Gå til innhold
Hundesonen.no

Courtborne Hermes


Hermes
 Share

Recommended Posts

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I Bergen går det litt som det pleier. Helt ålreit. Vi har hatt noen dager med litt snø, og det har vi utnyttet. Her er noen bilder fra de siste par dagene: Fra dagens tur, med whippeten

Åh! Vi vil også på myndetur!

Ja, de har vokst litt fra og til disse to. En periode syns jeg de var veldig ulike, men det hadde nok mest med litt kjønnsforskjeller i puberteten, tror jeg Virker som de blir ganske like, hvis vi se

Er han helt bra igjen nå?

Han fikk klarsignal fra vetrinær forrige uke, da vi var på siste sjekken etter operasjonen (6 mnd. er gått allerede). Han har allerede tatt en del litt lengre turer (2-3 timer), fått løpe en del, og det ser veldig bra ut. Planen er fortsatt at vi skal få han til AquaDog, men de har holdt på med flytting, så det har latt seg vente på. Jevnt med massasje hadde nok gjort godt for ham, og svømmetrening kunne nok også gjort susen. Muskulaturen er nesten helt lik i begge beina nå, så det ser bra ut, men han har fortsatt litt tendens til å hvile mer på den andre foten når han står i ro - litt som ungdommen, som ikke klarer å stå rett-opp-og-ned, men må "henge" litt til ene siden. Vi tror ikke dette skyldes at han fortsatt har ubehag i foten, men heller at han har tilvendt seg en vane disse månedene. Det er der AquaDog fortsatt kan hjelpe oss, at han får rettet seg litt opp, og at vi forebygger nye skader. Det verste nå er om han ryker korsbåndet i andre foten, noe som dessverre skjer ofte med de hundene som ryker korsbåndet. Men jeg vil tro god trim, sterk muskulatur, osv. vil være en fin måte å forebygge nye skader på.

I helgen gikk vi Arnanipa, en lite topp ute i Arna jeg ikke har vært på, sammen med tre andre whippeter. Det ble en fin tur. Kjekt å prøve nye steder å gå.

Utsikt fra Arnanipa:

5856758420_3429066fbf.jpg

Gutta på tur. Meg og Hermes:

5856202305_4d36b2c3da.jpg

Hermesgutten:

5856202165_eff823f4a1.jpg

Hermes, med skjønne Roo i bakgrunnen:

5856757276_40894f0cd1.jpg

Lille, fine Roo:

5856757040_f2067f12dc.jpg

Nike og Alfredo:

5856756696_b8ca0208e6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten oppdatering fra oss.

Det går fint med Hermes, og jeg merker han trives godt med å være mer aktiv enn han har kunnet i unghundperioden. Han er litt lettere å ha med å gjøre, ingen syting på døren lenger (han gikk til døren ofte da vi ikke kunne gå lange turer med han, fordi han ville mer ut), og har også taklet å være alene mye bedre (hadde noen uker der han ikke likte dette spesielt godt). Så vi merker det veldig på han, at normal aktivitet gir oss en mye mer balansert og lykkelig hund (og lykkelige hundeeiere).

Vi gikk en tur i Kanadaskogen tidligere i uken, sammen med whippetene Roo og Nike.

Hermes og Nike i myren:

5966143443_66c302f274_z.jpg

Bakhodet til Roo, som ser på Hermes og Nike:

5966699982_0267a43cf9_z.jpg

Vår skjønne Hermes:

5966700058_89d05cb8f2_z.jpg

Kjekt med skogstur:

5966700156_b1e143b892_z.jpg

I går satt vi og fulgte med på de tragiske nyhetene, jeg og Hermes, til langt på natt. Tok noen bilder av finingen vår. Mye trøst i hans herlige vesen :)

5966143265_7dee174d6c_z.jpg

5966143335_81944454d9_z.jpg

5966699902_5ca1ae23a2_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er forskjellig bygget disse dyrene våre :) Men vi jobber litt med å få litt mer kjøtt på Hermes'n. Skulle gjerne hatt forbrenningen hans, for å si det slik. Er man aktiv med en whippet er det vanskelig å holde den i god hold, så den ikke blir for tynn. Hermes er litt i tynneste laget nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hermes ser helt fin ut på bildene, i hvert fall. I ungdommen kan whippeter se litt skranglete ut, men så lenge de får nok mat og er friske og fornøyde, synes jeg de skal få være slik naturen har skapt dem. En del whippets i utstillingsringene i dag er jo blitt rene gjøgriser, spør du meg. Ikke for det, min voksne dame er litt rund for tida, men det er ikke fordi jeg vil ha henne slik ... av og til blir det bare sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hermes ser helt fin ut på bildene, i hvert fall. I ungdommen kan whippeter se litt skranglete ut, men så lenge de får nok mat og er friske og fornøyde, synes jeg de skal få være slik naturen har skapt dem. En del whippets i utstillingsringene i dag er jo blitt rene gjøgriser, spør du meg. Ikke for det, min voksne dame er litt rund for tida, men det er ikke fordi jeg vil ha henne slik ... av og til blir det bare sånn...

Tror jeg er enig i begge deler (men har ikke vært på for mange utstillinger enda). Han får jo bra med mat, så jeg er på ingen måte bekymret, men han er litt høyere enn gjennomsnittet og litt slankere enn gjennomsnittet av de whippetene jeg kjenner. Skranglete er han ikke, men ribbein er ganske tydelige. Ønsker først og fremst litt mer muskler i lår og over ryggen. Er ikke ute etter å gjøre gutten tjukk, mynden skal jo ikke ha noe overflødig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering fra oss. Hermes har hatt besøk av whippetkompis Alfredo i en uke nå, og Alfredo skal bo hos oss i en uke til mens eier er på kurs i utlandet. Det er noe med whippetene. Merker omtrent ikke at de er der, selv om det plutselig er flere av dem. Alfredo er jo dønn rolig inne, gjør ikke så mye mer enn å sove når det ikke er mating eller turing. Hermes, ungfjole som han er, kan komme og terge litt om han kjeder seg :)

Gutta på sofaen, ynglingsplassen:

6108517743_903fe6705a_z.jpg

Alfredo:

6108517859_01e6720fba_z.jpg

Hermesgutten:

6108517941_539958fe3e_z.jpg

To trøtte typer:

6108518013_0fbfcdb349_z.jpg

Ut på tur i myren... er det noen hjort i nærheten, tro?

6109068644_67018f4608_z.jpg

Alfredo venter på at tregingen (meg) skal komme seg opp bakken:

6108518531_a97e8e575e_z.jpg

Alfredo litt satt ut av en høyspentledning som durte i tåken:

6108518413_778464eda9_z.jpg

Alfredo har funnet plassen under teppet:

6108518679_013e33e07e_z.jpg

Kose litt:

6108518973_9eec15d65b_z.jpg

Og sove litt mer:

6109069828_c325f5e4de_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...