Gå til innhold
Hundesonen.no

Viss du skulle valgt hunderase kun på bakgrunn av utseende


Rottisembla

Recommended Posts

en vakker Berner sennenhund(sånn som X'en!)

Søta!

Jeg ser flere nevner berner, og jeg synes det er en ufattelig tiltalende, herlig, vakker rase, et realt blikkfang når den er vakker - men jeg kan gremmes og grøsse meg over enkelte bernere også...

Men en vakker berner er en vakker hund, i mine øyne:

novembermontasje.jpg

På bakgrunn av utseende, uten tvil:

Afghaner4.png

Men skulle jeg valgt en annen rase enn min egen, basert på utseende, må det bli en velpelset, velkonstruert, velstelt afghaner som løper i en spotlight i Vikingskipet... Da får jeg gåsehud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Basenji, basenji. basenji, :whistle:

det er absolutt den vakreste rasen for meg, selv om det er mange vakre raser der ute!

Klarer faktisk ikke plukke en eller to spesielle utfra alle de jeg liker!

For en muskuløs doberman er fantastisk, og en elegant saluki er vakker, am staff er noe for seg selv osv osv!

Det er mye enklere å finne raser jeg IKKE ville hatt!

Du liker gårdshunden du :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibrá aussie, Rebus sheltie, Talli kelpie, Vit weimaraner (vår forrige langhåra) og Extra malle :ahappy: :rolleyes2:

Det er noe i at sonenhunder er eksepsjonelt vakre :hmm::whistle::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her er bortimot noe av det vakreste jeg har sett av min rase.. Visst er de stilige når de er kuperte :rolleyes2:

Denne hunden er fra Brazil og heter Ultra White Mengo Celebration..

30258_122643054420969_100000258266221_219917_7582352_n.jpg

30258_122643051087636_100000258266221_219916_1309888_n.jpg

Hennes far er WW 09 J EURO CH 08, J POL CH , J.HUN CH Eternal Gambler Step By Step.. En vanvittig vakker polsk hannhund

11175-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en Berner Sennenhund. Liker godt utseende, og mye annet av egenskapene ved den.

Men dersom vi må ha en annen, mindre rase, valgt kun etter utseende, måtte det ha vært japansk spisshund, finsk lapphund, islandsk fårehund, papillion, samojed, en annen av sennehundrasene eller sheltie- mearl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ha en Leonberger som ser akkurat ut som Bessie :lol:

Bessiekoserseg.jpg

Eller en Pomeranian som aldri ble voksen :whistle:

( Lånt fra kennel Pampered Paws)

JACK002.jpg

En flekkete (husker ikke hva det heter :rolleyes2: ) Aussie :hmm:

(Lånt fra Skogtrollets kennel)

WEBFemkexIndyChildrens2010.jpg

Eller en Saluki ved navn Qui :ahappy: (bilde stjålet fra Carolines tråd)

2010-04-03044copy.jpg

Belgervalper er det nydeligste som finnes :wub: (lånt fra Roma)

post-1159-1203425470_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er helt klart en slik, ja.

Susanne

(som aldri, aldri, aldri, aldri, ALDRI ville hatt det pelsstellet!)

Forstår ikke hva du mener.... Vi sto jo bare i fem timer å badet og fønet opp afghaner hannhunden jeg var handler til i min ungdom før hver utstilling.... Pytt sannn.... :rolleyes2:

Men han var noe av det vakreste som var skapt på denne jord... Savner den hunden ja :whistle:

sandy.jpg

(N. S UCH Karnak Sandberry)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er helt klart en slik, ja.

Susanne

(som aldri, aldri, aldri, aldri, ALDRI ville hatt det pelsstellet!)

Forstår ikke hva du mener.... Vi sto jo bare i fem timer å badet og fønet opp afghaner hannhunden jeg var handler til i min ungdom før hver utstilling.... Pytt sannn.... :rolleyes2:

Enig med Susanne, jeg måtte hatt en fôrvert som lever for børster og balsam...

Men Blondiemamma, en ting er fem timer før hver enkelt utstilling - men jeg fant en infoside om rasen en gang, som sa den måtte ha minst et slikt bad i uka, med full gjennomgreing lag for lag, ulike innsåpinger, måter å tørke pelsen, også videre. Så det er jo ikke bare utstillingsstell, men rett og slett massivt hverdagsstell. Den ville jo ikke sett ut hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Afghansk mynde

- Alaskan malamute

- Chinese Crested

- Chinese Crested Powder Puff

- Finsk spets

- Engelsk bulldog

- Fransk bulldog

- Hvit gjeterhund

- Komondor

- Mops

- Pekingeser

- Weimaraner

- Welsh corgi pembroke

og seff tufsa:

IMG_0475.jpg

IMG_0688.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Huff...så vanskelig da... Jeg gjør jo mitt ytterste for å IKKE tenke på disse rasene for mye, for jeg KAN IKKE ha en slik på ufattelig lenge.... :rolleyes2:

Men om jeg virkelig må tenke på det, så må det bli sloughi, azawakh, korthåret weimaraner, korthåret vorsteher, og fler i denne typen (det er farge og kraftfull eleganse jeg blir betatt av på disse rasene, jeg vet de ikke kan sammenliknes, men de har likevel noe likt jeg tiltrekkes av)

Og så er det "urhundtypen", med ståører, godt bygget kropp, sunt og "villt" utseende, som kelpie (begge varianter), mudi, mange av spisshundene...

Men jeg skal ikke være værre enn at jeg må innrømme at en velstelt puddel, i en toilette60 (må ha kortklippede ører..), som kan bevege seg, er fryktelig pent det også :whistle:

Veldig mye pene hunder er vel konklusjonen :ahappy: Men visse typer/grupper jeg ikke har så mye til overs for. Det skal være elegant, tørt, kraftfullt og edelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Susanne, jeg måtte hatt en fôrvert som lever for børster og balsam...

Men Blondiemamma, en ting er fem timer før hver enkelt utstilling - men jeg fant en infoside om rasen en gang, som sa den måtte ha minst et slikt bad i uka, med full gjennomgreing lag for lag, ulike innsåpinger, måter å tørke pelsen, også videre. Så det er jo ikke bare utstillingsstell, men rett og slett massivt hverdagsstell. Den ville jo ikke sett ut hos meg...

Tror det er litt forskjellige meninger... Hun jeg handlet for mente at man ikke skulle overdrive børstingen fordi det slet unødvendig på pelsen. Så hun gredde heller noen floker ut, enn å gre de hver uke... men nå hadde ikke jeg så mye med det daglige stellet å gjøre da. jeg hjalp stort sett bare til før hver utstilling :ahappy: Fordelen med å kun være handler :whistle: (og så var jeg vel bare en 15-16 år den gang, så jeg glemt en hel haug av hva jeg lærte den gang også om pelsstel.... :rolleyes2: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er nok mange.. Tror jeg må sortere gruppevis.

Gr.1: Der har jeg allerede de to vakreste rasene i mine øyne;

- australian shepherd:

2010-04-11059.jpg

- shetland sheepdog:

2010-03-28034copy2small.jpg

Hopper elegant over gruppe 2, 3, 4/6 og 7 :rolleyes2:

Gr.5:

- siberian husky, helst sort/hvit med blå øyne

Gr.8:

- amerikansk cocker spaniel, helst buff

Gr.9:

- hvit puddel :ahappy:

Gr.10:

- afghansk mynde

Fant ikke bilder av alle, men dere vet vel hvordan de ser ut. Masse pels er vel hovedtema her, minus huskyen da. Den er bare lekker. Som sagt så synes jeg mine raser er de vakreste i sin gruppe, og de passer meg utrolig godt temperamentsmessig også, så dere ser neppe noe rasebytte med det første :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saluki og Basenji blir nok neste rasene... Øøøønsker meg Bess kopi!

Får mannebeinet være med å "velge" kommer Rottweiler eller en show siberian huskey i hus *hans hund, jeg skal bare showe*

Ellers så er Afghansk mynde en rase jeg får kriblinger i kroppen av å se danse forbi meg på utstilling.. *fryysninger* :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...