Gå til innhold
Hundesonen.no

Tenåringen i huset vil ha egen hund.


GunnhildG

Recommended Posts

Jeg tar med meg hunden min til Australia for å bo med meg i 3 år mens jeg studerer, det var en selvfølge at hun ble med oss istedenfor at jeg måtte sette henne på for eller spørre mamma om hun kunne passe henne. Ville selvfølgelig vært lettere uten med guuud og kjedelig da. Så ja, er bare hva man prioriterer høyest ;)

Så heldig du er som reiser til Australia for å studere da!

Det er vel slik at når man blir vandt til å alltid ha hunden i nærheten, så blir det kjedelig når man plutselig en dag reiser i fra den.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg fikk en Border Colie tispe som egentlig skulle avlives da jeg var 15, overtok henne på bursdagen min når jeg tenker meg om. Hadde mast fra jeg var 6år... :D Planen var å kjøpe en Sheltie, men havna opp med en halvgal Border Collie heller, hehe. Da alt dette skjedde veldig fort og min far som jeg da bodde var veldig uenig i rase valge mitt, ble det til at jeg fikk alt av ansvar, praktisk og økonomisk.

Jeg skal ærlig innrømme at det har vært stunder jeg har vært itvil om det var det rette valget å overta henne, og lurt på om hun kanskje hatt det bedre hvis hun bare fikk sovne stille inn. Men sammen har vi klart det, å hun er per idag en helt fantastisk hund, vi møter enda på problemer, men ikke slik som før :ahappy: Jeg har prioritert vekk mye, da pappa ikke ville ha hunden hjemme utenom når jeg var på skolen. Så om jeg ikke kunne finne pass til henne, sa jeg nei til omtrent alt hun ikke kunne være med på. Så ja, det hadde vært lettere med litt støttende foreldre. Men idag er jeg 18år, har egen leilighet som jeg deler med godjenta mi og en liten Chihuahua gutt på 1år. Og ja, det er mye arbeid, med skole, jobb og 2hunder, men det går fint, og nå er jeg så heldig å ha huseiere som kan hjelpe meg med lufting om det skulle bli sent noen dager :hmm:

Så når det gikk bra med meg og mine, så komer det til å gå kjempe fint tror jeg :) Masse lykke til, og Sheltie er en kjempe herlig rase! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en Border Colie tispe som egentlig skulle avlives da jeg var 15, overtok henne på bursdagen min når jeg tenker meg om. Hadde mast fra jeg var 6år... :D Planen var å kjøpe en Sheltie, men havna opp med en halvgal Border Collie heller, hehe. Da alt dette skjedde veldig fort og min far som jeg da bodde var veldig uenig i rase valge mitt, ble det til at jeg fikk alt av ansvar, praktisk og økonomisk.

Jeg skal ærlig innrømme at det har vært stunder jeg har vært itvil om det var det rette valget å overta henne, og lurt på om hun kanskje hatt det bedre hvis hun bare fikk sovne stille inn. Men sammen har vi klart det, å hun er per idag en helt fantastisk hund, vi møter enda på problemer, men ikke slik som før :ahappy: Jeg har prioritert vekk mye, da pappa ikke ville ha hunden hjemme utenom når jeg var på skolen. Så om jeg ikke kunne finne pass til henne, sa jeg nei til omtrent alt hun ikke kunne være med på. Så ja, det hadde vært lettere med litt støttende foreldre. Men idag er jeg 18år, har egen leilighet som jeg deler med godjenta mi og en liten Chihuahua gutt på 1år. Og ja, det er mye arbeid, med skole, jobb og 2hunder, men det går fint, og nå er jeg så heldig å ha huseiere som kan hjelpe meg med lufting om det skulle bli sent noen dager :hmm:

Så når det gikk bra med meg og mine, så komer det til å gå kjempe fint tror jeg :) Masse lykke til, og Sheltie er en kjempe herlig rase! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 15, har 4 hunder boende her. men kun en dvergpinscher som kan kalles "MI" men de andre 3 er familiehunder, jeg går tur med de, trener og forskjellig.

Så ser ingen problemer med å ha hund vist de voksne er med på det, å faktisk vill ta iniativet for å være med å oppdra en valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres dette ut som et godt gjennomtenkt rasevalg.

Siden TS likevel ba om andre forslag også, så kan jeg nevne collie, som bjeffer mindre men er litt stor. Dansk svenk gårdshund høres ut til å passe, bortsett fra pelsen. Finsk lapphund er vel kanskje det jeg ville synes er det beste alternativet, ut i fra det som har vært nevnt tidligere i tråden. Men jeg synes sheltie høres ut til å passe best. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...