Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp!


Heidi

Recommended Posts

Om litt skal jeg ut med typens mor og se på en hundevalp de skal ha :D

De er bare 14 dager gamle, og er blanding af goldenretriver og retriver :x

Elsker sånne så valper. Kommer sikkert til og kjøpe en selv når jeg ser dem :):x

Hehehe neida, har nok i Rocky gutten indtil videre :x

Er der noe man skal høre om?? Jeg skal vel høre om HD i slækten eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :?

Men hun sier at moren ikke gider og gi dem pupp mere etter de er 6 uker, og derfor kunne de ligeså godt komme ut til dem som skal kjøpe dem!!

Men det handler vel ikke bare om at de ikke får pupp lengere, men vel lige så mye om og ha mor i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lazita: Hva syns du om dette??

Typens forældre har ikke så mye peiling på hund, og går jo ikke så mye op i dem som vi her inne. Haha. Men kan det være skadelig for valpen og bli tatt fra moren i en 6 ukers alder?

I såfall kan typens forældre får en problematisk start med valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fra valpen er 7 uker og oppover går greit. de må jo få bli avvendt fra moern før du tar de hjem og normalt sett (fra egne erfaringer) så er ikke valpene det før de er 7 uker. det er no ihvertfall da mine valper har sluttet helt og die på moren sin. selv holder jeg de til de er 8 uker for at de skal være hos moren men kan til nød levere når de er 7 uker. kan hende vi gjør de med han vi har nå, men er ikke helt sikker. hvis du vil at valpen skal være hos moren till hun begynner å "lære dem opp" så er jo det slik at hun begynner fra de er 4 uker og helt til de er blitt 12-14 uker. det er jo da opplæringen foregår. men jeg ser at valper her i huset som blir utover normal leverings tid blir mye kjeftet på og slikt i 3-4 mnders alder av moren så det ser ut som det er da min tispe tar den "skikkelige" opplæringen mens før dette så er det for det meste stell og lek.

jeg vil nokk ikke annefale at de tar til seg valpen før den er 7 uker i hvertfall. :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...