Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Sleepless Malice II, "Ikke"


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

NKK Hamar i dag! 14 mnd gammel og opprykk til LP3, og det med 0 på fellesdekk! Har ikke karakterarket her, men hun fikk 10 på fri ved foten, innkalling med stå, apportering, hopp over hinder, avst

Tusen takk Har dessverre ikke film! Fellesdekk: 0 - vi gikk ut av ringen og opp trappene. Etter å ha stått der i 2 sekunder hører jeg "brrrrrrp!" opp trappene og der kommer Ikke halvsmygende, men

Her er film fra treningen i dag! Vi har hatt en lang pause i vinter, så fremgangen er ikke så stor. Er allikevel superfornøyd med hvordan avstanden hennes har blitt! http://www.youtube.com/watch?v=5

Takk alle sammen :whistle:

I dag har jeg vært på forelesning i tre timer, og hun har tidligere kun vært med på 2timers forelesninger, ikke 3 timer med kun 15min pause mellom. Og hun sov på fanget mitt hele tiden, og gud så stolt jeg ble! Hun er kjempeflink på de andre forelesningene også, og bare sover. Hun roes utrolig fort ned så lenge jeg bare holder henne. Ooooog hun sover om natten, eller, hun vekker ikke meg lenger hvertfall (bortsett fra i natt da!).

Tenkte å filme mer trening i dag :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :whistle:

I dag har jeg vært på forelesning i tre timer, og hun har tidligere kun vært med på 2timers forelesninger, ikke 3 timer med kun 15min pause mellom. Og hun sov på fanget mitt hele tiden, og gud så stolt jeg ble! Hun er kjempeflink på de andre forelesningene også, og bare sover. Hun roes utrolig fort ned så lenge jeg bare holder henne. Ooooog hun sover om natten, eller, hun vekker ikke meg lenger hvertfall (bortsett fra i natt da!).

Tenkte å filme mer trening i dag :ahappy:

Hurra! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :whistle:

Ja! Det ble litt filming, men få bli mer i morgen, og så må jeg finne en pc som vil laste opp filmene (noe ikke min vil). Vi har forresten også begynt med samme øvelse som dere, for jeg har ikke tenkt på å trene bakpartskontroll overhodet (som om jeg har dårlig tid liksom :ahappy: ), men det er jo utrolig greit å starte tidlig med.

I dag har Ikke vært med opp til Maridalen igjen, og skreket litt fra seg. Hun er dessuten kjemperar. Egentlig en skikkelig mammadalt som piper og småhyler når andre bærer henne og jeg er lengre unna, men med en gang jeg kommer bort er jeg uinteressant (eller, hun overfaller meg hvertfall ikke).

I dag lekte vi enda mer med fremmede personer (Maria og Marion), og med ukjent leke (Maria sin), og det var overhodet ikke noe problem! Noen ganger må hun lekes litt i gang før hun er skikkelig med, men det er uansett utrolig mye lek i henne for å være 10 uker! Og fremmed leke med andre lukter var overhodet ikke noe problem.

Hun er, mammadalt som hun er, en reser på innkalling, men når jeg roper på henne når hun har leke blir hun 1) hos leken før hun får tenkt seg litt om, eller 2) slipper leken og kommer løpende. Så jeg skal fokusere mye fremover på at hun skal holde leken hele tiden og frivillig komme tilbake til meg med den. Vi bytter og bytter og bytter og bytter leker, men det hjelper ikke veldig mye på å få henne til å ville leke med MEG (påtrengende når jeg slipper og kommer frivillig til meg og sånn). Hun legger seg gjerne 1 meter unna og tygger på den, men aldri lenger, man må jo ikke stikke så langt fra mammaen sin :wub: Håper førerorienteten holder seg sånn noenlunde når hun blir eldre også, for den liker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra hvis du skal miljøtrene på jernbanetorget en dag. Jeg har ett stykk valp som ikke er så selvsikker og trygg jeg skulle ønske.. :whistle:

Ikke for å kuppe tråden, men hvis dere vil miljøtrene med ekstremt trygg hund i alle situasjoner (spesielt urbane), så får dere bare si ifra. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kjapt "brevkurs" i hvordan få fine bilder av hunder uansett rase.

Du trenger:

3 personer

1 til å ta bilder med dertil egnet utstyr og evne til å se rett vinkel i forhold til objektet

1 til å holde hunden i bånd som har evne til å bruke hue å skjønne hvilken vei hunden bør stå

1 (EIER) til å stå/gå noen meter bort i rett retning i forhold til fotografen og påkalle valpens oppmerksomhet.

Fotograf må ikke være redd for å legge seg ned på magen om man må det, det beste er imidlertid å få valpen oppstillt noe høyere enn nivået man selv er på.

Undertegnede kan godt melde seg frivillig til en fotoshoot av ekornbarn en dag (må vel helst bli en helgedag) om noen ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt "brevkurs" i hvordan få fine bilder av hunder uansett rase.

Du trenger:

3 personer

1 til å ta bilder med dertil egnet utstyr og evne til å se rett vinkel i forhold til objektet

1 til å holde hunden i bånd som har evne til å bruke hue å skjønne hvilken vei hunden bør stå

1 (EIER) til å stå/gå noen meter bort i rett retning i forhold til fotografen og påkalle valpens oppmerksomhet.

Fotograf må ikke være redd for å legge seg ned på magen om man må det, det beste er imidlertid å få valpen oppstillt noe høyere enn nivået man selv er på.

Undertegnede kan godt melde seg frivillig til en fotoshoot av ekornbarn en dag (må vel helst bli en helgedag) om noen ønsker det.

*Mumler noe om at undertegnede burde ta seg en bergenstur igejn snart.... * :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig herlig hun er :)

jeg ble litt facinert av at du har henne med på forelesning? Jeg har tenkt på dette selv da jeg skal på forelesninger etter jul, er bare snakk om 1 gang om dagen på 2t. Er det noen som klager over at du har henne med? Med tanke på allergi? Og har du spurt om lov eller bare gjorde du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig herlig hun er :)

jeg ble litt facinert av at du har henne med på forelesning? Jeg har tenkt på dette selv da jeg skal på forelesninger etter jul, er bare snakk om 1 gang om dagen på 2t. Er det noen som klager over at du har henne med? Med tanke på allergi? Og har du spurt om lov eller bare gjorde du det?

Flir.. tenker det har noe med at Benedikte går på veterinær-studiet... tror ikke hunde-allergi er så påtrengende i de forelesningene der!

Ellers er hun skjønn lille rampe-ekornet!

Forøvrig håper jeg oppdretter er sitt ansvar bevisst og tenker på å ha litt valpetreff hos seg selv i nytt hus! (Etter flytte- og opp-pussings-dugnandene så klart :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med leken kommer etterhvet (trøste seg selv like mye som deg) :) Jeg har det på samme måten med Kiter - jeg tror de bare trenger litt modning :) Si i fra hvis du skal miljøtrene på jernbanetorget en dag. Jeg har ett stykk valp som ikke er så selvsikker og trygg jeg skulle ønske.. :)

Jepp, det er bare å komme når du vil! Vi går nå bare rundt her i Oslo, så vi er ledig nesten hele tiden.

Okei, jeg håper jo at det kommer etterhvert. Husker ikke hvordan Cita og Tia var på det når de var valper, men tipper de var slik som henne, og de kommer jo tilbake med leken straks (eller, hvertfall Tia :) ).

Flir.. tenker det har noe med at Benedikte går på veterinær-studiet... tror ikke hunde-allergi er så påtrengende i de forelesningene der!

Det hun sa! :)

Forøvrig håper jeg oppdretter er sitt ansvar bevisst og tenker på å ha litt valpetreff hos seg selv i nytt hus! (Etter flytte- og opp-pussings-dugnandene så klart :D )

Ja! Selv om Balrog og Ikke prøvde å banke hverandre opp sist møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått filmet en del nytt nå, jeg må bare få lastet inn filmene på en pc. Det går ikke på min pga virus!

For tiden trener vi på:

- Bakpartskontroll (rygge opp på kasser, samme som Maren gjør med Kiter)

- Mer luktdiskriminering (på post-it-lapper. Hun skiller litt mellom luktene, men vi må litt tilbake i treningen for å få korrekt markering. Jeg vil at hun skal fryse nesen på riktig lapp, ikke slikke/apportere/touche med labben).

- Leke med andre. Hun leker VELDIG gjerne med andre, men når jeg er vekk er hun kun opptatt av å pipe og å se etter meg. Men leken er ikke noe problem så lenge jeg er der. Hun er ekstremt mammadalt, så jeg trener mye på at hun må være i andre rom enn meg, men allikevel se at jeg går rundt i leiligheten. Tror også jeg skal prakke henne litt på bestevenninnen min, slik at hun blir knyttet til flere enn bare meg. Jeg har hvertfall tro på at det skal hjelpe. Så, generelt trener vi mer og mer på selvstendighet borte fra mamma ;)

- Flatdekk. Har tenkt å få inn flatdekk fra starten av denne gangen.

Nå har vi altså begynt å trene på øvelser som er litt mer fornuftig og som jeg vil ha bruk for senere. I starten trente jeg kun på masse forskjellig kun for at hun skulle bli kreativ og forstå prinsippene ved trening.

I dag har vi vært på Skytterkollen. For å komme oss dit tok vi t-bane fra Nasjonaltheateret. Hun er veldig vant til å ta trikk, men t-bane inne på stasjon er jo litt mer "heavy". Hun har sett t-bane før, men da fra armen. Denne gangen lot jeg henne gå, og hun var helt opptatt av andre ting når t-banen kom! Det samme gjaldt når vi skulle hjem igjen og tok t-banen fra Røa :P

På Skytterkollen parkerte vi litt unna skytebanen og tuslet nærmere. Ikke reagerte ikke i det hele tatt, og det smalt ganske skarpt og høyt noen ganger. Hun bare tuslet rundt med høy haleføring som vanlig :ahappy: (og jeg er småbekymra for om den halen noen gang kommer ned før vi entrer utstillingsringen :lol: Men den er ikke alltid så høy da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Ikke 11 uker gammel og ble veid i dag til 4,7 kilo :)

Hun er i full gang med å skifte pels og ser ut som en flerfarget kelpie :) Pga lite pels på magen osv, så har jeg bestilt denne *sikle*!

KH164_var_p9q2m7_medium.jpg

Bestilte den i 50 cm da (da skal den passe til Cita også), så gjett om hun skal få vokse i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Selv om Balrog og Ikke prøvde å banke hverandre opp sist møte :)

Skal se om ikke ting roer seg nå litt ut i november. Hadde vært morro å se Balrog og Ikke igjen.

I går var Ikke 11 uker gammel og ble veid i dag til 4,7 kilo :)

Hun er i full gang med å skifte pels og ser ut som en flerfarget kelpie :) Pga lite pels på magen osv, så har jeg bestilt denne *sikle*!

KH164_var_p9q2m7_medium.jpg

Bestilte den i 50 cm da (da skal den passe til Cita også), så gjett om hun skal få vokse i den :)

:) Jeg har dogman dekken i 35 cm som er passelig til de nå liksom. Og det der er jo større enn det "mellom" dekkenet jeg viste deg. Det var vel 40-45 om jeg husker rett. Jentene bruker vel 50 som voksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Ikke 11 uker gammel og ble veid i dag til 4,7 kilo :)

Hun er i full gang med å skifte pels og ser ut som en flerfarget kelpie :ahappy: Pga lite pels på magen osv, så har jeg bestilt denne *sikle*!

KH164_var_p9q2m7_medium.jpg

Bestilte den i 50 cm da (da skal den passe til Cita også), så gjett om hun skal få vokse i den :P

Optimist du? Skal den passe til neste vinter eller? :D

Harly bruker et i 40 nå og det er litt stort selv på minimumsinstillinger... :P

Bruker Cita bare 50?

Merethe har 55 i det meste og jeg trodde Cita var litt større?

:D Jeg har dogman dekken i 35 cm som er passelig til de nå liksom. Og det der er jo større enn det "mellom" dekkenet jeg viste deg. Det var vel 40-45 om jeg husker rett. Jentene bruker vel 50 som voksene.

Er jeg heldig da så kan Harly vokse inn i noen av Merethe sine dekken ;)

Å neida, ingen av dem er råsa elller lilla... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist du? Skal den passe til neste vinter eller? :D

Harly bruker et i 40 nå og det er litt stort selv på minimumsinstillinger... :)

Bruker Cita bare 50?

Merethe har 55 i det meste og jeg trodde Cita var litt større?

Er jeg heldig da så kan Harly vokse inn i noen av Merethe sine dekken :)

Å neida, ingen av dem er råsa elller lilla... :ahappy:

Hehe... Nei, Cita bruker bare 50, og hun er vel mindre enn Merethe med sine 48cm (høyde), så jeg tipper hun er kortere i ryggen også? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde hun var større jeg, hun ser ikke så liten ut :aww:

(Merethe er 49,5 høy.)

Så bra :P Hun er skikkelig kort i beina, så folk i gaten spør "er det blanding av dachs og labrador?" og "er det sånn derre dverghund?" :icon_redface: Men jeg så Merethe og Cita ved siden av hverandre når vi skulle gå spor i Hemsedal, og da syns jeg Cita var litt kortere i både beina og ryggen :aww: Tia er litt høyere og litt lengre i ryggen, og bruker 55.

I dag har vi tatt vaksine :aww: Ikke veier 5,5 kilo og har lekt på kontoret til Oslo hundeskole og klatret på fanget til veterinærdamen. Sprøyten kjente hun ingenting av, det var jo godis der!

Om 3-4 uker skal vi tilbake og ta rabiesen :D

Edit: Og badevekten sa 7kg :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...