Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasetråd


Rocket

Recommended Posts

Okei.. Men jeg ser egentlig at du tar tatt poenget mitt, men for å understreke hva jeg mener, kan du se kommentarene i quoten over her. :aww: Ment til andre enn deg og.

Jupp, tror vi forstår hverandre ganske bra :) Jaktinstinkt er ikke av mine viktigste kriterier egentlig. Det jeg er mest bekymret for der e er innkallingen som jeg har failet stort på med Beagle'en (oppdretter sa den kom til å springe til skogs med en gang man slapp dem løs, selv 7 uker gamle valper :rolleyes2: )

Jeg kjenner godt en opdretter med 6 portiser og har også trent med flere av de og jeg synes ikke de virker som kjempekrevende hunder :) Flere av de blir trent aktivt i agility, men de dør heller ikke om de bare får tur en periode! De krever jo sitt, men ikke så mye at ikke folk kan klare en portis om de er innstillt på det :lol: Du trenger ikke å være supermenneske for å ha portis, ei heller en bc spørr du meg.

Som du selv sier er nok dette individavhengig, personlig satser jeg helder på en mindre aktiv rase slik at jeg ikke får dårlig samvittighet når jeg føler hunden får for lite pga rasen den er(selv om den får nok). :)

Vi har vert i samme situasjon som deg. Undersøkt grundig. Jeg anbefaler to ting. Gå til akupuntur for å få dempet allergien. Anskaff aldri noe som røyter eller har underull. Det er to raser som passer dine kriterier det er basenji og det er italjensk mynde. Vi fant ut at italjenskmynde ville vert perfekt etter at vi skaffet oss hund. Min datter sier at neste hund blir italjensk mynde, det er hun som er alergisk :-)

Akupunktur er lurt ja, men det går på imunsystemet også noe som kan forverre eksemen min. Skal absolutt prøve det ut om jeg får muligheten :D

Jeg liker jo både Basenjien og Italieneres utseende, men de blir muuuligens i minste laget for min smak. Tåler jeg Italieneren vil jeg tro jeg tåler Whippeten også, og da vet jeg hvilken rase jeg velger :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Vi har vert i samme situasjon som deg. Undersøkt grundig. Jeg anbefaler to ting. Gå til akupuntur for å få dempet allergien. Anskaff aldri noe som røyter eller har underull. Det er to raser som passer dine kriterier det er basenji og det er italjensk mynde. Vi fant ut at italjenskmynde ville vert perfekt etter at vi skaffet oss hund. Min datter sier at neste hund blir italjensk mynde, det er hun som er alergisk :-)

For noe tull. Jeg har kraftig allergi, og har sheltier i hus, en rase som har underull i massevis, røyter gjør de og. Det fungerer kjempefint for meg. Jeg reagerer derimot mye mer på puddel, bichon o.l. raser.

Allergi er svært INDIVIDUELT, dvs. det som funker for en person, gjør nødvendigvis ikke det for en annen. Så det finnes ingen absolutte sannheter når det kommer til dette, man kan ikke si at allergikere aldri bør kjøpe seg hunder med underull el.lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...