Gå til innhold
Hundesonen.no

Android marked


Wanderlust

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

3G watchdog - pass på hvor mye du databruk du bruker når du surfer, og sett alarm som går av når du nærmer deg en viss grense med datatrafikk

ADW launcher - genialt program som brukes "over" telefonens UI, i mitt tilfelle SENSE (som HTC mobiler kommer med). Denne appen gir store muligheter til å forandre på utseendet til telefonen. Man kan lett resize widgets, og man kan lett forandre ikoner f.eks. Man kan også forandre "dock'en" (ikonene nederst man bruker til det viktigste, som f.eks å ringe eller sende meldinger) og man kan ha HVA MAN VIL der. Snarveier til alt.

AndroZip - bedre enn astrolauncher syns jeg, kan gjøre mer, og er mer oversiktelig.

Barcode Scanner - scann strekkoder

Batteryminder - Gir et ikon i oppgavelinjen med 1% batterivisning og noen flere ting. Kan f.eks lett se hva som bruker strøm og hvor mye % det bruker

Cache Cleaner - sletter alt av caches. Men tror man må ha root-tilgang for å kunne bruke det fullt ut.

Chrome to phone - sender linker eller tekst over til telefonen ved å klikke på en knapp i Chrome. Det går superfort og funker fjell! URL'en eller teksten kommer som notification.

Clicker - ... Ja. Trenger jeg å forklare den? Gjør telefonen om til en klikkerboks.

Cover Art Grabber - laster ned alt av coverart som mangler på telefonen, finner det aller meste. Så slipper man stygge spillelister.

Desktop VisualizeR - app som gjør at du kan bruke egne bilder og ikoner som widgets i valgbar størrelse. Widgetsene kan inneholde snarveier (til personer, apps, bokmerker... ALT) eller ingenting (kan brukes som "bilderamme" og)

eBuddy - logger på facebook chat, MSN, Yahoo chat, Google talk og bruker lite batteri. Kjører i bakgrunnen og er der når du trenger den. Stabil.

Emulator ROMs - Gjør at man kan spille nintendo på mobilen, funker FJELL! Donkey kong og Mario <3

Evernote - for notater, bilder og alt man vil lagre og synce til evernote-siden sin. Der kan man gå inn på fra pc'n å laste ned det man har syncet fra mobilen. Geniaaalt

Fast Burst Camera - Ta bilder raskt etterhverandre. For ting i bevegelse (les: hunder)

Feed Me - RSS henter som kommer med meldingene i oppgavelinjen, funker bra!

Folder Organizer - for å organisere apps, bokmerker, kontakter og det meste i mapper. Kan bruke egne ikoner.

GTunes Music - laster ned mp3 filer fra nettet. Finner det meste, og funker veldig bra! Elsk <3

Matprat - oppskrifter til middag, veldig lur!

Norsk TV-guide - tittelen sier vel det meste. :)

PicSay Pro - til å redigere bilder med på telefonen og legge til tekst osv, denne kan mye!

Pink Pad Pro - for jenter :( For å holde rede på diverse sykluser vi må igjennom... Hele tiden.... :P

Pocket Legends - spill, RPG, online

Quick Settings - en ting som ligger i notification-baren som man kan klikke på og komme til en skjerm hvor man kan skru av og på nesten alt som er på telefonen. Wi-fi, mobilt internett, lyd, lysstyrke på skjerm osv. Man kan også se batteriforbruk og slå på blitzen på telefonen som lommelykt. Bruker denne xxx antall om dagen for å skru av og på ting jeg bruker/ikke bruker.

SBMX - tegneprogram til mobilen. Funker overraskende bra! Føles nesten litt som photoshop med noen av verktøyene der. Tror den har stort skisse-potensiale hvis man har en sånn penn. (jeg har ikke det enda)

Screen Filter - for de med LCD skjermer. Setter et mørkt filter over skjermen som man kan bestemme styrken på, og som gjør skjermen mørkere. Veldig god å ha når ikke laveste lysstyrke er lavt nok og man leser på skjermen i mørket. Da slipper man å få vondt etter 15min. lesing.

Sleep as an droid - vekkerklokke med det lille ekstra. Den fungerer slik: du skal liksom ha telefonen liggende i sengen litt unna deg mens du sover. Da registrerer mobilens bevegelsessensor bevegelsene som skjer i madrassen din og skal liksom fortelle deg noe om søvnen din om natta. I tillegg så begynner den å ta opp lyd når du snakker i søvne eller snorker (høyt) hvis du huker av for det. (noe som kan være passe sykt å høre på neste dag :)) Vekkerklokka har også en funksjon du kan sette på, som gjør at du må 1) løse en matematisk oppgave, 2)trykke på den våkne sauen blant 10 sovende sauer, - før alarmen skrus av. Genialt for de som er vanskelige å få liv i...

Soundhound - trykk på knappen når du hører en sang du lurer på hva er, og appen forteller deg hva sangen heter og hvem som har laget den. Og appen gjør mange tusen andre ting også rundt samme emne (musikk)

Spotify - musikk <3 Genial når man har betalt versjon, man kan jo "lagre" spillelister og høre på de uten å være tilkoblet noe nett.

Switchpro Widget - for å ha strømkontroller på en av skjermene.

Sync Wifi - gjør at auto-sync bare kan slås på når man er tilkoblet wifi. Grei for de som ikke har dataplan på mobilabbonementet sitt.

The Southern Vampire Mysteries - ALLE TB bøkene på mobilen <3 Litt idiotisk laget program, men alle bøkene er jo der, fra bokstav til bokstav, så da er det bra alikevel.

Titanium Backup - MÅ HA for de som har rootet. Ikke bruk det med mindre du vet hva du gjør.

ToDo List - Widget hvor man kan legge inn gjøremål osv. Genial.

TrueCaller - viser hvem de ukjente nummerne er og spør om du vil lagre. Kan også blokkere ukjente nummer (skjulte nummer) eller spesielle nummer.

TV Shows Stream - ELSK ELSK ELSK! Kan sitte å bruke denne på timesvis ved å se på serier jeg liker. Absolutt verdt de kronene den koster.

Værvarsel fra Yr - widgets med yr.no varsler. Bruker gps hvis påslått eller andre ting for å finne ut hvor du er til enhver tid. Har fungert fjell overalt hvor jeg har vært til nå :) Men Yr.no er ikke alltid like nøyaktig, men det er vel ikke noen værmeldinger.

Vidtrim - veldig enkel men brukbar app for å kutte/forkorte filmklipp f.eks før de sendes til youtube eller facebook

Wordfeud - Scrabble! :D Man kan spille med venner og bruke norsk ordbok. Du blir fort avhengig... LEGG MEG TIL DA! :(

VISIONary - for å få root acess på telefonen, ikke bruk det hvis du ikke vet hva du gjør

Wordpress - bloggetiblogg

Worms - spill worms på telefonen! :D Genialt spør du meg. Det er en merkelig slags tilfredsstillelse i å drepe makker.

Zedge - ringetoner/sms/alarmlyder og wallpapers i maaassevis

.... PUHH. Og dette er nok bare rundt 80% av appsene mine. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pet Master

I motsetning til hva navnet kan tilsi så er ikke dette et spill...

Men da igjen, det er akkurat som navnet tilsier, med denne Appen får du 100% kontroll over alt som har med dine kjæledyr å gjøre...

* Pet Master er spesielt for de av oss som har flere hunder eller flere kjæledyr, her lager du nesten en database på dine kjæledyr, med forsikrings-info, rase, farge, kjennetegn, fødselsdato, Chip-nummer og vaksineringer...

* Logføring av foreksempel for-mengde, vekt, mm..

* Legge inn avtaler hos veterinær, kloklipp, ormekurer, teningsavtaler, og andre avtaler...

* Når en avtale nærmer seg eller du må foreksempel bestille tid hos vet. for vaksinering så får du automatisk beskjed fra Appen...

* Appen fungerer for hunder, katter, hamster, fisk, mus, fugler, reptiler og kaniner... :)

Jeg personlig ser ikke det helt store behovet for denne appen, da avtaler om både trening og vet. ligger i den vanlige kalenderen, men det hadde nok vært kjekt av og til, vertfall om man drar på mange off.stevner og utstillinger, å ha all informasjon om hunden samlet, både ID-nr, og full personalia...

Men har du mange kjæledyr, ikke bare hund, så kan Pet Master fort være noe å kikke på!

(Appen er kun Engelsk)

https://market.android.com/details?id=com.petworks.android.petmaster.a&feature=search_result

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så mange som telefonen klarer å lagre...

10 stk eller 10.000stk, alt etter hvor mye internt minne telefonen har...

Min HTC Desire har Alt for lite internminne (128Mb), og jeg må stadig slette apps for å prøve nye, jeg har kanskje 15-20 apps bare...

Flere Apps jeg har betalt for har jeg også slettet...

Nyere telefoner har mange ganger så mye plass heldigvis... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Nå får jeg snart min første android, og er jo helt ny på apps. Mange bra tips her, men sikkert kommet mye annet bra til på markedet. Så kom med tipsene deres :D

Link gjerne til appen på android marked.

Kult med clicker-appen, den må jeg jo ha :D

Lurer forøvrig og på kule kamera apps, kameraet på den jeg bestiller nå er visst ikke så imponerende, så da kan man jo legge på litt effekter istedenfor. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Where's my droid - ikke testet ut, men mener at man skal kunne sende et kodeord i en sms for å slå på lyden på tlf hvis man ikke vet hvor den er og lyden er av.

FUNKER!! FIkk telefon i dag og har måttet brukt den 2(!!) ganger x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til bra apps :)

3G Watchdog - ha kontroll på databruk

Aftenposten - Avis

Appsaver - Lagrer apps på minnekort (Backup)

DnbNor - Mobilbank

Endomondo - Treningsapp

Instantheart rate - Pulsmåler

NRK TV - Nrk netttv

Norsk radio - Norsk nettradio

Voddler - Gratis filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som telefonen klarer å lagre...

10 stk eller 10.000stk, alt etter hvor mye internt minne telefonen har...

Min HTC Desire har Alt for lite internminne (128Mb), og jeg må stadig slette apps for å prøve nye, jeg har kanskje 15-20 apps bare...

Flere Apps jeg har betalt for har jeg også slettet...

Nyere telefoner har mange ganger så mye plass heldigvis... :)

I tillegg har man jo med Froyo og nyere fått muligheten til å ha apps på SD-card.. Det var nødvendig for Desire kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til bra apps :)

3G Watchdog - ha kontroll på databruk

Appsaver - Lagrer apps på minnekort (Backup)

Endomondo - Treningsapp

Mine tips til det samme..

3G Watchdog er fin til å ha kontroll på databruk..

Men Droidstats er et must å ha om man har abn med inkludert ringetid og sms og sånt.

Jeg bruker begge to, 3G Watchdog for data, og Droidstats for ringetid og SMS.. (Selv om Droidstats støtter alt..)

Appsaver bruker jeg ikke, men jeg bruker Titanium Backup Pro, den støtter vel mer.. Men krever rootet telefon.

Til trening bruker jeg Cardiotrainer som jeg etter mye prøving og feiling har kommet frem til at funker best for meg..

Til forumbruk er Tapatalk genialt.. Men det ser ikke ut som om dette forumet er satt opp for bruk med Tapatalk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg elsker Evernote! Skikkelig bra program for notater og huskelapper. (Har jeg nevnt det før kanskje :P )

Her er en liste på apper jeg har på telefonen og synes er ok. Noen praktiske, andre teite, men litt morsomme

Evernote

Photobucket

Paint Joy - morsomt tegneprogram

Instant buttons - artige lyder bare :P

Air Horn

Norgeskart

iLightrFree - virituel ligher, for virituel røyk.

Wifi on-off

Zeam Launcher - bedre launcher enn den som var inne, med flere muligheter.

WidgetLocker - lock screen med flere muligheter enn den som var inne.

Gulesider

VLC remote - så kan man bruke telefonen som fjernkontroll om man bruker vlc media player på pc'en

Batteri indicator

IMDb

Flåtthjelpen - alle hundeeiere burde bruke den

Protector - setter passord på de appene man vil.

Adobe flash player

Slide-it tastatur

Soundhound

Posten sporing

Vignette - kamera app

Magic hour - kamera app

CamScanner-pdf creator

Mobilbank

Fx-camera - kamera app

Bloglovin

Clicker

Wordpress

(og dette var vel en tredjedel av appene jeg har inne :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt valg! :) Bedre enn å kaste bort penger på iphone.

Favoritt-appen min er Googles (ta bilde av ting og google finner hva det er! Navn på ett bilde etc.) og Solitaire :P Håhå. Går mye tid på kabal! Angry Birds er vel obligatorisk? Fåes i tre varianter: den originale, Rio og Seasons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...