Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

Og jeg skal visst det. Sånn går det når Sandra tar saken i egne hender :ahappy: (Flinkeste Sandra :P )

Men "Uææ!", jeg må nesten lære meg å stille hund nå da.. Ikke bare er det WW, men vi skal jo stille mot selveste Benedicte og Ikke! Jaja, noen må jo stå for underholdningen også :P

Åå, gleder meg! *lykkerus*

"Selveste Benedicte og Ikke" ja :P:P Dette blir koselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

"Selveste Benedicte og Ikke" ja :P:P Dette blir koselig :P

Ja, det er ikke noe å kimse av det :P

Men vi er jo selveste Maria og Opsis, og det er.. ehh.. ikke noe å spøke med det heller :P Den gale hunden med handleren som ikke skjønner engelsk.. Får håpe ringsek. holder seg til figurer med enkle navn, og ikke begynner på lange forklaringer på gebrokkent engelsk (å ja, sånt kan man begynne å grue seg til tidlig tenk.. :ahappy:) Men mest av alt: :D Masse koselige folk, Paris, WW og Opsis. Må jo bli bra.

Åh.. jeg henger SÅ etter i denne planleggingen, men jeg har jo også junior da :D

Og Mayla kunne vært med hun og! Ellie kan slippe tror jeg.

Jaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gale hunden med handleren som ikke skjønner engelsk.. Får håpe ringsek. holder seg til figurer med enkle navn, og ikke begynner på lange forklaringer på gebrokkent engelsk

Bare ikke forvent at ringpersonellet snakker så mye annet enn fransk - de er skikkelig stae og vanskelige på det, disse franskmennene :ahappy:.

Nei, vi vurderer ikke engang å dra nedover. Samme dommer som dømte WW08 skal også dømme neste år - og det var vel i grunnen litt avtalt spill mht hvem som vant den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøre? Men da må vi være flere. Gidder ikke ta med begge vorstehhundene (bare Sting) hvis ikke mamma skal nedover hun også.

Vi har allerede booket (Ingvild skal bo der om hun drar nedover, basta :P ) for 1100,- for 6 netter. Ikke noe luksus, men nær utstillingen hvertfall :P

Ingvild: Førerhundskolen har jo flyttet, men kan sikkert fikse noe på dyreklinikk i byn? Er et sted hvor jeg har blitt tilbudt sommerjobb hvert år hvertfall. Jeg må også jobbe i sommer :ahappy: På gård faktisk, 4 uker, så lurer på om jeg skal velge Skjetlein :P

Ååh, jobbe på gård da, så koselig! :P Jeg har jo ikke begynt å lete etter jobb på egenhånd enda selvfølgelig, men hvis du har kontakter benytter jeg meg gjerne av dem etterhvert. :P

Hvis du har planer om å kjøre er jeg selvfølgelig med på det, det kan bli en koselig tur! Jeg har lappen, det har du også innen da hvis du tar deg sammen ( :D ), men hvis ikke vil jeg ikke ha eneansvaret for at vi kommer oss til Paris... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i tvil, er på kanskje. Jeg må nesten se når første pm begynner gå ut.

Evt reiser jeg med 2 hunder og da blir det ikke nok plass på flyet, også vil jeg ikke reise alene osv osv

Så vi får se. Lysten er jo der ettersom jeg ikke fikk reist i år... Men så har jeg egentlig bestemt meg for "bare" 4 dagersen i DK.

Så konklusjon: Kanskje :P

Du kan reise med meg som kan ha lille jenten i flybag! Da blir det plass på flyet til deg og dine to :P Jeg har veldig lyst, men penger må være på plass, planlegging på settes i gang osv. Når bør man ha bestilt fly og hotell sånn ca?

Jeg skjønner ikke helt dette dommmer greien :ahappy:

a) Papillon (à oreilles droites : 1,5 - 2,5 kg/2,5 - 4,5 kg) M. TEXEIRA Luis Pinto (P) Mâles

b) Phalène (à oreilles tombantes : 1,5 - 2,5 kg/2,5 - 4,5 kg) Mme IVANISCHEVA Valentina (RU) Femelles

Er det samme dommer på papillon og phalene, men forskjellige dommere for hvert kjønn?

Og hvordan melder man på? :P

Familien som vi solgte valp til, hadde med seg hunden over alt. På restauranter, i butikker...

Vi lo godt av historiene der hunden hadde egen stol på restaurenter. Noe så fjernt fra vår virkelighet...

Det er jo slik det burde vært! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Only Blondie - synes det ser ut som om du mangler et par linjer på dommeroversikten, jeg. I tenksten der har du vel bare Phalene tisper og Papillon hanner.. ?

(Eller er det bare jeg som ikke kan lese fransk...?? :ahappy: )

Melde på gjør man via hjemmesiden deres, antar jeg. Eller så printer man ut og sender de et påmeldingsskjema som man sikkert også finner på hjemmesiden deres (http://www.worlddogshow.fr/index2Ang.htm)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Only Blondie - synes det ser ut som om du mangler et par linjer på dommeroversikten, jeg. I tenksten der har du vel bare Phalene tisper og Papillon hanner.. ?

(Eller er det bare jeg som ikke kan lese fransk...?? :ahappy: )

Melde på gjør man via hjemmesiden deres, antar jeg. Eller så printer man ut og sender de et påmeldingsskjema som man sikkert også finner på hjemmesiden deres (http://www.worlddogshow.fr/index2Ang.htm)

Susanne

Takk for svar. Vell, jeg tror jeg tok med alt. Men om du vil så kan du sjekke selv og ser om du forstår mer enn hva jeg gjør :P Jeg vet at i noen land dømmer de Phalene og Papillon sammen.

Dommerliste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deutsche Dogge (235) (Dogue allemand)

a) Fauve et Bringé M. KLIBENSTEIN Horst (D) Mâles

M. KOROZS Andras (H) Femelles

c) Noir et Arlequin Mme SUDEIKIENNE (LIT) Mâles Classes I O CH

Mme LABROUSSE Marie Josée (F) Classes I O CH

Mme CHOISY Régine (F) Classes P J V

e) Bleu Mme CHOISY Régine (F)

Kan noen forklare det her da?? :P A: Dømmes fwan/brindel, svart/harlequin sammen?? Og blå alene?? Trodde hver farge hadde sine klasser, som på ww i år?? og hvem er dommeren for harlequin tisper og blå tisper??

Tror nok ikke jeg skal dit, litt for tunge typer i forhold til den nordiske typen jeg har :P (tror jeg) :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deutsche Dogge (235) (Dogue allemand)

a) Fauve et Bringé M. KLIBENSTEIN Horst (D) Mâles

M. KOROZS Andras (H) Femelles

c) Noir et Arlequin Mme SUDEIKIENNE (LIT) Mâles Classes I O CH

Mme LABROUSSE Marie Josée (F) Classes I O CH

Mme CHOISY Régine (F) Classes P J V

e) Bleu Mme CHOISY Régine (F)

Kan noen forklare det her da?? :P A: Dømmes fwan/brindel, svart/harlequin sammen?? Og blå alene?? Trodde hver farge hadde sine klasser, som på ww i år?? og hvem er dommeren for harlequin tisper og blå tisper??

Tror nok ikke jeg skal dit, litt for tunge typer i forhold til den nordiske typen jeg har :P (tror jeg) :ahappy:

Skal vi se om dette gir mening. Dommeren for harlequin tisper kommer ann på hvilken klasse du stiller i. Enten Labrousse eller Choisy kommer til å dømme den. Den blå blir dømt av Choisy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vell, jeg tror jeg tok med alt. Men om du vil så kan du sjekke selv og ser om du forstår mer enn hva jeg gjør :ahappy: Jeg vet at i noen land dømmer de Phalene og Papillon sammen.

Dommerliste

Her har de slått sammen papillon og phalene under navnet Continental Toy Spaniel for så å sette opp en dommer til hvert kjønn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om dette gir mening. Dommeren for harlequin tisper kommer ann på hvilken klasse du stiller i. Enten Labrousse eller Choisy kommer til å dømme den. Den blå blir dømt av Choisy.

Aha takk :ahappy: Harlequindamen hadde gått i unghund :P Og jeg har forstått det rett at det er tysk og fransk dommer på GD??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha takk :ahappy: Harlequindamen hadde gått i unghund :P Og jeg har forstått det rett at det er tysk og fransk dommer på GD??

Det er vel satt opp både tysk, fransk, ungarsk og litausk dommere på GD.

Unghund harlekin ser ut til å dømmes av Sudeikienne - bokstavene etter dommernavnene angir klasser.

P = puppy, J = junior, I = intermediate, O = open, CH = champion, V = veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel satt opp både tysk, fransk, ungarsk og litausk dommere på GD.

Unghund harlekin ser ut til å dømmes av Sudeikienne - bokstavene etter dommernavnene angir klasser.

P = puppy, J = junior, I = intermediate, O = open, CH = champion, V = veteran.

Takk for svar :ahappy: Er ikke noe kløpper i fransk akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vell, jeg tror jeg tok med alt. Men om du vil så kan du sjekke selv og ser om du forstår mer enn hva jeg gjør :ahappy: Jeg vet at i noen land dømmer de Phalene og Papillon sammen.

Dommerliste

Hmmm.. Snodig - men ja, hvis de dømmes sammen så er de delt mellom de to dommerne, ja. Og det kan så bsolutt se slik ut (men jeg er ikke noen kløpper på fransk jeg heller)..

Ang. kjøringen, labbis - du/dere må ABSOLUTT legge inn en stopp eller to på veien til/fra. Lett å tenke seg muligheten av å dele på kjøringen og så kjøre i ett sett. Men det helt livsfarlig - man blir sååååå trøtt av å kjøre så langt.

Unne dere MINST en overnatting, så er dere også i god skikk når dere kommer fram!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Snodig - men ja, hvis de dømmes sammen så er de delt mellom de to dommerne, ja. Og det kan så bsolutt se slik ut (men jeg er ikke noen kløpper på fransk jeg heller)..

Ang. kjøringen, labbis - du/dere må ABSOLUTT legge inn en stopp eller to på veien til/fra. Lett å tenke seg muligheten av å dele på kjøringen og så kjøre i ett sett. Men det helt livsfarlig - man blir sååååå trøtt av å kjøre så langt.

Unne dere MINST en overnatting, så er dere også i god skikk når dere kommer fram!

Susanne

Ja, var det jeg tenkte, og overnatting på veien tar man jo bare som en del av ferieturen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke forvent at ringpersonellet snakker så mye annet enn fransk - de er skikkelig stae og vanskelige på det, disse franskmennene :ahappy:.

Ja da er det flere som ligger dårlig an språkmessig. Men man forstår vel litt tegnspråk, og diverse. Værre er det om de spør om alder eller informerer om ting på fransk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det flere som ligger dårlig an språkmessig. Men man forstår vel litt tegnspråk, og diverse. Værre er det om de spør om alder eller informerer om ting på fransk :P

Jeg stilte hund på WDS i år, jeg, og skjønte ikke pøkket av hva den danske ringsekretæren sa, jeg... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et standard oppsett av dommerliste, så etter noen år i gamet har en lært seg faste forkortelser, formuleringer, etc, på både norsk, engelsk og utenlandsk :P

Oi, jeg fikk aldri tilbud om å lære meg utenlandsk på skolen, jeg *flir*.

Ja da er det flere som ligger dårlig an språkmessig. Men man forstår vel litt tegnspråk, og diverse. Værre er det om de spør om alder eller informerer om ting på fransk :P

Det er bare å se ut som et spørsmålstegn, heise på skuldrene og si excuse me og se skikkelig dum og uskyldig ut :ahappy:.

Jeg stilte hund på WDS i år, jeg, og skjønte ikke pøkket av hva den danske ringsekretæren sa, jeg... :P

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det med språk... Hvis man ikke stiller for fransk dommer, så er jo faktisk ringsekretæren OG skriveren nødt til å snakke et eller annet andre-språk, da.. Vi skal jo stille for en fra Irland - så vi vet jo med sikkerhet at de som jobber i vår ring faktisk KAN engelsk.

Okey, NOEN få engelskmenn, tyskere, portugisere, amerikanere, etc kanskje kan snakke fransk. Men de får neppe kun fransktalende ringsekretærere fordet, vil jeg tro.

Danskene ja, umulig språk det også..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir at jeg ikke reiser. Frister med med 4 dager i DK og evt Eurovinner i nederland. Litt kortere og jeg har muligens overnatting. :P

Så kommer vi heller sterkt tilbake når Blaze er veteran 2012 i østerike eller 2014 i Helsinki :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...