Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

16 timer siden, Mirapusen skrev:

Flotte Eine! Fryktelig kjedelig at helsa er som den er... Skjønner det er kjipt å ikke kunne bruke han som du vil, men er prognosene så han kan leve et ok liv med nok mosjon til at det ikke går utover livskvaliteten hans?

Siden vi ikke vet helt sikkert hva det er, er det vanskelig å si noe om prognosene, men sånn som det ser ut, så kan han leve et vanlig familiehundeliv med turer og lett aktivisering. Han er glad og fornøyd, heldigvis, og det er jo det viktigste :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Vi har hatt oss ei langhelg på hytta og ene dagen fikk vi gått til fjells. Det var årets første fjelltur og det var så fint! 

DSC00221_zpssmorj5zu.jpg
De første solstrålene i fjellene!

DSC00228_zps15ayhclx.jpg
Innover Altevatn

DSC00227_zpskfwdsnf7.jpg
Det var et spesielt lys ute, så fint, men også vanskelig å få tatt bilder av

DSC00235_zps1qcmnjeg.jpg
Eine var også veldig fornøyd med å komme til fjells igjen :)

DSC00226_zps4m7mjylm.jpg
Han var ikke lett å få tatt bilder av!

DSC00231_zpsconlin3q.jpg
Fint føre

DSC00245_zpsh2qpdgvi.jpg
Når man først får fjellufta i nesen, bare går man og går man... :)

DSC00247_zps8y0esshp.jpg
Bare noen få minusgrader, men det ser kaldere ut

DSC00248_zpsmail0sbc.jpg

DSC00237_zpsirqfwpxj.jpg

DSC00238_zpsjhao074l.jpg
Jeg digger skiene mine!!

DSC00249_zpselfebdxg.jpg

DSC00261_zpsravvux4j.jpg
Max var også med, men ikke på ski ;) Han ser litt tykk ut her, men han er bare kald og krøller seg sammen

DSC00262_zpsjcnucw9h.jpg
Etter tur er det på med "Bestemordekkenet". Han fryser mer nå for tiden, vil tro det er pga skaden/smertene. Jeg har begynt å innse at jeg nok trenger en hund til, så jeg har så smått begynt å tenke på nummer to.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 5. februar 2016 at 1:48 PM, Mona skrev:

:wub:

Hihi :ahappy:

På 5. februar 2016 at 5:26 PM, Katharina skrev:

:wub: smiler så søtt da ❤️

Ja, han var så glad og fornøyd :ahappy:

På 5. februar 2016 at 5:41 PM, Kangerlussuaq skrev:

Labrador <3

Det er noe eget med dem!

På 5. februar 2016 at 6:35 PM, WelshenNemi skrev:

:wub:

:ahappy:

På 6. februar 2016 at 0:45 PM, Red Merle skrev:

Han er så flott :wub:

Takk, ja, han er en fining :ahappy:

På 6. februar 2016 at 2:45 PM, Lunatic skrev:

Å herreguuuuud :wub::wub: Det er labradorstilen, det!

Ja, virkelig! Han tok seg også et bad :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flere bilder fra da vi var på stranda. Er forresten størrelsen på bildene ok?

DSC00267_zpsfusqwerg.jpg
Stranda er utenfor Tromsø, rett før Sommarøy

DSC00295_zpsudywqxpa.jpg
Han ble så glad for å være på stranda at han løp rett ned og tok seg et bad!

DSC00302_zpsubcvpvuf.jpg
Fine fyren :ahappy:

DSC00293_zpspjpio2au.jpg
Det blåste kraftig, så her er labrador i motvind :lol:

DSC00289_zpss3v9f6qb.jpg
"Dette er min beste dag, noensinne!" :lol:

DSC00319_zpsmvjgqqw9.jpg
Men sånn derre posering er boring

DSC00307_zpszdc2crom.jpg
Da var det bedre å knuse et skjell

DSC00308_zpsoomjzvrk.jpg
Ingen hjemme i skjellet

DSC00322_zpsgw05wd8v.jpg
"Hejdå!" Han er jo egentlig svensk, men usikker på om han snakker svensk eller nordnorsk ;)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, WelshenNemi skrev:

Så søt :wub:

Bildene er ok str hos meg, men jeg er på mobil så det er de alltid :P

Ja, på mobil er de jo gjerne passe størrelse nesten uansett :P

1 time siden, Teserere skrev:

Wow, for et fantastisk lys på fjellet!! Må ha vært enda flottere i virkeligheten :D Godt å se at han koser seg som familiehund. 

Tenker du at du skal ha en labrador til?

Det var veldig vakkert på fjellet! Har vært et helt utrolig lys i mørketiden i år.

Jeg har ikke bestemt meg ang rase enda. Jeg har jo lenge hatt lyst på en trekkhund, men også en liten maskothund, og planen var egentlig en av de. Men nå som Eine ikke kan brukes aktivt i retrieverjakt, har jeg jo et behov der for en til labrador -om jeg velger å fortsette med jakta. Jeg må egentlig finne ut hva jeg vil i hundeholdet mitt. Må ærlig innrømme at jeg ble veldig demotivert når han ble skadet og at jeg ikke helt har bygget opp motivasjon for å starte helt på nytt med en ny hund. Jeg har jo vært nødt til det noen ganger nå pga sykdom og skader på tidligere hunder. Ene dagen tenker jeg at nei, jeg vil ikke ha flere, det holder med en familiehundeeine. Andre dagen tenker jeg at jo, jeg vil trene agility igjen og en liten stjerne hadde vært perfekt! Så tredje dag, akk, jeg orker ikke vimsehunder av noen andre raser enn labrador, jaktlabbis mitt mitt hjerte. Ooog nei, jeg vil leve friluftslivet og bare ha trekk -og turhund :lol: Også tenker jeg på bruksen. Også tenker jeg på en framtidig terapihund. Så kan vel trygt si at jeg ikke har bestemt meg helt :P Jeg har jo ikke noen hast, så jeg lar meg selv få vimse og vurdere frem og tilbake. Men om jeg skal være litt mer seriøs, så ligger det nok mest an til at det blir en til jaktlabrador. Den kan jo brukes til alt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha svart @Teserere i går om det blir labrador neste gang, gikk det opp for meg at ja, det blir labrador neste gang. Jeg har nok egentlig bestemt meg for lenge siden, men det gikk opp for meg først nå :) En jaktlabbis så klart, fra samme oppdretter som Eine. De skal ikke ha kull på enda ei stund (de har nettopp hatt to), så det blir ikke valp med det første. Det synes jeg egentlig er greit. Akkurat nå synes jeg det bare er fint å ha et prestasjonsfritt hundehold, hvor Eine og jeg bare koser oss sammen i hverdagen.

Bla så koste vi oss veldig på fjellet i helga:

DSC00336_zpsgqnkzcrg.jpg
Det var omlag -18 effektive kuldegrader, med en skikkelig sur vind, så Eine ble fort kald og turen ble ganske kort pga det. Han skulle hatt sokker på seg, men de var ikke kommet i posten enda, og han burde nok også hatt katadhindekkenet under ulldekkenet for å skjerme magen.

DSC00352_zpsfnssasm6.jpg
Årets første fjelltur i solskinn :D

DSC00355_zps6qw94nbq.jpg
Det ble fort is i barten

DSC00351_zpscsehrljt.jpg
Synes Canelala dekkenet sitter bra på og dekker godt, så i ikke fullt så kaldt vær vil det nok holde med dette

DSC00346_zpspdnagvzv.jpg
Eine og jeg. Han er en sånn fin kompis :ahappy:

 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2015 at 6:56 PM, Poter skrev:

 

Jeg skal høre med veterinæren vår om hun også anbefaler årlige blodprøver.

Han er så fin :wub:

Kjipt med helsa... vet hvordan det er, ikke moro med en hund som må gå på smertestillende hver dag. 

Ang.blodprøver så er det vel anbefalt to ganger i året, synes det er rart veterinær ikke har sagt noe om det.  Jeg blir nok å ta tre ganger i året,  fordi effekten av medisinen bekymrer meg. Dessverre gir ikke prøvene utslag før skaden har skjedd sa min veterinær,  men da kan man iallefall skifte før det er for Sent,  selv om kapasiteten til organene er svekket.

Vi har gått fra metacam til onsior fordi det er litt mildere mot kroppen, men jeg er litt redd for at jeg ser en tendens til at han fungerte bedre på metacam.  Ser det på morgenen, stiv og litt unnvikende. Effekten av metacam syntes å virke litt jevnere hele døgnet.

Kjedelig å ikke kunne bruke hunden til ting man synes erundt gøy. Savner kicksparking,  trekking og ski. Og det å la ham få leke med andre hunder. Men det er da fint med bare rolige turer og, og heldigvis er ikke Casper så interessert i å leke lenger, så han kan få løpe løs på tur med hundevenner uten at det er fare for lek.

 

Hvor gammel er Eine nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Han er så fin :wub:

Kjipt med helsa... vet hvordan det er, ikke moro med en hund som må gå på smertestillende hver dag. 

Ang.blodprøver så er det vel anbefalt to ganger i året, synes det er rart veterinær ikke har sagt noe om det.  Jeg blir nok å ta tre ganger i året,  fordi effekten av medisinen bekymrer meg. Dessverre gir ikke prøvene utslag før skaden har skjedd sa min veterinær,  men da kan man iallefall skifte før det er for Sent,  selv om kapasiteten til organene er svekket.

Vi har gått fra metacam til onsior fordi det er litt mildere mot kroppen, men jeg er litt redd for at jeg ser en tendens til at han fungerte bedre på metacam.  Ser det på morgenen, stiv og litt unnvikende. Effekten av metacam syntes å virke litt jevnere hele døgnet.

Kjedelig å ikke kunne bruke hunden til ting man synes erundt gøy. Savner kicksparking,  trekking og ski. Og det å la ham få leke med andre hunder. Men det er da fint med bare rolige turer og, og heldigvis er ikke Casper så interessert i å leke lenger, så han kan få løpe løs på tur med hundevenner uten at det er fare for lek.

 

Hvor gammel er Eine nå?

Så bra at du nevnte dette med blodprøver, det hadde jeg glemt, skal få undersøkt det.

Ja, det er kjedelig når de er skadet og har vondt, det er virkelig ikke noe særlig å se når han har smerter. Heldigvis er han i bedre form nå enn han var i begynnelsen av januar, så jeg håper det regimet vi har fulgt har hjulpet og at han på sikt blir bedre eller kan være omtrent på dette nivået. Jeg synes han går bedre og han viser ingen smertetegn, det eneste er at han er noe stiv i bakparten og det ser jeg litt av når han går. 

Får Casper noe massasje eller laser? Eine har god effekt av det også smertelindrende. Skulle ønske han slapp smertestillende daglig, er redd for langtidseffektene, men må han, så må han. Jeg skal prøve en runde med massasje på ham nå og se om det fungerer bedre enn laser. Evt. ta begge deler. Hadde vært fint om han heller kunne fått det jevnlig enn medisiner, men sånn som det ser ut nå, må han ha begge deler.

Eine er 5 år nå, blir 6 i mai. Enn Casper? Skjønner godt at du savner kickbike, trekking og ski. Vurderer du en til hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra kjedelig når han er såpass ungda. . :/ Casper blir 8 5 mars, så måtte ha begynt å tenkt på pendjonistalderen snart uansett. Men har likevel mistet noen år med fart og moro føler jeg. Nå har han vært slik snart ett år, så har sånn sett vært heldig å hatt en fullt brukbar hund uten begrensninger i 6 år. Prøver å tenke slik.

Laser virket ikke på ham, ikke som jeg kunne se. Tar ham med til veterinær en gang i måneden, hun er kiropraktor så hun masserer og strekker på ham. Tror det hjelper litt, skader ikke å prøve. Bruker back on track dekken ute hvis det ikke er for varmt, også inne etter tur. Vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre, vanntrening av noe slag kunne kanskje vært noe,  men har ikke funnet noe sted her som har det.

Noen ganger har jeg lyst på en til hund, men vil jo ha hannhundog kjipt hvis det skulle blitt klinsj,  Casper tåler ikke slåsskamper.  De hadde sikkert blitt gode venner, men det er jo og problematisk,  unge hunder er lekne og voldsomme.  Men, andre ting gjør det uansett uaktuelt nå, også trives jeg godt med bare en hund og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. februar 2016 at 2:24 PM, Lola Pagola skrev:

Ekstra kjedelig når han er såpass ungda. . :/ Casper blir 8 5 mars, så måtte ha begynt å tenkt på pendjonistalderen snart uansett. Men har likevel mistet noen år med fart og moro føler jeg. Nå har han vært slik snart ett år, så har sånn sett vært heldig å hatt en fullt brukbar hund uten begrensninger i 6 år. Prøver å tenke slik.

Laser virket ikke på ham, ikke som jeg kunne se. Tar ham med til veterinær en gang i måneden, hun er kiropraktor så hun masserer og strekker på ham. Tror det hjelper litt, skader ikke å prøve. Bruker back on track dekken ute hvis det ikke er for varmt, også inne etter tur. Vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre, vanntrening av noe slag kunne kanskje vært noe,  men har ikke funnet noe sted her som har det.

Noen ganger har jeg lyst på en til hund, men vil jo ha hannhundog kjipt hvis det skulle blitt klinsj,  Casper tåler ikke slåsskamper.  De hadde sikkert blitt gode venner, men det er jo og problematisk,  unge hunder er lekne og voldsomme.  Men, andre ting gjør det uansett uaktuelt nå, også trives jeg godt med bare en hund og. 

Ja, det hadde jo vært fint om han fikk noen flere år skadefri. 5 år er faktisk det lengste jeg har hatt en skadefri hund. Ja, elle det ble vel egentlig 4. 

Høres veldig bra ut med kiropraktor også, har vurdert om jeg skal ta Eine med til det, men er usikker på kompetansen her jeg bor. Har skjønt det sånn at det er flere som har god effekt av vanntrening, men det kommer vel an på hvilken skade de har. Vi har det ikke her, så det blir ikke aktuelt for oss. Jeg bruker også mye dekken på Eine, men sverger til ull.

Skjønner tankene dine rundt en til hund. Det er jo fint å ha bare en hund også. Jeg prøver å tenke at det uansett er flest hverdager og å ha det fint sammen i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine E ! kjempe fine bilder du tar av han :) Og selvsagt skal du ha labbis! Eine er ikke så ivrig på å trekke om jeg husker å ha lest tidligere i tråden? Rutta EEEELSKER å trekke, så du kan være heldig å få en ordentlig trekkmaskin :)  

Lykke til videre med behandlingen av søteste E :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LinL skrev:

Fiiine E ! kjempe fine bilder du tar av han :) Og selvsagt skal du ha labbis! Eine er ikke så ivrig på å trekke om jeg husker å ha lest tidligere i tråden? Rutta EEEELSKER å trekke, så du kan være heldig å få en ordentlig trekkmaskin :)  

Lykke til videre med behandlingen av søteste E :wub:

Takk! Så gøy at Rutta trekker! Det virker som at flere labradorer gjør det, så sjansen for en trekklabrador er nok der :)

Vi var på fjelltur i går, det er jo så fint ute nå. Skulle til en topp, men da vi nærmet oss toppen, blåste det så mye at vi valgte ikke å gå helt opp. Jeg er nok litt pysete når det kommer til for mye vær og for rasfare :icon_redface: Vi gikk egentlig opp et annet sted først, men det ble så bratt et parti at jeg ikke turte å fortsette og i steden valgte å gå ned til bilen igjen og gå opp et annet sted. Har ikke vært redd for rasfare før, men med alle de ulykkene som har vært så gjør det inntrykk. 

Uansett, det var fint å være ute! Potesokkene fra @OonaBruun er kommet og Eine var skikkelig fornøyd med å ha dem på :) De på forlabbene datt av noen ganger, mens de på bakbeina satt skikkelig godt på. Tok dem av da vi skulle kjøre ned igjen for jeg tenkte det ville være bedre for ham å ha ordentlig feste, men da begynte han å fryse med en gang, så da var det bare å ta dem på igjen. 

12728880_10153763710657559_7023636215928

Her pauser vi og både Eine og jeg er kalde, men egen Jervenduk gjør susen, så han ble fort varm igjen :)

Filmet en liten snutt der vi snudde. Ha på lyd! Den skal kunne sees i HD-kvalitet.

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne noen som kan passe Eine i sommer når vi skal to uker utenlands. Tenkte det skulle gå greit når vi er over et halvt år ute i forveien, men den gang ei! De fleste har ikke planlagt ferien sin enda og kan ikke love seg bort. Kjenner jeg blir stressa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mirai skrev:

Helt greit å snu fremfor å risikere noe på veien opp :) . Det så helt nydelig ut da! :wub: 

Ja, med de nye fjellvettreglene kjentes det i grunnen helt greit å høre på magefølelsen. Var veldig fint, ja. Er så flott ute om dagen. Vel, hele året, egentlig :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sånn halvveis tilbud om en voksen jaktlabrador som er svært godt jakttrent, men med D hofter... Takket nei, tar ikke sjansen med hoftene selv om hunden ikke har vist noe til det så langt. Kjedelig, for tror han hadde passet supert ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...