Gå til innhold
Hundesonen.no

freestyle


Iner

Recommended Posts

Freestyle burde ha egen forum tråd og ikke ligge under "andre hundesporter"

Tenkte jeg skulle dele litt om treningen vår her.

Jeg er i gang med å utvikle nye program til vår sesongen. Jeg har funnet den perfekte musikken og kan se for meg i hvertfall det ene programmet med en super start og har en viss peilig på hvilke momenter jeg skal ha med. Så vidt jeg kan se på youtube er det ingen andre som har funnet på noe lignende. Jeg har meldt oss på kurs i baklengskjeding som starter i Januar. Jeg har tre uker med løpetid til å trene hund uten forstyrrelser fra hund nr 2.

Så for meg lyder dette enkelt. Det var det imidlertid ikke for hunden. Hun har ikke trent med rekvisitter før og var i utgangspunktet redd for min fantastiske nyinkjøpte rekvisitt.

Her må vi bruke museskritt. Å få henne til å sitte i den vil nok ligge et stykke frem i tid. Men noe skal man jo trene på. Vi var bra stolte begge to da hun turde å stå mellom bena mine inne i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er i start fasen. funnet musikk. men problemet er at det er jo kjedelig og trene aleine..

Dvergpinschern min e veldig gira på å få til detta. + valpan vi har skal få tid til å lære så sitt å ligg å bli, på plass også vidre før vi starte med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freestyle burde ha egen forum tråd og ikke ligge under "andre hundesporter"

Tenkte jeg skulle dele litt om treningen vår her.

Jeg er i gang med å utvikle nye program til vår sesongen. Jeg har funnet den perfekte musikken og kan se for meg i hvertfall det ene programmet med en super start og har en viss peilig på hvilke momenter jeg skal ha med. Så vidt jeg kan se på youtube er det ingen andre som har funnet på noe lignende. Jeg har meldt oss på kurs i baklengskjeding som starter i Januar. Jeg har tre uker med løpetid til å trene hund uten forstyrrelser fra hund nr 2.

Så for meg lyder dette enkelt. Det var det imidlertid ikke for hunden. Hun har ikke trent med rekvisitter før og var i utgangspunktet redd for min fantastiske nyinkjøpte rekvisitt.

Her må vi bruke museskritt. Å få henne til å sitte i den vil nok ligge et stykke frem i tid. Men noe skal man jo trene på. Vi var bra stolte begge to da hun turde å stå mellom bena mine inne i den.

Det er et eget forum for å legge inn forslag til endringer i forum oppsettet. Jeg tviler moderatorene leser denne. Ønsker burde nok taes i spørsmål og tilbakemeldinger forumet :whistle:

Lykke til med freestylen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er i start fasen. funnet musikk. men problemet er at det er jo kjedelig og trene aleine..

Dvergpinschern min e veldig gira på å få til detta. + valpan vi har skal få tid til å lære så sitt å ligg å bli, på plass også vidre før vi starte med de...

Hvor bor du da?

Jeg gleder meg ihvertfall til temperaturen blir litt høyere og jeg kan få trent litt mer :lol: Har enda ikke funnet noe musikk, bortsett fra den jeg tidligere har brukt.. men den er ikke 100% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du da?

Jeg gleder meg ihvertfall til temperaturen blir litt høyere og jeg kan få trent litt mer :lol: Har enda ikke funnet noe musikk, bortsett fra den jeg tidligere har brukt.. men den er ikke 100% :)

Bor i kalde Tromsø :-)

Er vel ikke så mange her oppe som er her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være freestyle miljø i Narvik. Men det er jo sikkert litt avstander. Jeg anbefaler å ikke trene inn sitt ligg og bli og slikt før freestyle triksene. Det er det jeg har gjort med Lillan. Det blir lett til at hundene blir mindre spontane og automatisk sitter på venstre side ellers. De lærer jo ellers så mye av å se på hverandre. Lillan kan alt Merlin kan pluss det dobelte minus ligg og bli. Sitt må jeg som sakt være litt forsiktig med, vil ikke at hun skal gjøre det for automatisk, hun skal jo også stilles på utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

Jeg lurer på hvordan du Siri Evelin, har klart å finne ut når neste konkurranse er. Jeg har ikke fått noen info fra freestyleforbundet og når jeg leter på sidene deres, så er de ikke oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg lurer på hvordan du Siri Evelin, har klart å finne ut når neste konkurranse er. Jeg har ikke fått noen info fra freestyleforbundet og når jeg leter på sidene deres, så er de ikke oppdatert.

En så flott ting som terminlister hos NKK :( nå som det er offisielt er jo mye av ansvaret over på NKK.

Og alle klubber som vil kan arrangere konkurranse, uten å måtte involvere Freestyleforeningen :(

Bare gå inn på prøver, også er vel freestyle øverst av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går inn på det kommer det ikke opp.

Lydighet,agillity, Jakt og brukshund prøver.

Og på mine sider får jeg ikke engang opp hvilke hunder jeg har, uansett hvor mange ganger jeg legger det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går inn på det kommer det ikke opp.

Lydighet,agillity, Jakt og brukshund prøver.

Og på mine sider får jeg ikke engang opp hvilke hunder jeg har, uansett hvor mange ganger jeg legger det inn.

Du må inn på terminlistene, de for prøver (bl.a. også jakt og brukshund) og der er den øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det:-)

Det ser ut som om den i Mars er den som passer best for mine hunder. De kan knapt være ute i sterk sol langt mindre gjennomføre et program. (og jeg har jo optimistisk tro på at det skal gå en gang.)

Juli og august er vi sansynligvis igang med en ny løpetid.

Er det noen som har tenkt seg til Nordfjordeid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det:-)

Det ser ut som om den i Mars er den som passer best for mine hunder. De kan knapt være ute i sterk sol langt mindre gjennomføre et program. (og jeg har jo optimistisk tro på at det skal gå en gang.)

Juli og august er vi sansynligvis igang med en ny løpetid.

Er det noen som har tenkt seg til Nordfjordeid ?

Nordfjordeid er vel ca. 7timer å kjøre så neppe her i gården. Dessuten lurer jeg litt på om det skal være Nordisk mesterskap i Freestyle på Dogs4All i år.. ihvertfall i følge en av listene til NKK, men ikke ifølge terminlisten, så jeg venter egentlig på svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt forespørsel om å få leie bane i drammen hundepark 21-23 på fredager fra nå og til april.

Er det noen som blir med på å spleise på utgiftene. Jeg skjønte ikke om det var 250 pr gang eller for hele perioden. Men uansett bør det ikke bli snakk om noen formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt forespørsel om å få leie bane i drammen hundepark 21-23 på fredager fra nå og til april.

Er det noen som blir med på å spleise på utgiftene. Jeg skjønte ikke om det var 250 pr gang eller for hele perioden. Men uansett bør det ikke bli snakk om noen formue.

Jeg skulle gjerne vært med, men syntes fredager 21-23 blir litt vanskelig, med tanke på evt. konkurranser/utstillinger i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det sikkert er ukens mest ugunstige tidspunkt. Det jeg håper er at man ikke trenger å bukke for hele perioden, men kan betale for bare de gangene man kan.

Ja det hadde vært deilig.. da kunne jeg sikkert dratt et par ganger. Hadde vært veldig greit for å øve på programmet i helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbakemelding om at det ikke gikk. Man måtte leie for hele perioden. Om det går leier jeg fra 18. feb og ut april. Så kan de som har anledning komme når de kan og dele på de 250 pr gang, ut fra hvor mange som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbakemelding om at det ikke gikk. Man måtte leie for hele perioden. Om det går leier jeg fra 18. feb og ut april. Så kan de som har anledning komme når de kan og dele på de 250 pr gang, ut fra hvor mange som kommer.

Men hva skjer om ingen dukker opp? Hvem sitter igjen med betalingen? Og hvordan vet man hvor mange som kommer?

Jeg har ikke økonomi til å bruke fryktelig mye penger på trening dessverre, og hvis jeg risikrer å måtte betale 250kr fordi jeg er alene så er jo for det første treningen bortkastet, for det andre fryktelig dyr :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å betale alt selv. Om noen dukker opp får jeg noe tilbake. Man kan jo avtale på forhånd, om vi begge kommer betaler du 125. Om det kommer flere blir det mindre. For meg er det ikke bortkastet å ha en innendørs bane for meg selv. Men det blir jo litt dyrt så jeg håper vi kan få med noen flere.

Men jeg har ikke fått tilbakemelding på om det er greit. Jeg tror at om noen andre leier fra og med nå så går det ikke ann å vente til midten av feb. Men jeg tviler litt på at det kryr av folk som vil ha det treningstidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å betale alt selv. Om noen dukker opp får jeg noe tilbake. Man kan jo avtale på forhånd, om vi begge kommer betaler du 125. Om det kommer flere blir det mindre. For meg er det ikke bortkastet å ha en innendørs bane for meg selv. Men det blir jo litt dyrt så jeg håper vi kan få med noen flere.

Men jeg har ikke fått tilbakemelding på om det er greit. Jeg tror at om noen andre leier fra og med nå så går det ikke ann å vente til midten av feb. Men jeg tviler litt på at det kryr av folk som vil ha det treningstidspunktet.

Ok, for 125kr er mye for meg altså.. men en gang før konkurransen i mars skulle jeg alltids klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt musikk til begge hunden og bestemt meg for, det jeg mener at er to utrolig bra konsepter. Jeg har laget nesten ferdig et og et halvt program. Til og med Lillan fikk tilbake litt treningsgnist idag.

Og da er senebetennelsen på høyre arm som jeg har fått gjevnlig akupuntur mot, tilbake for fullt. Det gjør skikkelig vondt. Det betyr at jeg ikke kan øve gjevnt på hele nummeret, fordi starten tar livet av armen min. Jeg husker nå hvorfor jeg byttet hobby og er ikke sikker på om det hjalp noe serlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vert på den mest perfekte treningen noen sinne inne i Mossehallen. Om hundene kunne oppført seg slik under konkurranser så har vi kanskje en sjangs. Det var åtte ekvipasjer der. De fleste med flere hunder.

Men det var god plass. Dette er noe jeg virkelig kan anbefale. Nå er hundene deilig slitene og ligger å sover.

Nestegang er 27 feb. kl 14.30 tror jeg det står på Carolas blogg i desember en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vert på den mest perfekte treningen noen sinne inne i Mossehallen. Om hundene kunne oppført seg slik under konkurranser så har vi kanskje en sjangs. Det var åtte ekvipasjer der. De fleste med flere hunder.

Men det var god plass. Dette er noe jeg virkelig kan anbefale. Nå er hundene deilig slitene og ligger å sover.

Nestegang er 27 feb. kl 14.30 tror jeg det står på Carolas blogg i desember en gang.

Synd jeg ikke fikk vært med.. men da skal jeg prøve å få det til neste gang :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...