Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruker du Spotify, og betaler du?


Tore

  

47 stemmer

  1. 1.

    • Ja, Bruker Spotify og betaler for Premium eller Unlimited.
      9
    • Ja, Bruker Spotify gratis.
      29
    • Nei, Bruker ikke Spotify, er ikke noe for meg.
      8
    • Nei, har ikke prøvd Spotify, men det virker interessant.
      1


Recommended Posts

Jeg bruker Spotify gratis. Jeg fikk tilfeldigvis en invitasjon da det var helt nytt, og siden har jeg ikke sett noe behov for å oppgradere ved å betale. Jeg veksler uansett mellom å bruke Spotify og mine egne sanger i iTunes når jeg hører på musikk, så hvis jeg er et sted uten internettilgang og vil høre på musikk, bruker jeg bare iTunes. Jeg har ikke akkurat noen telefon som er i stand til å bruke Spotify, så da har jeg heller ikke noe behov for å betale for det.

Ja, reklamen kan til tider være litt irriterende - den som går nå med GT-Sara og en eller annen kar fra Paradise Hotel som reklamerer for å vise legitimasjon på Vinmonopolet er grufull - men som oftest tuner jeg det ubevisst ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ivrig bruker av den gratis versjonen til Spotify før gutten her løp i stua, snublet i høytaler ledningen til pc og dro ut den "plastdingsen" inni uttaket slik at jeg ikke får ledningen til å stå inni der lenger... :wub::D (tips om hvordan det fikses mottaes med stor takk....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har betalt for Spotify siden det kom til Norge...

Jeg tror ikke det er fremtiden for musikk, å jeg kommer ikke til å betale for det særlig lengre...

Hele konseptet vi så frivillig tar til oss med å ikke eie nåla i veggen for det vi betaler for går meg på nervene...

Jeg vil EIE, jeg vil ikke leie...

Spotify er flott og fungerer smertefritt, men artister(les plateselskaper) hopper av tapsvogna en etter en, sålenge spotify har gratisversjon gående kommer det aldri til å lønne seg for artister...

Men jeg hopper nå av å skal ha en periode hvor jeg kjøper fysisk og får musikken inn som FLAC, så kanskje jeg hopper på Spotify igjen senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noen motsetning mellom å bruke Spotify og å være villig til å betale for musikken. At jeg har alle albumene til Kaizers inne på spillelistene mine på Spotify, betyr ikke at de samme albumene ikke står på ei hylle hjemme i Trondheim. Jeg bruker Spotify mye til å høre på ny musikk, sette sammen det jeg liker fra før med nye sanger jeg har fått på hjernen, eller artister vennene mine har snakket om, men hvis jeg faktisk vil HA musikken - altså ha mulighet til å legge den over på iPoden min og høre på den når jeg sitter på toget eller er ute og går tur, ender jeg i de aller fleste tilfeller opp med å kjøpe cd-en. Noen ganger låner jeg en liten bunke cd-er fra biblioteket, men det hører til sjeldenhetene, og å laste ned musikk gjør jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får gratis tilgang til 20++ album av Tiesto?

Haha, jeg tenkte det samme og skulle til å si det :D Av en eller annen grunn har jeg fått med meg at det er Tiesto det går i hos Djervekvinnen *ler*

... Jeg bruker spotify, hver dag, hele tiden omtrent, og har gratisversjonen... Men betaler innimellom og har det til jeg blir tom for penger på kontoen, da stoppes det visst :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men cdene kan jeg spille på dataen og i bilen, ellers finns det youtube hvor det meste finnes, ellers så laster jeg ned sanger fra Easynews global, som jeg kan overføre til mp3 spilleren eller spille av på pcen. Så jeg klarer meg godt :wub::D

Men jeg skjønner at folk syns dette er praktisk og bra, jeg gjør det. :D Spesiellt for folk som liker litt mer populær musikk. Jeg som har såpass innsnevret smak har somregel ikke så mye større utbytte på slike ting, som på andre måter jeg allerede bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spotify kan du ha på laptop, mobil og pc hvorenn du er uavhengig om du har cd spiller eller ei! :wub:

Eller man kan (siden det er lov i Norge) Rippe CDene til et tapsløst format som flac å bruke de akkurat som man vil, og ha filene på mobiltelefonen, på pcn, eller gud forby; til bilstereoen...

Og man er ikke avhengig av internettilgang om man har mye musikk i offline-mode som tar max 1333 låter...

Spotify er ingenting annet en en selvbestemt radiokanal, minster man internett mister man musikken sin og den dagen spotify går i dass så har man ikke en puck, annet en gamle mp3'er fra 2007 og eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men cdene kan jeg spille på dataen og i bilen, ellers finns det youtube hvor det meste finnes, ellers så laster jeg ned sanger fra Easynews global, som jeg kan overføre til mp3 spilleren eller spille av på pcen. Så jeg klarer meg godt :wub::D

Men jeg skjønner at folk syns dette er praktisk og bra, jeg gjør det. :D Spesiellt for folk som liker litt mer populær musikk. Jeg som har såpass innsnevret smak har somregel ikke så mye større utbytte på slike ting, som på andre måter jeg allerede bruker.

pft,min sære smak er der :D

Eller man kan (siden det er lov i Norge) Rippe CDene til et tapsløst format som flac å bruke de akkurat som man vil, og ha filene på mobiltelefonen, på pcn, eller gud forby; til bilstereoen...

Og man er ikke avhengig av internettilgang om man har mye musikk i offline-mode som tar max 1333 låter...

Spotify er ingenting annet en en selvbestemt radiokanal, minster man internett mister man musikken sin og den dagen spotify går i dass så har man ikke en puck, annet en gamle mp3'er fra 2007 og eldre...

Offline mode + jack til fm sender om jeg på død og liv ikke hører på radio når jeg kjører :D offline mode ftw <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Spotify (eller, hvis den ligger på denne maskinen, er det fordi noen har lånt den). Jeg hører ikke på musikk (!), har ikke kjøpt en eneste CDplate bortsett fra Eminen (!!) etter at jeg gikk ut fra musikklinje (!!!) på vgs, og den hører jeg gjerne på enda. :) Jeg har aldri fått en eneste invitasjon, og har heller aldri ytret noe ønske om å få det, og får jeg en, kommer jeg aldri til å bruke den.

Spør du meg derimot om vofler/vobler/vabbel eller hva nå denne film-versjonen av spotify heter, så er jeg meget interessert i å betale for Premium. Hvis den mot formodning har kommet, skjønner dere vel hvor lidenskapelig opptatt jeg er av det også.. :) Men når det gjelder film-versjonen, så er det en annen person i huset som kommer til å motsette seg det; han mener nemlig at alt av film skal kjøpes, sånn at det kan stå i hylla og støve ned etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...