Gå til innhold
Hundesonen.no

Bullterrier


Katrika

Recommended Posts

]Hei.

Så flott at du tenker på bullterrier som en rase for deg!

Som bull eier kreves det tålmodighet, kaldt hode og en god dose humoristisk sans for å håndtere pøbelstrekene deres som unghunder :blink:

Morsomme allsidige hunder med flott gemytt, og gjerne stor selvtillit :lol:

De krever en konsekvent men "myk" eier, med mye positiv forsterkning. ( etter mine erfaringer).

Vi har også ett veldig flott miljø i rasen som arrangerer turer i forskjellige fylker så man kan møte andre bulle folk,

man må bare innse det, det er ikke en hund, det er en BullTerrier ! Bulle folk er heller ikke som folk flest:D

MEN rasen har desverre, pga useriøs oppdrett blitt sterkt preget av mye sykdommer... Allergi , feks hustøvmidd, lagermidd, pollen, gress mat etc. Furunkulose, epilepsi, nyresvikt, hjertesykdommer syn/hørsel svakheter, og patella for å nevne noe. Dette er sykdommer som blir oppdaget hos individer som etter påvist arvelige lidelser fortsatt blir avlet på.

Så for din og din hunds del, krev at oppdretter du eventuelt kjøper hos har helsesjekket foreldrene, og kan vise deg dokumentasjon på at de er frie fra disse lidelsene. I Sverige er det krav om helsesjekking før avl, men her hjemme i Norge er det bare etiske retningslinjer... desverre...

Har selv mistet min kjære bull tidligere enn nødvendig pågrunn av useriøs oppdretter, og ønsker ingen å bli satt i samme situasjon. Møter bulle folk med jevne mellomrom og alle har sitt å fortelle om sin hunds helse. Jeg vil på det sterkeste av egen erfaring og generell viten anbefale deg å

Flere andre flinke oppdretter du kan kontakte i Norge, og i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§1.11

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

mvh

Moderator Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...