Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal kjøpe ny mobil


Benedicte

Recommended Posts

Jeg kan ikke svare på hvorfor venninene dine har fått feil på mobilene sine. Det kan ha vært et parti med feil på eller lignende. Det finnes mange som er fornøyd med mobilen og ikke har noe feil på den. Har de fortsatt feil så be de oppdatere programvaren og laste ned android 2.1. Mulig det hjelper på mye av det du kaller surrefeil og mandagsfeil.

Når det gjelder at mobilen legger på når man legger den på skulderen, så er det fordi det er en touch telefon og man kommer nær den røde telefon knappen. Det er ikke bare SE dette skjer på. Lås skjermen når du snakker i mobilen så er det problemet løst.

Det var ikke jeg som sammenlignet de. Du gjorde det. Jeg skrev bare at det var mer enn oppløsningen som skilte wildfire og desire.

Jeg skjønner ikke hva du hisser deg sånn opp for. Jeg sier bare at jeg personlig hadde valgt mini pro skulle jeg ha valgt en av de to. At du har valgt wildfire og er fornøyd med den er kjempe fint, men jeg må kunne få si at jeg ikke hadde valgt den?

Har ikke hisset meg opp overhodet, jeg bare liker å diskutere tekniske dupeditter :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bare virket du en smule irritert :whistle:

Jeg vet ikke hvorfor jeg virker sånn, men det har flere sagt nå :)

Sambo sier det er fordi når jeg først engasjerer meg og kommer med min mening så kommer den kanskje litt fort og i en stor vegg, så jeg blir oppfattet som sint/irritert etc. Gir det mening ? :blink:

*må lære og skrive mindre og ikke virke krass*

håper bare Labbis finner en bra mobil jeg, og nå tror jeg hun har hørt begge sider av flere mobiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mini pro, har hatt den snart 2.5 mnd, og er kjempefornøyd! Bare for å oppveie litt for alt det negative Anette&Amiga har å si om telefonen min :whistle: *ler*

Jeg kan ikke si at jeg har hatt store problemene med den. Den kunne hatt bedre kapasitet på batteriet, men sånn er det jo når man fikler og tuller med mobilen sin hele tiden - og det plager meg ikke å måtte lade en gang i døgnet, jeg har tid til det, jeg :blink: Men jeg bruker den en del, jeg sender mye meldinger, jeg sjekker facebook og mail forholdsvis ofte, jeg er med jevne mellomrom på youtube (egen knapp for det og, kjempeartig!), og jeg snakker minst en time i den om dagen (og det er minimum, ofte blir det mer enn det og). Det er for meg forholdsvis logisk at en telefon i bruk tapper batteri fortere enn en som stort sett står på standby :)

- Batteriet er dog ikke verre enn at den overlevde en dansketur fra fredag til lørdag med et ørlite kvarters etterfyll med strøm, og da har den både brukt kapasitet på å leite etter tilgjengelige nettverk og blitt tekstet forholdsvis mye med.. De siste 15 % (det er da den ber deg om å koble til laderen) varer lenger enn man skulle tro, gitt :)

Jeg brukte litt tid på å venne meg til at jeg har touchtelefon, jeg syns ikke jeg kan skylde på mobilen for at jeg ikke fant ut hvordan jeg skrudde på tastelåsen før jeg hadde hatt den noen uker? Sånn går det når man ikke gidder å lese bruksanvisninga, liksom.. Programvaren funker som den skal, så vidt jeg har fått med meg, det var litt tull med facebook-appen (som jeg er veldig glad i btw), men når jeg fikk oppdatert den, så var ikke det noe stress lenger heller.

Jeg klarer ikke å venne meg til å bruke touch-tastaturet når jeg skriver meldinger, aller mest fordi det går mye fortere å skrive med tastaturet sånn at jeg aldri gidder å skrive med touch-tastaturet, og skal jeg ha noe å klage på der, så må det være at for oss som bruker ordlister (hvilket jeg gjør på touch-tastaturet, men ikke det andre), så har den til nå ikke vært som andre SE-telefoner jeg har hatt, og rangert ord etter bruk. Tastaturet er dog litt lite, så det hender at jeg bommer litt på knappene, men jeg tar meg jo ikke tid til å se på hva jeg driver med, så jeg kan nok skylde meg selv der og.. hehe

Noe annet jeg savner fra de forrige mobilene mine (som har vært SE de siste 7-8 årene, tror jeg?), så er det kameradelen. Selve kamera er greit nok (jeg forventer ikke utskriftskvalitet på mobilkamera heller, jeg), men jeg savner muligheten til å zoome, og litt muligheten til å redigere bildet på telefonen.

Men bortsett fra det, mye morsomme duppedingser jeg ikke har gidda å sette meg helt inn i, som wimp, googletalk, kart og roadsync.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Og jeg måtte jo titte på denne Samsungmobilen. Kan den passe? Positive/negative sider? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=612572

Jeg syns samsungen virker bra. Litt større enn mni pro. Den har 3,2" skjerm i stedet for 2,55". Det er litt mindre mpx 3,2 i stedet for 5, men ingen av de har zoom så jeg tror ikke du vil merke stor forskjell på kamera på de to i dagslys. Mini pro har led lys, så det er nok litt bedre hvis du skal ta bilder når det er litt mørkt. Så vidt jeg vet har ikke denne mobilen kommet ut i butikkene enda. Hvordan kvaliteten kjennes ut på den er jeg ikke sikker på. Men jeg liker samsung, og syns de har laget mange gode touch telefoner i de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom butikken og kjente på mini pro i dag, og den blir litt for liten for meg. Tittet også på en nokia og noe annet jeg ikke husker, men ingen av de hadde android. Desire Z er jo ikke inne enda, så fikk ikke sett på den, ei heller Galaxy 551. Men tror Desire Z blir for dyr, så derfor vil jeg gjerne høre folks meninger om Samsung Galaxy 551 :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket Elkjøp og der står det at de skal selge HTC Desire Z til 4.424kr

Altså ca 500kr over max prisen din.

Noen som vil fortelle hvordan slikt tastatur er å skrive på ? Er jo litt annerledes enn standar mobil tastur.

Må jo være litt vanskelig å skrive på med vanter disse også ? Og hvordan er det å snu telefonen på langs hver gang man eks vil skrive meld. på tastaturet ?

Jeg har iPod Touch og synes at etter 6 mnd bruk så reagerer skjemen litt tregt på berøring.

Noen erfaring på touch telefonenen vedr. dette ?

Hvordan er det med touch telefon når man eks ringer telefonbanken og skal taste inn kontonr ? mener jeg hørte en nevne at det var litt tungvindt ?

Beklage om dette ble litt OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket Elkjøp og der står det at de skal selge HTC Desire Z til 4.424kr

Altså ca 500kr over max prisen din.

Noen som vil fortelle hvordan slikt tastatur er å skrive på ? Er jo litt annerledes enn standar mobil tastur.

Må jo være litt vanskelig å skrive på med vanter disse også ? Og hvordan er det å snu telefonen på langs hver gang man eks vil skrive meld. på tastaturet ?

Jeg har iPod Touch og synes at etter 6 mnd bruk så reagerer skjemen litt tregt på berøring.

Noen erfaring på touch telefonenen vedr. dette ?

Hvordan er det med touch telefon når man eks ringer telefonbanken og skal taste inn kontonr ? mener jeg hørte en nevne at det var litt tungvindt ?

Beklage om dette ble litt OT.

Jeg har hatt et par touch telefoner, og touchen har aldri blitt dårligere over tid. Jeg har heller aldri hørt noen som har sagt dette. Jeg har testet touch med tastatur et par ganger, og jeg syns ikke det er noe problem å måtte snu den. Skal man bare skrive et kort svar, kan man bare bruke skjermen.

Ang. det å taste inn kontonr o.l så er ikke dette så tungvindt. Man må bare trykke på menytasten når man har ringt det nt. man skal ringe, også får man opp talltastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...