Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS og spesialer i Danmark


Guest Jonna

Recommended Posts

OK takk. Moren til Amigo ble både BIR og VWW - betyr det at hun også ble WW? Går det an å bli begge deler?

Nei, man kan ikke få mer enn èn tittel, så hun ble "bare" vww. Norske Arisia's Bailo ble forresten ww av hannene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

De ligger på forsiden til NKK, og jeg kjenner jeg er litt sur for at de ikke nevner at en norskeid tervueren ble nummer 3 i gruppa liksom! Det er liksom ikke hver dag det skjer.

Reagerte pitte-litt på det jeg også. Eieren eller noen andre sende mail til NKK kanskje? Men nå er det ikke sikkert det blir noe om det før på madag. Det er vel ingen på jobb der.

Dummer server. Jeg vil se hvem som vinner gruppene *trampe rundt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at norske Line og Harry Pepper vant kvaliken i lydighet i dag :wub: Litt av en bragd med en hund som er knappe to år!

Hun ble dagsvinner på 287,5 og med tanke på streng dømming må de ha gått ett knallgodt program! Uten henne hadde vi nok ikke krabbet opp på bronseplassen pr i dag. Spennende med finalen i morgen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte pitte-litt på det jeg også. Eieren eller noen andre sende mail til NKK kanskje? Men nå er det ikke sikkert det blir noe om det før på madag. Det er vel ingen på jobb der.

Dummer server. Jeg vil se hvem som vinner gruppene *trampe rundt*

Det står på sidene til NKK at eiere oppfordres til å sende resultater selv :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. vel hjemme etter en utrolig spesiell helg..

Onsdag: Spesial med 85 påmeldte og rasedommer fra GB. Min Moby ble beste veteranhann (de hadde ikke konk. om BIR/BIM veteran), og min Mac klinket til å bli nr 3 i champion og nr 4 beste hann. (Slo faktisk nr.2 i champ.klassen i bestehannhund)

Torsdag: VV-utstilling, 130 påmeldte, rasedommer fra DK. Moby ble dessverre "bare" nr 2 i veteranklassen, Mac igjen klinket til med en super 3 plass i champion og Milla (stilte ikke på onsdag) fikk excellent og plukket ut i ch.tispe men ikke plassert.

Kjempefornøyd - selv om det ikke ble noen titler.

Dagen etter greide jeg å kjøpe en valp - som også ble med hjem.... (Historien kommer et annet sted) :whistle:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle :lol:

Fiiiineste!

De ligger på forsiden til NKK, og jeg kjenner jeg er litt sur for at de ikke nevner at en norskeid tervueren ble nummer 3 i gruppa liksom! Det er liksom ikke hver dag det skjer.

He he he he he - Miko er en kjekk kar han :whistle:

Miko er en meget hyggelig hund :wub:

Dette er hans andre WW tittel. Han ble WW i Stockholm i 2008 og :wub:

Susanne Kjærstad som eier Miko, fikk også fullt skår på eget oppdrett med JWW tittelen i år på Traxa's Carmen, eid av Mariann Reitan:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De norske bernerne fikk sparket bra ifra seg i ringen i dag. ;)

Begge veteranverdensvinnerne var norske!(vel, den ene er bare norskoppdrettet, men likevel :() Siktor The Showmaker av Milkcreek ble beste veteranhann og Embla Noblige av Sennenlio ble beste veteran! Enslige Evelina av Hiselfoss ble nr 2.

I mellomklasse hanne ble Don Arax av Hiselfoss nr. 2, i championhann ble Bernerdalens Uno Amigo Bueno nr. 2 og i veteran ble altså Siktor nr 1.

I juniorklasse tispe(48 påmeldte) ble Nøklebyåsen's Yenna nr. 2 og Dal Gudbrand's Nam-Nam Mach nr 3. Mellomklasse tispe ble vunnet av Nellyvill's Easy Joy og i championklasse tispe ble Apoletano's Uppercut nr 2. Og i veteran ble altså Embla og Lina nr. 1 og 2.

I tillegg fikk en hel drøss av de norske excellent. :whistle: Ikke værst med så mange første og andreplassen av nesten 300 påmeldte bernere!

BIR ble Ebnet's Mojo!

Nå heier jeg på alle bernerne i finalene! Avlsklassen ble plukket ut blandt de 6 beste, men ikke plassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake og online etter mange deilige dager i Danmark. Man må vel si at det er dejlig å være norsk i Danmark ;). Vi takker sååå mye for alle gratulasjonene etter Babs' WVW-tittel (aner egentlig ikke hvilken rekkefølge disse bokstavene skal stå... ;)).

Det hersket noe forvirring i ringen hos oss da Willys pappa Boss fikk CACIBET og alle trodde han fikk WW-tittelen. Da Boss i hannhundkonkurransen ble slått av veteranen og veteranen dermed ble tiltdelt både veterantittelen og verdensvinnertittelen hang geipene på mange rundt ringen, og det var først da noen observante dansker leste reglene og gikk inn i ringen og spurte at det ble omgjort og veteranen ble "fratatt" verdensvinnertittelen igjen....

Det var forøvrig supermoro at godeste lille Babs vant den "store" veteranklassen *ler*. Nå var de to andre tispene tisper som har vunnet mye gjennom årene også, så det var jo ikke det at hun ikke hadde konkurranse da ;).

Hmm... de har faktisk skrevet at det er Cacibvinneren som får tittelen.... rare greier. Om tre veteraner står som 1-3 så er det da altså 4. beste hannhund som får tittelen? Hmm...

Tittelen går til CACIB-vinneren ja, men de plasserer ikke hundene i hannhund- og tispeklassen slik vi er vant til. Først konkurerer klassevinnerne om CAC, så konkurerer CAC-vinneren mot championvinneren om CACIB. Dette foregår FØR veteranene bedømmes - de kan jo ikke gå om cert eller cacib. I "beste hannhund/tispeklasse" er det dermed kun CACIB-vinnerne og veteranvinnerne som deltar. Slik var det iallefall hos oss. Vi var fire hunder i ringen til slutt - CACIB-vinner hannhund, CACIB-vinner tispe, Veteranvinner hannhund og veteranvinner tispe.

Gratulerer så mye til Babs og Siri,som jeg håper skammer seg over å si at en Dronning ikke er velholdt ;)

:whistle:

Dagen etter verdensvinnerutstillingen deltok jeg med Willy på Klubben for Hyrde-, kveg- og gårdshunders spesialutstilling ca 5 km unna WDS. Han stilte nok en gang i åpen klasse, ble plassert som nummer to her, og ble 3. beste hannhund. Siden hannhunden som vant åpen klasse fikk cert og ble dansk champion dagen før, gikk certet videre til Willy - og han ble dermed dansk champion !! :( .

Jeg snakket litt med dommeren etter at rasen var ferdigdømt, og jeg fikk litt kjeft av henne fordi jeg ikke hadde vist Babs i veteranklassen. Da hun fikk se henne ble hun helt i ekstase og syntes hun var aldeles bedårende og lignet visst veldig på hennes egne briarder slik hun vil ha dem ;). Sånt er jo alltid veldig hyggelig å høre. Hun tok til og med med seg Babs en runde for å løpe med henne og kjenne på henne ;).

Alt i alt en særdeles vellykket ferietur for oss, vi hadde det strålende under hele oppholdet og jeg må berømme DKK for et fantastisk arrangement. Campingen for utstillerne lå tett opp til utstillingshallene, der var det god tilgang på do, dusj og et "supermarked" med smaksprøver på vinen de solgte *host* - det var til og med etablert egne hundedusjer under tak, utendørs. Helt fantastisk.

Ikke minst var det masse hyggelige mennesker å møte, det var IKKE overfylt av hundebæsj over alt (noe lå det slevsagt igjen, men det var overraskende lite) og vi opplevde ingen ubehagelige hundemøter ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...