Gå til innhold
Hundesonen.no

Når man klipper for mye av neglen..


Enits

Recommended Posts

Dyrebutikk:)

noe du kjøper som du kan bruke ja, en type "pulver" som man holder på kloen som blør i 10 sekunder eller noe slikt etter man har skyllt den i kalt vann:)

Fikk prøve det på utstilling en gang, fungerer kjempebra ;) Så bare måtte kjøpe å ha i hus i tilfelle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid blodstopppulver framme når jeg klipper klør, for sikkerhets skyld. Om det skulle begynne å blø tar man litt på fingeren, holder det inntil der det blør i noen sekunder, og vips er det over. Det finnes "flytende" blodstopp også, men jeg har bedre erfaring med pulveret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhu, var borti det samme her tidligere i uka. Skulle begynne tidlig å tilvenne til kloklipp, så allerede dagen etter at han kom i hus tok jeg frem Millers Forge. Fremlabbene gikk jo veldig greit! Viste han først tanga, så en godbit, så tanga litt hit og dit og opp til nesen igjen, touche potene og ny godbit. Så var det å klippe i full fart mens han tygde. Jeg var ferdig med framlabbene før han fikk sagt "gobit".

Fremlabbene gikk som sagt så bra, at jeg kanskje var litt "bråkjekk" da jeg skulle klippe første baklabb. Etter bare èn bak-klo, så "tuppet" han til oppover med bakfoten på nr to, så jeg klipte for langt inn på den. Og det blødde! Jeg var nødt til å stenge ham inne på pc-rommet så han ikke skulle blø ned hele huset! Det så ut som en massakre her inne, og jeg sverget med meg selv at jeg skal kjøpe det blodstopper-pulveret jeg har lest om, før jeg klipper klørne hans èn gang til! ;)

Han blødde i en halvtime, i tillegg til at det begynte å blø igjen flere ganger utover kvelden etter hver gang han hadde klødd seg på halsen ved halsbåndet. Når vi var ute ble det røde spor i snøen etter han, men pga kulda så blødde det ikke så ille utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhu, var borti det samme her tidligere i uka. Skulle begynne tidlig å tilvenne til kloklipp, så allerede dagen etter at han kom i hus tok jeg frem Millers Forge. Fremlabbene gikk jo veldig greit! Viste han først tanga, så en godbit, så tanga litt hit og dit og opp til nesen igjen, touche potene og ny godbit. Så var det å klippe i full fart mens han tygde. Jeg var ferdig med framlabbene før han fikk sagt "gobit".

Fremlabbene gikk som sagt så bra, at jeg kanskje var litt "bråkjekk" da jeg skulle klippe første baklabb. Etter bare èn bak-klo, så "tuppet" han til oppover med bakfoten på nr to, så jeg klipte for langt inn på den. Og det blødde! Jeg var nødt til å stenge ham inne på pc-rommet så han ikke skulle blø ned hele huset! Det så ut som en massakre her inne, og jeg sverget med meg selv at jeg skal kjøpe det blodstopper-pulveret jeg har lest om, før jeg klipper klørne hans èn gang til! ;)

Han blødde i en halvtime, i tillegg til at det begynte å blø igjen flere ganger utover kvelden etter hver gang han hadde klødd seg på halsen ved halsbåndet. Når vi var ute ble det røde spor i snøen etter han, men pga kulda så blødde det ikke så ille utendørs.

Akkurat slik her og! hehe.. fremlabbene gikk jo så fint, så ble kanskje litt bråkjekk bak ja.. og så har hun svarte negler bak, så er ikke så lett å se heller..

men sånt pulver skal jeg kjøpe før jeg klipper klørne igjen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Kaliumpermanganat i pulverform på apoteket. Et glass varer omtrent to hundeliv og er ikke dyrt. ;)

Når jeg klipper klør på store hunder (store klør) tar jeg litt av pulveret i lokket og dersom det begynner å blø så tørker jeg bare av blodet med papir og stikker kloa nedi lokket med pulver.

Med små hunder (små klør) tørker jeg av blodet med papir også synes jeg det er greiere å ta litt av pulveret på en q-tip og trykke den inntil kloa istedenfor den varianten med lokket.

Men det er ingen krise om det begynner å blø, det er et stykke inn til nerven i kloa. :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har vært borti det samme:/ Hos oss har det skjedd 2 ganger, første gangen brukte jeg potetmel og det stoppet med å blø med en gang. Andre gangen hadde vi ikke det i huset, så man var snartenkt og brukte vanlig hvetemel, funket det også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hunden har eg heldigvis ikkje klipt for langt ennå, men klipte en gang på ei kanin. Det blødde noko ekstremt, og me fekk ikkje stoppa det før me hadde på potetmel.. Makan til blod som kan komme ut av ei lita klo.. Synes synn på kanina den gangen altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klipt klørne på valpen tre ganger etter vi fikk han i hus for to måneder siden, men heldigvis har han ikke blødd enda. Er livredd for å klippe for langt inn, men ble litt beroliget nå når jeg ser at dere skriver at nervene sitter lenger inn. Er jo livredd for å påføre han vondt. :D Heldigvis har han bare fire svarte klør, så resten går heldigvis ganske greit å klippe. :lol: Men jeg skal ta med meg tipset om potetmel i bakhodet om jeg klipper for langt inn en gang. :lol: Tror ikke jeg kommer til å kjøpe inn noe blodstopp, siden jeg føler jeg er såpass dreven på kloklipping av jeg ikke tror han kommer til å blø særlig ofte. Har klippet klør på marsvin og katter i alle år. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har enda ikke klippet for langt inn på valpen min, men har gjort det en del ganger på vår forrige hund. Har alltid gått bra, og hun har vært flink til å sitte i ro. Blodet har somregel stoppet av seg selv da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...