Gå til innhold
Hundesonen.no

Bichon frisé eller Bichon havanais?


Happyface

Recommended Posts

Hei

Jeg har en søster på 24år som ønsker seg hund :) hun har litt allergi, så hun vill ha en allergivennlig hund, de hun liker best er Bichon havanais og Bichon frisé :D

Hun har en jobb der hun kan reise hjem noen ganger om dagen og selfølgelig ta seg fri de første ukene, hun har også en gutt på 4år så hunden må være barnevennlig :D

Hunden blir for det meste famillie og turkamerat, og kanskje litt utstilling på gøy :D Hun er veldig sporty, så tur og aktivisering blir det ikke mangel på :D

Vi har lest litt om begge disse Bichon rasene og sett at de fleste skriver att Bichon havanais ikke kan være alene fordi de er veldig sosiale, har noen erfaringer med dette?

Ellers lurte vi på om dere vet om noen oppdrettere max 6-7 timer fra Ålesund? kom med opdretter forslag fra begge rasene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange havanaiser som er hjemme alene noen timer hver dag og det går som regel greit. Havanaisen er en rase som har stort behov for å være sammen med menneskene sine, men jeg tror ikke at den er noe spesielt mer vanskelig ift å være alene enn de andre bichonrasene eller andre selskapsraser for den saks skyld.

Diltedotten kennel - www.diltedotten.com - holder til i Ålesund. Ville absolutt tatt kontakt med dem hvis jeg var deg :rolleyes2:

Ellers kan jeg anbefale deg å bli med i havanaisforumet hvis du vil lære mer om rasen:

http://www.bichonhavanais.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...