Gå til innhold
Hundesonen.no

TV uten lyd.


MarieR

Recommended Posts

Jeg aner ikke hva som feiler den, men over helgen har lyden på TV'en forsvunnet. Jeg har sjekket at alle kontakter står skikkeli i, at ingen av fjernkontrollene står på mute, og at alt annet fungerer som det skal. Noen som har opplevd lignende, eller tror de har en forklaring på hvorfor lyden er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En TV altså...

Bittelitt mer informasjon hjelper ofte... :yawn:

Type TV

Type Mottaker boks

Type kabler

Nå ber du om mye, altså! :rolleyes2:

Det er en..LL (limited label) TV, ut i fra det jeg klarer å se i alle fall :ahappy: Flatskjerm, HD ready og gode dreier.

Mottakerboksen er fra Viasat

To Scartkabler og en strømkabel.

Har du sjekket at scartkabelen er ordentlig i?

Ja, flere ganger :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borti mute-knappen på fjernkontrollen til viasat-dekoderen kanskje?

Oi, det skal jeg sjekke :rolleyes2:

EDIT: Som en tilleggsopplysning kan jeg jo nevne at det ikke er lyd i DVD spilleren heller, og den der koblet direkte til TV'en via scartkabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Hmm... Andre løse kabler? Vår TV har egne ledninger til høytalerne. Lyden skrudd helt ned på normalt vis og så gått tom for batteri i fjernkontrollen? Jeg slenger bare ut masse forslag :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. TVn prøver å hente lyd fra annen lydinngang

2. TVn er defekt, må repareres eller kastes

Man bruker ikke Scart- i 2010, alt går på HDMI... :aww:

Du og dine hjelpsomme innlegg :hmm: Liker scart jeg for tenk! :aww:

Alle fjernkontrollene fungerer, finner ingen løse kabler, men skal gå over dem enda en gang, sånn for sikkerhetsskyld :hmm:

EDIT: Jeg fikk det til!! :aww: Trakk ut begge strømkontaktene, satte dem inn og startet opp og vips, så var lyden tilbake :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg er veldig hjelpsom jeg... :aww:

Scart er forresten ekvivalent med å se på TV gjennom en Ullsokk...

Høres (haha) ut som om TVn rett og slett er defekt egentlig..

Ny 46" plasma! :aww:

Med Blu-Ray Spiller

Edit : et siste forsøk er om TVn har noe valg for "Tilbakestill til Fabrikkinnstillinger"

For enten har noen trykket på noe lite lurt noe i menyen, eller så er det noe fysisk defekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg er veldig hjelpsom jeg... :hmm:

Scart er forresten ekvivalent med å se på TV gjennom en Ullsokk...

Høres (haha) ut som om TVn rett og slett er defekt egentlig..

Ny 46" plasma! :hmm:

Med Blu-Ray Spiller

Edit : et siste forsøk er om TVn har noe valg for "Tilbakestill til Fabrikkinnstillinger"

For enten har noen trykket på noe lite lurt noe i menyen, eller så er det noe fysisk defekt...

Det skal jeg vurdere den gangen jeg får eget kinorom :aww: Inntil da er jeg fornøyd med å se TV gjennom ullsokken :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og dine hjelpsomme innlegg :) Liker scart jeg for tenk! :)

Alle fjernkontrollene fungerer, finner ingen løse kabler, men skal gå over dem enda en gang, sånn for sikkerhetsskyld ;)

EDIT: Jeg fikk det til! :P Trakk ut begge strømkontaktene, satte dem inn og startet opp og vips, så var lyden tilbake :P

Det beste dametrikset EVER! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitten ullsokk uten lyd... :lol:

42" FULL-HD Philips

4000kr

HVOR??? Lille flatskjermen vår gikk adundas og ville ikke slå seg på mer, så vi har sett TV igjennom ullsokk og reinsdyr (elns) i flere mnd nå. Den er pitteliten og kjempe tjukk! :icon_redface: 4000,- var en fin pris for 42" HD tv høres det ut som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...