Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestreninger i Åsane?


Enits
 Share

Recommended Posts

Hei.

Leser litt rundt at noen anbefaler å være med på fellestreninger i regi av hundeklubber og slikt, som et suplement til hundekurs om man ikke har råd til mange kurs osv.

Finnes det noen slike som holder til i åsane? Evt Bergen?

Hva heter de isåfall og har de hjemmeside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Leser litt rundt at noen anbefaler å være med på fellestreninger i regi av hundeklubber og slikt, som et suplement til hundekurs om man ikke har råd til mange kurs osv.

Finnes det noen slike som holder til i åsane? Evt Bergen?

Hva heter de isåfall og har de hjemmeside?

Ja, det finnes. Kommer på følgende klubber i farten:

BSBK. Trener på Myrbø (onsdag) og Stend (onsdag).

LP Bergen. Trenger på Lynghaug skole mandager og torsdager (Fyllingsdalen).

Retrieverklubben. Trener på Varden

Nordhordland Hundeklubb. Trener på Åse Gård 5 minutter fra Knarvik.

Schäferhundklubben. Trener på Grimseid.

Sotra Brukshundsklubb. Holder vel til på Sotra?

I tillegg finnes Bergen Agility Klubb, de trener vel også på Varden. Men agility er ikke jeg helt inne på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes. Kommer på følgende klubber i farten:

BSBK. Trener på Myrbø (onsdag) og Stend (onsdag).

LP Bergen. Trenger på Lynghaug skole mandager og torsdager (Fyllingsdalen).

Retrieverklubben. Trener på Varden

Nordhordland Hundeklubb. Trener på Åse Gård 5 minutter fra Knarvik.

Schäferhundklubben. Trener på Grimseid.

Sotra Brukshundsklubb. Holder vel til på Sotra?

I tillegg finnes Bergen Agility Klubb, de trener vel også på Varden. Men agility er ikke jeg helt inne på :banana:

Må en være medlem for å komme på fellestrening hos nordhordaland hundeklubb? Hvilken treningsmetoder bruker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en være medlem for å komme på fellestrening hos nordhordaland hundeklubb? Hvilken treningsmetoder bruker de?

Dersom det er lydighet du tenker på, så kan du komme på en trening for å prøve om det er riktig for deg. Men utover det må du være medlem, ja. :banana: På lydighet varierer det fra rene klikkerfolk til annen positiv trening (lokking, etc). Trener selv mye der (er en stund siden nå), men kan gjerne avtale å møte deg der på en trening.

Sosialtreningen er også åpne for en prøvegang, det kan du jo feks avtale via klubbens gjestebok. Er litt usikker på hvem som har ansvaret for de treningene. Agility vet jeg ikke, men vil tro de lar deg komme og se på en trening uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er lydighet du tenker på, så kan du komme på en trening for å prøve om det er riktig for deg. Men utover det må du være medlem, ja. :banana: På lydighet varierer det fra rene klikkerfolk til annen positiv trening (lokking, etc). Trener selv mye der (er en stund siden nå), men kan gjerne avtale å møte deg der på en trening.

Sosialtreningen er også åpne for en prøvegang, det kan du jo feks avtale via klubbens gjestebok. Er litt usikker på hvem som har ansvaret for de treningene. Agility vet jeg ikke, men vil tro de lar deg komme og se på en trening uten problemer.

Jeg har akkurat flyttet hjem hit etter å ha bodd i byn. Så har planer om å melde meg inn etter nyttår. Jeg trener positivt og bruker klikker. Skal begynne på kurs hos klikkerkult.no etter nyttår men har lyst å gå på fellestrening utenom slik at jeg blir mer motivert til å trene regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat flyttet hjem hit etter å ha bodd i byn. Så har planer om å melde meg inn etter nyttår. Jeg trener positivt og bruker klikker. Skal begynne på kurs hos klikkerkult.no etter nyttår men har lyst å gå på fellestrening utenom slik at jeg blir mer motivert til å trene regelmessig.

Fellestreningene legges opp etter de fremmøttes ønsker, men pleier generelt sett å inneholde en fellesøvelsesbit, kontaktøvelser og gjennomgang av ting man vil ha hjelp til. Hver torsdag er det på Åse Gården, også prøver de å ha trening hver mandag, men da en mer konkurranserettet trening hvor treningssted varierer.

Hun ene som av og til trener der er selv klikkerinstruktør, og knallflink. Hun holder mest på med agility, men trener også en del lydighet. De andre er der mest for å trene sammen med andre, og for å gjøre noe med hundene sine, så de er veldig behjelpelige om man har litt ambisjoner. Hyggelige folk :banana:

Dersom du har tid en torsdag er det bare å stikke innom, klokken 18.30.

Dette er de hundeklubbene som er i Bergen/omegn?

må si jeg fikk litt sansen for nordhordland hundeklubb, men finner jo ingen informasjon om pris på medlemskap m.m

Hvordan er klubben for "nybegynnere"?

Det er de klubbene jeg kom på. Dobermanklubben har avdeling der, belgerklubben og collieklubben lige så. Men de har vel mer utstillingstreninger og slike ting.

Jeg husker ikke nøyaktig, men mener at prisen på medlemsskap er 200 kroner pluss grunnkontigenten til NKK. Ta kontakt med leder av klubben for nøyaktig informasjon.

Jeg synes det er en veldig fin klubb for nybegynnere. De er veldig greie folk, flinke til å støtte opp og hjelpe. Kom gjerne på trening for å treffe folk og se :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellestreningene legges opp etter de fremmøttes ønsker, men pleier generelt sett å inneholde en fellesøvelsesbit, kontaktøvelser og gjennomgang av ting man vil ha hjelp til. Hver torsdag er det på Åse Gården, også prøver de å ha trening hver mandag, men da en mer konkurranserettet trening hvor treningssted varierer.

Hun ene som av og til trener der er selv klikkerinstruktør, og knallflink. Hun holder mest på med agility, men trener også en del lydighet. De andre er der mest for å trene sammen med andre, og for å gjøre noe med hundene sine, så de er veldig behjelpelige om man har litt ambisjoner. Hyggelige folk :banana:

Dersom du har tid en torsdag er det bare å stikke innom, klokken 18.30.

høres veldig bra ut da:) er jo mye kortere vei til Åse en til Sandviken hehe bor du her ute også? jeg er intr i å få sosialisert dyret mitt mer og møte nye hunder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes klikkerkult tok seg godt betalt i forhold til mange andre jeg har sett. Men vet lite om det.

Uansett tiltaler magefølelsen mer til nordhordland enn sandviken, selv om sandviken er kortere for meg.

Kanskje jeg skal ta meg en tur å se, evt vente til jeg har fått valpen hvertfall :banana:

Mail er uansett sendt til lederen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes klikkerkult tok seg godt betalt i forhold til mange andre jeg har sett. Men vet lite om det.

Uansett tiltaler magefølelsen mer til nordhordland enn sandviken, selv om sandviken er kortere for meg.

Kanskje jeg skal ta meg en tur å se, evt vente til jeg har fått valpen hvertfall :banana:

Mail er uansett sendt til lederen

synest selv klikkerkult er rimelig:) gruppene er små og alle får like mye tid med instruktøren. Der kan hele familien være med på kurs uten å betale ekstra, har vært i kontakt med flere steder som skulle ha mer betalt vist det var flere enn en person som var med. Synest det er litt unødvendig når en har samme hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synest selv klikkerkult er rimelig:) gruppene er små og alle får like mye tid med instruktøren. Der kan hele familien være med på kurs uten å betale ekstra, har vært i kontakt med flere steder som skulle ha mer betalt vist det var flere enn en person som var med. Synest det er litt unødvendig når en har samme hund...

Den problemstillingen ser jeg. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes. Kommer på følgende klubber i farten:

BSBK. Trener på Myrbø (onsdag) og Stend (onsdag).

LP Bergen. Trenger på Lynghaug skole mandager og torsdager (Fyllingsdalen).

Retrieverklubben. Trener på Varden

Nordhordland Hundeklubb. Trener på Åse Gård 5 minutter fra Knarvik.

Schäferhundklubben. Trener på Grimseid.

Sotra Brukshundsklubb. Holder vel til på Sotra?

I tillegg finnes Bergen Agility Klubb, de trener vel også på Varden. Men agility er ikke jeg helt inne på :wub:

BAK trener i Nordnæsdalen :P

synest selv klikkerkult er rimelig:) gruppene er små og alle får like mye tid med instruktøren. Der kan hele familien være med på kurs uten å betale ekstra, har vært i kontakt med flere steder som skulle ha mer betalt vist det var flere enn en person som var med. Synest det er litt unødvendig når en har samme hund...

Det hørses jo helt på bærtur ut!

Mulig det er meg det er noe gale med, men når jeg har kurs, da spesielt valpe- og unghundkurs anbefaler jeg at flest mulig medlemmer av familen blir med. Og selvsagt skal man ikke betale ekstra for det. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig bra ut da:) er jo mye kortere vei til Åse en til Sandviken hehe bor du her ute også? jeg er intr i å få sosialisert dyret mitt mer og møte nye hunder:)

Ja, jeg bor her uti, forløpig :P Tips for å få sosialisert hunden er å gå tur rundt Kvassnesstemma (staving?) i Knarvik. Der pleier folk å lufte hundene sine, så det er veldig fint til å trene på å gå fint i bånd og passering. Også finner du kanskje passende lekekammerater til hunden din. Min er kanskje litt stor og voldsom til å leke med. Får kanskje valp over nyttår, så den er gjerne med på å møte andre snille hunder :wub:

Synes klikkerkult tok seg godt betalt i forhold til mange andre jeg har sett. Men vet lite om det.

Uansett tiltaler magefølelsen mer til nordhordland enn sandviken, selv om sandviken er kortere for meg.

Kanskje jeg skal ta meg en tur å se, evt vente til jeg har fått valpen hvertfall :P

Mail er uansett sendt til lederen

Det høres bra ut. Jeg hadde med søsteren min på både grunnkurs og valpekurs, uten å måtte betale ekstra der. Akkurat som Mokken, anbefalte de at flere i familien var med på kursene. Nå er det en stund siden jeg har gått kurs hos de, men ser ikke for meg at det er forandret :P

Det hørses jo helt på bærtur ut!

Mulig det er meg det er noe gale med, men når jeg har kurs, da spesielt valpe- og unghundkurs anbefaler jeg at flest mulig medlemmer av familen blir med. Og selvsagt skal man ikke betale ekstra for det. :)

Nordnesdalen, ja :banana: Er ikke det ca Varden da? *fnise*

Da er det noe gale med meg også. Det er greit å ta seg ekstra betalt for observatører på konkurransekurs med folk fra landslaget, men ellers er jeg også vant til at man får ha med familiemedlemmer på kurs. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAK trener i Nordnæsdalen :P

Det hørses jo helt på bærtur ut!

Mulig det er meg det er noe gale med, men når jeg har kurs, da spesielt valpe- og unghundkurs anbefaler jeg at flest mulig medlemmer av familen blir med. Og selvsagt skal man ikke betale ekstra for det. :banana:

ja ikke sant?! Er jo viktig at hele familien trener i samme retning :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bor her uti, forløpig :banana: Tips for å få sosialisert hunden er å gå tur rundt Kvassnesstemma (staving?) i Knarvik. Der pleier folk å lufte hundene sine, så det er veldig fint til å trene på å gå fint i bånd og passering. Også finner du kanskje passende lekekammerater til hunden din. Min er kanskje litt stor og voldsom til å leke med. Får kanskje valp over nyttår, så den er gjerne med på å møte andre snille hunder :P

Det er den grusveien oppe med nordhordalandshallen? Min har ingen prob med å være med store hunder:) Hun er en liten bestemt dame som gir beskjed vist hun må :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den grusveien oppe med nordhordalandshallen? Min har ingen prob med å være med store hunder:) Hun er en liten bestemt dame som gir beskjed vist hun må :banana:

Nei, Kvassnesstemma er nede ved Shell-stasjonen. Jeg pleier å parkere der med Statens Vegvesen, også går det en grusvei ned til venstre (om man står med ryggen mot Shell). Det er ca 1 km rundt vannet, og grussti hele veien. Mange som går tur der :P

Jeg skal se om jeg har tid en dag, så kunne vi møttes og gått tur der? :wub:

Var litt utover ifølge kartet ja. hvor lang tid tar det å kjøre til åsegarden fra nordhordlandsbroen for eksempel?

Det er ca 5 minutter fra Nordhordlandsbroen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Kvassnesstemma er nede ved Shell-stasjonen. Jeg pleier å parkere der med Statens Vegvesen, også går det en grusvei ned til venstre (om man står med ryggen mot Shell). Det er ca 1 km rundt vannet, og grussti hele veien. Mange som går tur der :P

Jeg skal se om jeg har tid en dag, så kunne vi møttes og gått tur der? :wub:

Det er ca 5 minutter fra Nordhordlandsbroen :P

Da er det ikke langt fra meg og dit, så da tror jeg faktisk det blir den hundeklubben for min del :banana:

Kanskje jeg kan være med å gå tur der når jeg får hunden min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg trener lydighet, er en liten lydighetsnerd :banana: Også trener vi litt spor (NBF-spor), og bittelitt utstilling.

Kanskje du kan hjelpe meg med spor også da? :wub:

Planen min er lydighet, men spørs om hunden er enig med meg. Har fått mange advarsler og slikt så vet ikke helt hva jeg skal vente meg av hunden enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...