Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

Så flinke dere er!

Takk, så gøy å høre fra deg :)

Så gøy den julekalenderen var! Jeg og Blondie har allerede trent på 1,2,3 og 4 desember nå pga du la ut disse videoene! :D

EG LIKAR :D

Flinke baaaaaaaaaaalrog :D

jaaaaaaaaa :heart: (Takk :D)

Så gøy julekalender :) og jeg bare MÅ spørre hvilket filmkamera du bruker? synes kveldsfilmingen var superbra kvalitet på!

Takk :)

Er veldig fornøyd. Det er et Sony HDR CX359 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi tatt flere oppgaver, så jeg fortsetter å legge ut jeg. :)

Først en oppfølger til 1.Desember oppgaven, utgangsstilling med forstyrrelse:

(Denne oppgaven skal vi fortsette med leenge, det trenger vi…)

4. Desember var oppgaven å jobbe med vekslende aktivitetsnivå ved å jobbe med to øvelser; en som krever fart og en som krever konsentrasjon.

Det viste seg å ikke være lett. Balrog har lett for å konsentrere seg så jeg syntes nesten å få han over i fart modusen igjen var vanskeligst.

Vi jobber med ruta (bare fremadsendingen) og oppsittet i avstanden. (Bruker sitt bamse for å få han til å tenke bakover.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Desember var oppgaven å få fine apportopptak.

Jeg syntes nesten det at hunden apporterer er et under i seg selv. Særlig ettersom jeg sliter sånn med å i det hele tatt få Ellie til å komme inn med den – så er det ikke rart at Balrog har sluppet unna med det meste. Men nå blir det andre boller, derfor begynte vi på innlæringen av ‘gå rundt å hent.’ Han har ikke skjønt det helt enda, men det er en start. :D

Jeg har redigert bort litt tull ellers ville filmen blitt alt for lang.

6. Desember var oppgaven å trene med ringbånd.

Denne filmen er av Ellie, men den får bli med den og ettersom det er her jeg legger oppgavene.

Hun var kjempeflink syntes jeg. Dessverre snek noe jeg hadde redigert bort (trodde jeg) seg med i begynnelsen av filmen, så spol evt. litt frem for å komme til poenget.

(Oppgavene er hentet fra amokk.no/blogg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte jeg skulle oppdatere litt med hvordan han er i hverdagen også, og ikke bare om trening.

Han har jo blitt endel eldre, selv om han langtfra er voksen. Han er vel heller i den der såkalte finn.no alderen med sine 17 måneder?

Frem til han var ett år var han supergrei og enkel med alt av andre hunder, men merket en liten forskjell da, ikke alt av fremmede hannhunder var greit lenger naturlig nok. Da Ellie fikk løpetid i november forverret det seg og han er nå ganske sint på fremmede hannhunder han møter i bånd. Løs går det derimot greiere, med mindre en fremmed hannhund kommer stormende inn i hans 'flokk.'

Jeg ser ikke på det som noe kjempestort problem all den tid han går godt overens med mange hannhunder av alle slag på hundeluftingen, så lenge han har blitt kjent med dem først. Og jeg tror at han vil roe seg endel ned på det igjen når han har blitt mer voksen.

Jeg tror det skar seg litt da Ellie hadde løpetid, for han merket at jeg ikke ville ha andre hannhunder bort til oss og at jeg ble sint og ville få den andre hunden bort. Virker som han føler at han skal hjelpe meg og også passe på meg noenganger.

Han er veldig 'ansvarsfull' og har en selvtillit av en annen verden.

Har jeg han med i stallen og det kommer en hest han ikke kjenner rett mot meg, tar han ikke 5 øre for å 'forsvare' meg om han tror den utgjør en fare.

Med Bestas som er en hest han kjenner derimot går det veldig bra, så det er ikke det at han ikke er snill med andre dyr heller. Marsvinene mine kan gå løs sammen med han, og han bare vasker dem på kelpievis :wub: og gjeter dem litt.

Men vi er inne i en liten langlineperiode så jeg skal ha litt mer kontroll hvis noen kommer bort til oss på tur.

Mot tisper er han veldig behagelig å ha med å gjøre og enkel å snakke til om det er noen han syntes lukter godt. Han har aldri oppført seg innpåslitent og ekkelt, uansett hvor tispen er i syklusen.

Han er veldig grei å oppdra og det er ingen problemer med det i hverdagen. Det holder å kremte litt om han gjør noe som ikke er greit, og han blir veldig lei seg om noen er sint på han. Det er også veldig lett å be han legge seg om det skjer noe, både ute og inne og det hører han godt på.

Så jeg syntes han har en veldig mykhet samtidig med at han er så tøff, det viser seg bare i forskjellige settinger.

Aktivitetsmessig krever han mye, det er ikke tull at det er en krevende hunderase sånn sett.

Balrog har jo også blitt vant til mye fra han var liten, så han kan bli litt morsom å ha i hus om han ikke har fått nok. Da henter han alle ting vi har i gangen og legger dem i stuen, etter å ha mast om lek med hver enkelt gjenstand. Når jeg skriver dette så høres det ikke ut som han har avknapp, men samtidig så har han det og han elsker å ligge å dra seg i sofaen de dagene vi ikke gjør så mye.

Nå skriver jeg mine tanker og meninger, og kanskje noen syntes det blir feil og at det ikke er det mest riktige å fortelle om en hund utifra hva man føler, men det får så være for denne gang. :)

378457_10150536810001399_679816398_11179413_1906175063_n.jpg

396489_10150536815216399_679816398_11179433_1769589023_n.jpg

Edit: Glemte hjertene og at han er verdens beste. :wub::heart:

Bare tenkte å skrive litt annet enn ren kvalmende skryt også for engangsskyld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du beskriver han så fint! :flowers: Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg. :heart:

Takk det var det jeg tenkte litt med dette innlegget.:)

Så det var godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heart:

De er ganske heftige våre små ekorn-gutter! Og jeg er muligens fremdeles i lalla-land, for jeg ser ikke noe negativt her i det hele tatt jeg.. Er man hannhund så er man hannhund og godt er det (men måtte le godt av finn.no-alderen).

Vi bor så isolert her i skauen og det er jo omtrent bare hannhunder her, så Strider får liksom aldri anledning til å vise om han har lyst å yppe mot andre hannhunder eller ei. Men jeg aner, som Marie også sier, en slags tøffhet som gjør at neste hund blir nok en tispe for sikkerhets skyld. Jeg ville ikke ta det som en selvfølge at Strider ville kunne leve fredelig og fordragelig sammen med en hannhund som er like tøff som han selv.

Og aktivitetsnivået, kjenner meg igjen der altså.. :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en flott oppdatering!

Synes det er flott med oppdateringer som ikke bare er 100% positive jeg, noe må man jo bindes til bakken med også, hvis ikke tar man jo til slutt av :)

Men jeg får heller ingen negativ ladet følelse av å lese dette, mer en sånn reality-check følelse. Sånn er det bare, og vi jobber oss gjennom det :)

Du har to superflotte hunder, det skal du ha :) Og jeg tror ikke de hadde blitt så flotte om de ikke hadde vært hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er flott at du ikke bare snakker om alt det positive. Som vi har snakket om før, så trenger man da hvertfall ikke være redd for at hunden skal vise seg slik den faktisk er når man møter folk IRL. Det er deilig å ikke ha noe å "skjule". Det er viktig å se sine egne hunder sine svakheter - noe ALLE har - og ikke bare unnskylde det eller late som alt er engangstilfeller. Og Balrog har jo så enormt mange positive sider at det der bare er filleting :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint å lese litt om hvordan det går utenom treningen også, og han høres ut som en ungutt i sin beste alder med alt det innebærer av ups and down og utviklingen generelt.

Nydelig portrettbilde av ham :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med SandyEyeCandy, synes det er kjempefint at du skriver om "alt" jeg, ikke bare alt det positive :-) Synes han høres ut som en skikkelig bra hund, og tror dere kommer til å nå langt! Vakker er han jo og :wub:

Åhh takk :wub:

Åh, det er så godt å lese når folk skriver det de selv opplever, og ikke bare slik de ønsker å fremstå! Da blir det også mye mer troverdig de gangene man faktisk kan skrive at hunden er fantastisk! Vi liker oppturer og krusiduller ;)

Takk for fin kommentar! :flowers:

:heart:

De er ganske heftige våre små ekorn-gutter! Og jeg er muligens fremdeles i lalla-land, for jeg ser ikke noe negativt her i det hele tatt jeg.. Er man hannhund så er man hannhund og godt er det (men måtte le godt av finn.no-alderen).

Vi bor så isolert her i skauen og det er jo omtrent bare hannhunder her, så Strider får liksom aldri anledning til å vise om han har lyst å yppe mot andre hannhunder eller ei. Men jeg aner, som Marie også sier, en slags tøffhet som gjør at neste hund blir nok en tispe for sikkerhets skyld. Jeg ville ikke ta det som en selvfølge at Strider ville kunne leve fredelig og fordragelig sammen med en hannhund som er like tøff som han selv.

Og aktivitetsnivået, kjenner meg igjen der altså.. :bananas:

Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle beskrive den tøffheten jeg, for hvordan er det mulig å være så myk og så 'hard' på samme tid. Så glad du forstod det litt.

De er heftige, men samtidig vi vil jo at de skal være det også. :ahappy:

Feks den ene sporkonkurransen vi gikk som varte i så mange timer. Jeg var helt utslitt, men Balrog så ut som han var klar for å gjøre det hele en gang til!

Takk for en flott oppdatering!

Synes det er flott med oppdateringer som ikke bare er 100% positive jeg, noe må man jo bindes til bakken med også, hvis ikke tar man jo til slutt av :)

Men jeg får heller ingen negativ ladet følelse av å lese dette, mer en sånn reality-check følelse. Sånn er det bare, og vi jobber oss gjennom det :)

Du har to superflotte hunder, det skal du ha :) Og jeg tror ikke de hadde blitt så flotte om de ikke hadde vært hos deg :)

Tusen takk! Det var utrolig pent sagt av deg da. :flowers:

Jepp det var vel det jeg ville litt. Fortelle at vi har ting å jobbe med vi også, som alle andre. :)

Jeg syns det er flott at du ikke bare snakker om alt det positive. Som vi har snakket om før, så trenger man da hvertfall ikke være redd for at hunden skal vise seg slik den faktisk er når man møter folk IRL. Det er deilig å ikke ha noe å "skjule". Det er viktig å se sine egne hunder sine svakheter - noe ALLE har - og ikke bare unnskylde det eller late som alt er engangstilfeller. Og Balrog har jo så enormt mange positive sider at det der bare er filleting :D

Det er virkelig sant. Jeg tror nok han kan komme til å kunne frese litt til andre hannhunder på utstilling eller om jeg er med på en sonistrening e.l. Så det er like greit å være ærlig om at han er sånn. Det er jo nettopp i sånne båndsituasjoner han blir mest stresset på det.

Men samtidig tror jeg det bare er en periode, men vi får vente å se.

Og helt enig i det siste! :D Han er god som gull! I tillegg til at han er en drøm å trene med og funker så fint i det livet vi har sammen, så er han så god og koosete :wub:

Han er alltid der for meg og sier aldri nei til noe som helst. :)

Tusen takk Marianne! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Langlineperioden over for denne gang. :)

Neste gang Ellie har løpetid må jeg være flinkere til å lufte de separat så han slipper den 'passe på rollen' han så gjerne tar.

Ellers trener vi så mye vi kan på klasse 2 øvelsene om dagen.

Innkalling med stå og ruta er hovedutfordringene. Her kommer de i en kjede (flere øvelser på rad uten belønning) og de er derfor dårligere på filmen, enn om jeg bare tar de som en enkeltøvelse.

Han mangler mengdetrening og sikkerheten på hva han skal. Men jeg syntes han er flink generelt sett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Okei jeg hadde blitt ganske redd for å få denne her etter meg;

426511_10150715722676399_679816398_11799592_1484898298_n.jpg

...men jeg vet ikke helt om denne her er helt trygg den heller. :o

430625_10150715728846399_679816398_11799612_1690032158_n.jpg

421368_10150715728031399_679816398_11799610_1791938571_n.jpg

:ustol:

For at dere ikke skal tro at han er helt manne(hunde)vond, disse hundene er gode venner av han og de bare leker.

:ahappy:

421785_10150715727951399_679816398_11799609_211001227_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at vi får høre annet en bare gull og grønne skoger om disse kelpiene :P De begynner nesten å virke som noen fantasi dyr :lol: Vi liker ærlighet, og man elsker jo sine dyr like høyt uansett. Blondie hilser og sier at bånd er noen fæle ting, da blir man stresset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...