Gå til innhold
Hundesonen.no

"Skopus"


ipadda

Recommended Posts

Idag når vi var å vaksinerte å chippet valper kom det inn en dame fra militæret. De hadde funnet en kattunge på 3-4 uker forlatt i en eske i skogen. De hadde først på kvelden funnet ut hvor den befant seg å beholdt den over natten. Det var bare en tilfeldighet at de kom på klinikken vi var på ettersom damen med katten hadde havnet på feil klinikk. Hun hadde tjeneste, så hun måtte tilbake å var rimelig rådvill der hun stod med kattungen. Valget hennes var ikke enkelt, hun måtte enten ta med seg kattungen hjem igjen, eller la en av dyrlegene avlive den. Ingen av de som jobber på klinikken hadde mulighet til å ta den selv.

Det var egentlig bare tilfeldig at vi stakk nesen ned i esken, å i det vi gjorde det var vi solgt. Ingen kan avlive noe så ufattelig søtt! Vi fant ut at det var en hunnkatt, å at hun var rundt 3-4 uker gammel. Klinikken sendte med ormekur og litt fôr, å vi reiste hjem med et valpekull ferdig chippet å vaksiner + en kittycat. Så, får vi se hvordan hundene takler den.

Føreløpig er de bare nysjerrige, å ingen av dem har vist tendenser til å ville gjøre henne noe. Hun ligger for øyeblikket i en Vari-Kennel kasse med "kattehule" som ble innkjøpt da vi ventet DP kull, der trives hun godt. Hun drikker morsmelkerstatning foreløpig.

Hun er utrolig trygg på oss mennesker, bryr seg lite om noe egentlig. Men jeg har egentlig ikke peiling på katt, så det er kanskje normalt?

Når kan katten gå over på fast føde? Når kan den steriliseres dersom den blir boende?

Spennende dette, 10 år siden jeg hadde katt sist!

IMG_3166.JPG

Søt??

Prikken har fått hilse på henne litt mer en hva de andre hundene har gjort til nå. Det viste seg å være lurt. Lille skopus måtte nemlig drite, så Prikken fikk vasket å hjulpet henne med det, fine,snille Prikken :lol:

IMG_3172.JPG

Håper hundene kan komme godt overens med henne, så vi kan beholde henne her. På en annen måte er jeg litt redd for at hun da må bli innekatt på grunn av avstanden til veien (rett utføre gjerdet) , så vi får se :-) Hun er her til hun er leveringsklar hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...