Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm, Dogs 4 All!


Nowisclee

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Nå skjønner jeg hvorfor det var så få blåslufser i tollerringen, de ble brukt opp i de andre ringene! :wub:

Vi ankom litt senere enn planlagt idag, da vi ble ufrivillige deltakere i et julebrod på hotellet vi lå på, makan til bråk langt utover natta, og hadde dermed enn litt senere start på dagen. :lol: Men kom da i god tid før bedømmelsen startet, og med hunder som skulle stilles i bruksklasse tispe hadde vi veldig godt tid, men moro å få med seg hele rasen da. :P Min lille frøken Vixen på 19 mnd vant bruksklassen med ck (foran en vakker norsk champion), og ikke nok med det - hun løp seg jaggu meg til en 4btk! 44 påmeldte tisper, og min lille pelsløse jypling med alt for store ører (og/eller for lite hode *ler*) slo mange vakre hunder hun. :)

Morsomt å få hilse på masse kjentfolk igjen, samt noen sonenfolk. Så flere uten å hilse på da, blant annet så tuslet jeg forbi Siri ørtogførti ganger. :D

Gratulerer til alle fornøyde. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så jeg ikke fil da - syntes den litt "ville" jr hannen linka litt på Willersen hehe :P Hva man lærer av briard og sånn på sonen :D hehe

Fin blomst og smil i kritikken din? :P hehe

Ellers var alt leselig? hehe

Var veldig mange fine briarder der i dag syntes jeg - absolutt pene dyr som vant :D

Hahahahhaa, jo han hadde noen "willytendenser" da han løp så jeg (med helt uerfaren handler synes jeg de gjorde en bra jobb, jeg :P).

Finfine kritinne med blomst og greier *ler*. Kritikken var fullt lesbar den vøtt, men tror det var ett ord jeg lurte litt på - men må studere den nærmere når jeg kommer hjem igjen. Rakk ikke det i går kveld faktisk :wub:. Ja, de to som vant ER de flotteste og kunne vunnet hvor som helst i verden faktisk. Ingen over, ingen ved siden *ler*. De har jo stått som BIR og BIM ørten ganger i år, så at de også gjorde det i går var jo helt fortjent selvsagt :P.

Nå skjønner jeg hvorfor det var så få blåslufser i tollerringen, de ble brukt opp i de andre ringene! :lol:

Vi ankom litt senere enn planlagt idag, da vi ble ufrivillige deltakere i et julebrod på hotellet vi lå på, makan til bråk langt utover natta, og hadde dermed enn litt senere start på dagen. :) Men kom da i god tid før bedømmelsen startet, og med hunder som skulle stilles i bruksklasse tispe hadde vi veldig godt tid, men moro å få med seg hele rasen da. :P Min lille frøken Vixen på 19 mnd vant bruksklassen med ck (foran en vakker norsk champion), og ikke nok med det - hun løp seg jaggu meg til en 4btk! 44 påmeldte tisper, og min lille pelsløse jypling med alt for store ører (og/eller for lite hode *ler*) slo mange vakre hunder hun. :P

Morsomt å få hilse på masse kjentfolk igjen, samt noen sonenfolk. Så flere uten å hilse på da, blant annet så tuslet jeg forbi Siri ørtogførti ganger. :P

Gratulerer til alle fornøyde. :P

Grattis med flott plassering da!! Moro! Men altså du... Du skulle jo bare ropt SIIIIIRIIIII !! Jeg kobler jo ikke det at jeg muligens kan kjenne noe, jeg *ler*.

Dogs4all ble en veldig dyr men hyggelig opplevelse. Men nå kan jeg i det minste glede meg til å få dogwalker vintersko i posten. Bare synd vi ikke rakk å få hilst på Siri og Willy. :P

Ja altså du... Hvor var du da ? Stod du ved ringen borte ved Marianne & Co eller ? Jeg kikket etter deg, men så brått var Marianne borte :P. Forøvrig venter jeg også på Dogwalkersko nå *glede seg* :P. Også måtte jeg kjøpe slik ulljakke som de solgte i standen også - DEN var god, den :P.

Forresten glemte jeg jo: oppdrettergruppen til min oppdretter (inkl Willersen og meg) ble plukket ut i semifinalen i store ringen :P. Det var litt overraskende gitt!

dogs4all20102%20(16).JPG

Foto: Monca her inne :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle dere med flotte resultater!

Slafseprinsen ble 3. beste hannhund, fornøyd med det, særlig siden det gikk så elendig dagen før på spanielklubbens spesial. Der fikk han sin første flate røde på årevis med litt av en kritikk: (oversatt) En tykk hund. For bred mellom skuldrene. En gjennomført tykk hund. :wub:

Ha ha, heldigvis var han ikke tykk lenger på søndagen, og jeg er fornøyd med resultatet med en slafs som ikke viste seg med den "spruten" han pleier å ha.

Nå skal han få bli utstillingspensjonist, så får vi heller se om vi plukker han fram når han blir veteran :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers knabbet jeg alle cocosene jeg kunne finne fra de forskjellige standene som hadde Twist. Det ble ganske mange etterhvert :wub:

Bilder kommer.

Cocos tyven! Utstillingen holdt på til å falle sammen fordi dem manglet cocos twist! Det var hyggelig å treffe på deg også :lol: Blondie snuste på lille Magnus også og syntes han luktet rart.

Det holder vel med CIB CIE Norduch Nbch NV05'06'10 WW08 DKV10 NordV10 :)

Fin tittel rekke det :D Gratulerer med knall resultat!

Det var utrolig kjekt å bli klatret på av Tallismanen og få en god trynesleik. Jeg likte den oversosiale, lille, nakenkelpien meget godt! Blaze var også en pen, kyssehund :D

På oss ble det 1KVAL, that's it. Men det var 16 stk i Åpen klasse så det er ingen skam å ikke bli plassert der. Meget vakker juniorhannhund som vant det hele tilslutt :P

Jeg har hilst på kjempe mange koselige soniser, stjålet med meg Mocca og Caius på flere turer rundt omkring. Trent Agility med Blondie, litt lydighet også. Hun var mega flink! Jeg ble også utnevnt som tante Marie ovenfor den vakre juniorvinneren Lundii! :P

En kjempe koselig helg! Takk til Sandra som underholdte meg på lørdagsmorning. Takk til Benedikte, Ingvild, Monica, Siri og Maria for et koselig felleskap rundt storringen. Takk til Kristin for at jeg fikk gå rundt med Mocca og late som hun var min hund en stund, samme med Synnøve med Cai :D Alt i alt en super helg, og jeg gleder meg til neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså du... Hvor var du da ? Stod du ved ringen borte ved Marianne & Co eller ? Jeg kikket etter deg, men så brått var Marianne borte :wub:. Forøvrig venter jeg også på Dogwalkersko nå *glede seg* :lol:. Også måtte jeg kjøpe slik ulljakke som de solgte i standen også - DEN var god, den :D.

Ja det gjorde jeg. Rakk det akuratt siden jeg ankom ringen når de var ferdig med den andre rasen. Ble litt hjelpeperson nede i det hjørnet så det var jeg som sprang frem og tilbake over banen med børster og drikke under tispe champion dømmingen :)

Dogwalker skoene var jo bare hel fantastiske. Så nå skal det planlegges større fjeltur på de ulike 7 fjell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjorde jeg. Rakk det akuratt siden jeg ankom ringen når de var ferdig med den andre rasen. Ble litt hjelpeperson nede i det hjørnet så det var jeg som sprang frem og tilbake over banen med børster og drikke under tispe champion dømmingen :wub:

Kjekt med en håndtlanger når man er i ringen da :lol:. Men jeg burde vel være litt småpinlig berørt siden jeg ikke så noen som løp med børster og drikke :)

Dogwalker skoene var jo bare hel fantastiske. Så nå skal det planlegges større fjeltur på de ulike 7 fjell :D

Ja, de kjentes veldig gode ut på foten. Jeg hadde med både såler og tykke sokker for å prøve dem også, håper bare de ikke blir FOR store nå da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med en håndtlanger når man er i ringen da :wub:. Men jeg burde vel være litt småpinlig berørt siden jeg ikke så noen som løp med børster og drikke :lol:

Hehe...sikkert like greit. Da var det tydligvis ikke like åpenbart som jeg følte de to gangene jeg krysset banen. Fikk høre at man kunne se at jeg øvde på gangen ja :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott plassering da! Moro! Men altså du... Du skulle jo bare ropt SIIIIIRIIIII ! Jeg kobler jo ikke det at jeg muligens kan kjenne noe, jeg *ler*.

Jeg vurderte det, men var ikke sikker om du ville skjønne hvem jeg var, spesielt siden jeg ikke hadde hund med (og å rope Siiiiiriiiiii, d e Betty føltes ikke så veldig aktuelt :wub: ). Ellers koblet jeg veldig lite folk, hadde neppe tenkt over at du var deg hadde du ikke stått ved briardringen. Gikk jo nesten på Miriam uten å kjenne henne igjen, for hun hadde jo ikke hund med seg! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte det, men var ikke sikker om du ville skjønne hvem jeg var, spesielt siden jeg ikke hadde hund med (og å rope Siiiiiriiiiii, d e Betty føltes ikke så veldig aktuelt :wub: ). Ellers koblet jeg veldig lite folk, hadde neppe tenkt over at du var deg hadde du ikke stått ved briardringen. Gikk jo nesten på Miriam uten å kjenne henne igjen, for hun hadde jo ikke hund med seg! *ler*

Kanskje vi ikke skal snakke så høyt om hva jeg spurte om da jeg så stamtavlene til Decoy og Vixen på Stavsøra da? :lol::D Jeg visste ikke hva de het på "papiret", men spurte om de var i slekt med Decoy og Vixen... Kjente jo igjen kennelnavnet og satset på at det var "slekt" :D

Edit: Og gratulerer til alle som jeg ikke har gratulert inne her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...sikkert like greit. Da var det tydligvis ikke like åpenbart som jeg følte de to gangene jeg krysset banen. Fikk høre at man kunne se at jeg øvde på gangen ja :wub::lol:

:) Viktig å øve inn riktig ganglag selvsagt *ler*. Jeg regner med du studerte oss andre dypt og inderlig *ler*.

Jeg vurderte det, men var ikke sikker om du ville skjønne hvem jeg var, spesielt siden jeg ikke hadde hund med (og å rope Siiiiiriiiiii, d e Betty føltes ikke så veldig aktuelt :D ). Ellers koblet jeg veldig lite folk, hadde neppe tenkt over at du var deg hadde du ikke stått ved briardringen. Gikk jo nesten på Miriam uten å kjenne henne igjen, for hun hadde jo ikke hund med seg! *ler*

Jeg hadde vel antakelig sett ut som et spørsmålstegn om du bare hadde sagt at du var Betty.. Om du hadde sagt Betty fra Sonen ville jeg antakelig nikket og sagt "Hei, er det DEG ja" - helt uten å koble HVEM *ler*. Man gjør jo gode miner til slett spill, ikke sant ? *fnis*. Men om du hadde sagt Betty med TOLLER ville jeg nok nikket gjenkjennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle dere med flotte resultater!

Slafseprinsen ble 3. beste hannhund, fornøyd med det, særlig siden det gikk så elendig dagen før på spanielklubbens spesial. Der fikk han sin første flate røde på årevis med litt av en kritikk: (oversatt) En tykk hund. For bred mellom skuldrene. En gjennomført tykk hund. :P

Ha ha, heldigvis var han ikke tykk lenger på søndagen, og jeg er fornøyd med resultatet med en slafs som ikke viste seg med den "spruten" han pleier å ha.

Nå skal han få bli utstillingspensjonist, så får vi heller se om vi plukker han fram når han blir veteran :P

Sorry, men jeg måtte bare le - makan til kritikk! :D:wub: Hvis dommeren mente hunden var for tykk, så er jo det noe som kan slankes (tydeligvis over natten...) og ergo burde du vel heller fått KIP? :lol:

Nuvel... Vi skal ikke skryte så mye, men jeg skjønner at jeg på lørdag skulle stilt i clumber-ringen; for Nenya var ALT for smal og spinkel (du kunne fått stille i JK for springere).. Hun fikk gul. Jepp; gul. Hun var i all hovedsak alt for smal og spinkel, for liten både her og der. Men hun hadde til gjengjeld god hale da! :) Flott at noe teller opp... (mistenker at dommeren lette etter noe positivt for å ikke kun gi en fullstendig negativ kritikk). Nenya hadde vannhale liksom... :D

Så kom søndagen, og kort historie kort: Nenya har ikke lagt seg ut i løpet av natten, og vi drar hjem med svenske farger. Blått. Jeg er enig; hun er smal, og hun har (for tiden om ikke annet) mange feil, men dommeren var sympatisk og da hun fikk høre at Nenya var 9 mnd og 6 dager gammel, smilte hun overbærende og sa at hun hadde gooood tid på seg. Vi håper hun har rett, og at om et år eller to kan vi synge "å-å-å, d går likar no!". :P

Tulla var ikke med; når hun hører rykter om en større utstilling, begynner hun å røyte. Blotting av nipples er ikke noe som sjarmerer mange springerdommere, så hun var ikke påmeldt. :P

Gratulerer så mye til alle som har gjort det bra; det høres ut som det var en god del blått som ble delt ut, så desto enda bedre grunn til å være fornøyd, eller hva?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg måtte bare le - makan til kritikk! :D:D Hvis dommeren mente hunden var for tykk, så er jo det noe som kan slankes (tydeligvis over natten...) og ergo burde du vel heller fått KIP? :wub:

Nuvel... Vi skal ikke skryte så mye, men jeg skjønner at jeg på lørdag skulle stilt i clumber-ringen; for Nenya var ALT for smal og spinkel (du kunne fått stille i JK for springere).. Hun fikk gul. Jepp; gul. Hun var i all hovedsak alt for smal og spinkel, for liten både her og der. Men hun hadde til gjengjeld god hale da! :lol: Flott at noe teller opp... (mistenker at dommeren lette etter noe positivt for å ikke kun gi en fullstendig negativ kritikk). Nenya hadde vannhale liksom... :)

Så kom søndagen, og kort historie kort: Nenya har ikke lagt seg ut i løpet av natten, og vi drar hjem med svenske farger. Blått. Jeg er enig; hun er smal, og hun har (for tiden om ikke annet) mange feil, men dommeren var sympatisk og da hun fikk høre at Nenya var 9 mnd og 6 dager gammel, smilte hun overbærende og sa at hun hadde gooood tid på seg. Vi håper hun har rett, og at om et år eller to kan vi synge "å-å-å, d går likar no!". :D

Oj, gul, faktisk! Ha ha, kan jo ikke annet enn å le når "det beste" ved hunden er vannhalen, liksom :-)) Det er godt man har vært med en stund, for en fersking kan jo sånt gjøre at man slettes ikke har lyst til å stille igjen. Vi skulle nok absolutt byttet ring, ja! :P

Aner ikke det med KIP pga vekt og sånt, han har jo ikke vært tykk før, liksom. Men de bruker vel ofte fargene når de syns de er tykke også?? :P Og med den kritikken jeg fikk, skal jeg vel være lykkelig for en rød. Og så skal jeg fundere hardt på hva jeg kan ha gjort riktig med slafsen lørdag kveld, sånn at han var slank og fin igjen på søndag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, gul, faktisk! Ha ha, kan jo ikke annet enn å le når "det beste" ved hunden er vannhalen, liksom :-)) Det er godt man har vært med en stund, for en fersking kan jo sånt gjøre at man slettes ikke har lyst til å stille igjen. Vi skulle nok absolutt byttet ring, ja! :wub:

Aner ikke det med KIP pga vekt og sånt, han har jo ikke vært tykk før, liksom. Men de bruker vel ofte fargene når de syns de er tykke også?? :lol: Og med den kritikken jeg fikk, skal jeg vel være lykkelig for en rød. Og så skal jeg fundere hardt på hva jeg kan ha gjort riktig med slafsen lørdag kveld, sånn at han var slank og fin igjen på søndag :D

Kanskje du glemte å gi han mat på kvelden?? :)

Jeg har sett/hørt om mange dommere som trekker ned en premiegrad hvis de mener hunden er i for godt hold, men i følge utstillingsreglene synes jeg det blir mest riktig med KIP. Det samme hvis hunden er halt (som Orry til Anette ble påstått å være). Hvis det er en eller annen fysisk tilstand som ikke er varig og som kan "fikses", så skal man egentlig ha KIP; hunden kan ikke få en premiegrad fordi den er i en sånn tilstand at dommeren ikke kan uttale seg sikkert. Halter den, så vet jo ikke dommeren om den løper pent når den ikke er halt. Er den for tjukk vet ikke dommeren om den har nok bredde når den er i fint hold, osv. Men men - jeg er som kjent ingen dommer..

Og jo, man kan le ja! Og noen ganger begynne å spekulere.. :D For det går tydeligvis opp og ned; jeg er jo klar over at en junior ikke er direkte stabil, men å få alt fra BIS til gul er et relativt stort spekter. Blå er jeg mer enig i, hehe.. Sånn det ser ut nå kan det jo bli en meget spennende affære å stille henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada tok side opp og side ned med notater :wub:

Det er bra! Det er viktig med skikkelig reserach vettu :lol:

Aner ikke det med KIP pga vekt og sånt, han har jo ikke vært tykk før, liksom. Men de bruker vel ofte fargene når de syns de er tykke også?? :) Og med den kritikken jeg fikk, skal jeg vel være lykkelig for en rød. Og så skal jeg fundere hardt på hva jeg kan ha gjort riktig med slafsen lørdag kveld, sånn at han var slank og fin igjen på søndag :D

Det kan jo være at dommeren på lørdag hadde fått med seg kritikken av at rasen virker for tung og ville statuere et eksempel. Jeg ble jo "offer" for en slik dommer i romjula i fjor, som mente Willy stilte i for stor pels (ok - han så ut som en dokost, men det var jo ikke verken for mye eller for lang pels liksom *ler*), og er en av dem som har vært med i england i arbeidet med å revurdere rasestandarer og unngå overdrivelser innen rasene.

Jeg har opplevd at hunder som er for tykke enten får redusert premiegrad eller mister plasseringer - men aldri at de har fått KIP :D. Det blir jo som om man skal gi KIP dersom en hund stiller i dårlig pelskondisjon - det er jo også forhåpentligvis en forbigående tilstand, men man gir ikke KIP for det liksom :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hilst på kjempe mange koselige soniser, stjålet med meg Mocca og Caius på flere turer rundt omkring.

En kjempe koselig helg!

Takk til Kristin for at jeg fikk gå rundt med Mocca og late som hun var min hund en stund, samme med Synnøve med Cai :wub: Alt i alt en super helg, og jeg gleder meg til neste år!

Men kjære deg, er du som skal ha STOR takk for at du orket drasse med deg det brune monsteret mitt rundtomkring :lol: Hun hadde sååå godt av det og var sånn passelig sliten da vi kom hjem (etter først å ha rast en stund rundt i hagen og plaget de store da :D ).

Og så må jeg skryte litt av Qui, min røde baron. Søndag var han utlånt til det finske landslaget i JH og fy søren så flink han var :) Dvs, hun som handlet han var superflink, jobbet og jobbet og jobbet og jeg har aldri i hele hans utst.karriere sett en så flott fremvisning av han. Det var flere som kjenner han som kommenterte det også og da ble jeg litt glad. Min gutt kan han, bare han får en handler som vet å forstå hva han behøver :D

Og at han funket som lånehund gjorde meg også glad, tenk om de ikke hadde funnet tonen, det hadde ikke vært noe morro altså. Men hun likte han godt hun og sa han var flink :P

Gleder meg til bilder og film jeg, så jeg kan få nyte synet en gang til :P

Ellers masse grattis til alle fine resultater her, alle som er fornøyd uansett plassering, alle sjampinjonger, alle nordiske små og store og og og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at dommeren på lørdag hadde fått med seg kritikken av at rasen virker for tung og ville statuere et eksempel. Jeg ble jo "offer" for en slik dommer i romjula i fjor, som mente Willy stilte i for stor pels (ok - han så ut som en dokost, men det var jo ikke verken for mye eller for lang pels liksom *ler*), og er en av dem som har vært med i england i arbeidet med å revurdere rasestandarer og unngå overdrivelser innen rasene.

Jeg har opplevd at hunder som er for tykke enten får redusert premiegrad eller mister plasseringer - men aldri at de har fått KIP :wub:

Det kunne det jo ha vært, men tror ikke det i dette tilfellet, - dette var en meget gammel herre som kanskje virket litt forvirret, egentlig. Nå er min hund en ganske lett en, så standardendringen har vært heldig for han, sånn sett.

Jaa, det høres jo logisk ut med Kip, men jeg har heller aldri hørt om det..

Det blir spennende å følge Nenya når ho har "stabla seg" litt mer på plass, men man får litt sjokk med en gul slufse i handa, liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel kanskje dele hvordan det gikk med oss i helga også da!

Vi gikk LP1 på lørdagen og det var vår siste gang i kl.1! Jeg var veldig spent da vi aldri har gått i hall før og dette var jo store greier. Jeg hadde så flaks at jeg var sistemann, så vi ventet ikke mindre enn 5 timer på vår tur :D Fordelen er at da blir jeg ordentlig motivert og gleda meg til å gå! Java lå for det meste i buret og ble vant til lydene og var klar som et egg da jeg tok henne ut :wub: Fineste LP hunden min :lol:

Jeg har ikke alle poengene foran meg her, men må si at jeg alt i alt var veldig fornøyd med Java!

Hun gjorde det gjevnt over ganske bra, men vi fikk et par kjipe trekk (fellesdekk og hopp over hinder) som gjorde at poengsummen falt litt.

Fellesdekken gikk egentlig veldig fint og jeg var overlykkelig da jeg kunne gå tilbake og hun fortsatt lå. Men lille krøllehodet ble så glad at hun reiste seg og ble med meg da jeg kom til henne. :) Så vi fikk 7 på den! Ellers gjorde hun det veldig mye bedre enn jeg hadde trodd på de andre øvelsene, så jeg var veldig fornøyd med henne. Så kom vi til siste øvelse - hopp over hinder. Da var hun helt med og hadde super kontakt hele veien. I det vi nærmet oss hinderet oppdaget jeg en feil jeg hadde gjort. Jeg hadde ikke vist henne hinderet og hun var tydeligvis ikke klar over at det sto der. Så i det jeg skulle få henne til å hoppe ble hun veldig overrasket og kræsjet rett inn i hinderet... :D Staaaakar, jeg fikk så dårlig samvittighet. Men jeg kommanderte en gang til og hun hoppet fint over og gikk kjempefint resten av øvelsen! Flinkeste lille :D Så der fikk vi 6 poeng.

Vi fikk 9,5 i helhet da og det er jeg superfornøyd med!

Vi endte på delt 12.plass med 159,5 poeng (tenk så surt om jeg ikke hadde hatt opprykket fra før av!) og jeg er utrolig fornøyd med Java min! Nå gleder vi oss til å trene fram mot kl.2 :P

Jeg vil få gratulerer instruktøren min Vegar Nordby og Cash med 1.plass og HP Pettersen minnepokal! Det er andre gangen han har fått den og det er utrolig moro. :P

Vi var en fin gjeng fra Nordby's hundesenter som heiet på hverandre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som stilte i helgen. Får si takk til Ingvild som skrev resultater på vorsteh for meg.

Også venter ejg spent på kritikken, ingenting slo i mellom på kritikskjemaet. Men Urbi fikk i hvertfall 1kval.2 plass. HP så framtidsutsiktene er der.

Fikk også hilst på Ike. Men alt det andre som jeg skulle gjøre som å bruke penger neida det ble ikke gjort. Når jeg endelig kom hjem så sovnet jeg og var vel ikke våken før i dag hihi sant tar på for en som bor på bygda. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle dere med flotte resultater!

Slafseprinsen ble 3. beste hannhund, fornøyd med det, særlig siden det gikk så elendig dagen før på spanielklubbens spesial. Der fikk han sin første flate røde på årevis med litt av en kritikk: (oversatt) En tykk hund. For bred mellom skuldrene. En gjennomført tykk hund. :D

Ha ha, heldigvis var han ikke tykk lenger på søndagen, og jeg er fornøyd med resultatet med en slafs som ikke viste seg med den "spruten" han pleier å ha.

Nå skal han få bli utstillingspensjonist, så får vi heller se om vi plukker han fram når han blir veteran :)

Oi :)

Syntes du han er tykk da? Må bare spørre :D

Var det du som hilste på meg og Ellie forresten? :)

Kanskje du glemte å gi han mat på kvelden?? :lol:

Jeg har sett/hørt om mange dommere som trekker ned en premiegrad hvis de mener hunden er i for godt hold, men i følge utstillingsreglene synes jeg det blir mest riktig med KIP. Det samme hvis hunden er halt (som Orry til Anette ble påstått å være). Hvis det er en eller annen fysisk tilstand som ikke er varig og som kan "fikses", så skal man egentlig ha KIP; hunden kan ikke få en premiegrad fordi den er i en sånn tilstand at dommeren ikke kan uttale seg sikkert. Halter den, så vet jo ikke dommeren om den løper pent når den ikke er halt. Er den for tjukk vet ikke dommeren om den har nok bredde når den er i fint hold, osv. Men men - jeg er som kjent ingen dommer..

Men jeg vet ikke, kan ikke KIP se veldig negativt ut fra 'utsiden'? Hva om noen tror hunden ikke kunne bedømmes pga gemytt feks? Da er det vel bedre å bruke fargene. Men halting - det blir mer KIP igjen kanskje *tenke høyt*.

Koselig å hilse på dere forresten :D

Og at han funket som lånehund gjorde meg også glad, tenk om de ikke hadde funnet tonen, det hadde ikke vært noe morro altså. Men hun likte han godt hun og sa han var flink :D

Gleder meg til bilder og film jeg, så jeg kan få nyte synet en gang til :lol:

Å det hadde vært morro å se, vi er jo fans :D

Jeg fant Mocca, men ingen Kristin - ingen Marie heller for den saksskyld :lol:

Jeg får vel kanskje dele hvordan det gikk med oss i helga også da!

Vi gikk LP1 på lørdagen og det var vår siste gang i kl.1! Jeg var veldig spent da vi aldri har gått i hall før og dette var jo store greier. Jeg hadde så flaks at jeg var sistemann, så vi ventet ikke mindre enn 5 timer på vår tur :D Fordelen er at da blir jeg ordentlig motivert og gleda meg til å gå! Java lå for det meste i buret og ble vant til lydene og var klar som et egg da jeg tok henne ut :D Fineste LP hunden min :D

Jeg har ikke alle poengene foran meg her, men må si at jeg alt i alt var veldig fornøyd med Java!

Hun gjorde det gjevnt over ganske bra, men vi fikk et par kjipe trekk (fellesdekk og hopp over hinder) som gjorde at poengsummen falt litt.

Fellesdekken gikk egentlig veldig fint og jeg var overlykkelig da jeg kunne gå tilbake og hun fortsatt lå. Men lille krøllehodet ble så glad at hun reiste seg og ble med meg da jeg kom til henne. :D Så vi fikk 7 på den! Ellers gjorde hun det veldig mye bedre enn jeg hadde trodd på de andre øvelsene, så jeg var veldig fornøyd med henne. Så kom vi til siste øvelse - hopp over hinder. Da var hun helt med og hadde super kontakt hele veien. I det vi nærmet oss hinderet oppdaget jeg en feil jeg hadde gjort. Jeg hadde ikke vist henne hinderet og hun var tydeligvis ikke klar over at det sto der. Så i det jeg skulle få henne til å hoppe ble hun veldig overrasket og kræsjet rett inn i hinderet... :P Staaaakar, jeg fikk så dårlig samvittighet. Men jeg kommanderte en gang til og hun hoppet fint over og gikk kjempefint resten av øvelsen! Flinkeste lille :lol: Så der fikk vi 6 poeng.

Vi fikk 9,5 i helhet da og det er jeg superfornøyd med!

Vi endte på delt 12.plass med 159,5 poeng (tenk så surt om jeg ikke hadde hatt opprykket fra før av!) og jeg er utrolig fornøyd med Java min! Nå gleder vi oss til å trene fram mot kl.2 :P

Jeg vil få gratulerer instruktøren min Vegar Nordby og Cash med 1.plass og HP Pettersen minnepokal! Det er andre gangen han har fått den og det er utrolig moro. :D

Vi var en fin gjeng fra Nordby's hundesenter som heiet på hverandre :lol:

Gratulerer så bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...