Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS og spesialer i Danmark


Guest Jonna

Recommended Posts

Så langt ikke de store resultatene på VM i lydighet. Dagens 3 vinnere (landene går fordelt over 3 dager)

Dagsvinner ble finske Nina Manner/Tending Hotspur, 273 poeng

2 plass ble danske Mads Møller / Fægårdens Invinsible Halley, 270 poeng

3 plass ble finske Heidi Kaila / Hermine Gallia av Nangijala med 269,5.

En Tending på toppen ja, jeg trodde hele det finske laget var fullt av Tending-hunder, men da er det tydeligvis en Nangijala der også, hvertfall. Ikke de mest imponerende poengsummene da. Norge går vel i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

En Tending på toppen ja, jeg trodde hele det finske laget var fullt av Tending-hunder, men da er det tydeligvis en Nangijala der også, hvertfall. Ikke de mest imponerende poengsummene da. Norge går vel i morgen?

Nopp!

Fredag: første kvalifiseringsdag. Her er de norske deltakerne som skal gå fredag:

Anette/Flip (ind) - Gøril/Lucky - Lillian/LilleMY - Øyvind/Kimmie (ind) - Hege/Gustav

Lørdag: andre kvalifiseringsdag. Her er de norske deltakerne som skal gå fredag:

Svein/Exo (res) - Trond/Bajaz - Nina/Glød - Line/Harry - Monica/Extra (res)

Søndag: Finaledag, de 20 beste går videre til finalen som foregår som den norske NMfinalen så vidt jeg har skjønt.

Beste norske i dag ble Øyvind og Kimmie med 252,5 poeng og , de ble nr 12, rett etter på 13 plass ble Lillian og Lille My med 251,0.

Øyvind gikk gjennom veldig solid og trygt, Lillian også men en miss på manekeng dro ned endel.

Anette med Flip startet showet og ble trukket veldig hardt på flotte øvelser - de endte på 242,75 og en 17 plass.

Hege og gustav viste strålende øvelser, men misset et moment på manekeng og slet på neseprøven og endte på 241 poeng.

Gøril og Lucky viste mange strålende momenter, men lucky flyttet rumpen sin litt mye på fellessitten og mistet mange poeng der, og nullet desverre neseprøven og fikk totalt 222, 75 poeng.

I fjor var det en AK også med på det Finske landslaget, vet ikke om han er med i år? (Cefeus Genius Ken) Tending er vel Finnene sitt svar på på Kronvallaren (som strengt tatt egentlig er Svenskt, men med en Norsk "eier") :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Tending på toppen ja, jeg trodde hele det finske laget var fullt av Tending-hunder, men da er det tydeligvis en Nangijala der også, hvertfall. Ikke de mest imponerende poengsummene da. Norge går vel i morgen?

trond brustad/bayazz svein/exo nina/glød line /harry og monica/ extra går i mrg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(har store problemer på jobb i dag jeg, og hopper hvergang jeg ser noe kjent folk på listene)

Gruppe 1 (Dommer Jørgen Hindse)

Nr. Kat. Navn Race Ejer

1 00134 Japaro Eye Of The Storm Shetland Sheepdog Mr & Mrs Nixon , NORGE

2 00824 Andvol Pinkerton Welsh Corgi Pembroke Shuvalova Olga , RUSLAND

3 01631 Bästdals Viljar Tervueren Susanne Kjærstad , NORGE

4 00562 Heather Mist This Is My Life Bearded Collie Marie Långsved , Sverige

(For de som ikke vet det så er det hannhunden som Caroline brukte på Saeta, faren til Spes og Sirius)

Jeg hilste på BIG 3 ! Jeg tilbød meg også å bære rosetten, siden de hadde både hund, for og mye stasj...det ville de ikke gitt...LOL ;-) en nydelig hund hvertfall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på livesending nå. BIS avl og oppdrett ble vunnet av saluki. Valp irsk ulvehund, veteran xairn terrier. Spent på gruppene! Må jo følge med på konkurrentene til Rebus!

På nett? Link? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmf, synes de er trege til å legge ut resultatene i dag. Det er en time siden brux'ene var ferdig bedømt, og jeg vil se restultatlista :whistle: Jeg har imidlertid fått sms om at junior verdensvinner griffon bruxellois er norsk :wub:

Jeg hadde selv en påmeldt hund, en griffon belge junior tispe. Hun ble stilt av fôrverten og fikk Very Good, og det er jeg kjempefornøyd med med tanke på at hun fortsatt er veldig uferdig og smal i kroppen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Herning igår og så på WDS :wub: :wub: var kjempegøy! Aldri vært på en så stor tilstelning med hunder og var veldig gøy å se de norske lydighetsekvipasjene og premieutdelingen i utstilling. Er det noen som vet om man kan få sett resultatene av lydigheten på nett? Vi måtte løpe rett før de begynte på top 30 ekvipasjer (hvorav mesteparten av norges var) for å kjøpe hundebur :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da skal jeg være ekstra ivrig i gratulasjonene, ikke bare "høy, grattis....". Ikke verdens største rase da (tvert i mot :wub: ) , men men. 1 plassering er vel 1 plassering :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges dro med seg Verdens Vinner tittel innen Portugisisk Vannhund ogsä, med naturligvis Int Nord Lux Est Port UCH

NV'07'08 SV'08 ESTV'08 LW'08 MW'08 KBHV'09 WW'08'09('10) Isostar's MissMatch :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke inn.Kan noen se om de har lagt noe om St.Bernhard????

Sankt bernhard er vel ikke før i morgen? Berner er iallefall i morgen og vil tro de to stiller på samme dag.

Er det noen som vet sånn ca. når gruppene pleier å begynne? Lurer på om jeg rekker å gå tur først eller ikke :whistle:

Edit; Never mind, ser på nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sankt bernhard er vel ikke før i morgen? Berner er iallefall i morgen og vil tro de to stiller på samme dag.

Er det noen som vet sånn ca. når gruppene pleier å begynne? Lurer på om jeg rekker å gå tur først eller ikke :lol:

:whistle: tenkte det samme :wub: Vil se gruppene i dag også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...