Gå til innhold
Hundesonen.no

Slalomopinner som stikkes i bakken?


julnil

Recommended Posts

Har ikke Canis kun de slalompinnene som også kommer med agilitysettet? Evt. kan du jo kjøpe strømgjerde-pinner på felleskjøpet?

Felleskjøpets pinner har som regel hekter på seg (for å feste strømtråden i), og de som er små og lette er av glassfiber (som gir glassfiberfliser, noen som ikke er godt).

Turbobensen: skal sjekke den nettbutikken med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker og strømgjerdepinner. De hakene man fester gjerdet til kan man bare snu bort, slik at det hunden berører er de glatte sidene. De sitter iallefall veldig godt i bakken. Men så klart, runde pinner er vel det optimale sikkert, men ganske dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker og strømgjerdepinner. De hakene man fester gjerdet til kan man bare snu bort, slik at det hunden berører er de glatte sidene. De sitter iallefall veldig godt i bakken. Men så klart, runde pinner er vel det optimale sikkert, men ganske dyrt.

Er de av glassfiber da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agilitypinner ville jeg ikke satset på.

Kjøpt deg hagepinner som du stikker i bakken til du har spart deg opp til ett ordentlig slalåmanlegg. Koster 1200,- for 12 pinner på tingtilhunden.no Hagepinner koster rundt en ti'er stykket.

Hagepinner? Har du noen link til slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd billig slalom: stikk blomsterpinner (sånne i tre man bruker i potteplanter for å støtte de) ned i bakken, og utenpå der setter man brøytestikker i den høyden man vil ha.

Jeg har små hunder, så mine brøytestikker er ca 50 -60 cm høye, og blomsterpinnene ca 40 cm og det funker bra. Kanskje man må ha krafigere blomsterpinner enn jeg har brukt om man vil ha brøytestikkene høyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte slalompinner fra Trixie. Jeg bestilte selv til klinikken, men det er veldig mange dyrebutikker som forhandler trixie, så de kan umulig være vanskelige å få tak i.

Hvis du kikker på bole.no og side 4-5 i katalogen finner du en gjerdestolpe de kaller bole-stolpen. Denne har ingen utstikkende øyer for å feste strømtråden i. De er solide og ganske enkle og få nedi jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...