Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel mot "drittprogram"


Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

Det florerer med forskjellige programmer man kan laste ned på maskinen, deriblandt så er det veldig populært å laste ned ekstra smilies (til msn o.l. programmer).

Ett av disse programmene heter "Bandoo", om dere laster ned det programmet så får dere med trojaner(e ) og masse annen dritt på maskina. Og om man prøver å avinstallere så får man feilmeldinger.

Jeg holder nå på å prøve å fjerne dette programmet fra maskina til sambo og det er ett herk å bli kvitt. Om man søker etter programmer for å få bort programmet, så er det programmer fra samme scam-firma som dukker opp (og da vil man mest sannsynlig få enda mer møkk på maskina). :lol:

Om noen skulle ha en ide om hvordan bli kvitt møkka som sambo lastet ned, så ville jeg bli glad.

Har kjørt maskin i sikker modus (hvor systemgjenoppretting først ble deaktivert) for å så kjøre systemgjenoppretting, men jeg får ikke kjørt langt nok tilbake i tid (Vista).

Help needed! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Til opplysning så er det kjørt Spybot Search and Destroy, AdAware og Malwarebytes Antimalware på maskina ingen av de finner noe feil, men det er trojaner inne der.

(og nei, jeg er ikke en som trenger å få ting inn med t-skjei! :lol: )

Edit: om det hadde vært opp til sambo, så hadde han brukt den som frisbee ut på myra her. Mens jeg er den som sitter i timesvis for å lære meg mest mulig om data. For å nevne noe så har jeg bygget opp ca 20 maskiner for familie og venner, lært meg html, js, php på egenhånd. Reparert og fikset maskiner som er infisert av diverse trojanere, worms og virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Du kan jo prøve f-secure. Den har fjernet Trojaner fra min maskin. www.f-secure.com. >> Her << er direkte link til online scanneren.

Problemet er at jeg må få bort programmet innen jeg kan ta trojaneren :lol: For jeg har virusprogram som tar trojaneren (for den vises i AV-programmet, men ikke i de andre som også tar ad-progr.), men når jeg da prøver å avinstallere programmet, så kommer den tilbake, dvs den ligger i avinstalleringsdelen til programmet. Samt at jeg må inn i registeret og ta bort filer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg må få bort programmet innen jeg kan ta trojaneren :lol: For jeg har virusprogram som tar trojaneren (for den vises i AV-programmet, men ikke i de andre som også tar ad-progr.), men når jeg da prøver å avinstallere programmet, så kommer den tilbake, dvs den ligger i avinstalleringsdelen til programmet. Samt at jeg må inn i registeret og ta bort filer der også.

Daså, da kan jeg nok ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har du prøvd å avinstallere i sikkermodus?

Såklart, det var det første jeg gjorde innen jeg prøvde systemgjenoppretting.

Skal vel være mulig å få fjernet dette også...

Ser du kjører/prøver alt i windowns, du må nok gå hardere til verks med foreksempel Ultimate Boot CD...

Hvertfall om du har redigert registeret å fortsatt ikke fått fjernet det...

Det er en fil som legger seg inn i registeret, denne filen endrer navnet på trojaneren for hver gang den blir oppdaget.

Om så er, så må jeg nok bare brenne over de filene som sambo ønsker og beholde og så kjøre formatering på maskina (kanskje den yter bedre også :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

En formatering er ikke en så ille løsning mot å sitte 10timer å rive ut hår uten å få til noe...

Jepp, begynner med det i morgen tenker jeg :D

Det er også en måte å få vedkommende til å skjønne at det han gjorde ikke var så lurt... :lol:

Gjett om han har forstått at man laster ikke ned slike program :D

Backup

Backup

Backup

:) Han sitter og leser her nå og har forstått min frustrasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...