Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som slikker annen hund i munnen


ipadda

Recommended Posts

Ikke så galt gjettet av din mor..

Når hundemor har spist, eller forsåvidt bare nærmer seg, sine sultne småvalper løper de til henne og slikker henne rundt og i munnen (hvor de kommer til, liksom).

Dette stimulerer tispen til å gi mat til valpene ved å kaste den opp.

I tillegg er det en veldig underdanig å gjøre det mot en annen hund (sikkert også folk), så det er en ganske naturlig del av hundespråket hos endel hunder.

At/om de slikker INNI munnen, eller bare i munnviken kommer nok an på hva den "mottakende" hunden gjør. Om den åpner munnen, gjesper eller hva...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko slikker andre hunder hun har kjent siden valp i munnviken og inni munnen når vi treffer dem, og oppfører seg veldig underdandig. Imouto slikka også Aiko inni munnen mens de blei kjent de ukene hun fortsatt bodde hos oppdretter, men det har hun slutta med nå. Blitt litt varm i trøya... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flattene pleier å være ganske fjesslikkere. Vi passet en Rottweiler i helgen, og Pøbel slikket henne laaangt inni munn, munnviken, hode, øyne, ører osv. Det er liksom bare sånn de er.

Kjenner en flat som gjør det på alt og alle, selv om de demper og prøver å si fra at de ikke liker det... Men hun blir bedre utover i turen og roer seg, så det virker litt som stress og 'lik meg, lik meg...'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvordan de oppfører seg når de gjør det. Selv om jeg tolker det som demping og noe hengivenhet, så er det ikke nødvendigvis "underdanighet". Min gjør det på hunder som hun tøyer grenser for, men naturligvis bare på hunder hun kjenner godt. Så hun bruker det for å dempe at hun er den som prøver å snike seg til makt. Om jeg kan uttrykke det så enkelt. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min mittelspitz brukte å gjøre det samme på familiens sheltie. De hadde en heftig omgang med lek før de ble klare og begynnte og slikke hverandre i munnen. Jeg aner ikke hvorfor de gjorde det (noe de holdt på med ofte), men for meg virket det som en form for "kos". Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...