Gå til innhold
Hundesonen.no

forældres hunde


Tina

Recommended Posts

:D Mine forældre har altid haft hund, og ligeledes har mine bedsteforældre på begge sider.

Dette har helt sikkert medvirket til, at jeg er så vild med hunde, som jeg er i dag.

Jeg tænkte på at høre om I har det ligesådan? Og hvis jeres forældre ikke har haft hunde, hvordan blev i så interesseret i selv at have en eller flere?

Det kunne også være sjovt at høre om de hvis forældre har haft hund så har valgt den samme slags hund som dem. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har alltid hatt hund, men har vært litt forskjellige raser. Begynte med en blandingshund, en dalmantiner (som ble syk) en dobberman, en rottweiler og to schi-tzuer samtidig (en fin kombinasjon, he he..).. Hadde lyst på dobberman eller rottweiler lenge, men synest dette blir litt for krevende for oss når vi aldri har hatt hund på egenhånd før så derfor har vi fått oss verden snilleste eventyrblanding!! Kanskje en gang i framtiden, når vi har plass og anledning til det at Nemi får seg en bror eller søster!?! Vi får se... :( :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var tre år, fikk mamma og pappa værdens nydeligste Saluki hanne hjem.. SPEEDY!! ( speedyman er oppkaldt etter ham)

han var en perfekt hund, men da mamma og pappa skilte lag valgte de og selge ham til en saluki "mann" her på øyen.. speedy ble champion osv osv.. (husker ikke alt) og Far til maange valper. og vi var ofte på besøk.. han måtte dessverre avlives pga magekreft..

andre erfaringen jeg fikk med hund var med værdens nydligste dobber gutt,,REX.. han sov i sengen min hver natt, og prompa noe helt fælt.. han tilhørte mammas gamle samboer.. han var hel kupert og helt nydelig.. han også ble dessverre avlivet etter han bet en Bortskjemt dritt unge som slo og slo han med en jernlenke.. hunden forsvarte seg bare. og foreldrene til ungen krevde ham avliva.. RRRR..

etter dette fikk pappa en nydelig Shæfer tispe som var 8 år da hun kom til oss.. mer tillitsfull hund skalman lete lenge etter. hun hadde vært hos maaange forskjellige eiere men tiiltross for dette var hun en rolig og stabil hund :( nå eier jeg datteren hennes sammen med pappa.. og heldigvis førte hun det gode gemyttet over på Trisha... min lillebror var allergisk som liten så når jeg flyttet ut og hadde tenkt skikkelig over det så kom SPEEDY 2!!

ble mye mas dette her, men dere får bare holde ut eller hoppe over:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med Welsh Corgier, har hatt endel fine utstillings hanner, og hanner som vi har avlet på.

Besteforelderene mine (begge sider) har hatt hund og noen av oldeforeldrene mine hadde hund, så jeg har fått hund og hest inn i blodet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 8 skaffet foreldrene mine oss en Bichon Frise. De valgte rasen fordi vi har så mange allergikere i familien. Hun ble desverre bare 2 år, hadde en hjertefeil. De har ikke hatt hund siden.

Mamma og Pappa var også ganske skeptisk da jeg skaffet meg en alaskan husky, men nå er det bare solskinn! 8) De duller og koser med ham som bare det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for svarene. Hvor er det spændende at høre om.

Jeg har det selv tit sådan at jeg ville ønske at jeg kunne prøve at eje en hund af hver eneste race der findes. Det kunne være så spændende hvis det kunne lade sig gøre. [looney]

Vi sidder her i danmark og er ved at sne inde!! :( Og hundene er helt vildt skøre i sneen :D

Med venlige hilsner Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde verdens beste Schäfer!!!

Hun het Binnie og var veldig spesiell. Hun hentet mamma alene på skolen hver dag, gikk i buktikken med en kurv, handlelapp og penger for bestemor, og var en stor del av familien. Mamma vokste opp med hunder, men jeg har aldri hatt hund før! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde verdens beste Schäfer!!!

Hun het Binnie og var veldig spesiell. Hun hentet mamma alene på skolen hver dag, gikk i buktikken med en kurv, handlelapp og penger for bestemor, og var en stor del av familien. Mamma vokste opp med hunder, men jeg har aldri hatt hund før! :(

åååå... så artig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...