Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mona skrev:

Huff, det der er virkelig ikke gøy (min Mona kan også gjøre sånn i blant). Tror du han hørte korpsene?

Har det vært korpsmusikk i dag? Jeg har ikke hørt noe, men det kan godt hende han har hørt. Han reagerte på korpset som gikk forbi her i forrige uke, så det kan være en forklaring. Var også noe arbeidsstøy ute, så kan være det også, selv om han ikke bruker å reagere på det til vanlig. Nei, ikke godt å si... kan tenke meg at om han får noen smertetak, så reagerer han på det og det som evt. han skulle forbinde med smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

12 minutter siden, Poter skrev:

Har det vært korpsmusikk i dag? Jeg har ikke hørt noe, men det kan godt hende han har hørt. Han reagerte på korpset som gikk forbi her i forrige uke, så det kan være en forklaring. Var også noe arbeidsstøy ute, så kan være det også, selv om han ikke bruker å reagere på det til vanlig. Nei, ikke godt å si... kan tenke meg at om han får noen smertetak, så reagerer han på det og det som evt. han skulle forbinde med smertene. 

Det bruker vel å gå korps i 1.mai-toget, så hvis dere bor sentrumsnært kan han ha hørt det.

Her i Kroken var det også fyrverkeri i går kveld, så mulig han har hørt det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. mai 2016 at 4:07 PM, Mona skrev:

Det bruker vel å gå korps i 1.mai-toget, så hvis dere bor sentrumsnært kan han ha hørt det.

Her i Kroken var det også fyrverkeri i går kveld, så mulig han har hørt det også?

Ja, det kan godt hende han hørte korpset hit. Det gikk et forbi i går også og da ble han kjemperedd. Skalv og peste. Ikke noe særlig å se på! Da gjorde det seg å finne en skatt i skogen etterpå:

Har vært hos veterinæren i dag. Han fant ikke noe, men har tatt blodprøver og han skal få angstempende i to uker. Blir nok bedre for ham det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit. :hmm: Håper dere finner ut av det! God bedring Eine! Det er så kjipt når man ikke får oppnådd de målene man har, selv om sånt selvsagt ikke er så viktig i det store og det hele. Men, da blir det en labbis til på deg etterhvert da? :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mona skrev:

Skjønning :wub: Godt han får litt hjelp til å takle redslene i en periode. Det er virkelig ikke hyggelig å se dem bli så redde. Nå kommer jo også korpsene til å øve en god del i tiden fremover. 

Ja, jeg tror det blir godt for ham med angstdempende en periode, så får han slappet ordentlig av. Er jo ikke noe særlig å være redd, lytte og spenne seg på den måten, blir en vond sirkel det der. Han skal få det i to uker nå, så ser vi hvordan det går.

23 timer siden, Grim skrev:

Så leit. :hmm: Håper dere finner ut av det! God bedring Eine! Det er så kjipt når man ikke får oppnådd de målene man har, selv om sånt selvsagt ikke er så viktig i det store og det hele. Men, da blir det en labbis til på deg etterhvert da? :ahappy:

Veterinæren fant ikke noe denne gangen heller, Eine var faktisk i ganske fin form når vi var der og tålte mye klemming, bøying og tøying. Da er det nok som jeg har tenkt, at han ble værre av jakttreninga, og at det er den stive muskelen på innsiden av låret som plager ham, men at han blir ganske bra med kontrollert og begrenset aktivitet.

Jeg har begynt å sondere terrenget litt etter en til labbis, ja :) Både voksen og valp, så får jeg se hva det blir til og når :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poter skrev:

Ja, jeg tror det blir godt for ham med angstdempende en periode, så får han slappet ordentlig av. Er jo ikke noe særlig å være redd, lytte og spenne seg på den måten, blir en vond sirkel det der. Han skal få det i to uker nå, så ser vi hvordan det går.

Hva slags type angstdempende bruker dere? Har også ei som tidvis er veldig lydsensitiv, men synes ikke de medikamentene vi har prøvd har fungert noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Hva slags type angstdempende bruker dere? Har også ei som tidvis er veldig lydsensitiv, men synes ikke de medikamentene vi har prøvd har fungert noe særlig.

Vi bruker Clomicalm. Sist brukte vi det også sammen med DAP i veggen. Har ikke di også litt smerteproblematikk, henger det sammen hos henne også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Vi bruker Clomicalm. Sist brukte vi det også sammen med DAP i veggen. Har ikke di også litt smerteproblematikk, henger det sammen hos henne også?

Ja min har vært mye plaget med smerter og spenninger pga. HD. Jeg merker i alle fall at hun er mindre stresset og mindre reaktiv ift. lyd når hun står på smertestillende, så det kan godt være en sammenheng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Vi bruker Clomicalm. Sist brukte vi det også sammen med DAP i veggen. Har ikke di også litt smerteproblematikk, henger det sammen hos henne også?

Smerte og lydredsler er ikke så uvanlig at henger sammen, ser det på Kasko, er han lydredd så må vi til vet. med han, hun kjenner godt til sammenhengen på andre hunder også. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Ja min har vært mye plaget med smerter og spenninger pga. HD. Jeg merker i alle fall at hun er mindre stresset og mindre reaktiv ift. lyd når hun står på smertestillende, så det kan godt være en sammenheng der.

Svarer på begge nederst :) 

24 minutter siden, Raksha skrev:

Smerte og lydredsler er ikke så uvanlig at henger sammen, ser det på Kasko, er han lydredd så må vi til vet. med han, hun kjenner godt til sammenhengen på andre hunder også. 

 

 

Ja, det er helt tydelig på Eine at det henger sammen. Det var mye sånn vi skjønte at noe var galt i fjor, eller egentlig skjønte hvor galt det var, at det ikke bare var noe lett, men at han faktisk hadde mye smerter. Han har jo aldri vært redd for noe eller reagert på lyder av noe slag, så det var helt uvanlig til ham å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig innom og leser om fine Eine, og nå må jeg si noe også. :) Jeg synes han virker så innmari skjønn og god, og dere er så flotte sammen. De små tingene du forteller om, som at han får velge seg et helgebein, det er bare helt nydelig. :heart: Til tross for at du tillater deg å kjenne på skuffelse og frustrasjon over det å ikke kunne bruke han sånn du hadde sett for deg, så er det så innmari tydelig at du er uendelig forelska i hunden din og gjør alt du kan for å gi han et rikt liv. Og da er det ekstra kjipt å lese at han stadig har smerter og nå også blir engstelig og satt ut pga lyd. :heart: Håper angstdempende hjelper, for han skal jo ikke ha det sånn, og du burde slippe å ha flere bekymringer for hundene dine. :console: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg er stadig innom og leser om fine Eine, og nå må jeg si noe også. :) Jeg synes han virker så innmari skjønn og god, og dere er så flotte sammen. De små tingene du forteller om, som at han får velge seg et helgebein, det er bare helt nydelig. :heart: Til tross for at du tillater deg å kjenne på skuffelse og frustrasjon over det å ikke kunne bruke han sånn du hadde sett for deg, så er det så innmari tydelig at du er uendelig forelska i hunden din og gjør alt du kan for å gi han et rikt liv. Og da er det ekstra kjipt å lese at han stadig har smerter og nå også blir engstelig og satt ut pga lyd. :heart: Håper angstdempende hjelper, for han skal jo ikke ha det sånn, og du burde slippe å ha flere bekymringer for hundene dine. :console: 

Åh, takk for så fine ord! :heart: Det varmet skikkelig! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eine er blitt i fin form igjen :) Han går fint igjen og virker ikke å ha noen smerter. Lydredselen har også dempet seg, men jeg tror det rakk å befeste seg på korps denne gang. Han ligger ikke inne og lytter mer, men er seg selv igjen og ligger rak ut og sover. Jeg konkluderer med at han må begrenses i aktivitet, da har han det fint. Så får vi bare se fremover om det kan økes noe, men foreløpig har han det bra og det er det viktigste.

IMG_9168_zpsemoeg4yn.jpg
Han har hørt det skal være bra å massere seg med en tennisball, det er viktig å ta vare på seg selv ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 29. mai 2016 at 1:40 PM, Kangerlussuaq skrev:

Einar!! Grattis med 6 år! :D Håpa han hadde en fin bursdag, tenk at de bynn å bli så voksen!

Einar, ja, du så den? :lol: Søskenbarnet mitt som har kalt ham det fra dag 1! 

Ja, tenk at han begynner å bli voksen! Jeg merker det på ham. Han er roligere også begynner han å bli STA! Så nå begynner jeg å skjønne det du har snakket om ang stahet på Luna :lol:

På 29. mai 2016 at 3:27 PM, Mirai skrev:

Gratulerer med dagen til fine Eine! :D 
Trodde ikke det var en måned siden sist jeg leste her, men det var det visst gitt. Tiden flyr. Kjipt med muskelen som ikke vil gi opp! :( 

Takk, takk! 

Ja, er kjipt at han skal ha kroniske smerter, men jeg vet jo av egen erfaring at man kan ha god livskvalitet likevel, så jeg håper bare på det samme for ham.

I begynnelsen av forrige uke hadde han begynnende ørebetennelse igjen og fra fredag av har han hatt diarè, stakkars. Blir mye på ham! Han var bra sliten på lørdagen, lille vennen. At han ikke bare kan få være frisk! Han er heldigvis bedre i dag, så nå går det rette veien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eine måtte trekke i ei tann i forrige uke. Han fikk samtidig pusset litt over tennene, så nå har han et fint glis til sommeren ;)

IMG_9283_zps5hlkluiz.jpg

Så har vi vært på hytta og det er ikke bare vi som liker å være ute hele dagene:

IMG_9259_zpsvbbysofc.jpg

IMG_9265_zpshii51qfr.jpg

IMG_9266_zps0zhixivh.jpg

IMG_9260_zps4dw2ii9n.jpg

IMG_9263_zpsruxzmie4.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå var det ei lita stund siden sist oppdatering. Det går stort sett bra med Eine. Han har hatt en eller to smerteperioder siden sist. De varer i noen dager og kommer gjerne etter han har brukt seg mer fysisk enn hva han tåler. Er ikke like godt å si på forhånd hva han tåler og ikke tåler, men det virker som det er bedre å være føre var enn etter snar... Uansett hjelper det med massasje/laser og noen dagers hvile.

Her kommer noen bilder av ham og pinnen :ahappy:

DSC00820_zps6a90vhrx.jpg

DSC00801_zpsoaaefbav.jpg

DSC00827_zpsk5awg1ve.jpg

DSC00823_zps0gyxvg5r.jpg

DSC00803_zpslaf0ktqd.jpg

DSC00829_zpsc0wm0cwf.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Poter skrev:

Nå var det ei lita stund siden sist oppdatering. Det går stort sett bra med Eine. Han har hatt en eller to smerteperioder siden sist. De varer i noen dager og kommer gjerne etter han har brukt seg mer fysisk enn hva han tåler. Er ikke like godt å si på forhånd hva han tåler og ikke tåler, men det virker som det er bedre å være føre var enn etter snar... Uansett hjelper det med massasje/laser og noen dagers hvile.

Her kommer noen bilder av ham og pinnen :ahappy:

DSC00820_zps6a90vhrx.jpg

DSC00801_zpsoaaefbav.jpg

DSC00827_zpsk5awg1ve.jpg

DSC00823_zps0gyxvg5r.jpg

DSC00803_zpslaf0ktqd.jpg

DSC00829_zpsc0wm0cwf.jpg

Finingen :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eine har hatt dårlig ånde en periode, så var med ham til veterinæren i dag. Der fant vi at han har flere sår på tunga og en hoven lymfekjertel. Er veldig spent på hva blodprøvene vil vise! Blir bekymret for at det skal være noe alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...