Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

Gikk tur i fjæra i dag, det var en som var fonøyd med å løpe i vann:

 

Etterpå dro vi på dyrebutikken sånn at han kunne velge seg ut et helgebein. Det er fast tradisjon og han blir så glad. I dag fikk han tre stykker og når vi kom hjem fikk han velge hvilken av dem han ville starte med:

 

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Eine har fått ørebetennelse igjen. De som har meg på snap, så nok det triste bildet av ham i går. Han hadde vondt og var skikkelig lei seg. Har noen øredråper og skyllemiddel igjen etter sist gang, så skylte og dryppet ørene hans i går kveld og i dag tidlig og han virker å være bedre allerede. Så etterpå at øredråpene er gått ut på dato, så skal bare bruke skyllemiddelet. Får skylle til over helgen og se om det blir bedre, om ikke får vi dra til veterinær. Har snakket med dyreklinikken på telefon og de var enige med meg. 

Ellers er det fortsatt rolige dager for ham. Har så smått begynt å ha ham med på løpeturer, han traver vakkert ved siden av og er en skikkelig fin treningskompis. Ser ut for at han tåler det fint. Jeg løper ikke noe langt overhode, holder på å trene meg selv opp også, så det er ikke store belastningen. Han viser få eller ingen smertetegn og går også bra, så det virker lovende :) Nesten så jeg må hviske det sånn at jeg ikke jinxer noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ørebetennelsen, eller hva det nå var, slapp taket i løpet av forrige helg, så nå er han i fin form igjen :)

Tidligere i uka var han og fikk massasje hos fysioterapeuten og hun kunne bekrefte det jeg ser, at han er bedre. Han er bedre på innsiden av låret, så det ser ut for at opplegget vi har fulgt i vinter har fungert! Dagene etter massasjen har han vært så glad og nesten høy, så tydelig at det satte i gang gode prosesser! 

Her er en film fra ei økt med nærsøk vi hadde:

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
8 minutter siden, Teserere skrev:

Han bare slikker på den jo :blink: Aïda er sjokkert!

*ler* ja, noen ganger skal han slikke i seg klumpen av vom og hundemat også! Men han tok mer i etter hvert, så det kom seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var og veide Eine på dyrebutikken i dag. Han har brukt å ligge på ca 30 kg, mens nå veide han 32, 5 kg. Enten viser denne vekta mer enn den på dyreklinikken, eller så er det mer muskler på ham som vises. Han har jo faktisk gått ned i vekt, men fått muskler tilbake igjen, så det er sikkert det som vises :) Er uansett fint å se at musklene kommer tilbake, han mistet en del i høst og vinter pga skaden. Han virker også å ha lite smerter nå, såpass at jeg har trappet litt ned på smertestillende på ham og gir ham annen hver dag nå i steden for hver dag. Gode greier :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. april 2016 at 7:13 PM, LinL skrev:

Så godt å høre at det går bedre med søteste Eine :wub:

Det er veldig godt å se at han har det bedre og er seg selv igjen :)

På 9. april 2016 at 8:36 PM, Mirai skrev:

Håper på fortsatt fremgang for han, det høres jo lovende ut! :) 

Ja, det ser lovende ut så langt :) Skal få lagt inn mer jakttrening når snyen går, er spent på hvor mye av det han blir å tåle. Men det viktigste er at han har det bra i hverdagen, så får jakt og besøkshund komme som en bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne uka har Eine vært ganske lydsensitiv. Det gikk et skolekorps forbi her i begynnelsen av uka og etter det har han virket engstelig. Han reagerer også på spregninger i nabolaget, noe som har pågått i flere måneder og han har ikke reagert på det på lenge. Han ble jo lydfølsom i fjor i begynnelsen av skaden da han hadde smerter og noe av det har hengt igjen selv etter han fikk angstdempende og smertestillende. Har ikke sett noe til lydfølsomheten siden nyttårsaften, så ble litt overrasket egentlig. Så det på tur i dag at han gikk med halen ned og virket noe engstelig. Ikke godt å si om det er økt smerter nå eller "bare" at han reagerte på korpset og ikke har kommet seg etter det, samtidig synes jeg det er rart at det sitter i flere dager i strekk, det bruker ikke det. Er lett å tenke at de to øktene med jakttrening har gitt ham smerter og at han dermed blir redd... :hmm: Det kommer jo til å bli en del korpsmusikk her frem til 17. mai, så lurer på om jeg må gi ham angstempende... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gikk ikke så bra å starte med jakttrening igjen... han har fått smerter og som jeg nevnte over her, også blitt redd. Jeg må nok innse at min kjære treningsvenn må pensjoneres. Det er både surt, urettferdig, trist og vemodig. Eine på sin side har det fint som aktiv familiehund, så han lider ingen nød og tross alt er jeg bare glad for å kunne få ha ham med meg i, forhåpentligvis, mange år til. Det viktigste er jo at han har det bra, mine treningsambisjoner har ikke noe å si sånn sett. Men jeg må innrømme at jeg synes det er ekstra surt siden jeg har hatt skadde og syke hunder før og aldri liksom nådd i mål. Vondt er det også å se at han har smerter. Heldigvis virker han smertefri på Metacam og kontrollert og begrenset aktivitet, så han har et godt liv.

I vinter har jeg ikke hatt motivasjon til hundetrening og ikke sett for meg at jeg skal begynne på nytt med en valp, men det har snudd på seg og nå får prosessen om å finne en ny jaktkompis starte. Det blir både rart og spennende.

DSC00548_zpslkmdpc4x.jpg
Finingen, blitt gråere i barten, snart 6 år gammel.

Her er noen bilder fra ei treningsøkt tidligere i vinter:

DSC00367_zpsrb0atqb3.jpg
Lekte meg litt i photoshop med effekter

DSC00363_zpsor5e4wof.jpg
Alltid like sanset ;)

DSC00368_zpsgl6rvcd2.jpg
 

DSC00373_zpso3im3gv4.jpg
Ute og søker

DSC00366_zpsjz7qpcpk.jpg

DSC00369_zps93ggh4g2.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Så utrolig kjipt at han må pensjoneres nå. Har dere funnet svar på hva som er galt? 

Fine Eine - og skjønner godt at det føles surt og urettferdig :hug: 

 

Ja, det er kjempekjedelig!! Takk for forståelsen :hug:Vi har ikke helt funnet ut hva som er galt, men det vi vet er at det er en muskel på innsiden av ene låret hans som står helt i spenn og som massøren ikke får løsnet på verken med massasje eller laser. Det er en tilstand hvor den samme muskelen blir omtrent som arrvev (tror jeg det var), hvor den er omtrent helt stiv, dette ligner på en mild versjon av det. Jeg husker ikke navnet på tilstanden i farta.

Han har blitt bedre i vinter, så jeg hadde håp om at han kunne bli så bra at han kunne brukes igjen. Fra februar/mars av, har han vært helt som seg selv og de siste to månedene har han tålt mye mer fysisk aktivitet, så jeg trodde det normale var innenfor rekkevidde. 

Jeg regner med det er jakttreningen denne uka som har gitt ham smerter, men vi skal en tur innom veterinæren til uka og få en ny sjekk fra nye øyner, så får vi se da om vi blir noe klokere. Jeg skal be om å få angstempende til ham igjen siden lydredselen har eskalert. Sist hadde han god effekt, så håper han kan ha det nå også og at vi får stoppet redselen før den generaliseres mer. Han har det ikke godt når han ligger inne og lytter etter lyder utenfra... :hmm: 

3 timer siden, Mona skrev:

Han er virkelig søt!

Så synd han plages igjen. Håper han får en flott pensjonisttilværelse:hug:

Han er en skikkelig søtnos, ja :ahappy: Han er en veldig god og kjærlig hund. Håper også at han blir å få en god pensjonisttilværelse og at han kan ha et godt liv i flere år til. Det siste halvåret har han stort sett levd som aktiv familiehund og det har gått veldig bra. Han har vært fornøyd og glad, så jeg tror ikke det er så stor overgang for ham. Bare han får turene sine og får brukt hodet sitt litt, masse kjærlighet og omsorg, ja, og en ullsokk å bære på og en svømmetur i ny og ne, så er han fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Polfarer skrev:

Kan de ikke kutte den muskelen som er problemet? 

Det vet jeg ikke. Det er fysioterapeuten som har kommet frem til dette med muskelen. Veterinæren har klødd seg i hodet og ikke funnet noe, men heller ikke gått så dypt i muskulaturen som fysioterapeuten har. Skal til en annen veterinær til uka og får se om han har noe nyttig å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Poter skrev:

Det vet jeg ikke. Det er fysioterapeuten som har kommet frem til dette med muskelen. Veterinæren har klødd seg i hodet og ikke funnet noe, men heller ikke gått så dypt i muskulaturen som fysioterapeuten har. Skal til en annen veterinær til uka og får se om han har noe nyttig å komme med.

Håper en ny veterinær kanskje klarer å finne problemet :) Det er virkelig ikke gøy når disse dyra går og har det vondt uten at en har ett fastslått problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

Håper en ny veterinær kanskje klarer å finne problemet :) Det er virkelig ikke gøy når disse dyra går og har det vondt uten at en har ett fastslått problem.

Takk, jeg håper også på det! Nei, det er vondt å se når de ikke har det bra. I dag f.eks satt vi ute på verandaen i godværet og plutselig reiser Eine seg og går inn og blir stående midt på gulvet og halvt henge og halvt lytte. Ber ham om å komme ut og gir ham et griseøre, men han tør ikke å komme og går å gjemmer seg i stedet. Der begynner han å skjelve og pese :( Det gav seg etter ei stund, men det er jo absolutt ikke sånn det skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Poter skrev:

Takk, jeg håper også på det! Nei, det er vondt å se når de ikke har det bra. I dag f.eks satt vi ute på verandaen i godværet og plutselig reiser Eine seg og går inn og blir stående midt på gulvet og halvt henge og halvt lytte. Ber ham om å komme ut og gir ham et griseøre, men han tør ikke å komme og går å gjemmer seg i stedet. Der begynner han å skjelve og pese :( Det gav seg etter ei stund, men det er jo absolutt ikke sånn det skal være. 

Huff, det der er virkelig ikke gøy (min Mona kan også gjøre sånn i blant). Tror du han hørte korpsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...