Gå til innhold
Hundesonen.no

Android marked


Wanderlust

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Et must er advanced task killer free. Det er an app. som viser hvilke programmer man kjører, og man kan avslutte alle på en gang. De fleste programmer blir ikke avsluttet riktig, og ligger i bagrunnen og bruker batteri.

Scandinavian keyboard er greit hvis man vil ha norsk tastatur. Velger man å laste det ned må man også ha Norwegian dictionary.

Det er de jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo ganske aktiv iPhone tråden, men jeg har jo byttet til Android nå så jeg kan jo være aktiv her også... :D

Noen programmer har jeg på Android som jeg også hadde på iPhone...

Dropbox = genialt, har reddet meg både på jobb, på styretsmøte i retrieverklubben og privat... Synkroniserer filer på PCn med Telefonen, så jeg hadde refferat fra forrige møte på telefonen, tada, reddet... :flowers:

RunKeeper = Treningslogger, logger med GPS og viser i kart.

Gule Sider = søke opp telefonnr og lagre direkte i kontaktlisten med et trykk.

Av Apps jeg har begynt å bruke med Android kan jeg i første omgang nevne...

Astro File Manager = Med 16Gb lagringsplass har jeg stort sett alt på mobilen, med Astro kan man finne filer og sende pr mail, slette å altmulig med filene man har i mapper på telefonen.

BarCode Scanner = Se min Avatar :D

Handcent SMS = SMS program, ryddigere og bedre en telefonens egen SMShåndtering...

LED Desire Light = Kun for HTC Desire, gjør kamera blitzen til lommelykt, forskjellige lysstyrker og morsekode.

NESoid Lite = Gjør telefonen om til en Nintendo! Sitter å spiller Super Mario, Turtles, Aladin, Tekken 2 osv på mobiltelefonen :hyper:

Et must er advanced task killer free. Det er an app. som viser hvilke programmer man kjører, og man kan avslutte alle på en gang. De fleste programmer blir ikke avsluttet riktig, og ligger i bagrunnen og bruker batteri.

Ikke nødvendig på Android 2.1 eller nyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan søke. Og du får vel kun opp de som er gratis (husk at mange av de er bare demoer), ettersom det ikke er mulighet for å kjøpe i Norge ennå (eller man får det vel til, men sånt blir for avansert for meg hvertfall :whistle: ).

Edit:

NESoid Lite = Gjør telefonen om til en Nintendo! Sitter å spiller Super Mario, Turtles, Aladin, Tekken 2 osv på mobiltelefonen :)

Men atte, hvordan får du tak i spillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte, hvordan får du tak i spillene?

Spillene til nintendo må man bare google seg frem til, de er jo så gamle at de kan kalles abandonware nå, så man kan laste de ned med nogen unde god samvittighet.

Hvorfor ikke? Jeg har HTC desire (den har vel android 2.1?), og på den er jeg stadig vekk inne på advanced task killer og avslutter programmer jeg ikke har fått avsluttet ordentlig.

Må vel inndrømme at det ser ut som om noen Apps har en tendens til å henge seg opp å tappe batteri ja, så jo, jeg er enig, en app-killer er nødvendig for dårlig kodede apps, men i daglig bruk så lukker apps seg selv når det er lite/behov for mer minne...

Astro file manager har en innebygt app-killer, den jeg bruker når jeg trenger det...

:whistle: Desire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillene til nintendo må man bare google seg frem til, de er jo så gamle at de kan kalles abandonware nå, så man kan laste de ned med nogen unde god samvittighet.

Må vel inndrømme at det ser ut som om noen Apps har en tendens til å henge seg opp å tappe batteri ja, så jo, jeg er enig, en app-killer er nødvendig for dårlig kodede apps, men i daglig bruk så lukker apps seg selv når det er lite/behov for mer minne...

Astro file manager har en innebygt app-killer, den jeg bruker når jeg trenger det...

:icon_redface: Desire :banana:

Kanskje jeg skal prøve astro file manager da.

Og jeg er helt enig: desire :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne, siden alle kule har Desire, så kan jeg jo spørre om det her. Jeg får ikke alarmen til å funke på den! Jeg skjønner ikkeno, og jeg hadde forsovet meg til utstillingen i dag, hadde det ikke vært for at venninna mi ringte. Jeg setter på alarmer, gjerne flere, og jeg har prøvd å krysse av for hvilken dag den skal gjentas på (selvom den ikke trenger å gjentas noen ganger). MEn allikevel ringer det ikke! Jeg har valgt alarmtone som er på telefonen, og da jeg skrudde på alarmen i går kveld, så stod det jo at alarmen var satt til ni timer fra nå. Men allikevel våkna jeg sju og ikke seks (og jeg våkner veldig lett). Halp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne, siden alle kule har Desire, så kan jeg jo spørre om det her. Jeg får ikke alarmen til å funke på den! Jeg skjønner ikkeno, og jeg hadde forsovet meg til utstillingen i dag, hadde det ikke vært for at venninna mi ringte. Jeg setter på alarmer, gjerne flere, og jeg har prøvd å krysse av for hvilken dag den skal gjentas på (selvom den ikke trenger å gjentas noen ganger). MEn allikevel ringer det ikke! Jeg har valgt alarmtone som er på telefonen, og da jeg skrudde på alarmen i går kveld, så stod det jo at alarmen var satt til ni timer fra nå. Men allikevel våkna jeg sju og ikke seks (og jeg våkner veldig lett). Halp?

Har du mobilen på lydløs om natta? I så fall funker ikke alarmen hvis du ikke velger at den skal ringe selv når den står på lydløs. Hadde en på jobben som fikk erfare det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller enda værre, du slår den av om natten.?

Desire er som en liten PC, har du slått den av så starter den ikke av seg selv for å gi alarm...

Sånn sett er den dummere en Nokia 5110...

Klokke - Alarmer = du har haket på grønn hake på den/de aktive alarmene?

Klokke - Alarmer - meny - innstillinger - "alarm selv i stille modus" og "alarm volum" på max...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Gratis applikasjoner som jeg har lastet ned. Tok ikke med spillene jeg har lastet ned. Anbefaler Appbrain.com, der ligger det nesten uendelig mange applikasjoner.

TV Guide - programmene til alle kanalene man har valgt kommer opp "hulter til bulter" med programmene i kronologisk rekkefølge.

Barcode scanner -bruker kameraet til å skanne en kode og kan deretter finne applikasjonen i Marked kjapt og greit.

Msn talk - messenger på telefonen

Dolphin Browser HD - bedre nettleser enn den som fulgte med Desire

Bubble - vater

Camera 360 - flere kameramuligheter

Dropbox - Greia er at man har dropbox på dataen, på telefonen og på en gratis konto på nett. Dersom man legger en fil i dropbox-mappa på dataen vil den også bli lastet opp til telefonen og nett-kontoen.

First aid - oppslag på alt mulig innen førstehjelp, på engelsk

FxCamera - flere kameramuligheter

Lykt - lommelykt

RealCalc - god kalkulator med blant annet trigonometri, logaritmer, funksjoner til statistikk-regning, flere rot-muligheter +++

SDMove - praktisk for å finne ut hvilke apps som kan bli flyttet til minnekortet. Man MÅ etter hvert flytte apps til minnekortet på grunn av plassmangel og da er det greit å enkelt få vite hvilke som kan flyttes.

Shazam - forteller deg hvilken låt som spilles i rommet du er i.

Skype - ringe gratis så lenge man er tilkobla nett og den andre også er pålogga på Skype

Unit converter - gjør om fra en enhet til en annen, f.eks. yard til meter. Valutakurs også, et hav av muligheter.

Unified remote - kan bruke telefonen som fjernkontroll til dataen, bytte sang i wmp, spotify osv, eller skifte mellom bilder man viser fram.

Where's my droid - ikke testet ut, men mener at man skal kunne sende et kodeord i en sms for å slå på lyden på tlf hvis man ikke vet hvor den er og lyden er av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lommelykt er inkludert i Android 2.2, altså lommelykt apps er ikke nødvendig...

Betal-apps er jo mulig nå så hva har jeg kjøpt?

Ikke mye, men det er fryktelig enkelt med Google-checkout, trykk kjøp og det er kjøpt, enklere en iPåwns Appstore til og med...

RunKeeper Pro - mere funksjoner en gratisutgaven, endelig på Android! Skal ikke skryte på meg å bruke det for ofte, men Appen er genial..

SlideIT Keyboard - Genial innovativ måte å skrive på..! går fortere å skrive når man skal skrive bokmål, dialekt går ikke..

WiFi File Explorer - Lei av datakabelen? her er det bare å trykke inn en adresse i nettleseren på pcn, så får man tilgang til telefonen.! Hente bilder og andre filer, legge inn musikk osv...

Shasam Encore - Musikk gjenkjenning, vet ikke helt hva fordelen med Encore er over den gratis men?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Michellus

Alien Abduction, det er et spill. Fikk min x10 mini pro i dag, og jeg må si at etter å ha lasta ned spillet, er jeg hekta! Gjør nesten ikke noe annet enn å spille det :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Task Manager - evig bra til å få drept ting (og er gratis versjonen)

My Tracks - til å recorde hva du gjør på gpsen (jeg bruker det til sporlegging og gåing)¨

Googles - ta et bilde av noe og dne søker på nettet etter hva det er. veldig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvordan man lager snarvei til f.eks Hundesonen på skjermbildet? Har HTC Desire Z.

Mine apps:

Camera 360

Dolphin Browser HD

Goggles

Gmail

Google translate

Gulesider (både den vanlige og den som slår opp ukjente nr ved innkommende samtaler)

Handscent SMS (foretrekker den andre, men trenger denne hvis jeg skal søke opp sms osv)

Jewels - spill!

Locate my Droid - får ikke denne til å funke?

My Tracks

Skype

Shazam (men så at jeg hadde soundhound)

Task manager

Trafikanten

Wapedia (norske wikipedia)

Zedge (mange bakgrunnsbilder, ringetoner osv)

Spotify

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan får man til det? :P

Og hvorfor står det at spotify'en min er offline? Jeg hørte jo på den i sted før jeg slo av og på mobilen, og internett funker :P

hehehe, du går inn på "internett" og trykker "menu-knappen" deretter "legg til bokmerke" :P Så legger du inn hundesonen der! :P

Spotify hasje eg peil på desverre :P Hasje tullet meg til å laste ned på mobilen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...