Gå til innhold
Hundesonen.no

Folkeregistrert adresse


Ingvild

Recommended Posts

Jeg kom plutselig til å tenke på noe... Foreldrene mine skal på sikt (i løpet av neste år) flytte fra mitt barndomshjem nummer to, tilbake til barndomshjem nummer en, som ligger i en annen kommune (og i et annet fylke). Jeg skal fremdeles være student i over fem år, men kommer til å flytte rundt en del, i alle fall de nærmeste par årene.

Til nå har jeg naturlig nok hatt min folkeregistrerte adresse hos mamma og pappa, men hvordan blir dette når de flytter? Kan jeg fremdeles bruke deres adresse som min folkeregistrerte, selv om jeg ikke har bodd der siden i 1995, og aldri kommer til å bo der igjen? Eller må jeg nå begynne å ha min faktiske adresse som folkeregistrert adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din folkeregistrerte adresse kan du endre ja, sender flyttemelding til posten ol. så "flytter" du. Jeg endret min folkeregistrerte når jeg bodde i trondheim rundtom på nøtterøy ettersom familien flyttet. no problemo. Og vil du har bortebo stipend burde du ha adresse et annet sted :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid endret hos folkeregisteret hver gang jeg har flyttet, jeg ...

Så lenge jeg er student får jeg reisestipend hvis min folkeregistrerte adresse (= mamma og pappas adresse) ikke er den samme som adressen der jeg bor. Det er ikke snakk om så veldig mange kroner, men jeg vil gjerne ha dem allikevel. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg er student får jeg reisestipend hvis min folkeregistrerte adresse (= mamma og pappas adresse) ikke er den samme som adressen der jeg bor. Det er ikke snakk om så veldig mange kroner, men jeg vil gjerne ha dem allikevel. :thumbs:

Du får vel borteboer også? (vel det er jo delen de omvender etter eksamen :thumbs: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...