Gå til innhold
Hundesonen.no

Salukivalper


Tøfflus

Recommended Posts

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Er hos Ewy og skor hesta hennes se :P Så har hilst på noen søte luikser der :D Og sett Lundii som valp faktisk :P :P

Så det blir ikke "Biscotti navn" på dem?

Ja, verden er ikke stor, hihi.

Nope, det blir ikke Biscotti-navn denne gangen. Men man skal ikke se bort fra at et barn herfra lager Biscotti-barn senere :)

:) Gratulerer så masse med nydelige salukibebisser :)

:D:( og atter :P

Tusen takk ;)

Gratulerer med valpiser :P

Tusen takk ;)

Svarer jeg, nei, dette er Noor Inca's B-kull

Hihi, Zeta er nemlig fra A-kull og da må hun lage B-kull. Det er sånn man gjør det, ikke sant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og se hva dere skriver om våre valpiser, verdens nyyyydeligste håpefulle som kommer til å gjøre rent bord i ringene og på banen etterhvert :) ... selvsagt!

armagnac: du er hjertelig velkommen selv om hestene våre går barfot i sommer :) ta en kaffe og skravle litt - hehe - klar for det du? billig for oss og like hyggelig:-)

Nowisclee: du er forplikta til å komme hit snart, Lundii er snart et år og jeg vi se og ta på lille fantastiske kenguru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi dra på raid sammen? :) Du tar en svarting, jeg plukker med meg sjokoladejenta? :):)

Jeg er også med. Stjeler en svart tispe, tenker jeg :D

Jeg er også med,og dermed har de bare fire valper igjen :( Sjokolade gutt skal jeg ha.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men gratulerer damer med ett flott kull da - og for en nydelig brunfarge *sukk*

Ehh.... er disse sånn ca. i Indre Østfold? (leste jeg ikke ett sted for lenge siden at Lundii var fra Spydeberg *fnise*)

I så fall så vil jeg og kameraet mitt gjerne henge på en tur sånn i begynnelsen av august for å bade i Salukivalper. Og her er ingen fare for kidnapping *ler* Jeg har nok hund liksom he he he he - vil bare se og klå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og se hva dere skriver om våre valpiser, verdens nyyyydeligste håpefulle som kommer til å gjøre rent bord i ringene og på banen etterhvert :D ... selvsagt!

armagnac: du er hjertelig velkommen selv om hestene våre går barfot i sommer :D ta en kaffe og skravle litt - hehe - klar for det du? billig for oss og like hyggelig:-)

Nowisclee: du er forplikta til å komme hit snart, Lundii er snart et år og jeg vi se og ta på lille fantastiske kenguru!

Kommer gjerne en tur når de er en 6-7-8 uker :):( Sender en melding før jeg kommer :) Hadde vært koselig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overraskes stadig over at valper på den alderen bare ser ut som valper - uten Zeta på bildet kunne jeg ikke sagt en tøddel om hva slags rase de var... Forventet vel at de var någet mer elegante og smekre i sin utforming enn en nyfødt bompiberner, men neida... :) :) :):D

Det ser ut til at du må ha Sonenfest om alle skal få sett på disse dyra, og jeg er ikke fremmed for å klå på valper jeg heller. Men jeg kommer ikke til å stjele noen før jeg har lært meg å håndtere mynder, de skjøre små... :D;):(:P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og se hva dere skriver om våre valpiser, verdens nyyyydeligste

Jaja, det måtte et valpekull til for at du skulle våge deg inn igjen ja. Hele fire innlegg tenk :P

Jeg er også med,og dermed har de bare fire valper igjen :P Sjokolade gutt skal jeg ha.... :P

Skal ikke du ha Qui-barn da?

Jatakk, begge deler kanskje. Vi vet jo at både huset, hagen og de andre gutta funker med, og har plass til, mange sånne skrangleverk :P

Men gratulerer damer med ett flott kull da - og for en nydelig brunfarge *sukk*

Ehh.... er disse sånn ca. i Indre Østfold? (leste jeg ikke ett sted for lenge siden at Lundii var fra Spydeberg *fnise*)

I så fall så vil jeg og kameraet mitt gjerne henge på en tur sånn i begynnelsen av august for å bade i Salukivalper. Og her er ingen fare for kidnapping *ler* Jeg har nok hund liksom he he he he - vil bare se og klå på.

Tusen takk :P

Jaaaa, klart du må komme og fote litt, du tar jo så fine bilder (og kanskje Siri kan klappe igjen ang meg og min manglende bildeting, hihi). Er ikke helt sikker på hvor du bor, men de er i "nærområde" (man sier det på landet når det er noen mil ikke sant? *fnis*).

Gratulerer igjen! De er så fine som nyfødte bebisen kan få vært :D Må nok gjøre alvor av den valpesnusingen om noen uker ja :)

Ja, du må nok det. For det er nemlig flere voksne der som vil Caroline-groomes. De ble så misunnelige da de så hvor fine mine ble :D

Jeg overraskes stadig over at valper på den alderen bare ser ut som valper - uten Zeta på bildet kunne jeg ikke sagt en tøddel om hva slags rase de var... Forventet vel at de var någet mer elegante og smekre i sin utforming enn en nyfødt bompiberner, men neida... :P :P :) :)

Næmmen, sammenligner du skrangleverkbarn med bompiberner *sjokkert*

Og skulle det råke til å bli en slik bompisaluki vet jeg hvor den skal bo ja :(

Det ser ut til at du må ha Sonenfest om alle skal få sett på disse dyra, og jeg er ikke fremmed for å klå på valper jeg heller. Men jeg kommer ikke til å stjele noen før jeg har lært meg å håndtere mynder, de skjøre små... :P :P ;) ;) :P

Salukisonenfest hørtes morro ut syntes jeg :P Og det som er så kjekt med husets tobeinte beboere er at de klarer si fra når det blir for mye så da får jeg beskjed om å pakke meg hjem igjen :P

Måtte jo le da du skulle hilse på Hottie første gangen; tør nesten ikke ta på henne jeg, hun kan jo gå istykker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvor du bor, men de er i "nærområde" (man sier det på landet når det er noen mil ikke sant? *fnis*).

Nettopp! Alt innen 6 mils radius er en svipp-tur!

Gratulerer med så nydelige små! Men jeg lurer litt jeg - hvordan ser en gravid saluki ut? For mor så jo absolutt veldig slank ut på bildet her - det må jo se helt hysterisk ut med en høydrektig saluki! Og så lurte jeg på om det er med salukier som greyhounds at beina vokser langsommere enn resten liksom, slik at de en periode nesten ser litt sånn *leter etter diplomatisk formulering* vel.. øh.. bassetaktige ut?

Men så skjønne de var! Det er så rart med nyfødte valper - jeg synes alltid at de likner marsvin uansett rase og så er det som rene sommerfugl-metamorfosen og et under at de ender opp som raserene bikkjer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællandussen så nydelige, da!

Skal vi dra på raid sammen? :) Du tar en svarting, jeg plukker med meg sjokoladejenta? :):D

Aner jeg et mønster på hva slags farger Nowisclee og Raksha foretrekker, tro :)

Skal du beholde shoko-jenta selv Tøfflus? Har dere kjøpere til alle?

Jeg har samme type opplegg på vårt neste kull. Blir født og skal bo hos annen oppdretter, men med Kingwanas navn.

Jeg er forresten ikke ueffen på å se Salukibabisser jeg heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, sammenligner du skrangleverkbarn med bompiberner *sjokkert*

Og skulle det råke til å bli en slik bompisaluki vet jeg hvor den skal bo ja :)

Kanskje en sånn bompisaluki vil leke rugby med X'en... :)

Salukisonenfest hørtes morro ut syntes jeg :D Og det som er så kjekt med husets tobeinte beboere er at de klarer si fra når det blir for mye så da får jeg beskjed om å pakke meg hjem igjen :D

Måtte jo le da du skulle hilse på Hottie første gangen; tør nesten ikke ta på henne jeg, hun kan jo gå istykker :(

Men det ER vanskelig å kosemose på slukis, for de skal jo ikke moses... :)

*stryke forsiktig på Hottie med pekefingeren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men det ER vanskelig å kosemose på slukis, for de skal jo ikke moses... :)

*stryke forsiktig på Hottie med pekefingeren*

*ler*

Jeg kjenner jeg tenker at det er kanskje ikke kosemosevalper *fnise* - men det har jeg tenkt å finne ut.

Nærområdet?

Vel, jeg bor på Kråkstad og er oppvokst i Spydeberg så ja - jeg regner Spydeberg som nært (tar bare 15 minutter å kjøre jo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Alt innen 6 mils radius er en svipp-tur!

Godt å høre for da kan vi se frem til BP-bilder om noen uker :(

Gratulerer med så nydelige små! Men jeg lurer litt jeg - hvordan ser en gravid saluki ut? For mor så jo absolutt veldig slank ut på bildet her - det må jo se helt hysterisk ut med en høydrektig saluki! Og så lurte jeg på om det er med salukier som greyhounds at beina vokser langsommere enn resten liksom, slik at de en periode nesten ser litt sånn *leter etter diplomatisk formulering* vel.. øh.. bassetaktige ut?

Skal se om jeg kan grave frem et frk.Gravida-bilde som snille LinKr kan legge ut. Men faktisk, Zeta var en vakker drektig tispe, hun var stram og fin helt til det siste, da synker de jo alle sammen liksom. Men nå er Zeta også en godt trent hund, hun er jo aktiv i løp, og det har nok mye å si i sammenhengen her. Tenk deg en gravid idrettsutøver, slik så hun ut.

Saluki kan vokse litt i rykk og napp, men mitt inntrykk er at beina vokser først så de blir liksom veeeeldig langbeinte, hihi. Og noen vokser litt fortere bak enn foran, eller omvendt, så det ser litt nedover/oppover bakke ut liksom. Men nå de er over lemmedaske-perioden blir de fine, vakre, slanke skapninger :)

Hællandussen så nydelige, da!

Aner jeg et mønster på hva slags farger Nowisclee og Raksha foretrekker, tro :)

Skal du beholde shoko-jenta selv Tøfflus? Har dere kjøpere til alle?

Jeg har samme type opplegg på vårt neste kull. Blir født og skal bo hos annen oppdretter, men med Kingwanas navn.

Jeg er forresten ikke ueffen på å se Salukibabisser jeg heller :P

Tusen takk og klart du må komme og se dem ;)

Ja, jeg VIL jo ha sjokoen da mens Evy er mer "fornuftig" og vil se hva det blir av dem først. Men vi blir nok enige vi, pleier det :P Kullet er jo et samarbeid oss imellom. Selvom Zeta er min på papiret har hun alltid vært en del av Biscotti også og forutsetningen har hele tiden vært å ha henne sammen. Hun skulle egentlig bo der, men ble lånt ut som selskapshund til en venn som mistet sin eldste og det funket så altfor bra at hun ble der gitt :D

Kanskje en sånn bompisaluki vil leke rugby med X'en... :P

Ja, og X'en kan jo bare trene på Kajsa så lenge: to tette frembein og en rungende brystkasse og vekk me'a, ut i snøfonna med deg :P

Men det ER vanskelig å kosemose på slukis, for de skal jo ikke moses... ;)

*stryke forsiktig på Hottie med pekefingeren*

Tøysejenta :D

Nærområdet?

Vel, jeg bor på Kråkstad og er oppvokst i Spydeberg så ja - jeg regner Spydeberg som nært (tar bare 15 minutter å kjøre jo).

Ja, da er det ikke langt :) Mot Mørk og vips...der er en gjeng med søte lukisvalper, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Tøfflus! LinKr brukte det egentlige navnet ditt da hun fortalte om disse valpene på NKK Trondheim i helga, jeg tenkte bare at dette er nok en sonis jeg ikke kjenner noe særlig, derfor reagerte jeg ikke noe særlig heller. (Hadde du sagt at det var Tøfflusvalper så hadde jeg sikkert hatt noen spørsmål, LinKr, ikke bare glist som en dum sau! :) ).

Nydelige var de i alle fall. Heldigvis ikke noen hvit valp, det er de som er farligst for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :)

*planlegge raid*

MIIIIIIIN....

Men Raksha kan få en svarting ;)

Fôrvert? :D;):P Neei! *knipe øya igjen og ikke tenke på lukisvalper eller noe som helst bare på lydighetstrening av Lundii*

Jeg er også med. Stjeler en svart tispe, tenker jeg :P

Blir lite valper igjen her etterhvert gitt!

Nowisclee: du er forplikta til å komme hit snart, Lundii er snart et år og jeg vi se og ta på lille fantastiske kenguru!

Jeg kommer så snart jeg kan ta fri fra jobben og Tøfflus har tenkt seg så jeg får sitte på bort! :P:)

Jeg er også med,og dermed har de bare fire valper igjen :P Sjokolade gutt skal jeg ha.... :D

:(

Aner jeg et mønster på hva slags farger Nowisclee og Raksha foretrekker, tro :P

ER nok en mulighet for det, ja. Selv om, når jeg skal ha østerrisk pincher en gang langt inne i framtiden om 15-20 år eller noe, så skal jeg ha black and tan. :) Det er penest på dem. :P Og du vet jo at jeg liker tricolour-basenjier også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hællandussan så vakre de var! :) Synes de ser ut som mynder allerede jeg, selv om de trenger å "utvikles" litt.. :) Jeg tar mer enn gjerne imot en sjoko-gutt, det ville passet bra hos oss tror jeg. Bare overtale mannen i huset først så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...