Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

Moment 9 er Lek 2. Her ser man hvordan hunden leker etter å ha vært igjennom endel påkjenninger.

Her fikk Balrog at han leker aktivt og starter raskt, men det står også at han griper leken tvilsomt / bare med fortennene.

Jeg syntes ikke han grep så tvilsomt, men kanskje ørlite mer forsiktig enn vanlig.

Moment 10 er skudd. Her ser man på hundens reaksjon under lek og passitivitet, og også hvordan den leker etterpå.

Her fikk Balrog at han ikke blir berørt, at han har rask kontroll (gjenvinner kontroll etter å ha hørt skuddet?) og at han er helt uberørt etterpå.

Det er jeg selvfølgelig kjempefornøyd med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

Typisk å skrive et kjempelangt innlegg og så fjernes det bare! :/

Men vi gleder oss fryktelig til resten av filmene! Håper dere kom dere vel hjem og at apoteket var åpent :lol:

Forresten, jeg ser ganske sjeldent at hunder får 5. Da skal det veldig bra grep til - alle våre grep først litt og tok seg inn igjen og er noen gang litt nølende, selv om det er svært lite. Så jeg hadde ikke blitt skuffet for en 4 altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balrog er en fin gutt han, Marie :ahappy: Men jeg ville nok ikke stolt på at han ville forsvart deg i en situasjon du trengte det altså, sånn jeg tolker videoen, så prøver han vel helst å skremme de vekk med all lyden sin før de kommer for nære ;) Kjeledresser som popper opp i skogen er forøvrig stygge greier det, Nora er helt enig med han! *ler*

1 på skuddet på norsk MH er forøvrig "Viser ingen berørthet, rask kontroll og siden helt uberørt", og noe mer skuddfast enn det får de nesten ikke blitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over lille sprettball jeg! Flotte filmer, da får man litt mer innføring i hvorfor beskriverene gir den karakteren de gir også :)

Men skulle ikke Ellie gå også?

Joda, jeg tok Balrog sine først ettersom der har jeg en oppdretter som sikkert var spent på å få se. :)

Takk!

fy søren, syntes disse MH prøvene er ganske utfordrende for hundene! Skal ha en meget trygg og god hund for å få full pott på alle disse momentene altså. Impontert over Balrog jeg :) Jeg blir jo nesten redd for kjeledressen og spøkelsene selv :P

Tusen takk!

Ja det er veldig krevende for hundene. Så derfor er jeg glad vi gikk her hvor de tok mye hensyn og ikke lot oss gå til neste moment før hunden var ferdig med det forrige. Jeg ble skikkelig glad og stolt av Balrog da vi var ferdig :D

Ikke det at jeg kan noe om MHer men for meg ser det ut som om han avreagerte fint og at MHen generelt sett helt over var veldig fin :ahappy: Balrog er forresten kjempepen :D

Det var en veldig bra MH, mange supre momenter :)

Eneste jeg savner er at han leker på moment 5 og så har jeg skjønt at han kanskje hadde litt mye reaksjon på spøkelsene.

Jøsses, synes det virker som hele kullet gikk bra MH jeg?

Oppdretter må da være fornøyd!

Gøy å se videoer, jeg innser at jeg må gå MH igjen, selv om det sannsynligvis blir den eneste hunden av den rasen som går MH det året :P

Takk!

Klart du må gå MH med bedlisen (og filme!) :D

Så flink! Hva snakker man med spøkelsene om? :P haha! Har du filmer av Ellie? De vil jeg se! :)

De spøkelsene var sykt hyggelige faktisk :P I begynnelsen trodde jeg de var litt skumle jeg også, men så begynte de å skryte av hundene mine og etter det fløt samtalen lett :D

Filmene av Ellie er rett rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spøkelsene var sykt hyggelige faktisk :P I begynnelsen trodde jeg de var litt skumle jeg også, men så begynte de å skryte av hundene mine og etter det fløt samtalen lett :D

Filmene av Ellie er rett rundt hjørnet :)

Åh! Så kjekt :D Gleder meg :) I tråden hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag har Balrog og jeg (med Ellie og Øivind som support) vært i Larvik og debutert i D spor.

Vi startet med sporet. Siden jeg aldri har deltatt før klarte jeg å bli litt usikker i sporslutt med hvor jeg skulle legge sluttpinnen og hvor jeg skulle gå ut av sporet. Jeg brukte også så lang tid på å legge det ut at det ikke fikk ligget i helt 20 minutter før det ble vår tur. Trodde jeg hadde såå god tid så jeg gikk og tok sløyfene pent ned fra tærne hihi.

Balrog startet knallbra og gikk så nøyaktig. På et punkt mistet han sporet men jobbet seg fint inn igjen. Plukket alle pinnene men slet litt der jeg hadde surret. Vi fikk 8,5 på sporet med kommentar ‘tidvis veldig bra spor, men tidvis uryddig.’ Ettersom jeg er vant til blodspor lot jeg han virre litt ut og sjekke når han var litt usikker. Der bedømmer de jo tapsarbeid og hvordan hunden jobber seg tilbake (noe han gjorde veldig bra). Hadde jeg visst at de trakk for det, tror jeg nok jeg kunne klart å styre han litt bedre med lina og fått det til å se mer ryddig ut. Så da lærte jeg det. icon_biggrin.gif?m=1300794845g

Vi gikk btw dagens beste spor, må jo skryte der vi kan icon_wink.gif?m=1300794845g

Så var det budføringen. Desverre har vi ikke trent nok på 50 meter Jeg fant ut ganske sent at det var den faktiske avstanden, så har trent for lite på det. Har trent mye mer på ca 20 meter icon_razz.gif?m=1300794845g

Det første han gjorde var dessuten å løpe å sjekke ut dommeren litt nærmere. Hmm, her skulle jeg gjerne fått trent med folk Balrog ikke kjenner så godt fra før!

Lydighetsdelen:

5 på Lineføring. Jeg bare; ‘whaat 5 ?? Han gikk jo så fint…’ men det var før jeg så videoen. Det er ikke Balrog sin feil at vi får 5, men min.. Jeg styrer såå mye ubevisst med lina og det slås hardt ned på rettferdig nok. Oh my jeg skulle ønske det var FVF istedet! Neste gang skal jeg låse hånda til benet eller noe. Og jobbe med skjeve holdter, og vendinger!

Gå foran i line: stod over for han kunne den ikke godt nok. Men den skal vi fikse icon_wink.gif?m=1300794845g

Dekk under marsj: 9 poeng. Fornøyd for han lærte det denne uken. Fikk ett trekk på farta, og det er noe som kommer med sikkerheten i øvelsen hos han.

Inkalling: 0 pga tjuvstart. Kjedelige greier, godt han er søt!

Apport: 7, trekk pga tregt opptak og innsitt. Farta kommer med sikkerheten, og denne øvelsen lærte han for 2 dager siden icon_razz.gif?m=1300794845g

Hopp over hinder: 0, setter seg sjevt og går rundt på vei inn. Kjedelige greier, godt han er søt! Opprykket røk på disse to 'slurvefeilene'

.

Felledekk: 10 icon_biggrin.gif?m=1300794845g Men ser at jeg må jobbe mer med at han skal holde flatdekken.

Film:

Vi kom på 3.plass icon_biggrin.gif?m=1300794845g

301900_10150401832241399_679816398_10588688_1428972991_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Idag har vi debutert i LP :)

Det var så skummelt at jeg ikke klarte å stå på beina i fellesdekken, skalv så fælt at jeg måtte røre på dem for å klare å stå på dem og var litt redd for at Balrog skulle tro jeg skulle gå fra ham :P

Men han lå så fint! Løftet ikke på hodet (vi har flatdekk og har trent mye på at han skal ligge med hodet stabilt nede) og helt i ro, selv om hunden ved siden av fikk 5 pga pip og uroligheter. Dessverre ble han så glad da jeg gikk inntill at han spratt opp i et perfekt oppsitt, før kommandoen :P

Tannvisning fikk vi 10 på :)

Lineføring; Jeg kom nær han med båndet over ryggen og det er iik + datt ut bittelitt nå og da. Ellers gikk han fint :)

Dekk fra holdt: Ble litt skjevt

Her var vi ferdig i den ene ringen og fikk 8 i helhet av dommer Arild Berntsen.

Startet med innkalling i neste ring, det gjorde han supert og det ble en 9'er - trekk for støting (selv om han ikke støtet :) )

Stå under marsj; der tok han et kort stopp før han fant ut at nei, det var nok dekk under marsj hun mente ja :P 0 på den dessverre, der ryker mange poeng siden den ganges med 3.

Hopp over hinder: Kjempegøy så tyvstarter et millisekund før kommando.

Avstand: Kjempefine momenter, nesten bedre enn på trening, derfor supersurt at jeg måtte ha en dk.

Får 8 i helhet av Øystein Ødegård også, fint at de er enige :)

Sandra eller Marianne har resten av poengene mine :) Og Anette filmet.

Er litt skuffet over at det ikke ble opprykk, men han jobber på og er så fin at det kommer :):heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...