Gå til innhold
Hundesonen.no

Pomeranian


Silje Helén

Recommended Posts

Jeg har lenge ønsket meg en pomeranian, og har nå bestemt meg for å kjøpe meg en - når jeg én gang finner den perfekte oppdretteren, og ikke minst, den perfekte hunden. Er på utkikk etter en black and tan valp, og da aller helst tispe...

Noen her inne som har pomeranian, og som vil dele noen erfaringer med meg?

Hvilken oppdretter kjøpte dere av? Fornøyd?

Jeg har ikke så mye erfaring med rasen, bortsett fra at jeg har passet pommen til kjæresten (familienhunden deres) noen ganger. Kjempeflott hund.

Har nå sendt rundt en del mailer til ulike oppdrettere, og så får jeg se videre hvilken oppdretter som virker best. Men jeg tar imot alle tips med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke B&T er den vanligste fargen på Pomeranian i norge, så mulig du må vente en stund/lete grundig før du får tak i en. :)

Har selv vurdert rasen og de virker som hærlige hunder, dog en smule bjeffete kanskje for min smak.

HER<< finner du nok god info :P Leter du litt rundt der og på linker fra siden finner du sikkert valpelister, oppdrettere og godkjente kull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser dessverre ikke ut som det er så enkelt å finne den perfekte black and tan valpen.

Har falt veldig for Bella Klein kennelen, og snakket nettopp med de over telefon. De venter kull nå i høst, på en av sine b/t tisper - men, de har jo maaange som er interesserte, i tillegg til at hvis de evt. får tispe (som jeg aller hels vil ha) kommer de sannsynligvis til å beholde den selv. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet, for det kan vel ta en evighet før jeg finner hjerteknuseren min.

Tror iallfall at vi tar oss en tur innom Bella klein neste gang vi er i det området, så får vi se det an. Håpe, håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler kennel Soffie i Danmark.. De har holdt på med rasen i 30 år, og har noe av Danmark beste pommer... Jeg er venn med sønnen deres, han stiller også hundene. Og jeg ser at han hele tiden legger ut knallresultater på hundene.. Ene selvoppdrettede hundene deres ble BIR på Crufts i 2006 og 2009 :)

kennelsoffie.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Astrid er en hyggelig dame.. Hun drev med bedlingtonterrier før, og da var jeg endel på besøk hos henne, men det begynner å bli mange år siden, så jeg har ikke sett hennes pommer i virkeligheten.. men Astrid er en seriøs og koselig dame, så de er nok bra :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid er en hyggelig dame.. Hun drev med bedlingtonterrier før, og da var jeg endel på besøk hos henne, men det begynner å bli mange år siden, så jeg har ikke sett hennes pommer i virkeligheten.. men Astrid er en seriøs og koselig dame, så de er nok bra :)

Åååh, nå ble jeg glad! :)

Godt å høre :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet tre innlegg fra tråden som omhandlet oppdrettere som person. Henviser til Retningslinjene:

§1.11

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Vi forstår at det er ønskelig med erfaringer osv, men samtidig må vi forholde oss til reglene og passe på å ikke henge ut folk :innocent:

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en pomeranian og dette fungerer helt utmerket. Betalte 12.500 for denne for seks år siden. Hadde problemer med bjeffing i starten, men etter to års tid så klarte jeg å venne den helt av med dette. Dessverre så har den fått problemer med løse kneskåler i år, noe som er et problem hos rasen. Veterinær har anbefalt meg å enten operere eller avlive dersom kneskålene sklir ut igjen. Hunden har det vondt forstår dere. Det står en del om pomeranian på denne siden. Spesielt dette med helseproblemene vil jeg anbefale dere å lese!

Det ligger også en oppdretterliste på siden :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...