noen hadde kasta den etter meg, men jeg er motstander av apple.

Jeg har ikke fått brukt samsungen, men har sett på den i butikk og holdt den (avslått) :) En kompis sa at den har noe annerledes menysystem (fordi det er en samsung og ikke en HTC) i forhold til HTC-telefoner men jeg vet jo ikke om det stemmer (?) Hva er samsung'en lettere enn? Desire HD?

Jeg har prøvd touch-tastaturet en god del på gubbens lille HTC Gratia (den er bra liten til touch å være syns jeg!) og syns det fungerer veldig bra, spesielt med telefonen holdt sidelengs. Lastet ned norsk tastatur og vips gikk jo alt som en lek :lol: MEN jeg vet at jeg blir å like å ha tastatur tilgjengelig (kjenner meg selv såppass :ahappy:)

Hva gjør dere med telefonene deres når dere er på farta? Når man ikke er på tur med hunder er det jo greit, da har man den jo i veska, men jeg drar ikke med meg vesker når jeg går på tur med hundene f.eks. Og selv om jeg ofte lar telefonen ligge hjemme når jeg vet at jeg bare skal gå en tur med bikkjene, så er det jo greit å ha den med også når man føler for det... Og jeg er redd jeg skal synes det blir vanskelig med en svær (dyr) "skjerm" av en mobil, som jo HTC Desire blir.. Jeg skal kjøpe sånn gummi-beskyttelse til å ha rundt telefonen, men da blir den jo bare enda større igjen *ler*

Alle HTC'ene rulles ut til 2.2 gradvis. Min wildfire fikk nettop oppgraderingen. Så det argumentet er egentlig ingenting lengre. Siden du kan oppdatere med en gang.

Ikke alle mener jeg, har f.eks lest at flere sony ericsson (var det X10 mini osv tro?) ikke får android 2.2. Det er vel hovedsakelig de telefonene som er "up and rising" som blir oppgradert.

Skriver på min HTC Desire Z akkurat nå. Kjempefornøyd! Kameraet er ikke det beste innendørs, men jeg syns filmingen er bra. Og den er helt super til å surfe rundt med :lol: Og touchen er veldig bra!

Hvordan er skjermen? Ser du pikslene osv? Jeg syns Z'en har såååå mye mer passende størrelse enn HD'en så den frister kjempe mye. Og tastaturet virker veldig(!) deilig! Men jeg kjenner jeg blir litt skeptisk når jeg ser bilder av telefonen mens tastaturet blir flippet ut. Syns den festemekanismen ser så skjør ut. Føles den sånn? Kjipt å rive tastaturet av telefonen :lol:

Kjenner enda at HD'en frister mest... Hadde den vært noen hakk mindre i størrelse hadde det ikke vært tvil om hva jeg ville valgt. Er jo mye penger å bruke på en telefon også, skal punge ut en del av kronene selv - syns 5000,- blir litt mye for sambo å bruke på èn julegave! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festemekanismen til Desire Z er av metall, så den tåler en del (er også derfor den er litt tung).

Samsungen er lettere enn Desire Z og iPhone. Må innrømme at jeg ikke har kjent etter på de andre, men sånn som jeg forstod det var den lettere enn de fleste (men mobilen er av plastikk ). på grunn av at den har samme operativsystem så er menyene ganske lik (med noen små forskjeller på hvilke taster man kan bruke).

Når jeg går ut har jeg alltid DesireZ'en min i lommen, den har alltid egen lomme i jakken på grunn av riper (lot den ligge i vesken 1 dag sammen med andre ting og vips nå har jeg noen syyyykt irriterende små riper i skjermen, da angret jeg på at jeg ikke hadde beskyttelsesfilt). Den passer fint i en jakkelomme, så det har jeg ikke hatt noe problemer med, jeg har dog ikke prøvd meg på en bukselumme og jeg har lite håp om at det er en perfekt fit. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerer fint er sånne sleeves også. Jeg har kombinert sleeve og kortholder i noe stoff. Aldri riper og jeg har de viktigste korta med meg. Også får du sleeves i lær, stoff, etc etc.

Hva er dette da? En kompis har en slik gummiramme som går rundt hele telefonen sin, det virker til å gjøre underverker det og. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette da? En kompis har en slik gummiramme som går rundt hele telefonen sin, det virker til å gjøre underverker det og. :ahappy:

silver-zebra-skin-sleeve-pouch-w-black-velvet-stripes-for-htc-dash-s620-s621-excalibur-.jpg

brown-faux-leather-sleeve-case-cover-pouch-for-htc-magic-xs0003091107c.jpg

pdO2WILDLCJT1BKLCpc1.jpg

Jeg har denne i et annet mønster (får i røde,blå,grønne, med andre mønstre etc,er ikke bare hodeskaller :lol: ):

383479A-1_X_2010-01-18_094019_710.jpg

Selges på clas og har plass til kort i en lomme på baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du har listet opp ville jeg ha valgt desire Z. Htc desire HD har 4.3" skjerm, og jeg syns den blir alt for stor. Det er samme str. som på de fleste bilgpser for å sammenligne med noe. Jeg har Htc desire selv, og syns den nesten blir for stor. Forskjellen på vanlig desire og desire z er at desire z har fysisk tastatur og at den bruker den nyeste versjonen av htc sense, altså det htc har valgt å legge over android, men den har en litt mindre prosessor enn vanlig desire. Kamera på disse vel derfor bli likt. Jeg syns kamera fungerer greit i vanlig dagslys, men er det skumring eller mørkt er ikke blitsen sterk nok til at bildene blir bra. På desire HD har du dobble led lys, så du får litt sterke lys der.

Det er en forskjell på Samsung og Htc selv om begge kjører Android. Android ligger i bunn, men de har lagt sitt eget brukergrensesnitt over, noe som gjør at man vil merke forskjell på bruken. Men menyoppsettet vil se nogenlunde likt ut. Jeg elsker rett og slett hvordan Htc har brukt sense som sitt brukergrensesnitt, og det er så mange små fineser som jeg syns er geniale.

Jeg vurderer selv å bytte ut desire med desire z etterhvert, fordi jeg syns det er lettere å skrive mld. med den. Går du for en ren touch telefon, så kjøp appen. slitIT. Det er et tastatur hvor du bare kan dra fingrene over. Jeg syns dette er mye lettere å bruke enn vanlig qwerty tastaturet. Det kan lastes ned en gratis demo versjon hvis man vil prøve det ut først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer selv å bytte ut desire med desire z etterhvert, fordi jeg syns det er lettere å skrive mld. med den. Går du for en ren touch telefon, så kjøp appen. slitIT. Det er et tastatur hvor du bare kan dra fingrene over. Jeg syns dette er mye lettere å bruke enn vanlig qwerty tastaturet.

Slide IT (så man finner den)

Man får også norsk Bokmål ordbok til slideIT, fungerer strålende (på bokmål, ikke dialekt)

Har fikklet litt med Desire HD jeg også, den ble "alt" for stor, klarte ikke navigere telefonen med bare en hånd, da er det for stort, med Desire som jeg har klarer jeg å gjøre alt med en hånd, når man må frem med begge hendene kan man like greit kjøpe en Samsung Galaxy Tab :wub:*sikle* :wub: (men alt for dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slide IT (så man finner den)

Man får også norsk Bokmål ordbok til slideIT, fungerer strålende (på bokmål, ikke dialekt)

Har fikklet litt med Desire HD jeg også, den ble "alt" for stor, klarte ikke navigere telefonen med bare en hånd, da er det for stort, med Desire som jeg har klarer jeg å gjøre alt med en hånd, når man må frem med begge hendene kan man like greit kjøpe en Samsung Galaxy Tab :icon_confused:*sikle* :whistle: (men alt for dyrt)

Lillesøstra mi har en HTC Smart, og hun har sånn slide tastatur tror jeg. Det fungerer mindre bra for min del, syns det vanlige qwerty-tastaturet(?) funker mye bedre. Går utrolig mye raskere, og mindre fumling.. Men så har vel HTC Smart'en til lillesøstra mi en litt dårlig berøringskjerm, det kan vel påvirke slikt ganske mye og gjøre det mer knotete.

Har du HTC Desire? Er du fornøyd med den?

Jeg har Htc desire selv, og syns den nesten blir for stor. Forskjellen på vanlig desire og desire z er at desire z har fysisk tastatur og at den bruker den nyeste versjonen av htc sense, altså det htc har valgt å legge over android, men den har en litt mindre prosessor enn vanlig desire.

Vil jeg merke noe til at HTC Desire Z har mindre prosessor enn HTC Desire? Jeg har utrolig lite lyst på en mobil som låser seg og bruker lang tid.

Ang. det å BRUKE mobilen, tror jeg bare størrelsen til HTC Desire HD vil være et pluss. Det som skremmer meg mtp på størrelsen, er å ha den med rundt omkring... Om det er gjennomførbart, liksom :blink: Vil jo se for meg at det blir enda mindre knoting på en skjerm som er så stor, og da begynner jo nesten alt å bli veldig "plettfritt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har havnet på HTC Desire Z eller HD. Skal å klå på dem i butikken igjen så fort jeg får mulighet :)

Egentlig er grunnen til at jeg ikke velger Z'en med en gang det at den har såppass mye mindre RAM og prosessor enn HD'en. Jeg MÅ ha muligheten til å gjøre flere ting samtidig (multitaske, som jeg gjør på dataen..) dvs høre på musikk, surfe, se filmklipp, og kanskje spille samtidig. Kjøre flere ting på en gang. Z'en kan jo det den og, men mtp på innholdet og flere tester jeg har lest kan det jo være at den blir seig.

Jeg er også litt skeptisk til kameraet enda, men mye mindre skeptisk enn jeg var i begynnelsen *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt å få tak i en Google Nexus S fra statene :(

Google Nexus S er Google sin egen telefon (stort sett samme maskinvare som Samsung Galaxy S, produseres av Samsung..)

Fordelen med Google Nexus S er først og fremst at man slipper de teite menyene til produsenten, den kjører en helt ren versjon av Android, og jaggu har den som eneste telefon pr. i dag Android 2,3 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp på en HTC Desire HD, den ble sendt idag fra komplett :whistle: Har innfunnet meg med størrelsen på den, og gleder meg bare til å leke meg nå :ermm: Min første android-tlf :cheer: Det er heldigvis sikkert at android 2.3 kommer til HD'en også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp på en HTC Desire HD, den ble sendt idag fra komplett :whistle: Har innfunnet meg med størrelsen på den, og gleder meg bare til å leke meg nå :ermm: Min første android-tlf :cheer: Det er heldigvis sikkert at android 2.3 kommer til HD'en også.

Du gjorde nok et lurt valg, jeg har kost meg masse med en veninne sin HD og jeg angrer litt på at jeg ikke valgte dette selv (Har DesireZ).... og du kommer nok fort til å merke hvor flott Android er, jeg er helt avhengig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...