Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok en "hva slags rase"-tråd


Bananen

Recommended Posts

Ok. Jeg er tydeligvis litt ambivalent på hva slags rase jeg vil ha. Evt. så vet jeg hva slags rase jeg vil ha, men jeg har ikke funnet noen spesiell kennel jeg synes er ok. Jeg har lyst på en golden igjen, men etter litt andre linjer av hva jeg hadde. Ergo, jeg har ikke lyst på reine utstillingslinjer. Jeg er også ganske så kritisk hva som angår helse, siden jeg har hatt rimelig uflaks i min tid som hundeeier. Og jeg føler liksom litt som posten PsychoLynx posten for en stund siden. Ser jeg faktisk etter sykdom i hundene jeg har/ser etter? Klarer jeg ikke bare å sette hodet mitt i en tilstand der jeg faktisk blåser i sånt? At jeg må ha absolutt all info og erfaring av hva jeg leser av foreldredyr/dyrene bakover i stamtavla? At det rett og slett bare kan være uflaks at man får en syk hund? Jeg føler at jeg ser på oppdretter til oppdretter og tenker "gah!" ... også gir jeg liksom litt opp og tenker at jeg muligens bare skal blåse i å ha hund igjen, siden jeg aldri finner noe jeg føler meg fornøyd med.

Som sagt, vil jeg gjerne ha en Golden Retriever igjen. Gjerne fra dualpurposelinjer. Min forrige hund var en prøvekanin til alt. Vi testet ut lydighet, agility, utstilling, weightpulling, spor, jakt/apportering and so on. Vi fant ut at lydighet var liksom "vår greie". Og jeg synes lydighet er morsomt, og noe jeg har lyst til å drive aktivt med min neste hund. Så tenkte jeg, kanskje Flatcoated Retriever? Altmulighunden med mye go?

Jeg bryr meg ikke stort om pelsstell, men helst ikke noe som må fikses på hver eneste dag. Størrelsen på hunden har egentlig heller ikke stort å si, men helst en mellomstor/stor hund. En hund som takler å gå noen timer tur hver dag, og liker å bruke hodet sitt. Men som samtidig kan ha en av-knapp når man trykker på den. Så jeg er åpen for det meste, og sleng gjerne med oppdretterforslag!

Any tips? Myheadsamess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som flat er verdt å se mer på.

Ellers så bør du se på golden fra rimelig aktive linjer og oppdretter og ikke kun utstilling som du sier selv :aww:

Jeg er nok litt for lite partisk i denne saken :aww: , men spør gjerne på PM etter oppdrettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke stort om pelsstell, men helst ikke noe som må fikses på hver eneste dag. Størrelsen på hunden har egentlig heller ikke stort å si, men helst en mellomstor/stor hund. En hund som takler å gå noen timer tur hver dag, og liker å bruke hodet sitt. Men som samtidig kan ha en av-knapp når man trykker på den. Så jeg er åpen for det meste, og sleng gjerne med oppdretterforslag!

Any tips? Myheadsamess!

Gjett 7 ganger, gørrrl :)

(HÆH? Nei??? Sier du...nei?? :P Errrre mulig? :P )

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...