Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeløp


malene79

Recommended Posts

Leste en liten artikkel om greyhound hundeløps industrien og jeg tror ikke dette er alle som vet. Hadde nettopp noen venner av meg som var på slike løp i Irland og de hadde det veldig gøy, uvitende som de var ang. hva som skjer i bakgrunnen. Det er et forferdelig misbruk av disse vakre og snille hundene i et stortilt omfang. I følge artikkelen er det over 9000 greyhound valper som hvert år "forsvinner" fra farmene. Har lagt artikkelen utpå facebook siden min, i håp om at også andre kan lære litt mer om dette. Håper noen av dere andre også kan gjøre det. Fint om dere tar dere tid til å lese den her: http://petlit.info/category/animal-articles/ :lol:

Vet at det ikke er alle greyhound løps entusiaster som driver på slikt, men det virker som det er fryktelig mange. Det er liksom kun de beste som er verdt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest endel om dette, og det kan være ganske så grusomt denne bisnissen.. Folk tenker kun penger, og da lider hundene pga det. Det er en fæl bruk og kast mentalitet i det miljøet. Har også sett mange fæle bilder fra boforhold/kenneler,skader og avlivninger.

Dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle som konkurrerer med hundene sine, men det forekommer i de store miljøene i england og USA. Nå har flere og flere stater fått racing baner nedlagt og fått forbud mot racing, og det er kjempebra!

Bare det å stue bort en slik hund i små bur i kenneler, uten spesiell kontakt med mennesker, gjør meg vondt, da disse hundene er veldig omgjengelige, myke og avhenging av selskap og menneskelig kontakt.

I Sverige racer de med hunder, men det er en annen holdning der, da det ikke er like stort som i USA feks (så mye penger involvert). og hundene er vanlige kjæledyr itillegg.

Tror ikke det er mange som vet hvordan dette miljøet kan være. Anbefaler alle å grave litt i dette temaet. Søk på youtube feks.

Eller se facebook gruppa : Link til gruppa BAN DOGRACING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...