Gå til innhold
Hundesonen.no

Sigerdrivas Mudi


Pingo
 Share

Recommended Posts

Her altså mitt nyeste tillskudd i flokken.

Litt historie...

Jeg var på leting etter ny hund, enten voksen eller evt valp fra et land det er mulig å få dem som små.

Var i forhandlinger om en voksen tispe, men det gikk i vasken av div årsaker. Fikk så en overraskende mail i fra en oppdretter i Finland som hadde fått tips om en unghund som skulle selges. Hun vist jeg var på jakt etter ny tispe, men hun ville gjerne være deleier i tispa.

Så begynnte forhandlingene, mail frem og tilbake, frem og tilbake osv i laaaaaa aaaang tid ;) Noen er tregere enn andre til å svare, så ting dro skikkelig ut for å si det sånn :lol: Det tok så lang tid at den andre oppdretteren ble lei av å vente og trakk seg, heldigvis for meg kan jeg være både sta og pågående om det trengs :lol:

Etter 8mnd fikk jeg endelig dratt til Ungarn for å se på frøkna, med muligheter til å ta henne med hjem om alt stemte.

Da var hun ferdig til innførsel med tanke på vaksinering,blodprøver osv

Vel nede i Ungarn falt hun så absolut i smak,hun har et nydelig vesen og herlig temperament. Hun er stødig og trygg. At hun i tillegg var cifra(merle) var mer eller mindre en ekstra bonus da det er en farge jeg liker godt, men det er nok gemyttet jeg er mest fornøyd med :hyper: Farge kommer litt ut i rekka :hyper:

Resulatet av lang ventetid og stahet kan dere se under :aww:

DSC_0108.JPG

DSC_0072.JPG

DSC_0129.JPG

Hun vil bli stillt ut her i Norge om ikke så lenge, og vi har så smått startet treningen mot start i NBF-spor en gang i fremtiden :lol:

Hennes første spor i skogen kan dere se her:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I dag startet Anya og jeg i bruks, spor. (jeg liker egentlig i tenke at det var debuten, men vi har altså startet i fjor , siste dagen etter en uke på sølen var hunden ganske sliten og det gikk skikk

På tide med litt oppdatering igjen... Vi har vært i Finland på WDS der Anya ble WW-14. Flaks med tanke på pels, for nå 14 dager etter er hun fullstendig på bunn mtp pels

Litt nye bilder av Bera 5mnd og ligner på en mudi 6mnd og ser fortsatt ut som en mudi 7mnd 7mnd 7mnd Men så bikket hun 8mnd, og nå ser hun ikke ut Bytter pels igjen og er ikke spe

  • 2 months later...

En liten oppdatering om Anya...

Takk for alle fine ord :wub:

Hun har debutert i utstillingsringen, og har fått med seg ett cert så langt, og hun er påmeldt flere utstillinger fremover.

Hun har røytet av seg nesten av pelsen men er nå på veg tilbake, håper på full pels til MyDog i Januar, og Bø i Februar.

Treningen går fremover, hun har deltatt på et nybegynner klikkerkurs, og videregående klikkerkurs, og begynner å kunne noen grunneleggende ting.

Ellers så er hun en utrolig kul hund å både ha hjemme og på trening. Hun elsker å løpe, lek og være skikkelig gal :wub:

Den rosa selen er av merket Björkis, de finnes i mange farger;) Finnes på noen utstillinger men kanskje mest i Sverige, og på Jami Hunsport på nettet.

DSC_0329.JPG

DSC_0065.JPG

DSC_0067.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Litt nye bilder

DSC_0315.JPG

DSC_0269.JPG

DSC_0278.JPG

Edit:

Anya har rasket med seg litt mer på utstilling. Alltid spennende å høre hva dommerene mener, da mange ikke er så kjent med fargen hennes.

Hun ble NORDV-10 på Lillestrøm og ble NO UCH på Letohallen 31.12.10.

Våren skal vi bruke til å komme i bedre form, hun mangler massevis med muskler i ryggen, så får vi prøve oss på utstilling i Sverige/Danmark etter hvert.

Vi trener også mot konkurranser i bruks, men den debuten blri nok ikke før til neste vår/sommer. det er masse som skal trenes inn og om alt går etter planen kommer det også noen mini-mudier på høsten :D

Endret av Pingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fine ulven :wub: syntes friseringen ser bra ut (men den overstillingen av bakbeina må du jobbe med altså...) :)

Takker, ser (nå, etter noen dager)at jeg må fikse litt til her og der, men sånn er det når man begynner på "prosjekt Inga gjør ting hun ikke kan", det samme gjelder vel oppstillingen :aww: , men der er jo planleggingenom forbedring igang ikke sant :) Og til mitt forsvar er det ikke lett å være fotograf, stille opp hunden og få fokus vekk fra fotografen og få tatt et pent bilde, alt på en gang...

Hun er nydelig!

Oi hun har forandret seg mye siden jeg så henne i januar! :D

Jeg er forresten dypt imponert over stamtavlenavnet, klarer du skrive det uten å titte på noe? :lol:

Takk takk :D Jeg synes hun er ok i allefall, sånn passe gal også :rolleyes2:

Men hun mangler masse muskler ennå og hun er noe overbygget bak, noe som ikke akkurat blir bedre av manglende muskler i mage/rygg. Men jeg har planer om å begynne å sykle litt med henne, og svømmingen har vi vel strengt tatt begynnt allerede... Hun trenger fysisk trening, så jeg får bare prioritere det, selv om jeg liker bedre å tusle i skogen og kose meg... :D

Å skrive navnet er ikke noe problem, men ikke be meg om å uttale det korrekt da... jeg hater den gy- lyden på ungask, den er helt umulig å ha med å gjøre... :blink: Det er en grunn til at hun ikke heter Angyi lenger liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Wow! For ein nydeleg hund. :wub: Vi stoppa opp nokre hakk då vi kom til mudi i hunderaseboka vår, særleg kona mi hadde stor sans for den. Ein litt annan type hund enn vår :ahappy: . Men om vi skulle hatt ein "liten" hund, så måtte det vore ein slik ein.

Utruleg tøff farge på henne, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...