Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS og spesialer i Danmark


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Jeg kan sladre litt jeg (på lovlig grunnlag)

Siri sine resultater:

Willy ble nr.3 i sin klasse.

Hans Pappa Boss fikk Cacib og dermed WW10! (Veteran hannhunden ble BIR så han skal ikke i store ringen)

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over :flowers:

Gratulerer Siri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg kan sladre litt jeg (på lovlig grunnlag)

Siri sine resultater:

Willy ble nr.3 i sin klasse.

Hans Pappa Boss fikk Cacib og dermed WW10! (Veteran hannhunden ble BIR så han skal ikke i store ringen)

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over :flowers:

Gratulerer Siri!

Hvordan regler er det da?

Jeg er da av den oppfatning at det er BESTE HANNHUND/TISPE som får WW tittelen. Veteraner kan ikke få CACIB, men de kan jo bli BIR og samle titler.

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er noe som ikke henger på greip i forklaringen på DKK sin hjemmeside - der skriver de at WW blir tildelt CACIB vinnene hann og tispe - men at det er Beste hanne og beste Tispe som får tittelen. De har ikke tatt høyde for at en veteran kan bli BIR tror jeg. Det vil jo være veldig rart om 2. beste hannhund får tittelen mens vinneren ikke får det.

Hmm... de har faktisk skrevet at det er Cacibvinneren som får tittelen.... rare greier. Om tre veteraner står som 1-3 så er det da altså 4. beste hannhund som får tittelen? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hvordan regler er det da?

Jeg er da av den oppfatning at det er BESTE HANNHUND/TISPE som får WW tittelen. Veteraner kan ikke få CACIB, men de kan jo bli BIR og samle titler.

Merete

Beste hannhund/tispe som IKKE kan få tittlene JWW eller VWW (dvs ikke får Cacib) får tittelen WW10, men den trenger ikke bli BIR/BIM.

Kort: Den som får Cacib får tittlene WW10 uansett plassering mot junior og veteran.

Man får ikke dobble tittler på WDS. Det samme var i 2008 og 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legger jeg det her også:flowers: Bailey ble plassert som nummer 4 i åpen klasse med CK av 21 :banana: Venter på resten..

Oi så bra :banana: Det er moro :ahappy:

Jeg kan sladre litt jeg (på lovlig grunnlag)

Siri sine resultater:

Willy ble nr.3 i sin klasse.

Hans Pappa Boss fikk Cacib og dermed WW10! (Veteran hannhunden ble BIR så han skal ikke i store ringen)

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over :banana:

Gratulerer Siri!

Oi så bra! Gratulerer til Siri :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Beste hannhund/tispe som IKKE kan få tittlene JWW eller VWW (dvs ikke får Cacib) får tittelen WW10, men den trenger ikke bli BIR/BIM.

Kort: Den som får Cacib får tittlene WW10 uansett plassering mot junior og veteran.

Man får ikke dobble tittler på WDS. Det samme var i 2008 og 2009.

Men det er noe som ikke stemmer med den logikken der - og det er mulig FCI ikke har tenkt på det. Men det finnes raser som bare er midlertidig godkjent av FCI, dette er raser som IKKE kan få Cacib - i de rasene så er det Beste hannhund og Beste tispe som får tittelen WW - om begge disse er veteraner så vil de få begge titlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Men det er noe som ikke stemmer med den logikken der - og det er mulig FCI ikke har tenkt på det. Men det finnes raser som bare er midlertidig godkjent av FCI, dette er raser som IKKE kan få Cacib - i de rasene så er det Beste hannhund og Beste tispe som får tittelen WW - om begge disse er veteraner så vil de få begge titlene.

Akkurat det vet jeg ikke hvordan de løser :flowers:

Men i fjor var det iallefall en junior som vant av AK og han fikk bare junior tittlene og nr.2 hannhund m/Cacib fikk WW tittlen.

Men det ble jo også delt ut 2 Cert innen hvert kjønn på min rase 2008 i Sverige. En i bruks (som de gjør i Sverige) og en for "de andre" vinnerene. Og det ble tellene i Sverige.

Så noen planer har de om ting som vi bare ikke vet om. Ingen har funnet verken før eller siden ut av den utdelingen i 2008, men FCI og SKK har godkjent det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Siri med verdensvinner! :flowers: Ikke en velholdt veteran liksom *flir*

Grattis til andre fornøyde også!

Ang måten det gjøres på så antar jeg faktisk at noen har diskutert dette før, spesielt siden det ikke er noe nytt. Send en mail til FCI og be om forklaring - du får neppe noen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men det ble jo også delt ut 2 Cert innen hvert kjønn på min rase 2008 i Sverige. En i bruks (som de gjør i Sverige) og en for "de andre" vinnerene. Og det ble tellene i Sverige.

Så noen planer har de om ting som vi bare ikke vet om. Ingen har funnet verken før eller siden ut av den utdelingen i 2008, men FCI og SKK har godkjent det.

Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...