Gå til innhold
Hundesonen.no

Supergodbiten?


simira

Recommended Posts

Dobbeltposting er ikke tillatt her på forumet. Bruk "multisitat" når du skal sitere flere innlegg samtidig.

Vi tillater heller ikke nedverdigende språk som kan virke støtende på våre brukere.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres. Kommentarer til moderering tas på PM (privat melding)

Mod labbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Hundene her elsker vafler! Lager alltid litt ekstra røre så jeg har det som godbiter senere, og så godt det er å gi dem noe ekstra :innocent: Og har ingen ambisjoner om vm, nm eller noe lignende.. M en for meg så spiller det ingen rolle om det trengs ekstra gode bestikkelser når vi går på turer og det er en annen hund i nærheten :ahappy:

(Og ingen av hundene er feite, av alle pølsene, kjøttbollene, pannekakene eller middagsrestene osv som de får her i huset! Rart hvordan de har klart å forbrenne det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - jeg kan ikke annet enn å le. Skal vi se, innholdet i disse kjøttbollene er da i følge denne siden (og g = gram, bare sånn at du skal skjønne det):

Protein:26,8 g

Fett:21,6 g

Karbohydrater:3 g

Jern:3,5 mg

Det er altså 3 gram karbohydrater i 100 g kjøttboller - så joda, det er karbohydrater her, men forsvinnende lite i forhold til fett og proteiner (og var det ikke fett som var så viktig og det eneste hunden forbrenner ? :)).

Stjal litt info av deg, Siri. Fordi, de 3g med karbohydratene i kjøttbollene som er henvist til her kommer av at det er tilsatt kavring. Legg å unngå om man lager kjøttbollene selv.

Men! Thorsheims Eddie Medusa: Jeg skulle gjerne sett det tørforet som klarer å bli produsert uten karbohydrater jeg - søkt litt etter info om prof dog. Og jeg klarer ikke finne ut hvordan det er sammensatt, hverken på din side, eller produktets hjemmeside, sikkert jeg som ikke kan lete ordentlig, så blir veldig glad for en link. :innocent:

Og jo, skulle gjerne sett den som klarer å få riesendamen min lydig på ros og tørre tørrforkuler uten å gå inn med heftige aversiver. Basenjien min, joda, han kan man trene med en bit med havre og han er like lykkelig. :ahappy:

Edit:

Ingredienser: Korn, kjøtt, og animalske biprodukter, kylling, olje og fettstoffer, fisk og fiskebiprodukter, vegetabilske biprodukter, vitaminer og mineraler, gjær, sukker, vegetabilsk proteinekstrakt.

Ingrediensene i profdog preformance. Yep - heeeeelt blottet for karbohydrater. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i grunn litt deilig å lese at noen tørr å si det andre kun tenker, men ikke våger å nevne det pga sterk motstand.. Tenker da på denne Thorsheimgutten.. Og at en av hans hunder skal representere Norge i VM er jo helt fantastisk..

Ønsker masse lykke til. Er nok også mye missunnelse ute å går. Så i forrige utgave av hundesport en annonse fra dere, og har hørt mye positivt om fôret. Hørte også at dere har en avtale med noen hundekjørere, i min verden vil jeg tro at dem kan en del om hundefôr. Har dere forhandler på hamar? Er så lei av å betale over 700 kr for en eukanuba sekk, selv om jeg får med en gratis da..

Jeg har vært mye hos Anders Landin i Sverige, er vel noen av verdens beste innen dresur. Ser at han også bruker mye av disse metodene du bruker, så for meg virker det som at du har peil da.

Jeg tar også i bruk tørrfor kuler under dresur og det er vel og bra, som du sier så lenge hunden ikke kjenner til de mange alternativene.

Har to labradorer, ei på 6 år og en valp på 3 måneder, den sitter bare jeg tar hånda i jakkelomma, for hun vet at der kommer snadderet fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i jakt så er det vel ro øvelsene som belønnes med godbit/tørför, og selve "jakten" er selvbelønnene? På lik linje som en gjeterhunder særs skjelden belønnes med noe annet enn tilbakemelding.

Også i NBF/LP/AG/TJH så belønnes jo ro med godbit/tørför pga det er intensitetsenkene. Når man skal ha høyintensitest øvelser som ikke har noe med "lystene" hunden er avlet for. Feks innkalling med stå og dekk, hvor hunden skal komme i FULL galopp, bråbremse, utføre momentet, full galopp på ko, bråbremse og utføre momentet i luften helst også gull galopp til fører igjen så skal det godt gjøres å faktisk gi den en godbit for at den skal beholde denne høye intensiteten hele veien. Da må man ha en ekstremt matglad hund.

Det rare er jo at de som nå er i Nordisk bruks (som jeg kjenner godt) belønner nesten bare med ball de, eller søkshunder bombe/eksplosiver/narkotika bruker ball som belønning. Eller hunder i skyts/bitearbeid som også forsterkes med ball/fille e.l.

Merkelig at de som driver med slike ting som krever høy intensitet og nøyaktighet (og noen ganger faktisk står om liv) bruker ball som belønning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også gi meg noen resultater du har med hunden din snuppa, så kanskje jeg kan gi deg et lite dryss av respekt som hundemenneske! Kan vel bare røpe at vår hund er Norgesmester, og skal delta i VM nå i høst!

Resultater kan du få av meg :P Som i fire år har hatt hunder kvalifisert til landslaget for LC. Riktignok deltok vi bare to ganger pga avstander og kostnader og sånn, men kvallet var de gitt. Og tenk, til og med verdens første salukihanne med NORDLCCH kan jeg skryte av. Og en gang deltok vi i Nordisk Mesterskap i racing, som eneste norske, og til tross for alle "de gamle traverne" i sporten ble det en flott sølv-plassering og det i debut-løpet.

Og det "rare" er at jeg også belønner mine hunder med hva de nå lar seg motivere med, om det nå er kjøttboller, pannekaker, kylling osv.

Får jeg et dryss av respekt som hndemenneske mon tro...

Nei, jeg kan ikke skilte med verken NM- eller VM-deltakelse, men det gjør meg neppe til en mye dårligere hundetrener ?

Men det kunne jeg, se over ;) Og det "verste" er vel at du faktisk er mye mer konstruktiv i trening av dine hunder enn jeg er med mine. Så keep going schnuppa, la oss lage en schnuppe-klubb: Ja til bortkastet belønning av hund i trening, for det gir faktisk resultater :P

Ser noen tror også at resultater oppnås helt tilfeldig! Makan..

Jah, sånn var det nok med mine hunder. Takk for oppklaringen.

Dette var morro!

Ikke sant. Særlig når noen kunne gi deg gode resultater, flere enn din egen hund faktisk :P

Det var i grunn litt deilig å lese at noen tørr å si det andre kun tenker, men ikke våger å nevne det pga sterk motstand.. Tenker da på denne Thorsheimgutten.. Og at en av hans hunder skal representere Norge i VM er jo helt fantastisk..

Joda, fint det å kunne yte litt "motstand", men det er liksom måten man ordlegger seg på. Om man ønsker det berømmelige drysset av respekt da...

Og klart det er fantastisk å skulle representere Norge i VM, det vet da jeg som jo har gjort det i både EM, med seks forkjellige hunder, og NordM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk så bra de kunne gjort det da Tøfflus, om du bare hadde belønnet med tørrforkuler! Da hadde de sikkert blitt verdensmestre alle sammen! Herregud altså...

Labradorer er vel også relativt kjent for å være lett belønnede med mat - enten det nå er tørrfor eller indrefilet så er det jo julekveld.

Hadde jeg bodd i nærheten skulle noen jammen fått brynet seg på mine. Om noen klarer å trene bjeffingen av min ene og 100% innkalling av den andre med noen tørrforkuler hadde jeg bøyd meg i støvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og klart det er fantastisk å skulle representere Norge i VM, det vet da jeg som jo har gjort det i både EM, med seks forkjellige hunder, og NordM.

;) Ville bare gi deg en klem, selv om den er helt bortkastet fordi nok hadde skrevet det du gjorde uten den belønningen. Følte uansett at du fortjente en klem for det innlegget!

Også skal jeg tusle ut for å gi kjøttboller, mange, for tenk! til mitt trillerunde dyr som ikke kan noen verdens ting :P

Oooog... dersom jeg noen gang får lyst på jakthund, har jeg iallfall funnet én kennel jeg ikke vil kjøpe fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i grunn litt deilig å lese at noen tørr å si det andre kun tenker, men ikke våger å nevne det pga sterk motstand.. Tenker da på denne Thorsheimgutten.. Og at en av hans hunder skal representere Norge i VM er jo helt fantastisk..

Ønsker masse lykke til. Er nok også mye missunnelse ute å går. Så i forrige utgave av hundesport en annonse fra dere, og har hørt mye positivt om fôret. Hørte også at dere har en avtale med noen hundekjørere, i min verden vil jeg tro at dem kan en del om hundefôr. Har dere forhandler på hamar? Er så lei av å betale over 700 kr for en eukanuba sekk, selv om jeg får med en gratis da..

Jeg har vært mye hos Anders Landin i Sverige, er vel noen av verdens beste innen dresur. Ser at han også bruker mye av disse metodene du bruker, så for meg virker det som at du har peil da.

Jeg tar også i bruk tørrfor kuler under dresur og det er vel og bra, som du sier så lenge hunden ikke kjenner til de mange alternativene.

Har to labradorer, ei på 6 år og en valp på 3 måneder, den sitter bare jeg tar hånda i jakkelomma, for hun vet at der kommer snadderet fra..

Hehe.. Blei nok ikke så populær at det gjør noe, men blei litt lei av å lese hva folk kan tillate seg å gi hunden.. Typisk tegn på at dem gir opp desverre..

Takk for det, gleder meg masse:) Ja vi har en forhandler på Hamar. Turut heter butikken.

Er veldig forståelig at man går lei av å betale så mange penger for det fôret. Hvorfor du får med en sekk gratis er av den enkle grunn av at eukanuba er liveredde for å miste kunder. De har en kvantumsavtale med fabrikken at de må kjøpe inn så å så mange kg i året, også klarer dem ikke å selge det for den prisen de har lagt seg på, så i stede for å gå ned i pris så gir dem heller bort en sekk.. Fordi dem vet at hvis de senker prisen, klarer de aldri å komme opp igjen der de er nå.. Men nok om det.

Jeg har også gått skolen hos Anders Landin og føler at jeg har skaffet meg masse kunnskap.. Har også vært mye på Krogstad herregård med Geir Kjellmann.

Fint å høre at den metoden funker for deg og dine hunder også, men når valpen din sitter bare du tar hånda i jakkelomma, ville jeg variert mye med ros i stede for " godbit ".

Så slipper du etterhvert taket på godbit eller tørrfôrkule, hvertfall gi det mer sjeldent ;) Lykke te videre med valpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg sitter her å ler litt, etter å ha lest hva man kan tillate seg å gi hunden sin! Sannheten er at det er ett dyr og har ingen form for behov for kjøttkaker, fiskeboller klarte til og med å lese pannekaker! Hjelp! Altså for de som ikke har skjønt det så forbrenner hunder kunn fett! Våre hunder får tørrfôr kuler og er tilfreds med det.

Ok.... det er et dyr (eller ett dyr som du påpeker...) og det har ikke behov for kjøttkaker, fiskeboller, pannekaker, whatever. Men har dyret behov for tørrfôrkuler, da? Er det mer naturlig for en hund med tørrfôrkuler enn f.eks. kjøttkaker? Bare spør, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Ville bare gi deg en klem, selv om den er helt bortkastet fordi nok hadde skrevet det du gjorde uten den belønningen. Følte uansett at du fortjente en klem for det innlegget!

Også skal jeg tusle ut for å gi kjøttboller, mange, for tenk! til mitt trillerunde dyr som ikke kan noen verdens ting :P

Oooog... dersom jeg noen gang får lyst på jakthund, har jeg iallfall funnet én kennel jeg ikke vil kjøpe fra :P

Har sjekka litt omkring jeg nå for å ta gutten i forsvar, og at du ikke vil ha hund fra da f.eks Thorsheim kennel da, viser bare tydelige tegn på mangel av ambisjoner. Thorsheim kennel har vistnok mange gode resultater å vise til, de er vist også en meget etterspurt kennel. Så det var jo trist å høre.. Men forskjellen på en sånn kennel og den hobbyvirksomheten vi vanlige dødelig driver med, er jo at dem vasser i valpeforespørsler og får hundene frem.. Syntes sånn er gledelig å lese jeg da, man skal alltid unne andre suksess:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt omkring jeg nå for å ta gutten i forsvar, og at du ikke vil ha hund fra da f.eks Thorsheim kennel da, viser bare tydelige tegn på mangel av ambisjoner. Thorsheim kennel har vistnok mange gode resultater å vise til, de er vist også en meget etterspurt kennel. Så det var jo trist å høre.. Men forskjellen på en sånn kennel og den hobbyvirksomheten vi vanlige dødelig driver med, er jo at dem vasser i valpeforespørsler og får hundene frem.. Syntes sånn er gledelig å lese jeg da, man skal alltid unne andre suksess:)

Det har ingenting med resultater å gjøre. Jeg vil ha en oppdretter som jeg kan ha et godt forhold til. Punktum. :P

Tilbake til godbitene, for å ikke gjøre dette helt OT:

Rina har funnet en ny supergodbit, nemlig kyllingboller ;) Da kan kjøttbollene ha det så godt, sier hun. Mistenker også at løpetid er nærme, for nå er godbiter bedre enn leke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - jeg kan ikke annet enn å le. Skal vi se, innholdet i disse kjøttbollene er da i følge denne siden (og g = gram, bare sånn at du skal skjønne det):

Protein:26,8 g

Fett:21,6 g

Karbohydrater:3 g

Jern:3,5 mg

Det er altså 3 gram karbohydrater i 100 g kjøttboller - så joda, det er karbohydrater her, men forsvinnende lite i forhold til fett og proteiner (og var det ikke fett som var så viktig og det eneste hunden forbrenner ? :P).

Stimulans er vel det samme som oppmuntring, eller også BELØNNING faktisk, men i din sammenheng var ikke det spesielt klart slik du ordlegger det.

Ehhhhh, ja ? Selvsagt er det jeg som bestemmer hva hunden skal gjøre, men det er DEN som avgjør hva som er belønningen for den jobben, ikke jeg. Om hunden hater tørrfisk, og det er det eneste den får som belønning for utført jobb, da er det neppe sannsynlig at hunden gjentar den øvelsen jeg ønsker at den skal utføre ?

Mine hunder får forøvrig litt av hvert å spise, de, men stort sett tygger de tørre kuler, gitt...

Du må gjerne kalle meg snuppa, men det er usedvanlig dårlig herske- og debatteknikk og gjør deg neppe til en bedre representant for din stand. Nei, jeg kan ikke skilte med verken NM- eller VM-deltakelse, men det gjør meg neppe til en mye dårligere hundetrener ?

Dersom jeg hadde trent mine hunder på sau, som er det de er avlet for, så hadde jeg antakelig ikke trengt å bruke stort til belønning, da det å få arbeide med sauen er belønning god nok (på samme måte som det er enkelt å trene føggelhunder til å jakte føggel - det er belønning god nok), men når vi også trener mer avansert lydighetsarbeid som krever at hundene faktisk må gjøre litt mer enn det som faller naturlig i forhold til instingtene, DA krever det faktisk at hundene får riktig belønning for jobben de gjør (både riktig type belønning og riktig timing). Men det er vel litt utenfor rekkevidde å forstå for en føggelhundmann... ;)

Så du legger frem en rekke med leker og resturant måltider du da, så hunden kan velge hva som er best i dag:) Gi nå gutten en sjanse da, han har en del viktige poeng og argumenter å komme med. Og i en alder av 19 år eller hva han var, så har han rikelig med beundringsverdig kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du legger frem en rekke med leker og resturant måltider du da, så hunden kan velge hva som er best i dag:) Gi nå gutten en sjanse da, han har en del viktige poeng og argumenter å komme med. Og i en alder av 19 år eller hva han var, så har han rikelig med beundringsverdig kunnskap.

Det er mange her som er på hans alder men som viser en helt annen holdning og tilnærming, uten at de har mindre kunnskap enn ham.

Edit: det er ikke snakk om å line opp leker og godbiter og la hunden velge, men å finne ut hva jobber hunden best for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du legger frem en rekke med leker og resturant måltider du da, så hunden kan velge hva som er best i dag:) Gi nå gutten en sjanse da, han har en del viktige poeng og argumenter å komme med. Og i en alder av 19 år eller hva han var, så har han rikelig med beundringsverdig kunnskap.

Man kommer ikke så langt med kunnskap når man ikke klarer å være ydmyk og når man ser på en selv som verdensmester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Blei nok ikke så populær at det gjør noe, men blei litt lei av å lese hva folk kan tillate seg å gi hunden.. Typisk tegn på at dem gir opp desverre..

Takk for det, gleder meg masse:) Ja vi har en forhandler på Hamar. Turut heter butikken.

Er veldig forståelig at man går lei av å betale så mange penger for det fôret. Hvorfor du får med en sekk gratis er av den enkle grunn av at eukanuba er liveredde for å miste kunder. De har en kvantumsavtale med fabrikken at de må kjøpe inn så å så mange kg i året, også klarer dem ikke å selge det for den prisen de har lagt seg på, så i stede for å gå ned i pris så gir dem heller bort en sekk.. Fordi dem vet at hvis de senker prisen, klarer de aldri å komme opp igjen der de er nå.. Men nok om det.

Jeg har også gått skolen hos Anders Landin og føler at jeg har skaffet meg masse kunnskap.. Har også vært mye på Krogstad herregård med Geir Kjellmann.

Fint å høre at den metoden funker for deg og dine hunder også, men når valpen din sitter bare du tar hånda i jakkelomma, ville jeg variert mye med ros i stede for " godbit ".

Så slipper du etterhvert taket på godbit eller tørrfôrkule, hvertfall gi det mer sjeldent :P Lykke te videre med valpen:)

Altså - her flipper du over 3gram karbohydrater i 100gram kjøttboller, kjøttbolle som forøvrig er tilsatt kavring i den spesifikke oppskriften du henviste til, noe som ikke er vanlig.

Men hvor mye karbohydrater er det i foret du sverger til? "Korn" står det på innholdslista - vil anta det er hvete? Eller?

Kjempefint at foret dere bruker fungerer på deres hunder, men å komme og slenge med leppa om hvor teite folk er som belønner hunder med alt mulig rart når man kan belønne med tørrforkuler, og i neste åndedrag sier at karbohydrater er fy og selv forer med korn som har stor andel korn i seg - vel - det vitner i bestefall om uvitenhet.

Hadde du vært svoren råforentusiast så skulle jeg ikke sagt noe på krigen mot karbohydrater i hundefor... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt omkring jeg nå for å ta gutten i forsvar, og at du ikke vil ha hund fra da f.eks Thorsheim kennel da, viser bare tydelige tegn på mangel av ambisjoner. Thorsheim kennel har vistnok mange gode resultater å vise til, de er vist også en meget etterspurt kennel. Så det var jo trist å høre.. Men forskjellen på en sånn kennel og den hobbyvirksomheten vi vanlige dødelig driver med, er jo at dem vasser i valpeforespørsler og får hundene frem.. Syntes sånn er gledelig å lese jeg da, man skal alltid unne andre suksess:)

OT - en "jakthundkennel" som jeg kjenner godt til har mange gode resultater og er meget etterspurt, men jeg ville verken ha kjøpt hund derfra eller trent hund der (selv om jeg drev med jakt) om jeg så hadde fått 2.000.000,- i betaling. Det har ingenting med misunnelse å gjøre eller mangel på ambisjoner. Jeg liker nemlig ikke at hunder har det vondt, jeg. Og trening av hund (også jakthunder) skal være både lystbetont, hyggelig og smertefritt for både folk og hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du legger frem en rekke med leker og resturant måltider du da, så hunden kan velge hva som er best i dag:) Gi nå gutten en sjanse da, han har en del viktige poeng og argumenter å komme med. Og i en alder av 19 år eller hva han var, så har han rikelig med beundringsverdig kunnskap.

Ehhhh, nei ? Jeg finner den godbiten/leken som gir den effekten jeg er ute etter - men med den hunden jeg trener nå har jeg brukt tid på å finne hva som gir størst intensitet i belønningssekvensen.

Det er mulig gutten sitter med mye kunnskap, men han formidler den ikke på noen overbevisende måte, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være 19 år har han en svært ufin måte å tiltale godt voksne damer på syns nå jeg...

Så er ikke snakk om hans påståtte kunnskaper når han ikke greier å legge ut om de på en moden måte. Dessuten er det mange her på dette forumet på min alder som kan minst like mye om ikke mer.

Ja, jeg vet dette var OT, men jeg måtte bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som er på hans alder men som viser en helt annen holdning og tilnærming, uten at de har mindre kunnskap enn ham.

Edit: det er ikke snakk om å line opp leker og godbiter og la hunden velge, men å finne ut hva jobber hunden best for.

Det er hvertfall tydlig at vi driver med forskjellige hunderaser! Jeg ser på det "stuntet" hans som et verdig forsøk på å bli hørt jeg da. Det ble han jo. Og at en på hans alder prøver å lære bort noe som han ser resultater av er beundringsverdig. Da får han hvertfall min dose av respekt.

Så skal det bli spennende å se om det kommer nye stunt fra han fremover.. Men det var et verdig forsøk å skjære igjennom den "tante bedriften da" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal det bli spennende å se om det kommer nye stunt fra han fremover.. Men det var et verdig forsøk å skjære igjennom den "tante bedriften da" hehe

Samme ulla ser jeg (noe som kanskje ikke er så rart). Du oppnår ikke mer respekt av å omtale årevis med hundeerfaring og utallige champions innen diverse som tantebedrift du enn "han".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
    • Jeg møtte en gårdshund på tur i dag, som jeg hilste på. Jeg er i ferd med å bli hun gærne nabodama som nærmest løper etter hunder for å hilse på. Jeg gråt etter at vi gikk videre, hver vår vei. I morgen er det ett år siden jeg tok farvel med Odin. Bakgrunnen på mobilen min er et av de siste bildene jeg tok av ham. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...