Gå til innhold
Hundesonen.no

Spill- tips til bra og advarsler mot dårlige


Lola Pagola

Recommended Posts

Nå har jeg fått kjøpt meg konsollen, men jeg merker at jeg er helt ute av spilleverdenen, og vet ikke hva man bør få med seg og hva man skal styre unna lenger :lol: Hovedsakelig er jeg ute etter ps3 spill, men er jo mange spill som kan gå på flere konsoller, og mange som spiller xbox istedenfor playstation så kjør på med alle typer og plattformer :blink:

Så da tenkte jeg å lage en tråd der man kan anbefale eller advare mot forskjellige spill.

Kanskje vi kunne satt det opp på en eller annen måte, fks:

Navn på spillet:

Type spill:

Plattform:

Vurdering: 4/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig:

Trailer: Link

(legg gjerne til mer)

Akkurat nå er jeg på leting etter et bra spill som flere kan spille samtidig, type racing. Anbefaling? Gjerne litt mario-kart aktig om det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo starte, med mitt eneste spill.

Navn: Red dead redemtion

Type spill: Action adventure

Plattform Spilt på PS3

Vurdering: 10/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig:

Trailer:

Hvis du liker grand theft auto så liker du garantert dette. For min del er denne typen spill helt perfekt. Er samme opplegg, men likevel forskjellig. Dette spillet finner sted i ville vesten så og si, og biler er erstattet med hester. Hestene beveger seg utrolig naturtro, og det gjør alle andre dyr og mennesker og. Stort spilleområde, mange oppdrag, og et pluss for meg er iallefall at jeg har ikke følt behov for å jukse enda, noen oppdrag i gta har vært irriterende pirkete og litt kjedelige, så da har jeg tastet koder. Men dette er for meg akkurat lett nok, og samtidig vanskelig nok til at det blir utfordrende og ikke kjedelig. Mange små sideoppgaver i free roam, som å jakte villsvin, rådyr, temme ville hester, redde folk fra å bli hengt, jomfruer i nød, drepe gjenger etc etc.

I tillegg kan man spille multiplayer på playstation network, også veldig morsomt, men akkurat nå konsentrerer jeg meg om spillet.

Nesten litt digg at det er regn i dag :blink:

Knall spill som er vel verdt pengene sine, for de får man mye for her.

Red_Dead_Redemption.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn på spillet: Lego Harry Potter

Type spill:

Vurdering: 9/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig:

Fantastisk morsomt spill. Man kan knuse alt som er (jeg elsker å gå amok og knuse det som knuses kan) og masse man kan samle på. Man bør være glad i å samle ting dersom man skal like det, 90% av hele spillet er samling. Utrolig morsomt også, story-messig. De følger historien til de 4 første bøkene i harry potter, men med mange herlige små twister - underholdende. Men man bør kjenne historien for å få mest ut av det.

Et par små bug (som man sikkert fint kan unngå, men med litt uflaks, treffer man dem. Kan bli litt mye av det samme i lengden, men fantastisk morsomt allikevel. Beste spillet jeg har spilt på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn på spillet: Motorstorm Pacific Rift

Type spill: Racing, Split Screen (som mariokart)

Vurdering: 10/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig: Dette er en elementær ps3 eiendel du må ha...

Det er ikke barnslig som Mariokart, men morro...

Navn på spillet: Guitar Hero

Type spill: Interaktivt, musikk

Vurdering: 9/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig: Must have.! Lærer fort, morro å spille sammen med andre..

Man slutter ikke å spille fordi man er lei, men fordi man har krampe i fingrene.... :blink:

Navn på spillet: Singstar

Type spill: Interaktivt, musikk

Vurdering: 8/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig: Ikke så morsomt for menn som ikke har stemme, men jeg gruset Elisabeth i Where the wild roses grow i det minste... Morro sammen med andre, å spesielt med ‰

Skal du ha små morsomme spill alla Mariokart til PS3 er eneste mulighet PSN-store, før over penger til din wallet å kjøp noen av de små barnslige spillene, husker ikke hva det heter, men jeg kjøpte et tåpelig spill med opptrekkbare biler som man surrer rundt med på et barneværelse, oppe på et bord osv, samler mynter og skyter motspilleren å legger ut bomber, krasjer, velter, å slikt, er nok det mest spilte spillet utenom guitar hero på vår konsoll... Såkalt "Casual gaming" med mord i blikket...

Edit: fant navnet "Toy Home"..

Her er et brett man kjører på :

942347_20080314_790screen005.jpg

Men det er masse slike småspill du laster ned fra PSN Store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om type Mario /crash bandicoot- spill? Med ulike verdener/brett osv. Savner et skikkelig bra spill av den typen, som Crash Bandicoot serien. Og så var det et skikkelig bra PS2 spill som het Dog life, som jeg likte godt. :blink:

Jeg er ganske kresen når det kommer til spill, og har ikke funnet noe PS3 spill jeg har likt skikkelig godt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Assasins Creed 2

Type spill: tredjepersonsskytespill/action-eventyrspill

Plattform PS3, PC, XBOX

Vurdering: 10/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig:

Dette sinnsykt bra spillet med den beste grafikken jeg noen sinne har sett i et play station spill er bare helt.. overveldende. Jeg ble så revet med av både historien, og skjebnen til menneskene jeg møtte i den. Og at du befinner deg i Italienske middelalderbyer - helt autentisk bygget opp - og til og med omgås mennesker som virkelig har levd (nevner Leonardo DaVinci og Machiavelli som eksempler) gjør ikke spillet akkurat vanskelig å like. Så har du også jakten på Sannheten med stor S - hva i all verden er det?! Selv ikke etter å ha løst alle de hodeverkende logikkoppgavene tror jeg at jeg fullstendig skjønte omfanget. (Ja, jeg ser at dette kan være ganske håpløst å forstå noe av for de som ikke har spilt Assassins Creed, men det får så være...)

Veldig lett å bli hektet, og å ville finne ut og fortsette. Er veldig bra på PS3. Litt mer kronglette på PC (jeg har det på pcen når samboeren okkuperte PS3en og jeg fikk aldri prøvet min egen julepresang :blink: ), men kjøpte en simpel gamepad kontroller til PCen så ble alt lettere. Alt i alt, knall bra spill ,gleder meg til 3'ern som er annonsert! :lol:

Trailer: Trailer

En litt bedre trailer:

Wikipedia link: Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om type Mario /crash bandicoot- spill? Med ulike verdener/brett osv. Savner et skikkelig bra spill av den typen, som Crash Bandicoot serien. Og så var det et skikkelig bra PS2 spill som het Dog life, som jeg likte godt. :icon_cry:

Jeg er ganske kresen når det kommer til spill, og har ikke funnet noe PS3 spill jeg har likt skikkelig godt enda.

Jeg syns spillene med Jak og Ratchet&Clank minner litt. Muligens også Rayman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg bestilt assasins creed II, spent :lol:

Noen som har spilt heavy rain? Det blir jo skrytt opp i skyene av mange, men har også kommet over ett par slakt nå. Venter til det blir platinum uansett, synes 4-500 for et spill er alt for drøyt.

Bestilte også Saints Row II. Virker som en litt billig gta rip-off, men var billig og slapp porto :aww: Kan jo hende det er ok.

Ellers er det ikke så mye som frister innenfor spill nå synes jeg, skrekkspill tør jeg ikke, og krigspill synes jeg ikke er noe særlig. Er lei av racerspill og.

Og hva med The Elder Scrolls IV: oblivion , noen som har spilt det?

Hva er greia med little big planet forresten? Lastet ned demo, var jo kjempekjedelig? Eller skjønte liksom ikke hva det gikk ut på... er jo og et spill som har blitt skrytt opp i skyene, så jeg måtte jo se hva det var for noe. Glad jeg ikke kjøpte det iallefall, men er kanskje mer til spillet om man setter seg inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har rundet Heavy Rain...det er et spill som kryper under huden på deg. Er jo et spill som ikke er i noen kategori da spilleren er med i spillet på en helt annen måte enn det man er vant med + styringen er heeeelt insane!!

Believe me: det er verd de kronene det koster :-) Se om du finner det til en billigere penge på Gamestop - brukt vel og merke!

PS: Dragon Age: Origins er konge også! Bedre enn Oblivion :-)!! Liker du RPG burde du også ta en titt på Mass Effect! Har desverre ikke tid til å lete opp linker,men du finner tester å omtaler på Gamereactor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt rundt på nettet om heavy rain, mange skriver at om de ville sett en film, hadde de gjort det, ikke kjøpt ett spill. Virket som det ikke var så mye gameplay? Men jeg synes det ser kult ut da, så skal definitivt skaffe meg det etterhvert, synes det var dyrt på gamestop og jeg.

Er ferdig med red dead redemption nå, holder på med multiplayer, det er et spill man MÅ ha altså, sinnsykt bra! Håper det blir flere i serien!

Dragon age har jeg tittet litt på siden sist, og sett trailer, men vet ikke jeg, synes plutselig det så skummelt ut :rolleyes2: ! Jeg takler ikke helt skumle spill, og synes det så litt creepy ut jeg :whistle:

Ellers har jeg fått Saints Row II nå, såvidt spilt litt, og tatt det ut igjen. Synes det virket råkjedelig, dårlig gta kopi, så gadd ikke bruke tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på dragon age, beste rpg spillet jeg har vært borti :rolleyes2: Har til og med runda det opptil flere ganger bare for å prøve ut nye storylines. Og til Lola Pagola, det er ikke skummelt asså, selv om det liksom skal være litt mørkere enn det gjengse rpg. Og bonus, man kan ha romances med npc'ene sine, og det går det rett og slett sport i :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon age har jeg tittet litt på siden sist, og sett trailer, men vet ikke jeg, synes plutselig det så skummelt ut :rolleyes2: ! Jeg takler ikke helt skumle spill, og synes det så litt creepy ut jeg :whistle:

Min fantasi spiller med på allt eg ser og opplever en dag og setter det sammen til de sprøeste og mest skummle drømmer. Men akkurat dette spillet er ikke noe creepy, bare gøy. Her har eg spilt gjennom 1 gang og samboer hele 4 ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black & White er et litt gammelt (2003-ish?) spill til PC som fremdeles fortjener å bli spilt syns jeg. Man er liksom "gud", har ansvaret for ditt eget "dyr" som man kan lære mirakler osv. også skal man passe på landsbyene sine, gi dem mat, hus, osv. samtidig som man skal gjøre mange små oppgaver som man tjener ting på, og skal "slå" de andre gudene.

.... Men jeg vil ha playstation 3 og read dead redemption, slemme Lola som gir meg slike ideer. Nå må jeg spare til playstation :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER Assasins Creed 2! Superbra spill ja! Får liksom aldri nok av å hoppe på hustak og gjøre oppdrag jeg.. :wub: Anbefales!

Fikk se litt av Red Dead Redemption idag faktisk og det så kult ut! :wub: GTA i westernstil så det kan hende det ender opp hos oss her ja.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tror jeg bumper denne tråden jeg, for nå klør jeg og mannen etter noe å spille sammen på kalde vinternetter. Screw romance, jeg vil hacke :D

For øyeblikket denger vi oss vei gjennom Baldur's Gate;Dark alliance til ps2, men det hadde jo vært kjekt med noe som er litt sprekere å se på liksom :P

Av konsoller har vi xbox 360 og ps2, så kom gjerne med gode forslag til de. De stakkars konsollene har nemlig bodd i en skuff de siste to årene, så tenkte det var på tide å børste støvet av de. Siden mannen ikke mener vi trenger wii :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjaluuuuuu :D Men jeg vil på det sterkeste anbefale Mario Cart. Prøvde det hos Mari, og det er kjempegøy!

Hehe, det er litt bittersweet for jeg tror han gir meg det for å dekke over dårlig samvittighet for at vi flytter fr hverandre..

MEN, Mario Cart notert!

Noen som vet om flere spill? Jeg har visst Active og Just Dance, har ikke testet dem enda men må jo først ha en tv å koble Wiien til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, vi har spilt supar mario party 8 Veldig gøy når man er fler, vi er helt hektet på å spille spøkelseshuset.

Også må jeg si at Monopoler alt for morsomt. Og ellers går det i Wii Fit, og Super Mari Galaxy 1 og 2. Det er vel de vi har spilt mest, ja også spiller sambo Super Paper Mario. Går mye i Mario gitt :D

Til PS3 vil jeg anbefale Assasins Creed 2 the brotherhood :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til wii spill så er det veldig avhengig av om du vil ha spill du kan spille alene eller sammen med andre. Gode one player spill til wii er det få av men kan nevne:

Super Mario samlepakke:

Siden Mario spillene fyller 25 år i år har Nitendo gitt ut en samle pakke med alle de gamle klassiske Mario spillene som i hvertfall jeg vokste opp med. Her snakker vi moro og nostalgi til tusen.

Super Mario Bross Wii:

Det siste nye spillet i den klassiske Mario serien er virkelig et must have. Fungerer fint å spille alene eller med andre. Jeg og typen har gått til krig mer enn engang når han offrer min karakter for å bedre sin egen situasjon (vi spiller i utgangspunktet på lag, men han har en tendens til å glemme det :D )

Super Mario Galaxy:

Dersom du er vant med å spille side scroller mario, slik som de gamle klassikerne, kan det bli litt uvant i begynnelsen, men det tar ikke lange stunden før mario i 3d funker fint. Ikke det beste Mario spillet på markede men absolutt oppe på topp. Styr litt vekk fra oppfølgeren. Har den ikke selv, men har fått med meg at den ikke lever opp til orginalen. Når prisen på spillet stuper med 200,- i løpet av den første mnd sier det litt også syns jeg.

Kunne også nevnt Super Paper Mario (ja er veldig fan av den lille rørleggeren :lol: ) men det er litt mer sært enn de to andre. Mye mer tekst og lesing, mindre hoppe på fiender :P

Zelda spillene er også glimrende spill hvor du fort glemmer verden rundt deg.

Spill med andre:

Mario Kart Wii

Har alt blitt nevnt og er helt enig i at det er et fantastisk spill.

Mario Party 8:

Mitt favoritt spill med en haug med andre da det virkelig er noe som alle liker. Mange av de andre party spillene der ute basserer seg ofte på en eller et fåtall med egenskaper (synging, dansing etc) som ikke alle syns er like morsomt. Det fungerer stort sett som et morsomt brettspill.

Just dance:

Siden jeg har kjedlige venner som ikke liker å danse blir dette mest brukt som lett trening i små skrivepauser igjennom arbeisdagen. Gleder meg til Just dance 2 som har forbedret litt av problemene med orginalen og mange nye sanger.

Raymans Raving Rabits:

En lengre serie med party spill. Min favoritt er TV versjonen. Dette er helt greie spill, men kan bli kjedlige i lengden.

Gleder meg selv til å teste ut det nye Donkey Kong spillet og Epic Mickey på nyåret. Har spillkjøp forbud frem til innlevering. Tror begge kommer til å gi mange timer med spillglede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt ferdig red dead redemtion (for en god stund siden), og virkelig et knallspill! Masse tillegspakker til onlinespilling og sånn, pluss at det har kommet en pakke som heter "undead nightmare"... har ikke prøvd den, er litt ps3-lei for tiden, går i bølger :lol:

Kan jo nevne noen drittspill som jeg aldri skulle brukt penger på og; Saints row 2, gudfaren 2.

Assasins creed I og II har jeg og kjøpt, spilte ferdig det første, men synes det var bare gjentagelser egentlig, man gjorde jo det samme hele tiden. Så var vel bare på mangel av annet å gjøre at det ble spilt. Da jeg kjøpte II var jeg allerede litt lei, så har bare spilt litt av det. Virker litt mer variert, men same shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Navn på spillet:

Okami

Type spill:

Adventure

Plattform:

PS2 og Wii

Vurdering:

10/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig:

Spillet foregår i Nippon hvor du spiller en guddommelig gul i ulvekropp som heter Amaterasu. Sammen men blandt annet Issun og Susano skal du ved hjelp av børstens kraft fjerne all ondskap fra Nippon, da spesielt den 8-hodete guden Orochi, som har gjenoppstått 100 år etter han ble nedkjempet av ulven Shiranui og krigeren Nagi.

Bra: ALT. Dette spillet er så utrolig bra, nydelig og med en så fin storyline at til og med de barskeste menn med meterlange kassehår vil elske dette spillet, og begynne å gråte av dets nydelig handlig. Er selv på min tredje runde gjennom spillet. Spillets grafikk er spesiell i den forstand at den er lagd som et tradisjonelt japansk maleri. ALT i spillet er basert på japansk mytologi, og man vil kunne sette nesten hver eneste person i spillet inn i en eller annen japansk mytologisk karakter. Kanskje også greit å nevne at spillet har blitt sammenlignet med Zelda - Ocarina of Time.

Dårlig: At det ikke var lenger. Kunne spilt spillet i evigheter.

Trailer:

Bare se traileren, så skjønner dere hva jeg mener..

oka-amaterasu-02.jpg

Okami Amaterasu og Issun

Holder vel kanskje med ett spill pr post kanskje. Dette blir dobbelposting, men jeg kunne anbefalt spill i fleng her.. Spiller mye både sambo og jeg når vi ikke har annet å gjøre :)

Navn på spillet:

Fable 2

Type spill:

Adventure

Plattform:

Xbox 360

Vurdering:

9/10

Litt om spillet, hva du synes er bra og dårlig:

Basically er du en hero som skal hevne deg på Lord Lucien for å ha drept søstra di, og for et drapsforsøk på deg selv. Du har også en hund som hjelper deg gjennom spillet. Hvordan du velger veien opp til hevnen på Lucien, derimot, er noe helt annet. Du kan velge å være en helgen, som elsker mennesker og blir elsket av alle. Eller du kan velge å være en djevel, en egoistisk, slem og drapsglad drittsekk. Velg med omhu da - alt du gjør har noe å si for hvordan spillet kommer til å bli.

Bra: Historien er utrolig nydelig, er også på min tredje runde på dette spillet. Alt er liksom så perfekt.. Man må oppleve det for å skjønne hva jeg mener :)

Dårlig: To ting som kanskje suger litt, og det er at man må ha mye experience for å få level 5 på alt. Dette tar unødvendig lang tid egentlig. Det andre er at man ikke har en stemme i spillet...

Trailer:

TRYKK HER

Kunne egentlig anbefalt spill i flere hundre år, men kan jo ikke akkurat sitte her og trippelposte eller firdobbelposte :hmm:

Spillene jeg spiller gjennom/har spilt gjennom: Fable 2 og 3, The Sims 1, 2 og 3 (så og si alle som har kommet ut), Assassin's Creed 1 og 2, Pokemon Silver, Platinum, SoulSilver, Mystery Dungeon: Blue Rescue Team, Mystery Dungeon: Explorers of Darkness, Kingdom Hearts 358/2 days, Bioshock 1 og 2, forskjellige Guitar Hero spill, Singstar diverse spill, Tenchu Z, Dark Sector, UFC 2009 og 2010, Overlord 2...

Bare si ifra om dere vil ha min mening om diverse spill :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...