Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm, Dogs 4 All!


Nowisclee

Recommended Posts

Siden jeg ikke fant noen resultattråd, lager jeg en selv! :P

Jeg er SUPERfornøyd med dagen! Vi var to juniortisper, og Lundii ble satt opp som nummer en, med ck! ;)

Så var det beste tispeklasse, og der ble Lundii 2.beste tispe med Cert, og mammaen, Red Hawk's Beatrice ble beste tispe med Cacib, og BIM! :D

Gratulerer så masse! :D Blir hun sånn junior nordisk vinner da eller?

Bak Ola sto Gross ;) Og ble 2bhk,med res.cacib som ble Cacib :P;) Kjempefornøyd,enda en gang tusen takk til Mona som handlet Tjukkågo aldeles nydelig :P

Yeeeey, superGross! :D Fineste berneren sin det. :D

Sting ble BIM og nordisk vinner, og tok sitt 4. CACIB i Norge.

Han heter nå N Uch Nv09'10' NordV10 Haugtuns Crc Sting. Vi må komme oss til Sverige og hente et cert og cacib der også, så blir han S Uch og Int Uch i samme slengen.

Han ble selvfølgelig slått av Lucilla i BIR/BIM, som vanlig. Enda en grunn til å dra til utlandet hvor Lucilla ikke er :P

Gratulerer! ;)

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde :P

Selv startet jeg NM i agility med Kokos. Vi rasket med oss NKK-certet i agility etter feilfritt løp og sammenlagt er vi også klare for morgensdagens NM-finale :drool: Gøy med golden sammen med bc'ene.

Og supermasse gratulerer til dere med NKK-cert! Kjempeflinke jenter! :P

Edit: Og selvfølgelig gratulerer til alle andre som er fornøyde med dagen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Bak Ola sto Gross ;) Og ble 2bhk,med res.cacib som ble Cacib ;):P Kjempefornøyd,enda en gang tusen takk til Mona som handlet Tjukkågo aldeles nydelig ;)

Å, så gøy! Gratulerer så mye!

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde :drool:

Selv startet jeg NM i agility med Kokos. Vi rasket med oss NKK-certet i agility etter feilfritt løp og sammenlagt er vi også klare for morgensdagens NM-finale ;) Gøy med golden sammen med bc'ene.

Wow, knallbra! Lykke til i morgen :P

Jeg mistet visst noen quoter på veien, men gratulerer til alle med gode resultater og til alle som er fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med masse flotte resultater! Og lykke til til de som skal i ilden i morgen. ;)

Ja, jeg syns det er tullete hvor mye de kløner. Det var flere ganger under finalene at de leste opp feil oppdretternavn eller stamtavlenavn, eller sa "nei, det er for mange titler til at vi gidder å lese opp". Syns det er litt skuffende jeg, rett og slett. Jeg så alle dagens finaler utenom juniorhandlingen, og jeg tror ikke det var en eneste en som forløp uten slike feil (eventuelt at hunder som skulle være i ringen ble sendt ut...).

Ja, flaut - rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med cert, titler og andre fine resultater! ;)

Her ble det ingen tittel som jeg hadde håpet på, men shit au, Olleboll og Fredrik er selvsagt aller finest alikevel de! ;)

Det var 12 juniorhanner med og Oliver ble nummer 3 med hp(ingen som fikk ck) og Fredrik var den siste som gikk ut før de 4 plasserte.

Eros fikk en flat rød i åpenklasse, Gross ble som tidligere sagt 2bhk med cacib og Dropse debuterte i champion med å vinne klassen på 11 stk, og ble til slutt 2btk med res. cacib blandt 67 påmeldte tisper! Veldig sur plass å stå på, både for Gross og Dropse, men bra gjort likevel. ;)

Fredrik var med i Ola sin avlsklasse som ble BIS4.

Veldig koselig dag som vanlig! :drool:

Litt bilder:

155715_10150111893800225_723220224_7795811_1664095_n.jpg

Oliver

148534_10150111894905225_723220224_7795835_4431428_n.jpg

Oliver og Fredrik

76683_10150111897255225_723220224_7795902_1950157_n.jpg

Ola 1bhk og Gross 2bhk

155228_10150111895160225_723220224_7795840_4531542_n.jpg

Dropse

155130_10150111896385225_723220224_7795880_3100512_n.jpg

Dropse

156335_10150111898360225_723220224_7795932_6711360_n.jpg

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem avkommene som var med Ola i avls og oppdretterklasse var? Blir jo litt nysgjerrig når man har vært med å handle ;)

Ola stilte med sine barn Ch. Yo-Yo Bentley av Hiselfoss, Ch. Yaban Yorokobi av Hiselfoss, Nellyvill's Fifty-Fifty og Madison av Milkcreek.

Hvor sistnevnte er oppført i resultatlista for avlsfinalen som BIS4, ikke verst av ei juniortispe som enda ikke er brukt i avl :drool:

I oppdretterklassen hadde Gro Bentley, Yaban, Ola og Bitteliten Sidney av Hiselfoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola stilte med sine barn Ch. Yo-Yo Bentley av Hiselfoss, Ch. Yaban Yorokobi av Hiselfoss, Nellyvill's Fifty-Fifty og Madison av Milkcreek.

Hvor sistnevnte er oppført i resultatlista for avlsfinalen som BIS4, ikke verst av ei juniortispe som enda ikke er brukt i avl :drool:

I oppdretterklassen hadde Gro Bentley, Yaban, Ola og Bitteliten Sidney av Hiselfoss.

Ja stussa på den jeg også for jeg mente da at jeg hadde sett at hun var ei nokså ung tispe og sikkert ikke hadde noen avkom enda og hvertfall ikke som var gamle nok til å ta med i oppdretterklasse.

Følger jo litt med på bernere, har jo en liten drøm om at jeg i fremtiden får bo og leve med en sånn bamse jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde!;):drool:;)

Her i gården gikk det ikke så bra kan du si, Cos gikk ut med blå.

MEN han var flink syns jeg, han sto på bordet og viste tenner som ingenting, og det har vi sliti litt med.

Derimot må vi vel trene litt mer på å ikke bli distrahert av alt muligrart ;)

Kritikken var vel, det motsatte av hva de fleste andre dommere har skrevet. Men sånn er det jo, hver sin smak ;)

Av 9 juniorhanner gikk 6 ut med blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv startet jeg NM i agility med Kokos. Vi rasket med oss NKK-certet i agility etter feilfritt løp og sammenlagt er vi også klare for morgensdagens NM-finale ;) Gøy med golden sammen med bc'ene.

Du verden så flinke dere er! Jeg er imponert! Spent på endelig resultat!

Grattis til dere andre også, masse fine resultater her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå idag ;)

Vi tar det med et smil etter fremskritt i ringen, Ellie var flink idag syntes jeg. Dommeren trakk for manglende bredde, men jeg fikk i det minste velmuskulert på kritikken denne gangen da :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde :drool:

Selv startet jeg NM i agility med Kokos. Vi rasket med oss NKK-certet i agility etter feilfritt løp og sammenlagt er vi også klare for morgensdagens NM-finale ;) Gøy med golden sammen med bc'ene.

Grattis ;) - og håper det har gått like bra i dag ;)

Åh, erre mulig. Fy søren så mye de har klønet i dag, jeg blir helt flau på NKKs vegne, jeg.

Det har vært en del rot ja. I dag var det helt kaos i JH ringen på morran, dommeren forsov seg, deltagerne fikk ikke hundene før langt utpå formiddagen, noen hunder var uegna. Sånt er pinlig når det er ett nordisk mesterskap synes jeg.

Ellers fikk jeg en litt brå start på dagen i dag, glemte å stille alarmen i går og våknet fem på halv ni - det er pittelitt seint når man har fremmøte klokken 0900 og har ca. 40 minutter å kjøre. Når man i tillegg oppdager at det er snøstorm så kan man jo tenke seg hvordan blodtrykket mitt var. Jeg kjørte så fort jeg bare turte på glatta (langt over forsvarlig vil jeg nesten påstå - det var svinglatt) - og ankom hallen rett før halv ti og var inne halv ti. All ære til NKK for godt organsiert parkering altså.

Hadde GOD tid inne, men både bikkja og jeg var litt høye kan man si. Litt ustabil dømming i dag egentlig - sluttresultatet var nok ikke så galt om hun bare hadde satt om tispen som BIR, men men - hele skalan ble brukt uten at vi helt vet hvorfor det stadig ble delt ut gule men men .... - Noah var en av fem hanner som fikk CK, kun en tispe fikk CK - så av 35 påmeldte terver fikk seks stykker CK. Så da var vel kanskje CK en seier i dag tenker jeg.

Nå er jeg hjemme igjen - har ikke sett eller hørt noe annet *ler* - nå skal jeg sove ett par timer tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symras vakre kullsøster Wendy (Lärkängen's Trendy Miss Wendy) slo til igjen og ble BIM! :wub:

Og en fantastisk vakker ung hannhund som ble BIR blant beardisene - vel fortjent.

Jeg bestemte meg allerede i går for å droppe å stille Moby'n min. Men jeg fikk ta god tid å forberede og stille to coton de tulear'er for en venninne. Helt okey resultat på hannen - 3 bhk på sin første utstilling. Tispen ble nr 3 i åpen, og det synes jegvar en skam - hun er aldeles nydelig og burde vært plassert laaangt høyere opp.. Men, men..

Moro å høre så mange som er fornøyde med dagen her, da. Grattis!

Synes ellers utst. var kjempefin, jeg - god plass nesten overalt, greie ringer med gode matter å løpe på, kjempefin parkering (når man kommer 7.30 i hvertfall). Litt tregt ved innslipp når de skal notere ned alle nummerlapper, men var jo bare som forventet.

Glemte å gå innom NKK standen, så jeg vet ikke om de hadde fått noe nytt og morsomt der.

Men det var mye stands der - var glad jeg tok lørdagen som egen shoppingdag, jeg!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som er fornøyd der ute!!

Selv er jeg veldig fornøyd med å IKKE ha meldt på noen av mine. *flire* Dommer var raus med blåsløyfene idag, og de aller fleste som forsvant ut med blått fikk beskjed om "for lite masse, for lite beinstamme" osv. Så tipper Gry hadde blitt ledd av der inne i ringen :wub: Digre beinrangelet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mange flotte resultater her! Spesiell gratulasjon til Ludii for Cert og ny tittel!!

Dommeren på basenji slengte ut blått i hytt og pine, og det er sjelden på vår rase. Både regjerende Europa- og verdensvinnerene røyk ut med pen blå slufse.

Dermed må jeg si meg rimelig fornøyd med resultatet. Stilte kun Tara selv, til 1,3 ck, 3 btk fra jr. klassen. Hennes kullsøster Roxy ble 2. i jk og 2 btk- og ble kun slått av en svenske som da rasket med seg både NORDV og NORDJV tittelen. Så nær, så nær. Deres søster Gudrun fikk 1 i jk, og brode'n Fogo fikk sin første blå. Krona fra G kullet ble 1,4 med HP i jk.

Vi stilte oppdretter og ble BIR med HP og super super kritikk :)

Ellers fikk jeg hilst på masse hyggelige sonister, bl.a Only Blondie, wednesday, Emma, Siri, Toril m. fl. Always nice :wub:

---Ellers knabbet jeg alle cocosene jeg kunne finne fra de forskjellige standene som hadde Twist. Det ble ganske mange etterhvert :lol:

Bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Høres nesten ut som alle dommerene har fått beskjed om å bruke blåsløyfene for å tømme lageret. Det var også uvanlig mange blåsløyfer innen min rase og kun 2 CK på tispene og 2 (3?) CK på hannhundene av 17 stk.

Men det var en rødtråd i bedømmelsen, og da syns jeg faktisk det er ok.

Benedicte stilte Talli for meg i champ, tusen takk for hjelpen :D og hun ser jo ut som hun gjør etter valpekull og ingen pels. Så hun gikk ut med 2 kvalitet. Med følgene kritikk:

För lätt tik. Ønsker mer av henne over alt. Bra utrykk, noget for klein under kjake. Ngt mer markert stopp. Bra hals. För rak overarm, för steil skulder gir for kort steg. Bra rygg + lend. För fallende kort. Raka forben, moderat vinklet kne+has. Bra tack hår.

Blaze stilte jeg selv i champ:

Bra model. Bra skalle noget kraftig nespart. Saxbitt. Korr øron + hals. Bra rygg + kors. Rake framben, lagom benstam. Tilreklig vinkler kne + has. Päls i fälln (det er jo Blaze alltid :wub: )Rør seg fritt og mkt paralell.

Blaze ble Beste tispe og BIM! Hun kan dermed også titulere seg med sin tredje tittel i år Nordisk Vinner 2010.

(forresten så mistet hun BIR plasseringen pga hun viste "feilt" temperaman, hun minnet for mye om en Belgisk Fårehund enn en AK. :lol: )

Stilte også Sheltie-Rebus i Beste hannhund hvor han ble 4 BHK. Også var jeg inne i en oppdretterklasse, men det kan personen fortelle om selv. :D

Men nå er det vel påtide å pensjonere Blaze fram til hun blir veteran i utstillingsringen kanskje og la datteren får en mulighet. Det holder vel med CIB CIE Norduch Nbch NV05'06'10 WW08 DKV10 NordV10 :)

*************

Grattis til resultater dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :P

Marvin ble idag 2bhk med cert og reservecacib, og er dermed Champion. Jeg er veldig glad :P

Gratulerer med sjampinjong! :D

(forresten så mistet hun BIR plasseringen pga hun viste "feilt" temperaman, hun minnet for mye om en Belgisk Fårehund enn en AK. :lol: )

Nå skulle jeg si "hæ?" her, men så forandret du det. :) Men hvordan feil da, ble jeg nysgjerrig på? :D

Men nå er det vel påtide å pensjonere Blaze fram til hun blir veteran i utstillingsringen kanskje og la datteren får en mulighet. Det holder vel med CIB CIE Norduch Nbch NV05'06'10 WW08 DKV10 NordV10 :P

Næææ, må ikke slutte å stille Blaze, hun er jo den fineste kelpien av alle! :P

Gratulerer så mye nok en gang med BIM og enda en tittel! :D

Edit: Var visst mye farger på belgerne også, både blått og gult til hunder som ellers vinner mye. :wub:

BIR på groenendael ble Cichla's Ella og BIM ble Boheme Balpoa til Nangijala her inne. Begge juniorvinnerne var fra et kull til Boheme Balpoa født hos Nangijala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg si "hæ?" her, men så forandret du det. :D Men hvordan feil da, ble jeg nysgjerrig på? :D

Næææ, må ikke slutte å stille Blaze, hun er jo den fineste kelpien av alle! :lol:

Gratulerer så mye nok en gang med BIM og enda en tittel! :)

Hun ville løpe fort, hun ville hoppe på dommeren og generellt var Blaze -Blaze som ligget litt høyt oppe inne i ringen. (sammenlignet med hannhunden som er på den mer bedagelige siden i sin framtoning og litt mer slik det er i DK som dommeren kommer fra)

Sånn jeg tolket det iallefall, om han mente hun fysisk så ut som en Belger så burde jo hun ikke fått CK :P

Takk :wub:

Men om Talli noen gang skal ha en sjangs til noe så må jeg jo slå ut en av hennes argeste konkurrenter.. Blaze :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...