Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye valper på sonen 2010!


Synnikken

Recommended Posts

Mitt bidrag er Roikie's Sorrel Sapphire of Blue I, Sorri! Ble født 8.april, så han er akkurat 5 mndr. nå. Kosklump til tusen, verdens beste kompis for storebror eurasier og superkjapp i hodet. *nytes nytes*

post-3785-12843115564036_thumb.jpg

Drøyt 8 uker

post-3785-12843113788948_thumb.jpg

5 mndr

Har vært veldig flink å bruke klikker denne gangen, men det gjelder å ha tålmodighet (argh). Begynner heldigvis å løsne med det meste nå da. Driver og øver inn utgangsstilling på kasse, stå/bli og "fot" ala Fanny Gott,target og ellers alt som trengs for å kunne gå løs på tur som mye som mulig. Høyre, venstre, stopp osv. Målet er å få til en like lydig hund som nummer en. Som forøvrig har tatt ferie i hodet og har blitt såååå barnslig. Så i praksis er det som å ha to valper for tia. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Her er "lille" Leo, vår Leonberger.

På første bildet er han ca 3 mnd.

024.jpg

På bilde nr 2 er han ca 7,5 mnd.

Leoaug2010.jpg

Må berre seie at eg ikkje har angra på at vi har skaffet oss ny rase, han er berre helt skjønn! Og en mega ramp som elsker gjørmehull når vi er på tur.

Må berre legge ved et bilde så dere får sjå kva han gjer då!

004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåttfred ( Lazaras Kasper ) født 28.04.10

Kanskje ikke den vakreste i gjegne her da.

Men det han mangler i skjønnhet tas igjen med masse sjarm.

Og vi synes jo selvfølgelig han er søt, selv om kanskje ikke omgivelsene alltid er helt enige... :hyper:

hund10067.jpg

En av de første dagene hjemme.

IMG_1802.jpg

IMG_1854.jpg

Gåttfred lærte fort hvem som forer og hvor maten kommer fra.

Han er en tigger helt på høyde med sin eldre "bror" Hampus...

IMG_1874.jpg

Gåttfreds første valpeshow 4 mnd gammel.

IMG_1888.jpg

Både store og så hunder blir trøtte etter ei hektisk utstillingshelg...

IMG_1844.jpg

Veeeeldig vakker fra denne vinkelen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bidrag er Roikie's Sorrel Sapphire of Blue I, Sorri! Ble født 8.april, så han er akkurat 5 mndr. nå. Kosklump til tusen, verdens beste kompis for storebror eurasier og superkjapp i hodet. *nytes nytes*

post-3785-12843115564036_thumb.jpg

Drøyt 8 uker

post-3785-12843113788948_thumb.jpg

5 mndr

Har vært veldig flink å bruke klikker denne gangen, men det gjelder å ha tålmodighet (argh). Begynner heldigvis å løsne med det meste nå da. Driver og øver inn utgangsstilling på kasse, stå/bli og "fot" ala Fanny Gott,target og ellers alt som trengs for å kunne gå løs på tur som mye som mulig. Høyre, venstre, stopp osv. Målet er å få til en like lydig hund som nummer en. Som forøvrig har tatt ferie i hodet og har blitt såååå barnslig. Så i praksis er det som å ha to valper for tia. :hyper:

Blue Merle er jo bare deilige da ;)

Må bare spørre...Har du fått til bretten på ørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Merle er jo bare deilige da :ahappy:

Må bare spørre...Har du fått til bretten på ørene?

Hehe, bretten ja. Nei, de er alt for lette, til tross for at jeg har jobba med dem. Så han blir brukshund. :innocent: Selvfølgelig kan ting endre seg på eksteriørsida, men hittil er han for spinkel i typen til å kunne gjøre det no særlig på utstiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bretten ja. Nei, de er alt for lette, til tross for at jeg har jobba med dem. Så han blir brukshund. :innocent: Selvfølgelig kan ting endre seg på eksteriørsida, men hittil er han for spinkel i typen til å kunne gjøre det no særlig på utstiling.

Ja, det kan være tøff jobbing med sheltieører :ahappy:. Lykke til med sjarmøren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stakkars jævel som er ny på dette forumet og som i tillegg er helt grønn på data. Vil så gjerne vise frem min superterv, men til det er jeg tydeligvis for blond.. Hun er ialle fall helt fantastisk ;) Spiser sko , driter inne, og holder meg våken hele natta. Jeg digger denne frøkna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er verdens nyydeligste lille tollerjente. Hun er straks 16 uker og en fantastisk venn allerede. Fantasia er nok den hunden som er aller mest glad i mennesker i hele verden. Hun blir ikke bare superglad når hun møter mennesker, hun blir så glad at hun går rundt seg selv og vet ikke hvor hun skal gjøre av seg før hun giver seg på rygg og tisser av glede. En mat-tyv de luxe, noe vi må jobbe med. Matmor og matfar synes hun er den flinkeste av aaalle på valpekurs - og hun ER flink. Hun takler alle oppgaver og bygger gjerne på oppgavene fordi det blir for lett.

Så mange morsomme historier er det vel ikke. Hun er en snål frøken som stadig gjør rare ting. Plutselig kommer hun springende med en dorull i munnen. Vi tar den fra henne og lurer på hvor hun klarte å få tak i den. Da løper hun rett inn på badet og henter en ny. De lå nemlig laaangt under et skap.. Truser og andre typer undertøy kommer hun også stadig inn i stua med. Det er konstant papirbiter overalt - hun er ram til å hente papirbiter og rive de i tuuusen biter. Hun har spist opp diverse viktige ting også, hentelappen fra posten og gjeldsbrevet fra lånekassa blant annet. Kan tro det er populært når matmor ikke får studert fordi hun verken får pengene fra lånekassa eller henta skolebøkene på posten! De siste dagene har vi trent på å vente på "værsågod" før hun får spise godbiter, middagen, gå inn døra, etv. Det et heeeelt utrolig hvor lenge en liten valp kan vente på å få spise EN cheez ball! Det er så masse å si om den frøkna her at jeg må stoppe - hvis ikke orker iiiingen å lese ;)

Video:

post-6474-1284714051,6678_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmi14uker003_redigert.jpg

Timmi16uker182_redigert.jpg

På stranden

Timmi19uker125_redigert.jpg

Dette er tatt nylig :P

Å, så fin tråd, og masse søte valper :P Må jo komme med mitt bidrag.

Request Secret Spot/Timmi er nå 4 1/2 mnd gammel, og en skikkelig godgutt ;) Han er husren, valpebiter ikke lenger(forhåpentligvis begynner han ikke igjen), og ellers en veldig snill, nysgjerrig gutt med masse personlighet og futt i :P

Aaaaaaah.. En sånn en har jeg drømt om i årevis! Så lenge jeg kan huske faktisk.. :P Her i huset ble det allikevel en tollervalp siden matfar visstnok skulle ha noe å si.. :P Får jobbe litt med han, kanskje neste kan bli en sånn en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er verdens nyydeligste lille tollerjente. Hun er straks 16 uker og en fantastisk venn allerede. Fantasia er nok den hunden som er aller mest glad i mennesker i hele verden. Hun blir ikke bare superglad når hun møter mennesker, hun blir så glad at hun går rundt seg selv og vet ikke hvor hun skal gjøre av seg før hun giver seg på rygg og tisser av glede. En mat-tyv de luxe, noe vi må jobbe med. Matmor og matfar synes hun er den flinkeste av aaalle på valpekurs - og hun ER flink. Hun takler alle oppgaver og bygger gjerne på oppgavene fordi det blir for lett.

Så mange morsomme historier er det vel ikke. Hun er en snål frøken som stadig gjør rare ting. Plutselig kommer hun springende med en dorull i munnen. Vi tar den fra henne og lurer på hvor hun klarte å få tak i den. Da løper hun rett inn på badet og henter en ny. De lå nemlig laaangt under et skap.. Truser og andre typer undertøy kommer hun også stadig inn i stua med. Det er konstant papirbiter overalt - hun er ram til å hente papirbiter og rive de i tuuusen biter. Hun har spist opp diverse viktige ting også, hentelappen fra posten og gjeldsbrevet fra lånekassa blant annet. Kan tro det er populært når matmor ikke får studert fordi hun verken får pengene fra lånekassa eller henta skolebøkene på posten! De siste dagene har vi trent på å vente på "værsågod" før hun får spise godbiter, middagen, gå inn døra, etv. Det et heeeelt utrolig hvor lenge en liten valp kan vente på å få spise EN cheez ball! Det er så masse å si om den frøkna her at jeg må stoppe - hvis ikke orker iiiingen å lese :P

Video:

post-6474-1284714051,6678_thumb.jpg

Så fin ;) Hvor er hun fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stakkars jævel som er ny på dette forumet og som i tillegg er helt grønn på data. Vil så gjerne vise frem min superterv, men til det er jeg tydeligvis for blond.. Hun er ialle fall helt fantastisk ;) Spiser sko , driter inne, og holder meg våken hele natta. Jeg digger denne frøkna!

HAHA! Og vi vil se! Send meg en pm ellerno, så kan jeg hjelpe deg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin ;) Hvor er hun fra?

Hun kommer ikke fra noen av de "store" oppdretterne, kommer fra en dame i Drammen som heter Aud Eriksen og har et valpekull i ny og ne. Var litt skeptiske først, men etter å ha fått se masse papirer på alt mulig bestemte vi oss for å få en valp derfra. Vi er strålende fornøyde, har fått en godt sosialisert, trygg og fantastisk livsglad og lærevillig lita frøken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer ikke fra noen av de "store" oppdretterne, kommer fra en dame i Drammen som heter Aud Eriksen og har et valpekull i ny og ne.

Aud driver da ikke så lite etter toller-skala. Hun har nå hvertfall hatt 3 kull mellom juli 09 og mai 10, men hun har ikke registert kennelnavn, så dermed vet man ikke bestandig hvor hundene kommer fra. Dermed blir det heller ikke noe stort navn utad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud driver da ikke så lite etter toller-skala. Hun har nå hvertfall hatt 3 kull mellom juli 09 og mai 10, men hun har ikke registert kennelnavn, så dermed vet man ikke bestandig hvor hundene kommer fra. Dermed blir det heller ikke noe stort navn utad.

Det var ikke min oppfatning, men så er jeg vel heller ikke helt sikker på hva man kan definere som mye. Men tre kull mellom de periodene var mye. Vet du på hvilke tisper? Kjenner du noe mer til henne?

Må forresten si jeg misunner deg som kan mye om oppdrett. Og arbeidet du har lagt i kullet du fikk nå nylig. Håper at med tid og stunder kan jeg komme meg skikkelig inn i det sånn at jeg kan starte opp med sånt en dag selv - men det krever nok endel før jeg er der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke min oppfatning, men så er jeg vel heller ikke helt sikker på hva man kan definere som mye. Men tre kull mellom de periodene var mye. Vet du på hvilke tisper? Kjenner du noe mer til henne?

Må forresten si jeg misunner deg som kan mye om oppdrett. Og arbeidet du har lagt i kullet du fikk nå nylig. Håper at med tid og stunder kan jeg komme meg skikkelig inn i det sånn at jeg kan starte opp med sånt en dag selv - men det krever nok endel før jeg er der. :P

Akela the Queen fikk et kull 07.07.2009

Molly the Princess fikk et kull 20.10.2009

Beauty the Sunshine fikk kull 22.05.2010 (er vel Fantasia &co)

Takk for hyggelige ord. Jeg er så heldig at jeg har flinke folk rundt meg som stiller opp i prosessen, noe jeg tror er veldig viktig i oppstarten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...