Gå til innhold
Hundesonen.no

Krav for å konkurrere


laikamor

Recommended Posts

Jeg har ledig lyst til å konkurrere i agility, men Laika. Tviler litt på at det kommer til å skje, men det er lov å håpe :whistle:

Det jeg lurer på er om det stilles noen krav for at man skal få lov til å begynne å konkurrere? Må hunden ha gjennomgått noen slags tester eller noe slikt?

Hunden må vel være registrert i nox-registeret, men det skulle vel ikke være noe problem.

Jeg tror jeg skal begynne å være med på treningene til lyngdal&farsund hundeklubb, så da trener vi nok enda mer på agility enn det vi gjør nå :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.1. For å melde på agility-stevne må følgende krav være oppfylt:

- alle hunder født etter 1. januar 1998 må være ID-merket.

- hunden må være registrert i NKK eller i register anerkjent av NKK.

- hund permanent innført til Norge skal være omregistrert til NKKs register.

- ved påmelding av uregistrert hund må hundens ID-nummer oppgis.

3.2. I AG er minimumsalder12 mnd for deltakelse i klasse 1 og 2, og 18 mnd for deltakelse i klasse 3 på de

betingelser og med de unntak som er nevnt nedenfor.

Minimumsalder er å forstå slik at hunden senest første utstillingsdag skal ha nådd denne alder.

resten finner du i agilityreglementet hos NKK på toppen her

Blandingshunder må være registrert i NOX registeret til NKK for å delta på offisielle stevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til; det går vel ann at vi prøver oss i agility hopp første gangen, om vi kommer oss så langt? :whistle:

Vi har ikke trent så mye på felthinderene, vippa er ikke prøvd engang *vil ha større hundemiljø her*, så da er det vel mulig at vi starter med agility hopp heller? Altså, vi må jo øve mye mer før vi evt. kan konkurrere uansett, men vi kan jo trene på alle hinderene hjemme, utenom felthinderene.

Jeg er litt gira på dette nå, men vi får se :whistle: Blir vel ikke akkuratt veldig mye trening etter ferien, for da flytter jeg jo på internat, uten Laika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...