Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor uro og skam at jeg må meddele


Inustaff

Recommended Posts

Vel vel,ja helt sant...Med stor skam og forbauselse må jeg meddele at :

Mest sannsynlig vil Tipsi - Cane Corso og

Bøgvald - Napolitansk Mastiff bli foreldre iløp av ja hvem vet når :-S Snaaart!

Det har seg nemlig slik at Tipsi fikk løpetid i slutten av mars,for første gang.

Bøgvald hadde nettopp funnet ut hva løpetid var,og var steike gal på og få parret henne...

Vi vil selvsagt ikke ha noe valper på dem,eller på henne i det hele tatt...spesielt ikke på en hund som selv ER VALP selv(!)så vi passet veldig godt på slik som vi alltid har gjort,og klart!

Men neida...Ikke denne gangen!

Vi klarte og passe på i mars løpet..Holdt dem bare separert.

Men fordi tispa tydeligvis bestemte seg for å bare vente ca 3 mndr (muligens litt mindre)og få løpetid en gang til ,allerede tidlig i juni,så hun kunne ta oss på senga og tydeligvis bli parret likevel.

Vi merka ingenting til den 2 nye løpetiden før godeste Bøgvald en dag stod ute på gårdsplassen og prøvde å parre Tipsi...Han lyktes ikke da.

Jeg stormet ut i det øyeblikk og skrek til mannen i huset "Hva faaa han er interessert i henne,han prøver å treffe!"

Fikk sjekket nærmere hvorfor denne plutselige trangen til å parre igjen...

Og joda,selv hvor fjernt det virket så følte jeg for å konkludere med og ta forhåndsregler for en ny løpetid.

Til tross for ikke noe blod,eller tegn til løp denne gang. Forvirret var jeg,men vi skilte dem umiddelbart av i flere uker til,fordi vi ble paranoide og forstod da at det var løp igjen!

I og med at vi ikke så noe parring,men kun den jeg avverget,så finner jeg det svært merkelig å komme hjem fra ferie i utlandet/ etter 2 uker pluss og se en oppblåst liten pølsepupp stående på gårdsplassen.

Hun var ikke halvparten så feit som da jeg dro,og puppene er tjukke pølser.

Åh herlige fred.

Det har svevet i hodet mitt når i svarte fikk de part,hunget fast og styrt? De er aldri ute i hagen uten tilsyn ,og ikke løse alene hjemme.Hagen til dem er fortiden avsperret til et område som kan sees fra vinduet ..og papirveggene i huset skjuler ingen lyd..Men de må ha klart å parre seg FØR jeg oppdaga løpetid nummer 2,og før jeg så han kløne.

Jeg følte selv at selv om 2 løpetid kom uventet så fikk vi med oss Bøgvalds interesse og klønete parringsforsøk den dagen,og jeg var sikker på ingen skade var skjedd før dette heller.Så feil kan man ta.Jeg reiste på ferie,og konsert vell uvitende om hva som skulle møte meg når jeg kom hjem.

Vi har den jo rundt oss hver dag og jeg merker fort sånn ånnasfakter på hannhundene.

Men nå er det for sent og gjøre en dritt fordi skaden er allerede skjedd.Abort er for sent!

Vi er nå i begynnelsen av august og løpet var i begynnelsen av juni.

Tispa skal steriliseres,og det er jo tragisk at hun er 1 år,og ser ut som hun er proppfull med valper!

Jeg har kjent på magen og der er liv!

Ikke akkurat en supersuprise og få når man kommer fra ca 3 ukers ferie,og spørsmålet hvorfor ingen(mannen)ikke har merket noe er blitt stillt flere ganger...

Vel Tipsi så gravid ut som valp,og har alltid vært skikkelig komlefeit...men ikke så feit,og ikke så store pølsepupper,selv om hun er født med ekstra hengete pupper,og er bollete! Jeg merka det ved første øyekast ,muligens fordi jeg så henne sist for 2 1/2 uke siden så for meg ble det sjokkforandring..Man får vel unnskylde mannen som har sett seg blind! :-S

I dette øyeblikk lager mannen valpekasse,og jeg har tatt tempen på frøkenen som faktisk var 37,5...Need I say more? Jeg er i sjokk!

Skal selvfølgelig gjøre mitt beste med valpene som eventuelt kommer,men ser veldig svart på å bli fordømt av idioter som muligens vil tro det er gjort med vilje. :-S

Er det noe jeg er kjent for så er det hat over åndsvak mastiffmixing,samme pokker om det er utgangspunt i samme rase,slik som Corso og Napolitaner jo er.

Men jeg nekter å ta livet av dem når hun først er kommet så langt!

Etter dette skal livmora til Tipsi i søppelet,for løp hver 3 mnd blir for hardt,og hvis hun er så ****** bestemt på å bli gravid at hun trikser som hun vil så får vi aldri kontroll på det,og jeg vil ikke ha valper mer.

Har vel aldri vært så nervøs for å legge ut et innlegg i hele mitt liv..Dør av skam det er veldig ekkelt.Men så tenker jeg folk får tro hva de vil,jeg hadde ALDRI satt kull på en 1 år gammel hund,eller mixet 2 raser med vilje.Men man har lov å skamme seg fordi det har skjedd.

Måtte bare få det ut..Må jo annonsere etterhvert her,og det er bedre og sprekke bobla nå enn at folk lager seg historier senere!

Prøver og tenke positivt og ikke bare tenke at skam og uro skal ødelegge for det faktum at nå kommer det en gjeng som skal ha 100% og at det selvfølgelig vil bli koselig,men tror ikke det vil bli så før de kommer ut... og sjarmerer meg helt! Nå er valpekassen klar uansett og jeg skal legge hjerte i og håper noen ordentlige folk ønsker noen av disse krabatene i sin familie!

Hvis folk vil skyte hodet av meg så versegod,hahha..

Jeg har laget sammenlikning på bildekolasjen under av Napolitansk Mastiff før, VS Cane Corso idag for å ha det i annonsen slik at det illustrerer likheten mellom dem.

Det jeg alltid har sagt,og som folk innen rasene sier er at de burdte blandes opp igjen,men det betyr ikke at JEG ville gjøre det nå,som dette..Bare for å ha det klart så er det kun illustrasjon på blandingen,som jo er som den er.I slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Har nå lest igjennom hele innlegget, og kan med hånda på hjertet si: Du er ikke ett dårlig menneske av denne grunnen her. Det er faktisk slikt som skjer, enten man vil eller ikke. Om folk velger å dømme deg utifra dette, er det leit. Skjønner godt at du er stresset, jeg vet absolutt ikke hva jeg hadde gjort i en slik situasjon. Men du har for all del ikke mixet disse to rasene bevist. Akkurat det tror jeg deg på, og hvertfall ikke sette kull på en ett år gammel bikkje. Nei, trur du har mer vett enn det.

Men du får se om disse valpene sjarmerer deg når de eventuelt kommer. Du får ha lykke til, og det skal nok ordne seg. Gi dem en god start, og se lyst på det, det er alltid noen som ønsker en hund. Uansett opphav.

:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge!¨

Nei hadde aldri gjort det med vilje..og hadde tatt abortsprøyte om jeg hadde en fjern mistanke om at han hadde klart det da,men det er et mysterie for som sagt jeg ser dem fra pc rommet,med unntak av en liten vegg..men jeg burdte jo se/høre hyl etc fra hengetiden..Tispene pleier ikke like det!Så jeg trodde jeg nådde å ta dem å skille dem før hun var på topp...

Jeg sa bare idag da jeg endelig kjente liv at " du må lage valpekasse NÅ!" heldigvis er han byggmester,og jobber på øya så det var bare å kjøre til lageret og forsyne seg av plank.Ble en fin kasse det,men jeg klarer ikke glede meg enda,fordi jeg har vært så nervøs for å si det til noen.Kom jo hjem for et par dager siden og fikk ikke landa i hodet etter det engang.Så nå har jeg meg en cider og gruer meg til Finn annonsen...

Men jeg skal nok legge ut bilder av disse trollene.Helt ærlig håper jeg ikke det blir like mange som hun er feit.De skal ha gode hjem også.

Faren er vel stor for at en får bli,men her skal det snippes og sys på alt av hund i ettertid. Oh yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette må være en ekkel opplevelse ja når man ikke hadde ventet det overhode! :hmm:

Men jeg tror også du er en ærlig person som ikke mente noe av dette og feil kan vi alle ta. Så nå er det som andre her har sagt, bare å gjøre det beste ut av dette. Valpene blir nok sjarmiser hele gjengen og du får ha lykke til! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere også!

Tror nok det skal bli gang ja!

Jeg har egentlig ikke tid,men såklart skal jo ta ansvar og gi dem alt jeg har,men har nettopp kjøpt hest siden jeg var lei av hunderiet på det planet som var at jeg måtte ha noe "friskt" både i ene og andre forstand,selv om ogsså det kan slå begge veier..

Men det hjalp veldig på..

Hund meg her og der...men så ble det kull likevel da..Håper det gjør noe med motivasjonen den rette veien da,hehehe...

For såklart er jo kjempeglad i hundene mine men har hatt nedturer som fikk meg nesten til og gi alle nye hjem og bare gi opp.Gjorde nå ikke det da..men bestemte meg for å drite i kennelnavn,oppdrett ,utstilling og alt,og bestemte at " dere skal jeg ha,men ingen fler"....Vell...Here we go again et lite attpåklatt kull,...Kanskje ikke den beste avslutningen men :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUUUD ER DET MULIG? Hvorfor passa du ikke bedre på!??

Haha neida, tulla bare. :hmm: Jeg skjønner veldig godt at du er fortvila! Du skal tro jeg var nervøs når Chanti hadde løptid og Nitro begynte så smått å skjønne dette, jeg var redd for at de skulle klare å parre gjennom buret om natta og slike merkelige ting, eller fått parret de 2 sekundene jeg var inne og henta noe i gangen osv.. Så for meg DET senarioet med at etter et par mnd ble Chanti feit og så kom det valper uten av vi visste om det. Og så tenkte jeg på hva jeg skulle ha gjort, og at jeg ikke turte å si noe om det her inne, fordi da ville jeg fått sånn kjeft for å ikke ha passet godt nok på osvosv. :getlost:

Så nå har det altså skjedd med deg.. Huff, føler med deg.. Du må bare ta det som det er, og prøve å finne gode nok hjem til en sånn type hund. Blir jo en utfordring vil jeg tro. Er ikke er mix for hvem som helst. Jeg hadde ALDRI klart å avlive valpene ved fødselen. Huff og huff. Får håpe det ikke blir så mange da! :hmm:

Lykke til.

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville ikke valpene vært født nå da?? :hmm: si ho blei paret i slutten av april, da ville de vel blitt født i slutten av juni??

y

Nei hun fikk 2 løpetider med knappe 3 mndrs mellomrom...den første var i mars,den andre i juni...vi er nå i begynnelsen av august,og i begynnelsen av juni ca må hun ha blitt parret siden vi merket interessen og nesten parringen da en gang...så det er ganske rundt hjørnet...helt NÅR vet jeg jo ikke og jeg vet ikke om jeg målte tempen rett,men den var 37.5 nå for noen timer siden og jeg prøver igjen snart for å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, jeg må faktisk le litt hehe..Man kan aldri gardere seg 100% tydeligvis *flir* Men de blir nok fryktelig fine kompiser til noen i fremtiden, noen som kommer til å være sjeleglade for at uhellet var ute og de fikk akkurat sin hund. Du får se på det på den måten.. Lykke til! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hehe..jeg lysner litt opp men føler jeg vrir meg og synes det var bedre i Kreta enn å komme hjem! :-P

Jeg kan ikke si jeg ikke gleder meg over hvor herlige de blir,men jeg tenker på hjem og liksom lengre enn akkurat valpekosen...

Sitter og skriver annonse ,tenker på hjem,henvendelser og det greiene der...men kom plutselig på hva skal jeg ta for dem? Jeg tenkte en symbolsk sum,men hva??? Anybody?

Passer også på nå å ha Tipsi i kassen og bli vandt og stryker og koser mye med henne så hun vet hun ikke er alene om dette,selv om hun er veldig rolig.

Men jeg tenker hvor "fælt "hun må ha hatt det mens jeg var borte fordi hun har ikke visst hvor hun skulle legge valpene hen før jeg kom hjem og nermest skrek hva **** hun er jo gravid hvorfor har du ikke sett det?!?! Valpekasse NÅÅÅÅ! Og jeg skikkelig pms i tillegg og fy flate...!

Jeg synes hun virker veldig takknemlig for kassen,og hun ligger og slapper helt av i den.Jeg skal ta tempen jevnlig fremover og sove på sofaen for å ha kontroll.

Jeg tok noen bilder av henne i kassen sin ...Skjønner ikke enda at mannen ikke har sett det og nå har jeg mast såpass om det at jeg tror jeg skal holde kjeft..

Han sa hun har blitt feitere ja,men ser vel forskjell på feit og gravid?hahahah...

Vi har slitt med å slanke denne frøkenen fra hun kom i hus,hun er helt SYK i hodet på mat,og jo mer vi har korta ned på hennes jo mer får hun stjålet av de andre bare ved å passere skålene så svopp så er halvparten vekk og mor roper neeeej!

Men ok...sjekk den komla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit happens. :hmm: Sånt kan skje den beste, du er verken den første eller siste som får høyst uønsket tyvparring på hunden(e) din(e).

Håper alt går bra med mor og barn og at de får fine hjem når den tid kommer. Forresten synes jeg et sted mellom 2000 og 4000 er en grei blandingspris, avhengig av hva man vet om foreldrene og slektas helse og temperament. Du kan jo alltids avertere dem dyrere for å unngå de verste "sparerne" og så ta en lavere pris når de skal betales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Like nervøs hver gang jeg går inn på tråden,heh...Men det ser jo ut til å gå bra foreløpig!

Ja her er det action i heimen..heh...Nei Soppen noe rasenavnmaking blir det ikke,huff huff :hmm:

Jeg synes det hørres så dumt ut ! Jeg vrenger meg av de blandingene på Finn nå..Wæææh jeg må joine dem!

Vel jeg må jo strengt tatt ikke,vi kan jo ta livet av alle,men føler den er litt drøy når hun først skal få dem ut og har båret dem så er jo den skaden allerede skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har gjort alt du kan for å hindre at dette skal skje og har absolutt ikke gått inn for blandingsavl eller valper på en "valp"!

Gi hell i uhellet og gjør alt du kan for at valpene skal bli trygge og gode og få en fin start på livet. Du kommer nok til å få en litt spesiell gjeng med potensielle valpekjøpere pga blandingen, så du kommer nok til få arbeid med å luke bort de useriøse.

Lykke til og hold oss oppdatert! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* for en hysterisk tråd :hmm: kan nesten føle det på kroppen hvordan du hadde det da du kom hjem.

Men ja ja, shit happens, og det blir nok noen herlige "små" valper ut av det her. Gleder meg til bilder jeg :hmm: lykke til med kullet, håper alt går knirkefritt!

ang. pris, 3000-5000?

hahaha forresten, har ikke du en kinesisk nakenhundgutt og? :getlost: DET kunne blitt litt av en mix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...