Gå til innhold
Hundesonen.no

Samojedvalper på vei!


Angilja

Recommended Posts

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Denne uken har vi vært på røntgen, og fått tatt den siste herpes-vaksinen. Dyrlegen mente han så minst 7 valper, men etter å ha studert bildet her hjemme og sammen med Huldra mener vi å se 9... Så vi får se om noen dager, da kommer fasiten!

Under parringen sto Shira i 9 dager, og det var ei uke mellom første og siste parring. vi har derfor hatt en ganske uklar termin, selv om jeg har hatt mine tanker om når jeg tror hun hadde eggløsning etter oppførselen på hannhundene å dømme... Uansett, dyrlgegen mente vi var på dag 55 når vi var der på tirsdag. Det nærmer seg altså veldig her!

Shira er svær som ei tønne, og det begynner å bli tungt for henne nå og hun spretter ikke like elegant opp i senga/sofaen lenger :hmm: Formen og humøret er fremdeles bra tross den svære magen. Hun har blitt veldig klengete, og skal ligge tett tett i senga om natta selv om det er alt for varmt for henne.

Nå har nedtellingen startet, vi snakker pluteslig om dager og ikke uker mer :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være et skikkelig miljøsvin så mange febermål-hylser som jeg har brukt de siste dagene :hmm: Måling av temperatur har vært i gang ei uke nå, og i dag starta hun dagen med litt lavere temp en før, den lå en stund på 37,1 og nå var den nede på 36,9! Regner med action her i løpet ikke veldig lang tid.

Hun er litt mer urolig en vanlig og klarer ikke sove så lenge om gangen. Alt virker normalt :lol:

Foreløpig ligger vi sånn:

shira.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være et skikkelig miljøsvin så mange febermål-hylser som jeg har brukt de siste dagene :hmm: Måling av temperatur har vært i gang ei uke nå, og i dag starta hun dagen med litt lavere temp en før, den lå en stund på 37,1 og nå var den nede på 36,9! Regner med action her i løpet ikke veldig lang tid.

Hun er litt mer urolig en vanlig og klarer ikke sove så lenge om gangen. Alt virker normalt :)

Foreløpig ligger vi sånn:

shira.jpg

Spennende!! Venter på å få høre når det skjer noe mer :)

Og nydelige tjukke-Shira!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være et skikkelig miljøsvin så mange febermål-hylser som jeg har brukt de siste dagene :hmm: Måling av temperatur har vært i gang ei uke nå, og i dag starta hun dagen med litt lavere temp en før, den lå en stund på 37,1 og nå var den nede på 36,9! Regner med action her i løpet ikke veldig lang tid.

Hun er litt mer urolig en vanlig og klarer ikke sove så lenge om gangen. Alt virker normalt :)

Foreløpig ligger vi sånn:

shira.jpg

Spennende! Lykke til :)

Her ventes det også valper i løpet av de nærmeste dagene, så da er vi to miljøsvin :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. go'este, gravide bamsedamen, da.. Krysser fingre og tær for vellykket fødsel som går raskt og riktig unna.Susanne

Takk:)

Spennende! Venter på å få høre når det skjer noe mer ;)Og nydelige tjukke-Shira! :lol:

:)

Spennende! Lykke til :)Her ventes det også valper i løpet av de nærmeste dagene, så da er vi to miljøsvin :hmm:

Takk, og lykke til dere også!

Lykke til - hold oss oppdatert!

Takk, jepp skal gjøre det!

Tempen har nå vært nede i 36,8, og hun har prøvd å grave litt i valpekassa, bytter stilling ofte. Hun er likvel rolig og "samlet", virker som hun forstår. Tilbydde henne middag nå og hun spiste litt av godbitene (kylling + lever), og lot det midre gode (v&h) ligge. Kan også se ut som hun er enig med meg i at valpkassa er stedet å føde, hun gikk dit selv har stort sett vært der siden tempen sank, tidligere har hun ikke valgt å ligge der. Godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende! Lykke til :)

Veldig spennende! Masse lykke til, gleder meg til å følge med her i tråden. :hmm:

Lykke til :) Gleder meg til stygge bilder av valpene! :) Som om jeg ikke var valpesyk nok fra før av...

Lykke til!

Takk!

Er det litt sært å glede seg til blod og gørr, fødselsvæske, kutting av navlestrenger og telling av morkaker? :lol:

Ja. :D

Jeg klarte å sovne på sofaen.. Shira sover på rygg i valpekassa, skal ta tempen igjen når hun vokner så sender jeg deg ei melding, Huldra. Bare fred i heimen enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...