Gå til innhold
Hundesonen.no

iPhone eller Android


MonicaT

iPhone eller Android  

29 stemmer

  1. 1. Hvem liker du best ?

    • iPhone
      13
    • Android
      16


Recommended Posts

er unødvendig å bestille noe slikt bare for å ha gps i ny og ne liksom.. tenker jeg da :aww: jeg bruker telefonen når jeg er ute å farter og slikt.

du kan jo sjekke hvor mye det koster deg i tracing. forresten, de fleste leverandører har en makspris på 10kr dagen for nettbruk. så om du en sjelden gang bruker det er det billigere enn mndabonnement på det liksom.

Hvis man bruker internett litt i løpet av en dag så lønner det seg faktisk å tegne et surfeabo i tilegg. Du kan ikke surfe mer enn 0,8 mb for å komme opp i grensen på på 10 kr dagen. Så er du inne og sjekker 5-10 ganger i løpet av en mnd så koster det for det samme eller mer enn et tillegsabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tlf min nå sakte men sikkert har vist tegn på at den har for lengst nådd pensjonistalder er jeg på jakt etter en ny tlf. Men fikk veldig lyst på enten en Android eller iPhone da jeg kan kombinere kjøpet av ny tlf med kjøpet av ny mp3 spiller. Bruker hovedsakelig kun wimp om dagen så det er alt jeg trenger forrutenom å ringe og sende mld. Men siden det er ganske mange år siden jeg sist var på mobil handel lurer jeg på om noen har noen gode tips? Billig er et stort pluss i et tynt studentbudsjett, men jeg tar med råd til noe som faktisk skal vare over en lengre periode. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tlf min nå sakte men sikkert har vist tegn på at den har for lengst nådd pensjonistalder er jeg på jakt etter en ny tlf. Men fikk veldig lyst på enten en Android eller iPhone da jeg kan kombinere kjøpet av ny tlf med kjøpet av ny mp3 spiller. Bruker hovedsakelig kun wimp om dagen så det er alt jeg trenger forrutenom å ringe og sende mld. Men siden det er ganske mange år siden jeg sist var på mobil handel lurer jeg på om noen har noen gode tips? Billig er et stort pluss i et tynt studentbudsjett, men jeg tar med råd til noe som faktisk skal vare over en lengre periode. :aww:

skal du kjøpe med abonnement eller med kontantkort?

ser chess har htc desire til 700kr med abonnement for eksempel.

men de fleste htc telefonene på markedet er bra, så det er bare å velge og vrake :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri bruk av data, slik at jeg kan bruke telefonen slik den er ment å brukes uten restriksjoner .. :aww:

Ting man da kan bruke telefonen til uten å ha trådløst nett..

Mail

Facebook

Market

Værmeldinger

Synkroniseringer mot googles tjenester.

Nettleser (sjelden jeg bruker)

Sringpad, Dropbox, Evernote, Shazam, Waze, Aksjer, Twitter, GuleSider, Kart, Veimeldinger osvosvosv

alle og 100.000 andre bruker mobildata, eller må ha mobildata for å fungere som tiltenkt..

Skal man bare ringe og sende sms så er det seriøst-talt mye smartere å kjøpe en god "gammeldags" mobiltelefon med 5 dagers levetid på batteriet, i stede for en liten PC med 1 dags batterilevetid... (gjelder alle smarttelefoner med store skjermer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du kjøpe med abonnement eller med kontantkort?

ser chess har htc desire til 700kr med abonnement for eksempel.

men de fleste htc telefonene på markedet er bra, så det er bare å velge og vrake :aww:

Okei. Da får jeg se meg litt rundt. Burde ha netcom abonnement pga netcom familie, men får ta en vurdering på det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tlf min nå sakte men sikkert har vist tegn på at den har for lengst nådd pensjonistalder er jeg på jakt etter en ny tlf. Men fikk veldig lyst på enten en Android eller iPhone da jeg kan kombinere kjøpet av ny tlf med kjøpet av ny mp3 spiller. Bruker hovedsakelig kun wimp om dagen så det er alt jeg trenger forrutenom å ringe og sende mld. Men siden det er ganske mange år siden jeg sist var på mobil handel lurer jeg på om noen har noen gode tips? Billig er et stort pluss i et tynt studentbudsjett, men jeg tar med råd til noe som faktisk skal vare over en lengre periode. :aww:

Sjekk ut Samsung Galaxy 5. Det er en rimelig Android mobil hvor du har det meste av funksjoner til en rimelig penge. Jeg ville heller ha gått for denne enn den rimligste modellen til HTC som er Wildfire. Det er en enklere mobiler i forhold til de dyrere Android mobilene (byggekvalitet, prosessor, skjerm osv) men hvis du får det meste kommer til å ringe, sende sms og bruke wimp og vil ha en som passer inn i et studentbudsjett så ville jeg sjekket ut den :aww: Skal du ha med Netcom abo. så mener jeg de har greie priser på den for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Samsung Galaxy 5. Det er en rimelig Android mobil hvor du har det meste av funksjoner til en rimelig penge. Jeg ville heller ha gått for denne enn den rimligste modellen til HTC som er Wildfire. Det er en enklere mobiler i forhold til de dyrere Android mobilene (byggekvalitet, prosessor, skjerm osv) men hvis du får det meste kommer til å ringe, sende sms og bruke wimp og vil ha en som passer inn i et studentbudsjett så ville jeg sjekket ut den :aww: Skal du ha med Netcom abo. så mener jeg de har greie priser på den for tiden

Jeg har selv HTC Wildfire, så på Desire men for litt bedre prosessor og bedre oppløsning på skjerm så klarte jeg meg. vi kunne jo kjøpe 2 wildfire for 1 desire,så da fikk begge telefon :D

Den har hittil fungert knall, 0 tull og klarer ikke bruke opp minne ol så den blir treg så er veldig fornøyd :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Michellus

Det finner jeg ut i etterpå, men stemte android rett og slett fordi at alle mine venner som har iPhone har en eller annen gang i løpet av eierskapet levert den på rep. Ene venninna mi sendte den inn på rep 3 ganger! Kan hende hun var uheldig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen spørsmål til. Jeg har nå kjøpt meg HTC Wildfire. Har aldri hatt iPhone men har iPod. Synes sist nevnte har bedre skjerm enn HTC. Synes også det er lettere å finne Apps på iPoden. Men bedre og lettere å skrive på HTC. Dere som har erfaring med iPhone og HTC, hva synes dere ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har i det siste holdt på å velge mellom disse 2 og takk og pris for at jeg endte på iPhone 4 som fra applestore ikke er særlig dyrere enn div. HTC o.l.

Som vanlig er argumtene mot alt som har med apple og gjøre helt uten hold. Opensource argumentet er jo bare prinispp uten praktisk betydning. OS til iPhone er gratis med oppdateringer om du har ett eksemplar.

Det snakkes f.eks her om gratis apps til android. Vel om det kommer som en overraskelse så er det både gratis og betalapps til begge systemene. Liten differanse her. Tru det eller ei.

En ting må være det slidetastaturet, men det er vel egentlig bare for å skrive i fylla. Jeg har sett det i praksis og ble ikke akkurat imponert. Tok vel 5 forsøk å skrive en vanlig norsk setning på 5 ord.

iPhone4 gruser det ALT på tekniske spec, ingen er i nærheten av den skjermen.

Alternativet må vel være galaxy tab som ær både iphone og ipad.

Med android må jeg synke adresser og kalender via google, hassel for meg som har mac.

Jeg har snakket med ett lass med selgere som forherliger HTC og android og insisterer på at de er bedre enn iPhone. Problemet er bare at de ikke har noen argumenter annet enn at iPhone ikke er like bra :)

Det snakkes litt om abonnemnter her, jeg har bestilt talkmore, nettet til telenor men halve prisen og forskjellige pakkeløsninger. Anbefales. Svarer raskt på kundeservice gjør de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, hvor er det blitt av mitt siste innlegg gi denne tråden...?

Hvor jeg la ut i vide og brede om skjermer og oppløsninger..??

Orker ikke skrive det igjen...

VELDIG kort oppsummert. Ja det er selvfølgelig stor forskjell på skjermer, HTC leverer mobiler i alle prisklasser.

Wildfire har en meget lav oppløsning, mens HTC Desire HD har en meget høy oppløsning, disse to skjermene er STOR forskjell, som også utgjør prisforskjell...

iPhone4 leveres med kun en skjerm, så der er alle identiske, det er en god skjerm det også...

snusken, siden du har mac må du ha iphone, men for oss som bruker PC, så er iPhone og iTunes bare prakk.

Android og synk mot google er STRÅLENDE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over, jeg har gmail og bruker kalenderen min der aktivt, også har jeg vanlig Windows (av og til Linux) pc, da er iphone bare mikk og makk for meg, men for en mac-bruker er iphone sikkert himmelen. For meg er det helt suuupert med android, kalendersynkroniseringen er noe av det mest geniale jeg noen gang har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

iPhone4 leveres med kun en skjerm, så der er alle identiske, det er en god skjerm det også...

Det er ikke bare en god skjerm, den har betrakelig flere bildepunkter ( pixel ) enn alle andre.

F.eks har Desire HD færre selvom det er en større skjerm. 4,3" mens iPhone bare er 3,5"

Forøvrig er denne diskusjonen som alle pc vs mac. Alle har brukt en pc og syns det er helt kult til de løsner på prinsippene og opplever mac, da går de aldri tilbake.

.

Designet er jo og heller ikke bare at den ser kul ut, den er faktisk lagd i solide materialer og chassi er cnc-produsert. Den nye skjermen er også ett helt annet materiale så jeg tviler på at vi får se like mange knuste skjermer.

Jeg så på xperia i butikken og trudde først det var plastikkdummier de hadde til demo.. HTC er forsåvidt litt kulere men ikke no spes.

Prøvde og en xperia her, tar jo flere sekunder før den starter opp.. *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er valget så enkelt som at jeg vil ha MIN mobiltelefon, som fungerer som JEG vil.

Jeg hadde iPhone i 1år, så jeg har erfart begge sider over lang tid.

Jeg ble så forbannet på hele iPhone/Apple/iTunes he*** at jeg måtte bort fra det...

For meg er iPhone ****** gave til jorden, mens Android er Guds gave til jorden.

iPhone er gode stabile telefoner, for all del, og passer de som har mac og de som skal ha noe poppis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tynt argument at iPhone bare er prakk for dere som bruker pc og ikke mac. Uten at jeg har tall på det så ligger nok flertallet av iPhone brukere i PC-verden uten at jeg har hørt de sutre. Det er fremdeles bare drøyt 10% macbrukere data markedet vs windows / linux så det sier seg selv at det ikke bare er machuer som bruker iPhone.

iTunes er gratis også til PC og så enkelt at selv bikkja mi kunne brukt det.

Er det en ting som er negativt med iTunes og drar ned så er det styret med rettigheter til musikkfiler o.l. Den skal jeg være med på men fremtiden ligger nok noe i den retningen. Fildelingsverden sånn den blomstret opp er det ingen som kan leve på så enten vil musikkbransjen dø eller så må de faktisk få betalt de også for produktene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynt argument at iPhone bare er prakk for dere som bruker pc og ikke mac. Uten at jeg har tall på det så ligger nok flertallet av iPhone brukere i PC-verden uten at jeg har hørt de sutre. Det er fremdeles bare drøyt 10% macbrukere data markedet vs windows / linux så det sier seg selv at det ikke bare er machuer som bruker iPhone.

iTunes er gratis også til PC og så enkelt at selv bikkja mi kunne brukt det.

Er det en ting som er negativt med iTunes og drar ned så er det styret med rettigheter til musikkfiler o.l. Den skal jeg være med på men fremtiden ligger nok noe i den retningen. Fildelingsverden sånn den blomstret opp er det ingen som kan leve på så enten vil musikkbransjen dø eller så må de faktisk få betalt de også for produktene sine.

Vet ikke om du diskuterer eller overbeviser nå men.

Tynt er det ikke, det er det jeg har erfart, ærlig og sant. Om man bruker den som en telefon, og har noe musikk på den, så fungerer iTunes greit, men det er, fortsatt, prakk å være låst til iTunes for overføring, spillelister, backup og annet for en PCbruker.

Har hatt to tilfeller med venner som : "Ups, der gikk harddisken min, ny pc, nei, nå må jeg formatere iPhone, og sikkerhetskopien ligger på den ødelagte harddisken.."

Å være mac bruker å kjøpe Android, DET er idioti,det skjønner jeg...

Og jeg har aldri sakt at det er bare mac brukere som har iphone, halo, og jeg har aldri sakt at PC-brukere som kjøper iPhone er idioter, jeg har selv kjøpt iPhone...

At ting er gratis er en selvfølge, iTunes har ingen problemer med DRM, ingen varsler om opphavsrett om jeg rippet mine egne CDer eller la til andres musikk, aldri vært et problem, var før jeg kjøpte iphone at de hadde DRM.

Der er det ingen problemer, problemet er hele iTunes, totalt ulogisk, tungvindt og idiotisk på en PC. Tvinger folk til å bruke iTunes til å organisere og lage spillelister.. (det finnes alternativer for musikk-delen)

Jeg kjøper all musikk og alle filmer (opptatt av lyd/bildekvalitet), iTunes er på ingen måte svaret på fildelingsproblemet, det er heller grunnen til at det blomstrer... At DRM ble fjernet fra iTunes, var et stort steg i riktig retning, folk (meg inkludert) turde da å kjøpe musikk fra iTunes...

Det er mange svar mot fildeling, Spotify er et godt svar på det (om de fjerner Free-versjon og mer penger går til artistene vertfall), Wimp og Voddler er et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med iPhonen min og tror ikke jeg kommer til å gå over til noe annet ever. Har ikke erfaring med andre touchtelefoner så jeg har ikke noe å sammeligne med. Elsker alle appsene jeg kan laste ned. Så syns jeg det er moro bruke nettet når jeg er på tur med hundene. Tar bilder og sender de direkte til FB f.eks. HTC kan sikkert det samme men jeg er kjempefornøyd med min og ser ingen grunn til å skifte operativsystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...